Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vroeg op Schiphol zijn

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Linda043
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Linda043 »

Vorige week maandag hadden we in 20 minuten bagage ingecheckt en waren door security. Was wel rond 1 uur. Heb het idee dat het S morgens drukker is dan S middags
New York (1996), ZW Amerika (1999), Florida (2016), NW Amerika (2017)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

:offtopic: Vanmorgen in 2 minuten door de paspoort controle bij terugkomst :)
Dat was de andere keren eerder dit jaar minstens een half uur en aan het eind van de meivakantie zelfs bijna een uur.
Johan VL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Johan VL »

Ik zit even te kijken voor de trein. We vliegen op zondag 27 mei 2018. De eerste trein vanuit Eindhoven zondag gaat om 07:47 (als schema 2018 hetzelfde blijft als 2017). Direct naar Schiphol. En dan ben je er om 09:11 in Schiphol. Vliegtuig vertrekt 11:05. Da's iets minder dan 2 uur.

Is dat haalbaar?

Ik weet even niet meer precies hoe het gaat. Paspoort controle douane. Dan je koffers ergens inleveren (geen idee waar, maar dat hebben we vorige keer ook meteen gevonden, denk dat is bij de balie van Delta, waar je ook moet inchecken verder), en dan ga je verder naar de vertrekgate. Vorige keer vlogen we ook op zondag. Was toen niet mega druk. Denk binnen half uur stonden de koffers op de band. Hadden toen tijd genoeg. Maar dat is alweer 3 jaar geleden. Weet niet hoe het nu is. Toen was het begin oktober. Nu eind mei. Al is dat officieel geen vakantietijd volgens mij.

Jullie ervaring? Doen met de trein, of met de auto gaan?
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Auto of dag eerder trein en hotel.
Wij kiezen zelf voor dat laatste.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Aankomst 9.11 per trein en vertrek om 11.05 naar Amerika. Dat vind ik te krap. En treinen willen nogal eens vertraging hebben.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Ik las dat 8 dagen parkeren Schiphol ook de duurte niet is. 2x trein kost mij 40 euro. Voor dochter is het denk ik iets goedkoper, die heeft een soort kortingskaart. Maar dan nog zal het gauw 25 euro kosten voor haar. Samen 65 euro. Ik meen me te herinneren dat ik zag dat parkeren 56,50 euro was... Dan lijkt auto inderdaad betere optie.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Parkeren is duurder geworden dit jaar.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

8 dagen op P3 (buiten) is € 57,50 als je online reserveert.
Gast

Bericht door Gast »

mtl schreef:Aankomst 9.11 per trein en vertrek om 11.05 naar Amerika. Dat vind ik te krap. En treinen willen nogal eens vertraging hebben.
Kan wel denk ik, is te doen. United zeker?
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Nee Delta.
Gast

Bericht door Gast »

Delta is toch die airline die extra paspoortcontrole aka documentation check heeft?
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Geen idee. Het zou via KLM gaan, maar daar staat dan onder dat Delta die dienst vliegt.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Johan: Dit is echt makkelijk haalbaar. Twee uur is prima, en ook het advies. Je moet uiterlijk 60 minuten voor vertrek je bagage gedropt hebben, dat is een harde deadline. Uiterlijk 15 minuten voor vertrek moet je bij de gate zijn (er doorheen).

Je print trouwens gewoon op een Klm checkin paal je boarding pass en loopt daarna naar de Klm bagage drop. Allemaal in vertrek 2. DL en Klm delen alle voorzieningen op Schiphol.

Je zou zelfs drie treinen vertraging op mogen lopen en dan ben je nog op tijd. Een tip: Zodra je door security bent in vertrek 2 ga je de roltrap op en direct daar boven om de hoek staan daar wat borden met Delta logo's. Daar staat ook een balie met wat mensen. Ga daar langs ipv naar D1 zoals op je boarding pass staat voor de documentcontrole. Veel sneller. De meeste mensen lopen daar voorbij en vaak staat er ongeinteresseerde medewerker iedereen door te sturen zonder te vragen op welke vlucht.. Dan moet je zelf melden dat je toch echt Dl vliegt naar de US voordat hij je er in laat.

Have fun!
reddevil
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door reddevil »

Volgens mij is het advies voor intercontinentale vluchten nog altijd 3 uur. Dat is inderdaad ruim, meestal heb je dan wel flink wat tijd om op het vliegveld door te brengen en als je vaak vliegt kan ik me dan ook goed voorstellen dat 2 uur (of zelfs wat minder) helemaal in orde is.

