Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wilcolariviere: onze eerste reis naar de VS.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
wilcolariviere
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis wilcolariviere: onze eerste reis naar de VS.

Bericht door wilcolariviere »

Hi allemaal,

Volgend jaar september of oktober willen mijn partner en ik 3 tot 4 weken naar de VS. Omdat we hier 0,00 ervaring mee hebben zij we op onderzoek uitgegaan (dit zijn we nog steeds). Maar er is zoveel informatie en (helaas) zijn er nog weinig prijzen bekend. Wel weet ik dat we tot het 9 maanden punt moeten wachten, qua boeken. Dan komen er, zoals ik het gelezen heb, aanbiedingen. Hebben jullie tips qua vliegvelden, vliegtickets, vliegdagen, hotels, motels, autoverhuur etc? Dus oftewel: hoe kan ik voor zo min mogelijk geld een zo'n leuke mogelijke reis hebben?

Waar willen we hebben: "rondje" San Fransisco - Las Vegas - Los Angeles - via de kust weer terug naar SF. Ook is het een wens om nog een paar dagen New York te gaan. Denk aan 3-4 dagen.

Wie oh wie heeft een goede tip? Ook wellicht handige websites? Deel vooral alles wat je wilt. Wij zijn je eeuwig dankbaar.

Groet, Wilco
Laatst gewijzigd door wilcolariviere op 13 sep 2017, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Onze eerste reis naar de VS

Bericht door MiniMe »

Omdat je een heel open vraag stelt, moet ik even zien wat ik precies aan tips heb.

Maar alvast eentje om te openen:
staar je niet blind op "rondjes". Wij hebben al twee keer een one way met start in San Francisco en einde in Los Angeles gedaan. Kan perfect en heeft als voordeel dat het soms iets voordeliger ticketprijzen oplevert, maar als een écht rondje beter past bij wat jullie in gedachten hebben, moet je dat natuurlijk gewoon doen! :thumbup:
Memories...
wilcolariviere
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door wilcolariviere »

Bedankt voor je reactie. Ik ben voornamelijk opzoek naar tips om zo goedkoop mogelijk uit te zijn, binnen onze wensen. Denk aan moment van boeken en vliegen, motels, goedkope auto's enzo! Kan je me daaraan helpen?
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Een tip om niet te duur uit te zijn is om waar mogelijk (autohuur en hotels) te boeken/reserveren met de mogelijkheid om gratis te annuleren. Als je dan later iets goedkopers/beters tegenkomt kun je dat weer boeken (met de mogelijkheid om gratis te annuleren) en de oude reservering annuleren.
Bijkomend voordeel is dat je ook bij wijziging van je reisplan eenvoudig de reserveringen kunt annuleren, je bent op deze manier dus ook nog heel flexibel.
reddevil
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door reddevil »

Qua vlucht en auto kun je goed wachten op aanbiedingen en wellicht de forums eens induiken om te zien waar je het beste naartoe kan vliegen om een voordelige auto te hebben.

Voor wat betreft hotels, meerdere opties. Hotels vastleggen die je gratis kunt annuleren is natuurlijk een goede tip. Je kunt dan nog wisselen of op een gegeven moment echt vastleggen en profiteren van de lagere prijs die daar vaak aan gekoppeld is. Er zijn overigens veel ketens te vinden in verschillende prijsklassen. Zo kun je op veel plaatsen echt wel goedkope hotels vinden, maar vaak staat die prijs ook wel in verhouding tot wat je ervoor krijgt (en sommige hotels wil je echt wel vermijden). Of liggen ze bijvoorbeeld zo ver weg van een park of andere bezienswaardigheid dat je weer heel veel moet reizen.

Misschien vooraf ook eens goed bekijken wat je budget is en wat je waar aan wilt uitgeven. Het is natuurlijk ook zonde als je beslist een flinke reis te maken en het uiteindelijk tegenvalt omdat je teveel moet kiezen in functie van je budget. Dat is mijn mening tenminste.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik sluit me helemaal aan bij @sanook. Voor tickets geldt simpelweg: begin vanaf 11 maanden vooraf (voor het einde van je geplande trip, dus zeg ca 10 maanden voor aanvang) te kijken via flights.google.com. Dat is het moment waarop alle airlines de mogelijkheid bieden om tickets te kopen en je dus het volledige aanbod kunt zien. Er zijn een paar airlines die dat al een maand, of twee maanden eerder doen, maar dan mis je dus wat concurrentie.

