Lauu_NY schreef:Wij gaan bijna naar Las Vegas en ik ben de Uber en Lyft apps aan het installeren omdat dit de betere opties zijn wat betreft vervoer hier. Nu vraagt de app om een telefoonnummer, maar ik vraag mij af waarom dit is en of mijn NL telefoonnummer wel werkt in Amerika (en dit geen extra kosten met zich meebrengt).
Kan ik de app wellicht beter pas installeren als wij daar zijn? Ik heb geen idee hoe het werkt dus wil het nu graag uitzoeken ook i.v.m. de betaalgegevens. Wij hebben 1 creditcard. Kan ik dan het beste de accounts aanmaken op de naam van deze creditcard?
(Mocht dit bericht niet in het goede topic geplaatst zijn dan hoor ik het graag).)
Je zit sowieso in het verkeerde topic. Maar wellicht dat een mod dit wil verplaatsen.
Je Nederlandse nummer voor Uber gebruiken kan gewoon, maar realiseer je wel dat veel drivers bellen als de ophaallocatie niet heel duidelijk is oid. Dat kost je dan dus, afhankelijk van je provider, zo tussen de 50 eurocent en EUR 1,50 per minuut om zo'n gesprek te beantwoorden. Ook stuurt Uber standaard SMS'jes zoals "<naam driver> is arriving now in a <type auto>". Ook die SMS'jes ontvangen op je NL nummer kost je geld.
Als je bijvoorbeeld van plan bent daar een extra SIM kaartje te kopen is het dus fijner om dat (Amerikaanse) nummer te gebruiken. Maar dat weet je pas als je er bent en het nummer van een Uber account wijzigen is niet makkelijk (dat moet via de Uber helpdesk). Dus ik zou de account dan pas daar aanmaken. Verder krijg je bij de meeste hotels in Vegas tegenwoordig codes waarmee je, bij een nieuwe Uber account, een gratis rit krijgt. Gebruik bijvoorbeeld code "DELANO2" hiervoor. Eerste rit tot $20 gratis.
Vwb de credit card, het is geen issue om dezelfde kaart bij meerdere rideshare aanbieders te gebruiken. Aan de andere kant, ik heb zelf nooit behoefte gehad aan iets anders dan Uber, zeker in Vegas altijd binnen no-time een auto.
Je opmerking "wij hebben 1 creditcard" baart mij wel zorgen. Het is erg onverstandig om zonder alternatief betaalmiddel op vakantie te gaan. Een kaart kan, buiten je schuld, defect raken, maar wat vaker voorkomt: geblokkeerd worden omdat de bank vind dat er verdachte transacties plaatsvinden. Zeker als het een door een NL of BE bank uitgegeven Mastercard is is het risico daarop helaas vrij hoog, getuige de vele verhalen hier van geblokkeerde kaarten. Bij een door ICS uitgegeven Visa of Amex is dat risico kleiner (en de service als het wel gebeurt veel beter), maar zelfs dan maak je je met een kaart wel erg afhankelijk van een enkel betaalmiddel. Ik zou op zijn minst een tweede kaart aanvragen. Dat hoeft niets te kosten. Er zijn op dit moment genoeg aanbiedingen om een jaar gratis een Amex (gold of green) te hebben, waar je zelfs nog geld op toekrijgt als je de kaart ook echt gebruikt. Gold is alleen gratis als je de aanvraag doet via een referral link. Zie het kortingsbonnen/groupon topic voor meer info.