Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
Nu heb ik toch een vraagje!
Ben opzoek naar een wagen (SUV) om volgend jaar van 4 juli tem 22 juli te huren, SFO ophalen en in LAX afleveren.
Als ik op Arguscarhire.com kijk, zie ik een Chevrolet Traverse bij Avis voor € 852,74.
Op de volgende site die ik bezoek, Skyscanner.nl, krijg ik diezelfde auto te zien, ook bij Avis, als ik "select" kies word ik doorgestuurd naar de site van Arguscarhire.com en dan is de prijs € 741,82!
Op de site van avis.be zelf staat hij dan weer voor €986,65!
Qua verzekering zitten ze alle 3 hetzelfde.
Wie kan mij dat prijsverschil nu eens uitleggen?! Want ik snap er niks meer van!
Alvast bedankt!
Ben opzoek naar een wagen (SUV) om volgend jaar van 4 juli tem 22 juli te huren, SFO ophalen en in LAX afleveren.
Als ik op Arguscarhire.com kijk, zie ik een Chevrolet Traverse bij Avis voor € 852,74.
Op de volgende site die ik bezoek, Skyscanner.nl, krijg ik diezelfde auto te zien, ook bij Avis, als ik "select" kies word ik doorgestuurd naar de site van Arguscarhire.com en dan is de prijs € 741,82!
Op de site van avis.be zelf staat hij dan weer voor €986,65!
Qua verzekering zitten ze alle 3 hetzelfde.
Wie kan mij dat prijsverschil nu eens uitleggen?! Want ik snap er niks meer van!
Alvast bedankt!
Heb geen idee waar het aan kan liggen maar zou zeggen, bezoek ook eens andere site's.
Moet naar mijn mening veel goedkoper kunnen.
Als ik alleen al kijk op bv Expedia.nl heb je al een standard SUv voor 636 euro (dollar)
Gewoon de goedkoopste boeken die je vindt!
Zal met winstmarges oid te maken hebben gok ik.
Moet naar mijn mening veel goedkoper kunnen.
Als ik alleen al kijk op bv Expedia.nl heb je al een standard SUv voor 636 euro (dollar)
Gewoon de goedkoopste boeken die je vindt!
Zal met winstmarges oid te maken hebben gok ik.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Daar zou ik niet van uitgaan. Dodge charger cabrio valt er ook onder. Vorige keer op hawaii 6 chargers en 1 mustang.Miquel schreef:Zou het ook zeker niet aan de balie geven, de cabrios zijn meer dan vermoedelijk toch allemaal een Mustang.. Minder ga je in ieder geval niet krijgen. Zou me dr niet druk om maken.
Deze week in San Diego 1 oude mustang. Meer niet. Had ook een charger kunnen zijn.
Ik zou niet tippen. Gewoon een praatje maken en aardig vragen wat de mogelijkheden zijn.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Echt? Ik vond dit al een scherpe prijs om bij Avis te huren!Miquel schreef:Moet naar mijn mening veel goedkoper kunnen.

Vroeg mij eindelijk af; ik en mijn vrouw hebben een auto gehuurd in Florida bij Alamo.
Ik zij nu als spouce ook tevens medebestuurder (mag zij dan ook rijden) En hoe toon ik aan dat we getrouwd zijn? Mijn vrouw heeft haar eigen achternaam gehouden.
Ik zij nu als spouce ook tevens medebestuurder (mag zij dan ook rijden) En hoe toon ik aan dat we getrouwd zijn? Mijn vrouw heeft haar eigen achternaam gehouden.
Sterker nog;Vanessa007 schreef:Echt? Ik vond dit al een scherpe prijs om bij Avis te huren!Miquel schreef:Moet naar mijn mening veel goedkoper kunnen.
Via Autoeurope heb je voor 605 euro een Jeep Grand Cherokee bij Dollar....
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Florida hoort niet bij de staten waar de spouse gratis extra bestuurder is bij Alamo, dat geld alleen voor Avis en Budget.Miquel schreef:Vroeg mij eindelijk af; ik en mijn vrouw hebben een auto gehuurd in Florida bij Alamo.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Het wordt maar goedkoper en goedkoper!Miquel schreef:Sterker nog;
Via Autoeurope heb je voor 605 euro een Jeep Grand Cherokee bij Dollar....

Iemand ervaring met het huren van een auto via car del mar. En dan bij dollar of thrifty. We hebben al eens in europa bij car del mar gehuurd en dat ging prima. Dat was echter maar voor een paar dagen.