Stel voor jezelf een (reeel) budget voor tickets en zodra je iets ziet dat daar binnen valt en "goed genoeg" is boek je het. Als je niet vaak vliegt zul je niet per definitie vast willen houden aan een specifieke airline of alliantie, maar als je vaker vliegt gaat dat ook een rol spelen (in verband met mijlen en status). Ik zou je altijd adviseren om te boeken bij een "normale" airline, dus een van de airlines uit de drie grote allianties. Dat zijn:

- Skyteam: KLM, Delta (en diverse anderen, maar niet relevant voor trips naar de US)
- Oneworld: British Airways, American Airlines (en ook hier is de rest niet relevant)
- Star Alliance: Lufthansa, United (en vele anderen, maar ook weer niet relevant)

Waarom? Lees de topics hier maar van problemen bij vakantieaanbieders of budget airlines. Prima zolang het goed gaat, maar o wee als er ergens een keer ergens een dominosteentje omvalt. De genoemde airlines kunnen daarbij terugvallen op een goed en uitgebreid routenetwerk om je alsnog op de plek van bestemming te krijgen. Vanuit AMS (Schiphol) is Skyteam natuurlijk de meest logische keuze met het meest uitgebreide netwerk.

Mijn tweede advies: kies niet voor een route via een andere europese luchthaven (uitzonderingen daargelaten). Een route waarbij je eerst naar een hub in de US vliegt en daarna naar je bestemming heeft bij mij altijd de voorkeur. Op die hub ga je namelijk het land binnen, en dan heb je die formaliteiten direct gehad.

Een ander belangrijk voordeel van zo'n route: er zijn _veel_ meer mogelijkheden om nog op de plek van bestemming te komen bij een vertraging op je eerste vlucht, vanuit Europa naar de US. Een voorbeeld: Er gaan dagelijks 7 Delta vluchten vanuit Atlanta naar San Francisco. Plus nog vele andere combinaties als je de routes met een stop meetelt. Dus als je AMS-ATL-SFO vliegt en je mist je aansluiting in ATL dan boekt de airline (dat zal in dit voorbeeld Delta zijn) je gewoon op de volgende vlucht naar je bestemming. Ben je uiteindelijk misschien een uurtje later, so what.

Maar doe je het andersom, en vlieg je bijvoorbeeld AMS-LHR-SFO dan loop je veel meer risico op significante vertraging. Vlieg je vanaf Schiphol met Oneworld (British Airways en American Airlines) naar San Francisco dan zal de route vaak via LHR (Heathrow) gaan. Maar er zijn dagelijks maar twee American vluchten tussen LHR en SFO. Mis je door een vertraging op de vlucht van AMS naar LHR die middagvlucht dan kun je pas de volgende dag verder en kom je dus pas een dag later aan op je vakantiebestemming. Niet heel handig.

Dus ook als je niet vaak vliegt is de keuze van airline (en van een route) zeker iets om over na te denken. En als je vanaf AMS vliegt dan heb je bij vluchten met Delta of KLM ook nog veel andere voordelen, met name vaak een snellere check-in en baggage drop.

Je wilt het zo goedkoop mogelijk. Kies dan voor aankomst en vertrek vanaf een "populaire" luchthaven. Vliegen naar LAX (Los Angeles) is bijvoorbeeld vaak vele malen goedkoper dan vliegen naar Denver of Salt Lake City (DEN of SLC). Maar niet alleen het vliegen is goedkoper, ook de autohuur kan per luchthaven fors verschillen. Zo is autohuur op LAX op dit moment een stuk goedkoper dan SFO. LAS (Las Vegas) is nog iets goedkoper. En aangezien verhuurders elkaar redelijk volgen in prijsverschillen geldt dit bij zowel Alamo/National als bij Hertz. Huren vanuit california heeft het voordeel dat je altijd een gratis extra driver hebt, wie het dan ook is.

Tot slot: wees flexibel. Dat kan veel schelen. Ga regelmatig wat spelen met Google flights en zet wat trackers aan op data en bestemmingen die je interessant vind. Soms kan een dag eerder of later veel schelen. Of naar LAX ipv SFO vliegen. Of vertrekken vanaf DUS (Dusseldorf) in plaats van Schiphol. September en oktober zijn maanden waarin je gunstige tarieven moet kunnen vinden, onder of rond de 400 euro naar de westkust moet lukken, althans, als de tarieven dit jaar een leidraad zijn. Rond EUR 500 moet zeker lukken.

Zodra de prijs binnen je vooraf bepaalde budget valt: direct boeken. En doe dat gewoon bij de airline zelf, op google flights vind je onderaan het linkje waarmee je met een druk op de knop naar de website van de airline kunt om te boeken.

Nog een tip: als je kiest voor Skyteam, boek bij Delta en maak daar ook een Skymiles account aan. Skymiles vervallen nooit en als je van plan bent om vaker naar de US te reizen kun je al vrij snel award travel boeken met die punten. Dat gaat een stuk sneller dan sparen bij KLM. Als je bij de betaling voor je credit-card adres een "veramerikaniseerd" adres opgeeft dan bespaar je je ook nog eens de 10 euro "boekingskosten". Die worden namelijk gebaseerd op het land van je betaalmiddel. En zolang je creditcard maatschappij de transactie maar goedkeurt is het prima.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer