Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis frouke: rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis frouke: rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door frouke »

Hoi allen,

Heb idd een leuke villa (hoop ik dan toch) :wink: geboekt in Davenport. Ligt zelfs iets boven Davenport dus dichterrrrr bij de pretparkjes en ook vlakbij de 27.
Een overnachting in de GSMNP heb ik nog niet geboekt maar al wel vanalles aan het uitpluizen geweest daar. Ben al wel aan het zoeken geweest naar betaalbare chalets/huizen vlakbij de Cades Cove. (lekker dichtbij in functie van het fietsen daar) :wink: maar helaas nog niks gevonden. Ben via HomeAway aan het zoeken geweest, maar in de meeste gevallen vragen ze best wel een hoge waarborg, die je dan kwijt bent als je zou annuleren en durf dat risico niet aan zo lang op voorhand...
@Winterpark: kan je mij mss eens een goeie link doorsturen voor een héééééééle leuke cabin daar, want dochterjelief zou véél liever 'kamperen' dan in een motel te moeten overnachten? (Liefst ook niet te ver rijden van de Cades Cove vanwege het vroeeeeeege opstaan...) :D
Ps: weet iemand of je die fietsen kan reserveren op voorhand, want dat zou toch een hoop stress schelen en dan zou ik ook een overnachting meer in de richting van Gatlinburg ofzo kunnen boeken (ben nu in de omgeving van Townsend aan het zoeken geweest) omdat ik dan zéker ben dat we fietsen zullen hebben, want heb gehoord dat je er crimineel vroeg moet bijzijn om überhaupt nog een fiets te kunnen bemachtigen daar 's morgens...
@Paul: het is onze bedoeling om tijdens onze 'Miamidagen' op 1 vaste plek te verblijven hoor :wink: De bedoeling is om vanuit Islamorada óf in Fort Lauderdale óf in Homestead te verblijven. (Twijfel wat het gemakkelijkst zal zijn qua bereikbaarheid en verkeersdrukte daar)?
@Winterpark: Panama City gaan we enkel bezoeken om met de dolfijntjes te gaan zwemmen en daar had ik een bedrijf gevonden met hele goeie beoordelingen vandaar de keuze. Apalachicola kunnen we achteraf nog passeren richting onze volgende verblijfplaats. De dagen vóór Davenport wordt het lastig om nog dagen te verschuiven omdat anders het fietsen in de GSMNP in gedrang komt omdat dit nu mooi op een woensdag valt. (of kan je op andere dagen ook fietsen daar?)

Bedankt voor jullie reacties alvast :thumbup:

Frouke
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Als je mij je data noemt voor de GSM wil ik wel met je meekijken :D wij hebben in een fantastisch romantisch huisje geslapen, van een leuke organisatie met maar drie huisjes (alle details klopte er). Was wel twee persoons maar volgens mij hebben ze ook een groter huis. Het heet Stone Creek Cabins (http://www.stonecreekcabins.com/mountainmagic.html is het grotere huis).
Ons huisje was helaas een heel stuk rijden van Cades Cove, maar het was het waard. Wij gingen op een woensdagochtend in mei, waren vrij vroeg en toen stond er maar 1 stel voor ons te wachten. Jullie gaan denk ik in de zomer of niet? Ik zal ook eens meekijken naar het reserveren. Het blijft toch redelijk ver rijden vanuit de hoek Gatlinburg / Sevierville / Townsend.
Wbt de huisjes, lijkt me wel lastig om iets annuleerbaar te boeken. Zelfde als huis in Davenport, je huurt vaak van kleine organisaties die wel garanties willen hebben. Viel me trouwens ook op dat de prijzen doordeweeks veel lager zijn dan in het weekend. Anyway, ik kijk graag even met je mee!
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

@Winterpark: leuk dat je wil meekijken! :thumbup:
Onze data voor de GSM zijn: zondag 8 juli (inchecken) tot woensdag 11 juli (uitchecken). Ik had zelf al een motel in gedachten in Townsend (dit ligt op de kaart te zien toch niet zo héél erg ver van de Cades Cove lijkt mij...?) Lekker dicht bij een tuberental ook :wink: Ivm cabin: we zijn met 5 personen en ik zag dat de cabins maar tot 4 personen max. gaan...?
Ik vind het eigenlijk niet zo geweldig om zo lang op voorhand al iets te boeken hoor, maar ben bang dat anders de betere plekjes al volzet zullen zijn... Daarom dat ik de villa in Davenport toch maar al heb vastgelegd. Kreeg zo'n geweldige reviews en kan ik ook kostenloos annuleren voor een bepaalde datum.

Groetjes, Frouke
winterpark
Amerikakenner

Ik kom er op terug!
Trouwens, weet niet of ik het al eerder heb genoemd in dit topic, maar je zou nog kunnen overwegen om na Atlanta eerst een nacht in Asheville te zitten als dat lukt qua planning, of anders via die route naar de GSM te rijden. Vonden wij heel leuk, je rijdt door allemaal grappige bergdorpjes (zoals Clayton), langs het American Housecat Museum (van een particulier, echt om je te bescheuren), en dan zit je aan de goede kant voor bijv. Clingman's Dome. Townsend valt idd wel mee, wij zaten in Pigeon Forge.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

We hebben onze route volledig omgegooid nadat ik relatief goedkope vliegtickets heb kunnen bemachtigen. Ben eerst een tijdje aan het zoeken geweest op vliegtickets voor aankomst Atlanta en vertrek in Miami, maar de prijzen van die tickets bleeeven maar rond de 800 euro en meer schommelen terwijl ik nu tickets heb kunnen boeken voor nog geen 500 euro pp. Dus vandaar de complete 'ommezwaai' in ons schema. Enkel ons verblijf in Davenport is ongewijzigd gebleven omdat ik daar reeds een leuke villa had vastgelegd. We beginnen onze route nu in Miami en eindigen in Orlando.

dag 1: Brussel - Miami
dag 2: Miami (bezienswaardigheden)
dag 3: Miami (baseballwedstrijd bijwonen)
dag 4: Miami - (snorkelen pennekamp SP op Key Largo) - Homestead
dag 5: Homestead (Everglades bezoeken)
dag 6: Homestead - (airboatride Everglades City) - Fort Myers Beach
dag 7: FMB
dag 8: FMB
dag 9: FMB - Davenport
dag 10 t.e.m. dag 22 = Davenport (villa gehuurd)
dag 23: Davenport - Crystal River
dag 24: Crystal River- (kayakken) - Panama City
dag 25: Panama City (zwemmen met dolfijnen)
dag 26: Panama City - Atlanta
dag 27: Atlanta (The Walking Dead Tour)
dag 28: Atlanta (World of Coca Cola + ...?) - Great Smoky Moutain NP (Townsend)
dag 29: GSM (tuben + trails)
dag 30: GSM
dag 31: GSM (fietsen langs de Cades Cove) - Asheville
dag 32: Asheville - Savannah
dag 33: Savannah
dag 34: Savannah - Orlando
dag 35: Orlando - Brussel
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

:thumbup:
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Heb nog een vraagje ivm onze verplaatsing van Davenport naar Panama City. Ik twijfel of ik een tussenstop zal inlassen tussen deze 2 plaatsen of in één ruk de verplaatsing zal maken? Is toch 6u en een beetje rijden... Mijn eerste gedacht was om te vertrekken in Davenport, te gaan kayaken vlakbij Crystal River en zo'n 2 uurtjes verder te rijden en halverwege een overnachting te boeken. (weet niet goed waar?) Maar nu ben ik aan het denken om te kayaken tijdens ons verblijf in Davenport en als we uitchecken in onze villa, om dan in 1 keer door te rijden naar Panama City zodat we daar 1 volledige dag extra winnen. Wat zouden jullie doen? Is er tussen Davenport en Panama City veel te beleven of te zien? Ps: en waar kan je op dit stuk het best gaan kayaken? (liefst ergens op een rivier met superhelder water..) :wink:

Alvast bedankt,

Frouke
sunshine state
Amerikakenner

Bericht door sunshine state »

Je zou kunnen kajakken op de Weeki Wachee rivier..
Voor een indruk kijk je even ons blog:

September 2016 : https://www.oldersom.nl/blog/dag-8-kano ... hee-river/

Mei 2017 : https://www.oldersom.nl/blog/dag-6-kaja ... hee-river/

Of Juniper Springs:
https://www.oldersom.nl/blog/dag-26-kaj ... creek-run/
Florida oktober 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
winterpark
Amerikakenner

Frouke, zie dat ik niet heb meegekeken nog. Nog behoefte aan?

