Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?
Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?
Van 24 juli tm 9 aug. rijden wij door Yosemite, Sequoia, Death Valley, Las Vegas, Bryce, Monument en Grand canyon en las Vegas terug naar San Francisco.
Onze vraag is of we alle overnachtingen nu al moeten vastleggen of dat we lekker op de bonnefooi op reis gaan. We hoeven zeker niet in de parken te overnachten omdat dat vast en zeker volgeboekt is. Met andere woorden; zijn er in die periode nog motels/hotels/pensions vrij?
Onze vraag is of we alle overnachtingen nu al moeten vastleggen of dat we lekker op de bonnefooi op reis gaan. We hoeven zeker niet in de parken te overnachten omdat dat vast en zeker volgeboekt is. Met andere woorden; zijn er in die periode nog motels/hotels/pensions vrij?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?
Ik zou zeker nu al het eea vastleggen, zeker omdat je in het hoogseizoen gaat. Via de bekende hotelsites kun je vaak tot 24uur van tevoren gratis annuleren. Daarnaast heb je nu misschien nog keus op de mooiste plekken!
Ons reisverslag van onze reis naar Amerika (zomer 2016) vind je op: http://bazannemarie.blogspot.nl/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook zeker (vrijwel) alles reserveren. Jullie zitten er in het hoogseizoen, en jullie hebben een strakke planning (te strak? schrijf het eens uit per dag), dus ruimte om onderweg iets onverwacht te doen is er niet.
In sommige parken kun je wellicht nog wel iets vinden, je zou eens op http://www.grandcanyonlodges.com kunnen kijken voor de Grand Canyon. En wellicht is het in Yosemite ook wel mogelijk nog iets te vinden (via http://www.travelyosemite.com). Voor de andere parken heb je in de directe omgeving ook voldoende mogelijkheden maar daar geldt wel hoe eerder je boekt hoe meer kans op iets betaalbaars.
In de meeste gevallen kun je je reservering tot kort van te voren nog gratis annuleren.
Marianne
In sommige parken kun je wellicht nog wel iets vinden, je zou eens op http://www.grandcanyonlodges.com kunnen kijken voor de Grand Canyon. En wellicht is het in Yosemite ook wel mogelijk nog iets te vinden (via http://www.travelyosemite.com). Voor de andere parken heb je in de directe omgeving ook voldoende mogelijkheden maar daar geldt wel hoe eerder je boekt hoe meer kans op iets betaalbaars.
In de meeste gevallen kun je je reservering tot kort van te voren nog gratis annuleren.
Marianne
Eens met de eerdere reacties. Je gaat in het hoogseizoen en je hebt niet heel veel tijd, zonde om die kwijt te zijn aan verder moeten rijden of zoeken om een overnachtingsplek. Ik zou lekker alles vastleggen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat je misschien nu al wel problemen zou kunnen hebben om op sommige plekken nog accommodaties voor een 'normale' prijs te vinden
Ik weet niet hoe strak jullie planning is. Je hebt het over 'lekker op de bonnefooi'. Als dat meer jullie ding is zou ik dat zeker doen.
Tijdens onze reizen kijken we vaak de avond of ochtend ervoor waar we die avond denken terecht te komen en boeken dan via booking.com oid een hotel. Deze manier heeft onze voorkeur, wel verzekerd van een slaapplek en heerlijk flexibel.
Als je perse in de parken wilt overnachten raad ik je aan om nu alvast te kijken, er zal al het nodige vol zijn.
Tijdens onze reizen kijken we vaak de avond of ochtend ervoor waar we die avond denken terecht te komen en boeken dan via booking.com oid een hotel. Deze manier heeft onze voorkeur, wel verzekerd van een slaapplek en heerlijk flexibel.
Als je perse in de parken wilt overnachten raad ik je aan om nu alvast te kijken, er zal al het nodige vol zijn.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ook buiten de parken kan de accommodatie in het hoogseizoen snel vol zitten.
Ik zou het ook nu vastleggen.
Ik zou het ook nu vastleggen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- Bianca Stripes&Stars
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik zou het meeste wel alvast reserveren, inderdaad omdat het t hoogseizoen is. Misschien kun je een aantal kamers boeken die nog te annuleren zijn, dat geeft toch zekerheid en enigszins flexibiliteit
Ik zou het niet fijn vinden als ik me op de dag zelf nog druk moet maken over het vinden van accommodatie, maar iedereen is anders natuurlijk

Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik wil ook graag zoveel mogelijk vooraf reserveren maar zie dat diverse vergelijkingssites de hotels nog niet beschikbaar hebben staan (voor juli volgend jaar) terwijl je bij een aantal motels (waar ik het liefste wil zitten: schoon, rustig en minder duur) al wel via de motel-website kunt boeken. is het verstandig om te wachten tot websites als booking.com, priceline, hotels.com etc. deze periode 'open' hebben gezet of riskeer ik dan dat motels al volgeboekt zijn voor het hoogseizoen. Ik heb het idee (ook met mijn gewone vakanties in europa op campings) dat in oktober/november het jaar ervoor veel al weg is of is dat ene misvatting? Ik weet dat er motels genoeg zijn maar met mijn 3 eisen blijven er niet zoveel over die in aanbmerking komen heb ik gemerkt.Martin & Marianne schreef:Ik zou ook zeker (vrijwel) alles reserveren. Jullie zitten er in het hoogseizoen, en jullie hebben een strakke planning (te strak? schrijf het eens uit per dag), dus ruimte om onderweg iets onverwacht te doen is er niet.
Marianne
Wij hebben alles al geboekt voor juli-aug volgend jaar. Gewoon via booking en hotels.com en bij sommige hotels direct.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Ruth. waarom niet direct via de site van het motel boeken? heeft altijd mijn voorkeur eigenlijk. waarom die gasten van booking.com d'r aan laten verdienen als het niet hoeft? of verwacht je dat het via booking goedkoper gaat zijn?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Via booking.com is wel eens goedkoper, ja.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
ik boek ook weleens via booking.com, puur omdat het goedkoper is. Maar ik vind het een super irritante website, en dan met name: 'slechts 1 kamer over, boek nu', of: 'het is druk rond de periode..., boek nu!' en de prijzen zijn altijd vermeld zonder de belastingen. Geen idee of dat laatste in NL ook zo is trouwens. Dat kan zomaar regio gerelateerd zijn. Een tijdje geleden waren ze in NL wel in het nieuws vanwege zulke praktijken, dus misschien is het daar aangepast en in BE niet.
Hotels.com vind ik al beter en de gratis nacht die je kan sparen maakt het vaak goedkoper tov booking.com. Daarnaast boek ik vaak via de website van het hotel zelf. Vaak goedkoper (via AAA korting bijvoorbeeld) of dezelfde prijs.
Hotels.com vind ik al beter en de gratis nacht die je kan sparen maakt het vaak goedkoper tov booking.com. Daarnaast boek ik vaak via de website van het hotel zelf. Vaak goedkoper (via AAA korting bijvoorbeeld) of dezelfde prijs.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?
Volgens mij zijn prijzen bij Booking.com juist altijd inclusief belasting en toeslagen. En in Las Vegas ook incl resort-fee. Net als Expedia overigens.
Via Cashbacktotaal kan je nog tot 9% korting krijgen op hotelboekingen. Dus tenzij de prijzen direct bij het hotel lager liggen dan bij de boekingssites, kies ik voor Expedia. Makkelijk alle boekingen in een overzicht en eenvoudig annuleren mocht het nodig zijn.
Via Cashbacktotaal kan je nog tot 9% korting krijgen op hotelboekingen. Dus tenzij de prijzen direct bij het hotel lager liggen dan bij de boekingssites, kies ik voor Expedia. Makkelijk alle boekingen in een overzicht en eenvoudig annuleren mocht het nodig zijn.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ik ben het met Frasi eens. Via caskbacktotaal.nl ga ik naar Expedia en boek dan het hotel met mijn Expedia account. Je spaart dan voor een gratis overnachting.
De optelsom van Caskbacktotaal en de gratis overnachting via Expedia maakt het rechtstreeks boeken bij het hotel bijna altijd duurder.
De optelsom van Caskbacktotaal en de gratis overnachting via Expedia maakt het rechtstreeks boeken bij het hotel bijna altijd duurder.
-
- Amerika-ontdekker
Vreemd, wanneer ik via Booking.com prijzen check zijn ze altijd zonder belastingen en zonder eventuele resort fee. Gebruiken jullie de site vanuit NL? Ik vanuit België en het kan zomaar zijn dat de site dan anders werkt. Volgens mij is booking.com in NL al regelmatig op de vingers getikt. Ik zou het eens moeten opzoeken. Overigens is Hotels.com van Expedia, dus het sparen van gratis overnachtingen is hetzelfde concept volgens mij.
Cashbacktotaal ken ik overigens niet, dus dat ga ik eens uitzoeken. Ik heb weer wat opgestoken, bedankt!
Cashbacktotaal ken ik overigens niet, dus dat ga ik eens uitzoeken. Ik heb weer wat opgestoken, bedankt!

-
- Amerika-ontdekker
Eens snel vergeleken via een Nederlandse Proxy (dus doen alsof ik vanuit NL een website bezoek) en inderdaad werkt booking.com in Nederland anders tov België. Na wat Googlen blijkt dat er inderdaad wat zaken zijn geweest bij de Reclame Code Commissie rond de in België nog aanwezige elementen als: prijzen zonder toeslagen (belastingen, resort fee, etc.) en de verschillende kreten die ze gebruiken op hun website: 'nog maar 1 kamer over, boek snel'.
Blijkbaar is de website in Nederland dus prettiger in gebruik
. De prijzen op Trivago zijn overigens wel inclusief al die toeslagen, dus dat maakt het vergelijken wel wat eenvoudiger.
Blijkbaar is de website in Nederland dus prettiger in gebruik

-
- Amerikakenner
Bedankt voor juliie reacties. Weer een hoop info om over na te denken.
Gebruiken jullie priceline niet?
Gebruiken jullie priceline niet?
-
- Amerikakenner
Ik had nog even over jouw rteactie nagedacht. Ik weet dat de prijzen op boekingssites fluctueren. is dat op de websites van de motels zelf ook of zijn de prijzen die ik nu zie staan dezelfde als die er bijvorbeeld in januari staan (voor dezelfde nachten)?babarage schreef:Ruth. waarom niet direct via de site van het motel boeken? heeft altijd mijn voorkeur eigenlijk. waarom die gasten van booking.com d'r aan laten verdienen als het niet hoeft? of verwacht je dat het via booking goedkoper gaat zijn?
Bedankt voor je reactie/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Vroeger een paar keer gedaan. Heb nu het idee dat Priceline niet meer zoveel opleverd. Met hotwire een beetje hetzelfde. Ik kom iig zelden meer goedkoper uit dan bij andere bookingsitesGebruiken jullie priceline niet?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2792 Weergaves
-
Laatste bericht door HillBillies
-
- 9 Reacties