Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nu wegen afgesloten in Yellowstone NP, wat raden jullie aan te doen? (19-09-2017)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
MikeAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Nu wegen afgesloten in Yellowstone NP, wat raden jullie aan te doen? (19-09-2017)

Bericht door MikeAmerika »

Beste,

We zitten nu in de old faitful lodge en het sneeuwt behoorlijk en ze verwachten dat het blijft sneeuwen.

Morgennacht verblijven we In mammoth springs. Helaas zijn beide wegen afgesloten binnen het park. Dunraven pass is afgesloten wegens de sneeuw. De andere weg is afgesloten door werkzaamheden. Omrijden kost zo'n 5 uur. Helaas zitten de rest van de accommodaties vol.

Wat raden jullie aan te doen? Omrijden of annuleren en naar west yellowstone. Of yellowstone verlaten. Bijna niet te doen om trails te lopen jammer genoeg.
Laatst gewijzigd door markro op 19 sep 2017, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wegen afgesloten yellowstone

Bericht door roelb »

Als je gaat omrijden via Bozeman/Livingston naar Gardiner moet je ook weer terug (ik neem tenminste aan dat je uiteindelijk richting het zuiden gaat). Aan de andere kant, Xanterra heeft een 48 hour cancellation policy.

Tja.. Yellowstone in het voor- of najaar blijft een risico... Wel mooi, sneeuw bij alle thermal features!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Nu wegen afgesloten in Yellowstone NP, wat raden jullie aan te doen? (19-09-2017)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrip dat je met "beide wegen" de weg tussen Norris en Mammoth en de weg tussen Canyon en Roosevelt bedoelt. Dan wordt het erg lastig inderdaad. Ik zou dan Mammoth laten vallen. Het onderste rondje is nog wel te doen.
Ik zou ter plekke nog eens informeren of er niets meer vrij is gekomen in het zuidelijke deel. Er zullen vast wel mensen zijn die iets annuleren op het laatste moment. En anders is West Yellowstone of Cody een mogelijkheid. Er even van uitgaand dat het weer niet te slecht is natuurlijk. Maar geisers in de sneeuw lijkt mij wel heel mooi!
Ben je al bij Norris, Canyon, Lake en West Thumb geweest? En wat was de planning na Mammoth?

Marianne
MikeAmerika
Amerikafan

Re: Nu wegen afgesloten in Yellowstone NP, wat raden jullie aan te doen? (19-09-2017)

Er is nu niks vrij in het park. Na mammoth slapen we in canyon lodge. Dus mammoth laten vallen lijkt me beter.
De geysers zijn nu wel spectaculair. Alleen het sneeuwt heel hard.
Twijfelen nog om in west yellowstone te overnachten of annuleren of yellowstone na morgen te verlaten
2015 Rondje Zuidwesten
2019 Texas New Mexico
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Geen idee waar het allemaal sneeuwt en of de wegen naar het zuiden ook zijn afgesloten, maar tussen het Yellowstone NP en het Grand Teton NP ligt aan de Highway 191 de Headwaters Lodge & Cabins at Flagg Ranch. Zal niet goedkoop zijn, maar misschien is daar nog iets vrij.
Website: http://www.gtlc.com/lodges/headwaters-l ... lagg-ranch
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
FrankPronk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door FrankPronk »

Ik daal morgen af vanuit Great falls via Mammoth naar Canyon village (althans dat is de bedoeling). Ik lees op de nps site dat de Dunraven pass vandaag om 8 PM is gesloten.

Maak ik uit jouw verhaal op dat deze de hele dag is gesloten en dat ik kan verwachten dat deze morgen gedurende de dag ook gesloten zal zijn gezien de verwachte sneeuwval? Anders moet ik inderdaad mijn plannen ook gaan wijzigen.
'02 - Miami
'09 - NYC
'11 - Chicago
'14 - Boston - NYC - Washington DC
'16 - ZW
'17 - ZW/NW/MW
'18 - West Canada - WA - OR
'19 - Japan
'21 - Griekenland
'22 - NYC/ Roadtrip Balkan
'23 - East Canada/ East coast
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik lees het zo dat het vanaf 8 uur afgesloten is tot nader order.
Misschien een overnachting in Mammoth? Of Roosevelt of Cooke city? Dan heb je de tijd voor het noordelijke deel.

Marianne
MikeAmerika
Amerikafan

Alle wegen zijn afgesloten, wij zijn via west yellowstone en de teton pass naar jackson gegaan. Mochten mammoth annuleren omdat het voor ons onbereikbaar was. Ook de south en east entrance zijn afgesloten. Alsnog een fijne 2 dagen gehad met een uur of 2/3 zon per dag!
In Grand Teton is het droog met een graad of 10.
2015 Rondje Zuidwesten
2019 Texas New Mexico
FrankPronk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door FrankPronk »

Ik heb er uiteindelijk een lange rit van gemaakt (scheelt morgen weer). Ik ben vanuit Great falls via de northern entrance naar Mammoth hot springs gegaan (geen sneeuw) en toen via Tower junction/ Cooke city Yellowstone verlaten en uiteindelijk via de prachtige Chief Joseph highway (Beartooth is helaas gesloten) uiteindelijk in Red lodge beland.

Al met al een flinke rit maar zeer mooi!
'02 - Miami
'09 - NYC
'11 - Chicago
'14 - Boston - NYC - Washington DC
'16 - ZW
'17 - ZW/NW/MW
'18 - West Canada - WA - OR
'19 - Japan
'21 - Griekenland
'22 - NYC/ Roadtrip Balkan
'23 - East Canada/ East coast
Plaats reactie