Nogmaals, ik vind het een fors bedrag, behalve als je echt hebt gekozen voor een luxe hotel. Maar waarom dan 2 queens?
De tickets zijn op vrijwel alle dagen 467, 492 of 517 retour voor die directe DL of KL vlucht AMS-JFK. Als je kiest voor de data van EUR 467 dan heb je dus met dit budget nog EUR 2344-2*467-2*10 = EUR 1390 over voor 6 hotelovernachtingen. Dat is EUR 232 of $278 per nacht.
Als ik voor dat budget in Manhattan ga zoeken is er echt genoeg te vinden. Met gewoon een comfy king-size bed.
Stel 10-17 april (terugvlucht op 16 april). Heen met de DL47 (is de vroegste directe vlucht, vertrek 9.25) en terug met de KL644 (is de laatste directe vlucht, vertrek 22.25). Totale ticketprijs direct bij Delta of KLM: EUR 467 pp + 10 euro als je met een Nederlandse creditcard betaalt. Dus 477pp. Overigens zijn de andere drie vluchten op die dagen exact dezelfde prijs, ik heb gewoon de eerste en de laatste gepakt om de vakantietijd te maximaliseren.
In die periode zit je voor rond de EUR 220 per nacht in het Westin op 42nd, in het Hilton fashion district op 26th, in het 4* Cassa hotel theatre district en zelfs voor iets meer (EUR 240) zit je in het Kimpton Muse hotel, direct om de hoek bij Times Square en ondanks de officiele 4* classificatie is dat eigenlijk bijna een 5* hotel. Ga je voor iets minder luxe dan zit je voor EUR 165 per nacht in dat eerder genoemde Mansfield hotel, 400 meter van Times Square en twee blocks van Bryant park. En dan hou je dus nog EUR 400 over voor uitstapjes