Overnachting: Crystal River zou kunnen, wat ik ook hele leuke plaatsen vind zijn Apalachicola (dit ligt wel een stuk dichterbij Panama City), heel leuk centrum, en Gainesville, erg leuke studentenstad (maar ligt weer erg dicht bij Orlando, 2 uur rijden ongeveer).
Trouwens, ik ben afgelopen vakantie ook in Pensacola geweest, vond ik een erg leuke stad. Maar kan me voorstellen dat direct naar Panama City rijden meer voordelen heeft / een leuke route is vanuit Atlanta.
engeltje52
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door engeltje52 »

sunshine state schreef:Je zou kunnen kajakken op de Weeki Wachee rivier..

Of Juniper Springs:
Naar aanleiding van jou blog wil ik inderdaad ook kayakken op de weeki wachee :D :thumbup: We slapen tegenover het park :clap:
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Awel engeltje52, ik dacht net hetzelfde! Geweldig mooie foto's ook hé? :) Maar zou het water in de zomermaanden ook zo helder zijn, want ik zie dat ze er in mei zijn geweest en wij zullen er begin augustus zijn, weet niet of dit verschil zal maken...?
Winterpark: ik denk dat we na het kayakken tóch nog een overnachting ter plaatse (omgeving Crystal River of iets hoger) gaan doen. Manlief ziet het niet zitten om na het kayakken nog zo lang te moeten rijden. Hij heeft schrik om in het donker te moeten rijden als we niet op tijd kunnen vertrekken daar. Hebben vorige keer een héél eind in het donker moeten rijden en dat was ábsoluut géén pretje... :shock:
Ivm GSM: ik heb voor alle zekerheid al een leuk (gratis annuleerbaar) motelletje mét zwembad geboekt in Townsend. Onze dochter had héél graag in een chalet of iets gelijkaardig geslapen midden in het bos, maar ik vind eigenlijk weinig tot niets dat aan mijn eisen voldoet. Zo dicht mogelijk bij de cades cove/Townsend, niet te duur en gratis annuleerbaar tot vlak voor de vermoedelijke aankomstdatum... (en een zwembad zou ook een geweldige plus zijn) :D
sunshine state
Amerikakenner

Bericht door sunshine state »

engeltje52 schreef:
sunshine state schreef:Je zou kunnen kajakken op de Weeki Wachee rivier..

Of Juniper Springs:
Naar aanleiding van jou blog wil ik inderdaad ook kayakken op de weeki wachee :D :thumbup: We slapen tegenover het park :clap:
Leuk, heel veel plezier !! :thumbup:
Florida oktober 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

We gaan uiteindelijk voor een overnachting halverwege Davenport en Panama City Beach en vraag mij nu af wat de leukste weg is om naar Panama City Beach te rijden vanuit Davenport? Is het de moeite om via de 98 te rijden of kunnen we beter gewoon via de 75 en vervolgens de 10 rijden? Via de snelweg zou ik kiezen voor een overnachting in Talahassee en via de 98 weet ik het nog niet zo goed. Apalachicola ziet er héél leuk uit, maar ligt net iets te dicht bij Panama City Beach. We zoeken écht halverwege onze route een leuk plekje om te verblijven. Zijn er op deze routes trouwens stadjes die je beter kan mijden als toerist?
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou zelf eerder kiezen voor een hotel op de route in de omgeving van Apalachicola.
Overigens.... PCB vinden wij enorm schreeuwerig en toeristisch, heb je daar al geboekt? Ik zou kiezen voor een hotel vòòr PCB (als je vanuit Davenport komt). Vanuit Perry zou je dan de 98 kunnen nemen dan rijd je langs de kust... prachtig om te rijden en je kunt er heerlijk eten en op het strand liggen zonder te struikelen over de toeristen.
winterpark
Amerikakenner

