RKNS, ik heb (nog) geen kinderen hoor. Je hoeft geen kinderen te hebben om een beetje rekening te willen houden met iedereens geluk, dus ook met het geluk van mensen die kinderen hebben
ANYWAY, zullen we nu weer ontopic gaan en inderdaad ervaringen/tips uitwisselen?
RKNS, om het even mooi op z'n Engels te zeggen; "Kids are just acting their age, please act yours." Als ik in het vliegtuig zit met een huilend kind ergens voor me dan zie ik altijd hoeveel erger het is voor de ouders die het kind proberen te sussen. Ja het is vervelend maar komop zeg, als volwassene kun je daar toch wel een oplossing voor bedenken als het je zo stoort? Oordopjes, zet een film aan, luister muziek...?
Dreamer, hoop dat je je nog wel welkom voelt hoor! We zijn over het algemeen een hele aardige club hier
Sorry hoor, maar dat doen die ouders zichzelf aan. Als je niet gaat vliegen met je kleintje hoef je ook geen verwoede pogingen te doen om je kind te sussen. Je kunt er ook voor kiezen om de eerste paar jaar niet te ver van huis te gaan of met de auto. Niemand die last heeft van het gehuil wat je als ouders ook minder gestrest maakt.
LOL ja laten we ook gelijk een apart vliegtuig inzetten voor mensen met een zweetlucht, mensen die snurken, mensen die stinkend eten meenemen, en alsjeblieft ook een aparte sectie voor die irritante lui die maar zitten te niezen/hun neus op te halen de hele vlucht door. En verder moet het visueel zichtbaar worden gemaakt zodat we kunnen zien of mensen enkel voor hun plezier met hun kleine vliegen, of dat ze voor andere zaken in het vliegtuig met hun kind zitten
Hier ook (nog) geen kinderen maar inderdaad wel wat inlevingsvermogen. Je gaat op vakantie, relax, probeer je aan wat minder dingen te storen. Daar wordt de vakantie ook een stuk leuker door!
wat heerlijk de voorpret en het voorbereiden van zo'n mooie reis met jullie zoontje. Mbt de mogelijke pijn op de oren en daardoor heel logischerwijs het huilen daarop zou je tijdens het opstijgen en landen hem bv Roosvicee oid in zijn flesje kunnen doen en de speen op de 'kleinste stand' zodat hij flink moet zuigen en slikken om wat drinken binnen te krijgen dan 'knappen' in de regel de oortjes steeds weer 'open'. Waardoor de pijn beduidend minder wordt.
Verder de tips inderdaad als kleine ingepakte speeltjes zijn in zijn ogen een waar feest. Lekker papier scheuren en er komt ook nog wat leuk uit om mee te spelen. Je zou bv het entertain programma van jullie luchtvaartmaatschappij op kunnen zoeken op internet zodat je weet of er voor hem leuke tekenfilms zijn tijdens de vlucht. Eigen knuffel binnen handbereik, misschien extra kussentje ( kun je ook vragen in het vliegtuig ) Mogelijk al reserve knuffel aanschaffen van zijn favoriet zodat mócht die kwijtraken je dreumes niet ontroostbaar wordt tijdens jullie verblijf in Florida.
Uit nood tijdens de vlucht misschien wel samen met jou spelen op je telefoon oid ...dingen die normaal niet mogen maar in het vliegtuig wel.
Mocht hij wel een tijdje huilen dan zij dat zo. Hoe meer jij/jullie dan in de stress schieten hoe erger het wordt/hoe langer het duurt.
Ik wens je veel voorpret en een fantastische vakantie toe.
Pff wat een negativiteit zeg! Jammer! Gelukkig zijn er ook mensen die oprecht meedenken. Wij gaan in september met onze zoon naar Florida van 3 1/2, het is voor hem de 1e keer vliegen. We zien wel hoe het gaat, ik neem genoeg entertainment voor hem mee en ik denk dat het meeste lawaai wat van hem komt zal zijn: waaaaaauw mama!!! We vliegen!! Waaaauw!! Ik denk dat je heel veel kan doen met kinderen zolang je zelf maar relaxed doet en er niet een te groot ding van maakt. Komt vast goed!