Is een Standard SUVVanessa007 schreef:Het wordt maar goedkoper en goedkoper!Miquel schreef:Sterker nog;
Via Autoeurope heb je voor 605 euro een Jeep Grand Cherokee bij Dollar....Onder welke categorie van SUV valt die?
Las hierboven ergens een negatiever ervaring met deze maatschappij. Het geld was niet overgemaakt naar de autoverhuurmaatschappij waardoor men alsnog tp moest betalen. Later wel weer goedgekomen dacht ik maar toch vervelend...Renée76 schreef:Iemand ervaring met het huren van een auto via car del mar. En dan bij dollar of thrifty. We hebben al eens in europa bij car del mar gehuurd en dat ging prima. Dat was echter maar voor een paar dagen.
Miquel schreef:Dat zou je denken. Echter heb ik bij Alamo een booking gedaan via autoeurope. Nu kan ik wel inchecken bij Alamo maar skip the counter kan niet...
Omdat het gedaan is via een 3th party.
Of bedoel je via zo een losse counter en niet bij een persoon aan de balie?
Ga dat nu voor het eerst doen, ben benieuwd hoe snel dat werkt.
Het kan gewoon, maar je moet de juiste volgorde doen. Ik heb ook gewoon via iemand anders geboekt!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij hebben vorig jaar een midsize SUV gehuurd via Car del Mar bij AVIS. Dat is allemaal prima verlopen, geen enkel probleem mee gehad. Voor onze volgende Florida vakantie heb ik ook weer een auto gereserveerd via Car Del Mar, deze keer bij Budget.Renée76 schreef:Iemand ervaring met het huren van een auto via car del mar. En dan bij dollar of thrifty. We hebben al eens in europa bij car del mar gehuurd en dat ging prima. Dat was echter maar voor een paar dagen.
Wat is er toch met die prijzen van Alamo ?
Voorgaande jaren huurde ik altijd met een of ander leuk tarief bij Alamo. Die kortingstarieven zijn er nog wel, paar de prijzen zijn absurt hoog. In elke vergelijking komt Alamo en National als duurste naar voren.
Wil Alamo geen auto’s meer verhuren? Willen die een andere markt?
Mijn voorkeur (en ervaring) is Alamo met Skip the counter, lekker snel en zelf de auto uitzoeken, maar misschien moet ik eens wat anders boeken.
Wat adviseren jullie mij dan als alternatief? Budget heeft goede huurprijzen, soms Avis, soms Dollar.
Voorgaande jaren huurde ik altijd met een of ander leuk tarief bij Alamo. Die kortingstarieven zijn er nog wel, paar de prijzen zijn absurt hoog. In elke vergelijking komt Alamo en National als duurste naar voren.
Wil Alamo geen auto’s meer verhuren? Willen die een andere markt?
Mijn voorkeur (en ervaring) is Alamo met Skip the counter, lekker snel en zelf de auto uitzoeken, maar misschien moet ik eens wat anders boeken.
Wat adviseren jullie mij dan als alternatief? Budget heeft goede huurprijzen, soms Avis, soms Dollar.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ja was mij ook op gevallen,Wat is er toch met die prijzen van Alamo ?
Full size SUV voor 2 weken april 2018 >€1200,00 (gold), bij Thrifty €802,00 (incl 3 extra bestuurders).
Via autoeurope staat Alamo er niet eens meer tussen in onze periode.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik heb gemerkt dat bij Autoeurope in het weekend geen prijzen van Alamo getoond worden. Maandag of dinsdag zal Alamo er wel weer tussen staan vermoed ik (was de laatste 2 weken het geval). Het kan overigens goed zijn dat die prijzen nog wat omlaag gaan. Voor de periode waar ik naar kijk was dat vorige week al het geval ten opzichte van een paar weken geleden. Voorlopig is Dollar overigens nog steeds een stuk goedkoper. In de gaten houden dus..
Ik heb Alamo gemaild, kreeg te horen dat het niet kon vanwege booking via 3th party.vimo schreef:Miquel schreef:Dat zou je denken. Echter heb ik bij Alamo een booking gedaan via autoeurope. Nu kan ik wel inchecken bij Alamo maar skip the counter kan niet...
Omdat het gedaan is via een 3th party.
Of bedoel je via zo een losse counter en niet bij een persoon aan de balie?
Ga dat nu voor het eerst doen, ben benieuwd hoe snel dat werkt.
Het kan gewoon, maar je moet de juiste volgorde doen. Ik heb ook gewoon via iemand anders geboekt!
Kon ook wel inchecken maar verder kwam ik echt niet..
Klopt, dat gaven ze bij mij ook aan, zonder dat ze wisten dat ik de skip the line al gedaan had.
Ze hopen dat de klant hier in meegaat en denkt dat dit alleen rechtstreeks kan bij hun.
2 reserveringen en allebei gelukt(1 voor over 6 dagen en de andere over 10 dagen). Je hebt niet de juiste volgorde gedaan die je terug kan lezen in deze topic. Duitse site!
Ze hopen dat de klant hier in meegaat en denkt dat dit alleen rechtstreeks kan bij hun.
2 reserveringen en allebei gelukt(1 voor over 6 dagen en de andere over 10 dagen). Je hebt niet de juiste volgorde gedaan die je terug kan lezen in deze topic. Duitse site!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Klopt, dat is ons overkomen. Dat is trouwens meer dan vervelend hoor Miquel, je wil aan je vakantie beginnen en dan loop je tegen dit gedoe aan. Gelukkig konden wij de eerste dagen van de vakantie nog wat aanpassen.Miquel schreef:Las hierboven ergens een negatiever ervaring met deze maatschappij. Het geld was niet overgemaakt naar de autoverhuurmaatschappij waardoor men alsnog tp moest betalen. Later wel weer goedgekomen dacht ik maar toch vervelend...Renée76 schreef:Iemand ervaring met het huren van een auto via car del mar. En dan bij dollar of thrifty. We hebben al eens in europa bij car del mar gehuurd en dat ging prima. Dat was echter maar voor een paar dagen.
Meestal gaat er weinig mis bij dit soort boekingen, maar onze viaCarDelMar (CDM) gemaakte (Pre-Paid) reservering stond bij Thriffty (Vancouver Int. Airport) als "niet betaald" in het systeem en dan krijg je geen auto mee. Kan natuurlijk gebeuren maar dan verwacht je als klant wel dat dit snel wordt opgelost, maar dat viel vies tegen. Toen ik eindelijk contact kreeg met hun klantenservice werd er vol ongeloof (hadden ze nog nooit meegemaakt) gereageerd en moest ik zelfs aantonen dat ik (!) mijn in december 2016 gemaakte reservering wel had betaald.
Pas na 2 dagen werd op mijn aandringen én met de toezegging dat deze werd terugbetaald, telefonisch een nieuwe (veel duurdere) boeking gemaakt. Dit bedrag heb ik na veel mailwisseling na zo'n 2 maanden teruggekregen. Een tussentijdse oplossing (2 dagen huur die ik zelf ter plaatse aan Thriffty heb betaald) hebben ze niet vergoed.
Het is natuurlijk maar een (onze) ervaring. Auto was goed en Thriffty heel goed en meewerkend. Mijn irritatie richt zich op de klantenservice van CDM. Op het moment dat ze wat voor ons moesten doen, gaf CDM niet thuis.
-Alleen tijdens Europese kantooruren bereikbaar, niet handig met 9 uur tijdsverschil. (geen Europees noodnummer oid)
-Geen doortastendheid v.w.b. het oplossen van ons probleem.
-Klantenservice CDM gebruikt Engels als voertaal. Bijzonder lastig om met een matig Engels sprekende Nederlandse/Belgische medewerkster je
probleem door te spreken.
-Ik weet als klant nu nog niet waar het fout is gegaan, geen enkele uitleg gekregen.
-Achteraf trage afhandeling van mijn klacht en steeds zelf moeten vragen om een update. Pas nadat ik had aangegeven dat ik mijn rechtsbijstand ging inschakelen ontving ik bericht dat ze de 2e boeking gingen terugbetalen.
-De tussentijdse oplossing via Thriffty wilde CDM niet vergoeden. Uiteindelijk heeft mijn rechtsbijstandverzekeraar Univé dit aan mij betaald. De voorwaarden van CDM vallen onder het Duitse recht, wat het wat lastiger maakt. Afweging van kosten/baten heeft Univé doen besluiten dit aan mij te vergoeden.
Bovenstaande opmerkingen heb ik natuurlijk met CDM gedeeld. Hun reactie (in het Engels) was kort. "Case Closed, This is our Final Awnser".
Hele verhaal staat in ons reisverslag.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij ook al vele malen in Europa en afgelopen zomer in de VS (auto van Hertz). Altijd goede ervaringen.Renée76 schreef:Iemand ervaring met het huren van een auto via car del mar. En dan bij dollar of thrifty. We hebben al eens in europa bij car del mar gehuurd en dat ging prima. Dat was echter maar voor een paar dagen.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
-