Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?
@Ruth het ligt volgens mij aan het hotel. Sommige hotels hebben gewoon vaste prijzen die hooguit per seizoen wijzigen maar dat zie je dan wel gelijk aan de site. Anderen, zeker de landelijke ketens, hebben fluctuerende prijzen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
@Barbara, bedankt voor je reactie.
Is het bij landelijke ketens (zoals best Western neem ik aan) dan wel zo dat de kans dat de huidige prijzen eerder goedkoper dan duurder zijn t.o.v. later in het jaar of kun je daar eigenlijk geen peil op trekken? (ik lees het terug en denk wat een kromme zin, hoop dat je snapt wat ik wil vragen
Is het bij landelijke ketens (zoals best Western neem ik aan) dan wel zo dat de kans dat de huidige prijzen eerder goedkoper dan duurder zijn t.o.v. later in het jaar of kun je daar eigenlijk geen peil op trekken? (ik lees het terug en denk wat een kromme zin, hoop dat je snapt wat ik wil vragen

-
- Amerikakenner
oeff. ben benieuwd wat anderen er van zeggen. ik ben geneigd te zeggen dat de prijzen ver van te voren op z'n gunstigst zijn. dan wat omhoog kruipen, en evt tegen de datum zelf weer omlaag als ze de boel niet vol krijgen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ja dat idee heb ik ook. Hoewel ik er geen hard bewijs voor heb. Punt is dat ze vast in het hoogseizoen het wel vol gaan krijgen en je bij een last minute reservering in de populaire gebieden dan de hoofdprijs betaald. Dat idee had ik tenminste wel vorig jaar. Ik heb nu alles vastgelegd (veel bij Best Western) dat nog te annuleren is. Mocht ik vlak voor aankomst een goedkoper tarief kunnen boeken dan zet ik het wel om.babarage schreef:oeff. ben benieuwd wat anderen er van zeggen. ik ben geneigd te zeggen dat de prijzen ver van te voren op z'n gunstigst zijn. dan wat omhoog kruipen, en evt tegen de datum zelf weer omlaag als ze de boel niet vol krijgen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik heb de indruk dat er sinds de laatste keer dat ik in Amerika geweest ben (2015) ook een groter verschil is tussen flexible en non-refundable rates. Maar ik moet ook wel zeggen dat ik toen in februari alles vastgelegd heb voor een reis in mei, en ik ben nu ook aan het kijken voor een reis in mei.
Als ik het vergelijk zijn de huidige tarieven hoger, maar ik heb ergens op het forum ook al gelezen dat de hotelprijzen sowieso wat gestegen zijn de laatste jaren, dat kan het dus ook verklaren. Ik heb vorige week een hotel vastgelegd in Springdale en ik merk dat de prijs nu iets omhoog gegaan is. Non-flexible rate is nog steeds lager en scheelt behoorlijk (30 dollar per nacht ongeveer).
Als ik het vergelijk zijn de huidige tarieven hoger, maar ik heb ergens op het forum ook al gelezen dat de hotelprijzen sowieso wat gestegen zijn de laatste jaren, dat kan het dus ook verklaren. Ik heb vorige week een hotel vastgelegd in Springdale en ik merk dat de prijs nu iets omhoog gegaan is. Non-flexible rate is nog steeds lager en scheelt behoorlijk (30 dollar per nacht ongeveer).
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Houd bij het vergelijken van prijzen ook rekening met de mogelijkheid om op de hotel website seniorenkorting (boven de 60, soms 55) of AAA-korting als lid van de ANWB te krijgen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
Bedankt voor de info.
Het verschil tussen flexibel en vast is inderdaad best groot. Dat vind ik ook zo lastig. Maar ja, dan kun je niet meer annuleren. Vind de prijzen ook hoog. Vooral in plaatsen als lone pine, moab en springdale. daar zijn ook geen alternatieven zoals super 8 of motel 6...
Het verschil tussen flexibel en vast is inderdaad best groot. Dat vind ik ook zo lastig. Maar ja, dan kun je niet meer annuleren. Vind de prijzen ook hoog. Vooral in plaatsen als lone pine, moab en springdale. daar zijn ook geen alternatieven zoals super 8 of motel 6...
@Ruth: wij zijn dit jaar in juli-aug geweest en hebben alles rond januari/februari vastgelegd, wel het meeste met gratis annuleren zodat als je nog wat beters tegenkomt je nog kosteloos kan annuleren. Alleen voor de steden hebben we nog via Hotwire gekeken. Ook niet super goedkoop, maar als je de site regelmatig in de gaten houdt kan je daar wel eens een voordeel vinden. Wij hebben daar 2 dagen voor aankomst nog een prima deal gescoord in San Francisco.
Kijk voor Lone Pine eens naar het Dow Villa Motel. Prima plek om te overnachten, zwembadje erbij en nog redelijk geprijsd. Deze hebben we rechtstreeks bij het hotel geboekt.
Kijk voor Lone Pine eens naar het Dow Villa Motel. Prima plek om te overnachten, zwembadje erbij en nog redelijk geprijsd. Deze hebben we rechtstreeks bij het hotel geboekt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zaten in 2015 in Lone Pine in het Dow Villa Hotel (dus niet het motel); is goed bevallen en niet duur. Voor een Motel6 zou je in Bishop kunnen kijken.
Moab is inderdaad duur. Er is wel een Motel6 daar trouwens, maar die is ook niet altijd goedkoop. Een mogelijkheid is uitwijken naar Green River.
In Springdale is de Zion Park Motel heel betaalbaar met prijzen vanaf 99 dollar (ex tax).
Marianne
Moab is inderdaad duur. Er is wel een Motel6 daar trouwens, maar die is ook niet altijd goedkoop. Een mogelijkheid is uitwijken naar Green River.
In Springdale is de Zion Park Motel heel betaalbaar met prijzen vanaf 99 dollar (ex tax).
Marianne
-
- Amerikakenner
Ik ga ze bekijken. Bedankt!
-
- Amerikakenner
Marianne, ik heb op de website van dit motel gekeken maar begrijp niet helemaal het verhaal dat je moet kiezen tussen floor plan 1 en floor plan 2. Beide hebben double queen rooms.Martin & Marianne schreef:In Springdale is de Zion Park Motel heel betaalbaar met prijzen vanaf 99 dollar (ex tax).
Marianne
Kun jij je dit nog herinneren?
Ik zou het liefste in het gedeelte in het verlengde van het zwembad zitten (lijkt mij het rustigste) maar weet niet of dit floorplan 1 of 2 is. heb al een mailtje gestuurd maar krijg eigenlijk geen helder antwoord.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hebben in Springdale geboekt bij Quality Inn & Suites Montclair (let op, er zijn er 2.. de andere heeft ook een RV park). Ook behoorlijk betaalbaar (en ziet er meer up-to-date uit -- goede reviews ook), maar wel weer het probleem dat er een groot verschil is tussen non-refundable & flexible..
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Motel6 in Bishop hebben wij vorig nog geslapen, moderne ruime kamers en betaalbaar voor daar. Moab is duur, wij sliepen daar in de Sleep Inn wat goed beviel met mooi zwembad erbij.
Wij leggen wel alle hotels van te voren vast, maar reizen dan ook in juli. Ik boek ze in september al en in al die jaren heb ik de prijzen nooit zien dalen alleen maar zien stijgen.
Wij leggen wel alle hotels van te voren vast, maar reizen dan ook in juli. Ik boek ze in september al en in al die jaren heb ik de prijzen nooit zien dalen alleen maar zien stijgen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben er niet overnacht (wel in de lodge en in de Desert Pearl Inn) maar als ik het goed begrijp zijn het gewoon verschillende indelingen van de kamer, zoals je op de plattegrond kunt zien.RuthdeLange schreef:Marianne, ik heb op de website van dit motel gekeken maar begrijp niet helemaal het verhaal dat je moet kiezen tussen floor plan 1 en floor plan 2. Beide hebben double queen rooms.
Marianne
Zion Park Motel hebben wij in juli overnacht. Erg leuk motel. Een lieve dame runt dit motel, geeft ook leuke tips voor Zion. Wij kwamen aan met stromende regen. Ze heeft zelfs voor ons de weersvoorspellingen voor de volgende dag gecheckt en uitgeprint (kon natuurlijk gewoon op de telefoon, maar dit was wel heel aardig). Het motel ligt superdicht bij de ingang. Parkeren voor de kamers.
In Bishop hebben wij in het Best Western gezeten. Mooie schone kamers en ook hier parkeren voor de deur. Ontbijtje inbegrepen. Aan de overkant een Denny's.
In Bishop hebben wij in het Best Western gezeten. Mooie schone kamers en ook hier parkeren voor de deur. Ontbijtje inbegrepen. Aan de overkant een Denny's.
- chippie777
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij waren begin dit jaar in het ZW en ik had ook alles van te voren vast gelegd. Viel al niet mee omdat veel vol was. Bijvoorbeeld Grand Canyon Village ben ik lang mee bezig geweest. Op eens was er een plek en die heb ik toen gereserveerd. Zoals je al aangeeft is Moab erg duur. Ik heb in al mijn reizen nog nooit zoveel betaald voor een Bes Western, achteraf bleek dat er dat weekend een Hot Rod show in Moab was waardoor alle hotels vol zaten. Was trouwens wel leuk om mee te maken. Resume: ik zou lekker alles van te voren vast leggen en kiezen voor de mogelijkheid om het later te cancellen als je een beter optie vindt.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Voor onze reis afgelopen zomer hadden we ruimschoots (sommige een jaar vooraf) vooraf de hotels geboekt op de plekken waar we drukte/schaarste verwachtten. Alles nog te annuleren. Vervolgens regelmatig de prijzen bekeken maar alles werd alleen maar duurder. In sommige gevallen fors duurder.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Ik heb deze ook geboekt. Het verschil deze non refundable en flexible op de eigen website is een stuk minder groot! Iets van 8 euro bij ons.reddevil schreef:Wij hebben in Springdale geboekt bij Quality Inn & Suites Montclair (let op, er zijn er 2.. de andere heeft ook een RV park). Ook behoorlijk betaalbaar (en ziet er meer up-to-date uit -- goede reviews ook), maar wel weer het probleem dat er een groot verschil is tussen non-refundable & flexible..
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
- Amerikakenner
Voor eind juli volgend jaar is de annuleerbare double queen 161 dolar per nacht (bij de quality inn). Ik vind dat enorm veel of heb jij hem goedkoper geboekt? dat zion park motel heeft dan een betere prijs. Maar misschien ben ik al laat met boeken... Het is toch een gekke wereld eigenlijk.
-
- Amerikakenner
Marianne, het zijn inderdaad verschillende indelingen maar ik vroeg me af of dat kwam omdat het 2 verschillende gebouwen waren...Maar heb nog steeds geen antwoord op mijn mail.Martin & Marianne schreef:Wij hebben er niet overnacht (wel in de lodge en in de Desert Pearl Inn) maar als ik het goed begrijp zijn het gewoon verschillende indelingen van de kamer, zoals je op de plattegrond kunt zien.RuthdeLange schreef:Marianne, ik heb op de website van dit motel gekeken maar begrijp niet helemaal het verhaal dat je moet kiezen tussen floor plan 1 en floor plan 2. Beide hebben double queen rooms.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2792 Weergaves
-
Laatste bericht door HillBillies
-