Ik zag dat je bij de parken ook een "child swap" optie hebt bij bepaalde rides, klinkt erg handig!
Alvast een hele fijne vakantie en idd genieten van de voorpret!
2012 New York
2012 West Coast
2013 Deep South
2014 New York
2017 Florida
Bij het inchecken kun je vragen of er misschien wat extra ruimte mogelijk is. Bij ons was united airlines zeer behulpzaam. Op de volle heenvlucht werden we kosteloos geupgrade naar economy plus waardoor onze baby kon slapen op de grond voor de stoel van onze peuter. Op de terugweg hielden ze de rij achter ons leeg en hadden we dus 6 stoelen voor 4 personen waardoor beide kinderen de hele nachtvlucht heerlijk hebben geslapen languit op 2 stoelen in een verder vol vliegtuig. De crew weet dat als ze het voor de kleintjes comfortabel maken dat ook comfortabel is voor de rest van de passagiers. Dit was wel meer dan 10 jaar geleden.
Hoi
hier ervaring met 2x een jong kind naar Orlando/Miami meegenomen. 1e x was hij 1 jaar, 2e x, 2 jaar.
Geweldig dat hij het vond. Hij keek zijn ogen uit en glunderen en blij dat hij was, vooral het vuurwerk.
Tip voor in het vliegtuig. Neem een kussen mee waar hij op kan slapen. Dat maakt de vlucht zoveel draaglijker. Ik had een tuinkussens met 2 touwtjes. Die touwtjes kon ik aan mijn rugzak binden.
Nu ga ik binnenkort weer maar neem ik de deryan air traveller mee. Nog geen ervaring mee, maar zag er Cindy uit.
Vergeet niet een thermometer mee te nemen. Ik had een keer dat het allemaal te warm was in het park. En toen hadden ze alleen Fahrenheit. Makkelijker om zelf een thermometer te hebben.
Verder was de babyswap echt ideaal. Alle rijen zijn veel korter, dus geweldig om dan universal te doen en dan babyswap te doen. Kon je lekker snel in Harry Potter en Spider-Man etc zonder lang in de rij te staan.
Verder gewoon tempo van de Baby aanhouden. Niet alles kan en hoeft. Gewoon lekker genieten! Hartstikke leuk met een kleine erbij!
Goed, van alles gelezen van andere posters. Ik weet niet of het op eigen ervaring gebaseerd is of uit de duim gezogen.
Wij zijn dit jaar in mei een volle maand naar het westen geweest met ons toen 13 maanden oude dochter.
Vooraf hebben we diverse dingen goed uitgezocht omdat we niet voor verassingen wilde komen te staan maar de reis is ons alles meegevallen.
Tuurlijk moet je er rekening mee houden dat je zoontje enorm veel indrukken krijgt en dus ofwel als een blok in slaap valt ofwel totaal niet slaapt tijdens de reis. Onze dochter sliep alleen tijdens de overstap in de buggy, voor de rest is ze de hele vlucht wakker geweest. Contact zoeken met mensen, spelen, papiertjes versnipperen, toetje eten etcetera.
Een paar tips:
-Als je vooraf belt naar je luchtvaartmaatschappij en vertelt dat je met een kindje reist heb je kans dat je Economy+ krijgt. Dit zijn de plaatsen waar het vliegtuig wiegje ofwel de basinet gemonteerd kan worden. Wij hadden deze op de heenweg. Ze kon er prima in en onze dochter is lang voor haar leeftijd. Natuurlijk heeft ze niet geslapen maar wel erin zitten spelen.
Heb je geen baby bedje dan zijn je plaatsen alsnog ruimer.