Een hotel voor Panama City Beach is lastig hoor, je hebt op die hele strook erna bijna geen hotels of ze moeten schreeuwend duur zijn (30A Suites is een optie). Wij hadden in PCB 1 nachtje het Hampton Inn Beachfront en eigenlijk is dat ons goed bevallen. Sure, het is toeristisch, maar wel op een grappige manier - net als Fort Walton Beach. En volgens mij gaat Frouke naar PCB voor watersportactiviteiten, dan lijkt het me eigenlijk een prima plek. Moet wel zeggen dat wij er in november waren dus zwaar in het laagseizoen. :)
Apalachicola is echt leuk, maar ook daar is het aanbod best schaars. Best Western waar we sliepen was OK. Apalachicola zelf vonden we wel super.
Gast

Bericht door Gast »

@winterpark: ben je trouwens nog bij Killer Seafood in Mexico Beach gaan eten? Jullie waren er toch afgelopen maand??
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

De reden dat we naar Panama City Beach gaan is idd het zwemmen tussen dolfijnen. Volgens tripadvisor zit daar dé nummer 1 vandaar ik deze plek heb ingepland :wink: Ik ben nu zelf aan het denken om vanuit Davenport eerst te gaan kayakken en dan naar Perry voor 1 overnachting. De volgende dag via de 98 langs Apalachicola naar PCB. Ben nog aan het denken geweest voor een overnachting in Apalachicola zelf ipv PCB maar dan moeten we 's morgens toch wat te ver rijden vooraleer we aan de dolfijnenboot zijn en ik zou deze activiteit het liefst zo vroeg mogelijk op de dag inplannen.
Gast

Bericht door Gast »

@frouke: bij welk bedrijf hebben jullie de dolfijnen tour in PCB geboekt? Wij hebben ook een tour gevoekt afgelopen zomer en dat is ons prima bevallen. Wij boekten bij Adventures at Sea: kleine bootjes (we waren met zijn zessen en de kapitein) veel dolfijnen gespot en gesnorkeld op Shell Island.

Maar ben wel benieuwd hoe je je het zwemmen met dolfijnen voorstelt? Ga je in open zee? Of in een dolfinarium zwemmen met dolfijnen in gevangenschap? Het is voor de verschillende trips juist absoluut verboden om de dolfijnen te verstoren, laat staan te lokken....(omdat het wilde dolfijnen zijn staat er een hoge boete op, vertelde onze kapitein)....
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

We waren van plan om via deze website een tour te boeken: http://www.waterplanetusa.com/ We willen absoluut niets boeken bij een bedrijf waar dolfijnen in gevangenschap leven, of 'gelokt' worden want daar zijn we zelf ook op tegen. Ik maak uit hun website op dat áls er al dolfijnen uit zichzelf naar de boot komen je in het water mag zonder ze verder te lokken, voederen of aan te raken. Hoeft voor ons trouwens ook totaal niet hoor want de dieren moeten uit zichzelf willen komen en anders hebben wij gewoon pech gehad ;-) En áls we al enkele dolfijnen gaan kunnen spotten vlakbij de boot zijn we ook al meer dan content hoor... ;-) Is vooral mijn man zijn droom om er eens tussen te kunnen zwemmen... Ik ga sowieso ook nog andere bedrijven vergelijken op voorhand, maar deze was de eerste die er 'uitsprong' qua beoordelingen.
Gast

Bericht door Gast »

Uit ervaring bij PCB afgelopen zomer weet ik dat het sowieso niet is toegestaan om vanuit de boot ineens het water in te springen als een dolfijn gespot wordt....

Wat de tours wel doen is op redelijke afstand van de dolfijnen met de bootjes blijven liggen zodat iedereen ze kan zien, waarna de boot naar shell island vaart en aanmeert zodat je daar je kunt zwemmen en snorkelen. Of er dan nog dolfijnen naar je toekomen of dat je ze überhaupt ziet is altijd afwachten.

Wel is het zo dat de omgeving van PCB een van de baaien is waar de dolfijnen een soort natuurlijke baai hebben waar ze graag komen, dus de kans dat je ze ziet is groot. Shell island ligt iets verder buiten de baai, dus daar is het afwachten of je dolfijnen ziet tijdens het zwemmen en snorkelen.

De trip naar shell island is sowieso erg aan te bevelen! Het blijft echter wel een massaal commercieel iets, en de hoeveelheid bootjes van de tours die op het water zijn is enorm...je vaart een beetje achter elkaar aan en het komt allemaal bij elkaar als dolfijnen gespot worden...dat is wel jammer...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer