As of 2003, US law allows all checked baggage to be opened and searched without the presence of the owner before leaving the country. The only notification you receive is a note in your suitcase once you reach your home country.
Please be aware that the TSA (Transportation Security Administration) will force open any bags it cannot open normally. The TSA accepts no liability for any property damage or loss as a result of this process. We thus advise you not to lock your bags or place valuables in your checked baggage because insurance companies will not pay for any damage, either.
Bij Thomas Cook raden ze aan de koffers niet op slot te doen, ivm eventuele checks.
Wij vertrekken woensdagochtend, maar ik heb nu geen idee wat ik ga doen.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier op het forum.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier op het forum.
Ik mijn koffers (nou ja koffers... reistassen eigenlijk) nog nooit op slot gedaan. Op geen enkele reis, naar geen enkele bestemming, waar ook ter wereld.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Onze bagage (koffer/weekendtas) gaat niet op slot. Wel doe ik door de lipjes van de ritssluitingen een kabelbindertje (tiewrap). Ik weet dat dat schijnveiligheid is, maar de rits zal misschien niet zomaar open gaan. Voor de terugreis heb ik dan ook een paar kabelbindertjes bij mij en ik doe in het zijvakje van de weekendtas een schaartje, waarmee ik de bindertjes kan doorknippen. Anderen gebruiken daar een nagelknippertje voor.
Nooit op slot inderdaad, tenzij met TSA slot. Ben je bang dat je koffer of tas opengaat dan kun je kofferbanden gebruiken, paperclip door de lipjes vande rits, etc.
Is het niet zo dat TSA verplicht is om naar de VS te reizen? dacht dat douane ten allen tijde in de bagage moet kunnen kijken..
Mijn koffer was helemaal doorzocht toen we in Miami landden...
Onze bagage (koffer/weekendtas) gaat niet op slot. Wel doe ik door de lipjes van de ritssluitingen een kabelbindertje (tiewrap). Ik weet dat dat schijnveiligheid is, maar de rits zal misschien niet zomaar open gaan. Voor de terugreis heb ik dan ook een paar kabelbindertjes bij mij en ik doe in het zijvakje van de weekendtas een schaartje, waarmee ik de bindertjes kan doorknippen. Anderen gebruiken daar een nagelknippertje voor.
Als die weekendtas meegaat als handbagage ben je die schaar na de securitycheck wel kwijt kan ik je melden...
Over spullen die in beslag genomen worden gesproken: mag een strijkijzer mee in je handbagage ? En dan bedoel ik niet zo'n reisvariant maar een normale strijkbout? Ik bracht een paar jaar geleden mijn ouders (allebei in de 80) naar het vliegveld in Rotterdam voor een weekje Spanje en zag dat ze bij de securitycheck werden aangehouden omdat mijn vader een bus scheerschuim in zijn handbagage had die niet mee mocht en in de andere hand had de beambte de strijkbout die weer terug mocht in de handbagage. Ik vond dat wel apart want je kan daar toch een behoorlijke klap mee uitdelen....
Carolena schreef:Is het niet zo dat TSA verplicht is om naar de VS te reizen? dacht dat douane ten allen tijde in de bagage moet kunnen kijken..
Mijn koffer was helemaal doorzocht toen we in Miami landden...
Niet verplicht. Maar de TSA (Transportation Security Administration; niet douane) heeft het recht je bagage te doorzoeken. En ook om deze open te breken mochten ze er anders niet in kunnen. Dus een TSA slot voorkomt dat ze je slot kapot breken.
Stel je overigens niets voor van deze kleine (TSA) slotjes; met een schroevendraaier breek ze je open. Het enige wat ze -mogelijk- voorkomen is dat je bagage ongemerkt geopend wordt. In dat opzicht voldoen tie-raps ook.
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ik doe mijn koffers altijd op slot met een hangslot en een TSA kofferband.
Ze knippen het slot wel open als ze er in willen kijken, en meestal legt de TSA dan een blad in je koffer waarop staat dat ze de koffer hebben doorzocht.
Better safe then sorry denk ik altijd. (Trust no one)
Bij mij lag er geen blad in mijn koffer dat ze doorzocht was, en was duidelijk wel gebeurd, want dingen lagen er anders in.
Ik doe ze ook altijd wel op slot met het TSA-slot, er hoeft idd voor de rest niemand in te kunnen!
Vorige 3 keer naar Amerika nooit op slot gedaan. Nu wel slotjes gekocht omdat we op onze laatste dag laat vliegen en dan de koffers nog even in het hotel laten staan. Dus nu tsa slotjes gedaan.
2011: Zuidwesten 2012: Zuidwesten 2016: Zuidwesten 2017: Oost Canada en Amerika + New York 2018: Zuidwesten/Midwesten 2019: New York 2025: Zuidwesten
Ik doe ze ook altijd wel op slot met het TSA-slot, er hoeft idd voor de rest niemand in te kunnen!
Ben ik heel paranoia als ik denk dat de doorgewinterde/amateur "vliegveld crimineel" ook weinig problemen heeft met zo'n TSA slot?
[youtube]pDO78OsoZXY[/youtube]
Ik doe er meestal ook gewoon tiewraps doorheen de ritsluiting, of een stukje touw. Op zich eigenlijk eerder om te voorkomen dat die per ongeluk open kan gaan, want koffers open doen zonder het slot open te breken is nu ook niet bepaald moeilijk (cfr youtube).
TSA heeft mijn koffer wel eens een keer open gedaan; toen hadden ze de tiewraps eraf geknipt natuurlijk, maar wel een papiertje in de plaats
Ook hier geen slotje...Het slotje is slechts een voorzichtige barrière voor een ad-hoc onverlaat. Iemand met kwade zin lacht om een TSA slot..ik doe de ritsen dicht met een binder voor vuilniszakken. Lekker veel wikkelen zodat losmaken iif beetje tijd kost en je hebt zelf niets nodig om te openen (alleen tijd )
Tja, als ze willen binnenkomen, komen ze binnen.... dat is met alles zo; huizen, koffers, auto's.
Maar snappen jullie ook dat, als ze een koffer met een slot zien en een koffer daarnaast zonder slot dat men dan echt niet ingewikkeld gaat doen en gewoon de makkelijke koffer (huis, auto) pakt??
Dus better safe than sorry... en ik maak het in elk geval iets moeilijker om binnen te komen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.