-Wij hadden een Deryan travel cot bij met extra matrasje speciaal voor de Deryan. Hier heeft ze de hele vakantie in geslapen. We hebben ons dus niet druk hoeven maken of de baby bedjes wel geschikt en schoon zouden zijn.
-Mensen die zeggen dat je kind er niks van mee krijgt: dat klopt. Je kind herinnert het zich net zo min als je op een camping in Frankrijk gaat zitten, naar Monkeytown gaat of thuis in de achtertuin speelt. Op deze leeftijd ga je nog voor jezelf en zorg je er wel voor dat je kind het gewoon naar de zin heeft. In ons geval zijn we tussendoor vaak ergens gaan spelen op een grasveldje bijvoorbeeld.
-Dan hebben we nog de mensen die zichzelf zielig vinden omdat ze last hebben van kinderen. Tja, dan moet je een privé jet huren. Je kan ook naast een tientonner komen te zitten, iemand die stinkt, noem maar op.
-In pretparken zul je natuurlijk moeten gaan voor een andere beleving omdat je veel attracties los van elkaar zal moeten doen of overslaan.
Maar ook dan weer, zit je in Frankrijk dan ga je ook niet raften met je kind van 13 mndn.
-Mensen die opmerkingen plaatsen als "opvang voor zo'n baby" en "dagelijkse sleur van babyverzorging" zien geen voordelen. Je kunt alles zien als een beperking maar je kan je natuurlijk ook aanpassen. Anders kunnen we eenzelfde discussie beginnen over mensen met honden, katten, paarden. Of boeren. Enfin, niets van aantrekken dus.
-Bij het opstijgen en landen even een flesje vullen dan is hij afgeleid. Of een knijpfruit. Ik zou dit pas doen als je echt de lucht in gaat, soms ben je nogal even aan het taxiën en dan issie al op voor je zover bent.
-Qua speelgoed hebben wij vooraf series (nijntje e.d.) gedownload op onze telefoon. Dat blijft dan 2 weken beschikbaar geloof ik. In de USA download je dan voor de terugweg. Verder papier om te scheuren, of gewoon de vliegtuigbrochure, de stewardessen vonden het prachtig. Ook hebben wij met onze dochter achterin bij de stewardessen mogen staan zodat ze rond kon kijken. Verder hadden wij little people poppetjes die ze geweldig vind.
-Als buggy kun je een paraplu buggy meenemen. Die mag mee tot de gate en hoef je je zoontje niet te dragen. Meestal check je hem gratis in.
-Wij hadden een draagzak bij voor wandelingen. Een Manduca omdat deze ook ergonomisch is.
-Verder qua medicijnen hadden wij ORS en neusspray bij geloof ik. Een thermometer hebben we daar gekocht. Gewoon met celcius.
Mocht je vragen hebben over onze ervaringen dan hoor ik het wel.
Wij zijn in juli 3 weken in Florida geweest en ik vond het met de warmte best meevallen in Disneyworld.
De wachtrijen zijn vaak in de schaduw of binnen, dus er is airco of er hangen ventilatoren. Ook mag je zonder problemen eten en drinken mee de parken nemen, een ventilator aan de buggy lijkt me voor je kindje wel fijn inderdaad. Er zijn veel attracties waar je kleine kinderen zo in mee kan nemen, hij zal z'n ogen uitkijken denk ik.
Zelf hebben wij onze kinderen ook van jongs af aan altijd gewoon meegenomen op vakantie, en ons wel wat aangepast maar ook dingen gedaan die wij leuk/intressant vinden en dat ging prima.
Ik wens je alvast heel veel plezier daar!!
Hi! Volgens mij ben je nu al in Florida. Ik hoop dat je ok bent met al het Irma geweld wat zich daar nu afspeeld... Wij zijn net terug van een waanzinnig leuke vakantie in Florida met onze 2 kids.
Je kan een hele handige app downloaden voor de Disney parken waarmee je de wachtlijnen omzeild (3 attracties per dag), die zou ik zeker even downloaden. Wat betreft de hitte zou je kunnen kijken of je voor de kleine een kleine fan kan kopen bij de Walmart die je vast klipt aan de kinderwagen. Daar hebben wij heel veel aan gehad. Je hebt er zelfs die ook direct wat water verstuiven. Zorg voor genoeg schaduw in de wagen (neem een lichte katoenen doek mee die lucht doorlaat maar wel schaduw geeft).
Hi Dreamer,
Ik moest even aan dit draadje denken, hoe is het met jullie gegaan? De reis en het verblijf? Viel het allemaal mee?
Wij zijn inmiddels alweer 2 weken in Orlando, (ja wij zijn vertrokken nét voordat Irma kwam, gelukkig alles goed afgelopen) Wij hebben nog een week te gaan en ik vind het fantastische op vakantie met onze dreumes. Het vliegen ging prima, met een dag of 3 gewend aan tijdverschil (slaapt hier zelfs uit) het gesleep vind hij niet erg, we gaan meestal een dagdeel naar een park, al zijn we ook eens een hele dag geweest, we hebben de vuurwerkshow in magic kingdom meegepikt, gewoon uitproberen of dat ging, en zo voor een keertje was dat goed. We ondernemen eigenblijk best veel en hij vind het wel goed. Het bevalt ons ook dat we op 1 plek verblijven en vanuit daar van alles ondernemen, het buiten de deur eten gaat ook super, wel zo handig hier. Kortom wij hebben ook echt vakantie.
Ik dacht ik deel het hier even, misschien voor ouders die nog eens een tripje willen maken, gewoon doen. Ik houd hier ook een blog bij, mocht je meer willen weten. Voor ons voor herhaling vatbaar!
2009 West Usa 2010 NYC 2010 West-Canada 2011 N/Z/ West Usa 2012 Noord-West Usa 2013 Nieuw-Zeeland & Frans Polynesie 2015 Las vegas 2017 Florida (met dreumes) 2018 Florida (met peuter) http://www.familieaartsmakingmemories.com
Heb enorm veel respect voor ouders die het aandurven om met zo'n kleintje op pad te gaan. En dan ook nog zo'n verre reis!
Ik heb een dochter van 8 en wil het er pas op wagen als ze een jaar of 12 is.. zou dan ook met haar alleen gaan (owv alleenstaand ouderschap).
Ben iemand die teveel nadenkt bij zo'n dingen, ik zou zelf niet op mijn gemak zijn.. zo lang vliegen, uurverschil,..
Verste vlucht met mijn dochter was wel een 5u naar de Canarische eilanden (toen was haar papa er nog), maar owv heel vroeg vliegen heeft ze toen bijna de hele vlucht geslapen, ze was toen 3jr.
Alleen maar bewondering dat je dit doet!
Hopelijk hebben jullie een hele fijne reis gehad niet teveel narigheid met Irma!
Carolena, dat kan ik me goed voorstellen als het echt om een kleintje gaat. Heb net met veel plezier de blog van DanaLTT gelezen en ik begrijp er toch wel uit dat het op zo'n vakantie teamwork is, ook om de beurt attracties in de Disneyparken.
Maar met een 8-jarige... Die zijn nog wel redelijk rationeel, toch? Wel een hele leuke leeftijd om naar Disney te gaan.
Winterpark, idd, het zou wel gaan nu, maar zoals ik zei, ik weet van mezelf dat ik nogal zenuwachtig ben op dat gebied (veel meer dan men dochter, die de nonchalance zelf is ).
Wanneer ze 12 is, gaan we naar Florida (hebben er vrienden en dat maakt het nog relaxter), ik denk dat ze er veel meer gaat van onthouden dan.
Heb gewoon veel bewondering voor mensen die het wel doen en als je er teamwerk van maakt als mama en papa, dan is het zeker doenbaar ja!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.