Daggie74 schreef:Een (failliete) luchtvaartmaatschappij die een vlucht annuleert, dan wel niet redelijk omboekt (en ja, dit is idd open voor discussie) valt wel degelijk onder de aflevergarantie, ook al betreft het geen fysiek product: Een reisorganisatie waar u net een vakantie heeft geboekt, gaat plotseling failliet (bron:icscards.nl). En nu niet vallen over het woordje reisorganisatie of failliet, een airline valt daar ook onder evenals het niet afleveren van een dienst.
Ik hoop voor je dat je gelijk hebt/krijgt hierin. Maar over het algemeen zijn de verkooppraatjes mooier dan hoe het er in de praktijk aan toe gaat, net als met verzekeringen. Waarschijnlijk een hoop kleine lettertjes waar ze je niet over vertellen als je hun product/verzekering aanschaft maar waar direct op gewezen wordt als je er aanspraak op wilt maken. Zal Visa direct zelf uitkeren of pas nadat het geld verhaald is bij de failliete maatschappij ? In het eerste geval zal ze dat veel geld gaan kosten, dat zullen ze niet graag doen ...
Nogmaals, ik hoop voor jou en alle anderen dat iedereen zijn geld terug zal krijgen als het tot een faillissement komt (kans lijkt me wel heel groot)