Als je echter om de paar jaar eens reist of het is je eerste reis, dan zou ik toch iets meer tijd nemen om alles op je gemak te doen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou zeker 3 uur aanhouden als je per trein komt.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Op zondagochtend zou het in principe goed moeten kunnen gaan met de trein (geen spits, niet druk).
En twee uur voor vertrek op Schiphol zijn is prima op tijd. Echter, als er iets tegen zit met de trein kan het in het uiterste geval krap worden. Het afhankelijk van hoe stressgevoelig je bent en hoeveel zekerheid je wil. Anders kan het verstandig zijn met de auto te gaan en/of op Schiphol te overnachten.

Je kan thuis al via internet inchecken. Dan heb je in ieder geval je stoelen vastgelegd (indien nog niet eerder gedaan); als je dit pas doet op de luchthaven zijn de meeste andere passagiers je waarschijnlijk voor daardoor de je minst courante stoelen toebedeeld krijgt (en mogelijk nog niet eens naast/bij elkaar).
Bij aankomst op Schiphol ga je naar de KLM incheckbalies / bagageafgiftepunten. Kijk op de borden in welke hal (waarschijnlijk 2). Delta heeft geen eigen balies. Na bagageafgifte ga je naar boven richten securitycheck en Kmar (paspoortcontrole). Als je Delta vliegt, dan inderdaad aan airside eerst naar de Delta stand boven of bij D1. Daarna kan je rustig zitten/relaxen/koffie drinken etc. tot ongeveer 1 uur voor vertrek. Dan richting vertrekgate en kan het inschepen beginnen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

We vliegen op zondag 27 mei 2018.
:blink:

Ik zou in januari nog eens kijken, als de nieuwe dienstregeling bekend is.
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

En je kunt je stoelen nu al selecteren (kostenloos) voor de DL operated vluchten. Je zegt dat je geboekt hebt bij KLM. Als het niet bij KLM online kan dan kun je je boeking ook opzoeken op de Delta website (delta.com). Dat kan door onder "My trips" te zoeken op ticketnummer, met je voor- en achternaam. Je kunt ook een account aanmaken. Als je dan de Delta app installeert op je telefoon heb je ook direct je elektronische boarding pass.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

roelb schreef:Johan: Dit is echt makkelijk haalbaar. Twee uur is prima, en ook het advies. Je moet uiterlijk 60 minuten voor vertrek je bagage gedropt hebben, dat is een harde deadline. Uiterlijk 15 minuten voor vertrek moet je bij de gate zijn (er doorheen).

Je print trouwens gewoon op een Klm checkin paal je boarding pass en loopt daarna naar de Klm bagage drop. Allemaal in vertrek 2. DL en Klm delen alle voorzieningen op Schiphol.

Je zou zelfs drie treinen vertraging op mogen lopen en dan ben je nog op tijd. Een tip: Zodra je door security bent in vertrek 2 ga je de roltrap op en direct daar boven om de hoek staan daar wat borden met Delta logo's. Daar staat ook een balie met wat mensen. Ga daar langs ipv naar D1 zoals op je boarding pass staat voor de documentcontrole. Veel sneller. De meeste mensen lopen daar voorbij en vaak staat er ongeinteresseerde medewerker iedereen door te sturen zonder te vragen op welke vlucht.. Dan moet je zelf melden dat je toch echt Dl vliegt naar de US voordat hij je er in laat.

Have fun!

Dank voor de tips Roel, ik neem ze mee :-)
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

roelb schreef:En je kunt je stoelen nu al selecteren (kostenloos) voor de DL operated vluchten. Je zegt dat je geboekt hebt bij KLM. Als het niet bij KLM online kan dan kun je je boeking ook opzoeken op de Delta website (delta.com). Dat kan door onder "My trips" te zoeken op ticketnummer, met je voor- en achternaam. Je kunt ook een account aanmaken. Als je dan de Delta app installeert op je telefoon heb je ook direct je elektronische boarding pass.
Geweldige tip Roel. Ik vroeg me al af hoe ik dat kon doen. Vorige keer kreeg ik die mogelijkheid op het vliegveld bij het inchecken. Bij United. Dan kostte het wat extra maar dan had je meer beenruimte. Hebben we toen niet gedaan.

De stoelen zaten al aardig vol zag ik net. We hebben nu beide keren de stoelen bijna helemaal achteraan. De voorlaatste stoelen. Aan de zijkant. En dus langs elkaar. Weet niet of dat goed of slecht is, achteraan. Boven de vleugel zitten vind ik niet zo fijn. Denk achteraan is nog niet zo slecht? Alleen ben je er dan als laatste uit waarschijnlijk in New York. Maar goed. Dat zij dan zo.

Nogmaals bedankt voor de tip :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer