Dat heeft met de marge te maken die je aanhoudt (en die zal voor iedereen anders zijn) maar met nog veel meer. Reistijd is toch niet congruent aan reisafstand? Om maar een simpel voorbeeld te noemen; woon ja vlakbij de toerit van een snelweg of moet je eerst een stad doorkruisen of over plattelandswegen voor je bij de snelweg bent?Dat heeft niets met de reisafstand te maken, maar met hoeveel marge je in je planning aanhoudt
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
De aanleiding van de stelling was simpelweg kale reistijd. Gewoon dat wat een routeplanner aangeeft.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat kan wel zijn maar de stelling is: 'Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?De aanleiding van de stelling was simpelweg kale reistijd.
Volgens mij kun jij of wil jij het niet begrijpen dus ik stop maar met reageren.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wat ben jij een geluksvogel.Marenko schreef:Ik woon op een kwartier rijden van Schiphol![]()

Wat ben jij een pechvogel.Marenko schreef:Heb hier dagelijks de vliegtuigen recht over ons hoofd

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Met Google Maps kan dat wat een routeplanner aangeeft nogal wisselen, afhankelijk van het gekozen tijdstip. Is de mogelijkheid op file een factor die je moet meerekenen? Lijkt me wel. Helaas is dat geen constante factor, dus bouw je een marge in.roelb schreef:De aanleiding van de stelling was simpelweg kale reistijd. Gewoon dat wat een routeplanner aangeeft.
- Old Faithful
- Amerika-expert
Volgens Garmin:
Naar Schiphol: 122km/1u/29min
Naar Düsseldorf: 109km/1u13min
Naar Zaventem: 150km/1u30min
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ik haal het natuurlijk niet in een uur.
Trein en auto maakt op zich niet veel uit maar als ik met de trein ga moet ik hier eerst met de bus en dat kost ook weer extra tijd.
Trein en auto maakt op zich niet veel uit maar als ik met de trein ga moet ik hier eerst met de bus en dat kost ook weer extra tijd.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Zal voor ons wel ongeveer hetzelfde zijnOld Faithful schreef:Volgens Garmin:

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Je zit in de richting.roelb schreef:95 km. Dan zit je ergens in Zeeland? Ouddorp, Middelharnis, ergens in die buurt? Volgens Google nog steeds maar 1 uur met de auto tot voor de deur van de vertrekhal.
Heb je weleens in de randstad in 1 uur 95 km afgelegd.
Hoeveel bonnen kreeg je thuis?
Met een max op hele korte stukjes van 120 km en vele, vele beperkingen van 90 , 70 en lager gewoon onmogelijk.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Echt van deur tot deur is overdag zo'n 45 minuten en 's nachts 1 uur 15 minuten. Ik woon op 5 minuten fietsen/bussen van Utrecht centraal. Van daaruit is het exact 30 minuten (of 's nachts 1 uur met het stoptreintje via Hilversum). Ideaal!

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ben toch echt benieuwd welke versie van Google Maps je gebruikt.roelb schreef:95 km. Dan zit je ergens in Zeeland? Ouddorp, Middelharnis, ergens in die buurt? Volgens Google nog steeds maar 1 uur met de auto tot voor de deur van de vertrekhal.

Ik woon in Noord-Oost Brabant, en ik reken toch zeker twee uur om op Schiphol te komen. Heb geen auto dus ik ben afhankelijk van de trein.
Midden-Brabant. Rijafstand 120 km, minimale rijtijd 1u15m. OV iets meer dan anderhalf uur (zonder marge).
Afgelopen zomer vertrokken met 6 personen vanuit Heerlen naar schiphol.
Vertrek om 845 vanaf schiphol. Niet te doen met ov. Te duur met 2 auto's en te duur voor taxi. Kortom mijn voorkeur gaat toch naar dusseldorf.
Vertrek om 845 vanaf schiphol. Niet te doen met ov. Te duur met 2 auto's en te duur voor taxi. Kortom mijn voorkeur gaat toch naar dusseldorf.
[quote="knaapje"]
Waar zijn beperkingen van 70 of 90 op de A4? Want dat is denk ik de weg van zuid naar noord door de randstad die je bedoelt. Laatst nog de andere kant op gereden, en dat nieuwe stukje ligt er mooi bij en rijd prima door. Grotendeels 130 tussen 19-6. Zeeland in is een ander verhaal, maar goed, zeeland zat ook niet in de telling van die 75%.
Waar zijn beperkingen van 70 of 90 op de A4? Want dat is denk ik de weg van zuid naar noord door de randstad die je bedoelt. Laatst nog de andere kant op gereden, en dat nieuwe stukje ligt er mooi bij en rijd prima door. Grotendeels 130 tussen 19-6. Zeeland in is een ander verhaal, maar goed, zeeland zat ook niet in de telling van die 75%.
- Old Faithful
- Amerika-expert
Maar voordat jullie de stad uit zijn ..........michelly schreef:Zal voor ons wel ongeveer hetzelfde zijnOld Faithful schreef:Volgens Garmin:

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Er werd 95km gesteld. Jouw routes zijn 114 danwel 103km.Division schreef: Ben toch echt benieuwd welke versie van Google Maps je gebruikt.
Met 95km vanuit die hoek zit je op 57 minuten reistijd:
109 kilometer, minstens een uur en een tien minuten. Misschien vijf minuten korter voor zes uur 's ochtends. Maar dan moet je nog van P3 naar de vertrekhal. Je hoeft echt niet in een rare uithoek te wonen om meer dan een uur te moeten rijden naar Schiphol.
Waar je parkeert en hoeveel tijd dat kost valt natuurlijk buiten deze stelling. Je kunt ook gewoon van de valet gebruik maken of afgezet worden.
Ik begin met 5 km 50, dan 40 km max 100 met veel vrachtverkeer en stukken 80 ertussen. Daarna wordt de max snelheid hoger maar geen 130 op de normale reistijden naar Schiphol. Drukke weg ook tussen de spitstijden.
Van mij mag je het proberen binnen het uur.
Van mij mag je het proberen binnen het uur.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht