Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Frasi »

BigAppleLover schreef:Nieuwe tickets vanuit DUS of BRU naar SFO zijn de laatste weken vrij constant en betaalbaar geprijst (respectievelijk 490-420 euro) voor onze data, dus hopelijk is dat tzt ook nog zo.
Met dank aan de KLM Werelddealweken lijkt het erop dat de KLM tarieven vanuit DUS flink zijn opgeschroefd. Waar vorige week nog NY, SF en LA voor zo'n €330 te vinden was, is dat nu €450 voor NY en minstens €670 voor LA en SF. Vluchten DUS-SFO in oktober vanaf vanaf €780.
KLM houdt er een bijzondere interpretatie van een deal op na......
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Big-AL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Big-AL »

Ok. Na een hoop geregel vanuit Nederland door zijn vriendin heeft hij een andere vlucht gekregen.
Ipv dinsdag 17:15 vertrek vanaf LAX met Air Berlin is hij nu vandaag al weg gegaan. Vertrek vandaag om 17:15.
Dat was de enige mogelijkheid die ze hem boden.
Dus 2 vakantiedagen gewoon weg en 2 dagen Airbnb huur kwijt.
Maar hij kan in ieder geval naar huis, hoe slecht en duur deze oplossing ook is.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024
WeGoToTheUsa
Amerika-ontdekker

Bericht door WeGoToTheUsa »

Big-AL schreef:Ok. Na een hoop geregel vanuit Nederland door zijn vriendin heeft hij een andere vlucht gekregen.
Ipv dinsdag 17:15 vertrek vanaf LAX met Air Berlin is hij nu vandaag al weg gegaan. Vertrek vandaag om 17:15.
Dat was de enige mogelijkheid die ze hem boden.
Dus 2 vakantiedagen gewoon weg en 2 dagen Airbnb huur kwijt.
Maar hij kan in ieder geval naar huis, hoe slecht en duur deze oplossing ook is.
Gaat dit om vlucht AB7431? Want vreemd genoeg staat deze vlucht op dinsdag nog overal gepland (zelfs nog te boeken op de website van airberlin).
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Frasi schreef:
BigAppleLover schreef:Nieuwe tickets vanuit DUS of BRU naar SFO zijn de laatste weken vrij constant en betaalbaar geprijst (respectievelijk 490-420 euro) voor onze data, dus hopelijk is dat tzt ook nog zo.
Met dank aan de KLM Werelddealweken lijkt het erop dat de KLM tarieven vanuit DUS flink zijn opgeschroefd. Waar vorige week nog NY, SF en LA voor zo'n €330 te vinden was, is dat nu €450 voor NY en minstens €670 voor LA en SF. Vluchten DUS-SFO in oktober vanaf vanaf €780.
KLM houdt er een bijzondere interpretatie van een deal op na......
Zou zomaar kunnen dat de prijzen nog meer stijgen als Airberlin dadelijk definitief weg valt. Voor ons reizigers is het geen goede zaak.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Vdub
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Vdub »

wij hebben nu 420p/p(18dgn) betaald bij TUI AMS-MCO via DTW heenweg en ATL terugweg (380p/p AB 13 dagen).

Supersaver doet (nog) wel moeilijk met betrekking tot annuleren, zij zeggen dat ze nog niks van AB hebben gehoord omtrent niet doorgaan van de vlucht. Annuleren van TUI kunnen we tot en met 5-10. Via de Mastercard hebben we al een geld-retourformulier aangevraagd, we zijn 365dgn verzekerd om geld terug te krijgen.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Komt er vandaag nu wel of geen duidelijkheid over de toekomst?
Het is nl. de laatste dag van de Werelddealweken en eigenlijk zou ik wel willen weten wat er gebeurt.
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Tja....het lijkt nu dus duidelijk. Helaas geen goed nieuws, maar in ieder geval wel duidelijk.
Volgens dit bericht vanaf vandaag geen vluchten meer vanaf DUS naar LAX en vanaf 15/16 oktober ook geen vluchten meer vanaf DUS naar de andere lange afstandsbestemmingen (lees: SFO en NYC)

http://www.finanznachrichten.de/nachric ... in-016.htm
Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 25 sep 2017, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
ronenivonne
Amerikakenner

Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Dag geld :cry:
Nou ja, er zijn altijd ergere dingen. Vraag is nu: wat is wijsheid ? Mooie deals afwachten of toch maar met KLM en nu boeken?
ronenivonne
Amerikakenner

ronenivonne
Amerikakenner

Wij hebben vorige week al besloten om andere tickets te boeken via KLM wereld deal weken. We wilde wel perse heenvlucht rechtstreeks met onze kleine meid. Zoveel zooi meeslepen. En bij KLM mag je buggy en autostoel meenemen. Terugweg met overstap in Atlanta. We gaan wel wat later nu April ipv Januari.
Daggie74
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Daggie74 »

Goh, ik had het echt niet verwacht, ik dacht dat er wel een overname van die vluchten zou komen. Ik heb bevestiging via FB en bij Kilroy gevraagd, kijken wat ze zeggen. Kilroy zei vorige week nog dat de annuleringen alleen voor oktober en november golden, maar de zaken liggen nu wel anders.
Ik denk dat wij met Iceland Air nu gaan, met overstap, jammer, maar dan plakken we er een paar dagen IJsland voor... Ik vind KLM echt heel erg duur.
Maar eerst kijken of ICS de daad bij het woord voegt, anders gaan we helemaal niet...
ronenivonne
Amerikakenner

Wij hebben vorige week tickets gekocht bij KLM. Blijft risico voor de officiele bevestiging maar we waren het moe. Ook willen wij in ieder geval rechtstreeks heen en bij KLM mag je net als bij Airberlin en een buggy en een autostoel meenemen.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Jullie hebben tenminste nog met een creditcard betaald. Wij rechtstreeks dus kunnen sowieso naar de centen fluiten. Duur leergeld, zo stom dat ik daar niet aan heb gedacht. Kan mezelf nog voor de kop slaan. Maar ja, achteraf kijk je de welbekende koe in de kont.
gasmond
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door gasmond »

Ach ben je niet de enige, ook wij zonder creditcard geboekt, nog net geen 2400,- weggegooid :-(
Jacqueline donders
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door Jacqueline donders »

Wij ook ons geld kwijt denk ik, 1700 euro ook rechtstreeks betaald mag ook gaan fluiten denk ik.
We zouden in dec 2017 naar fort Meyers vliegen en in feb 2018 naar Orlando zal zeker ook andere vlucht moeten zoeken, eerst krijgen we orkaan Irma over ons heen en nu dit. :roll:
WeGoToTheUsa
Amerika-ontdekker

Hier ook rechtstreeks betaald...
Maar gaat AirBerlin nu 100% zeker geen alternatief aanbieden?
daphne1984
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door daphne1984 »

Hoi Corine,

Wij zouden ook op de 21e vliegen en de 5e terug. Ook rechtstreeks bij Air Berlin geboekt. Zondag heb ik mijn keuze laten weten, maar sindsdien niks meer gehoord :-S. We wachten dus nog even af, mocht ik wat horen dan laat ik het weten!

corine1974 schreef:
daphne1984 schreef:Beste iedereen,

Wij (zouden) met AB vliegen in de mei vakantie (van en naar Orlando). Afgelopen week bericht (!) gekregen van Air Berlin dat deze vlucht helaas niet kan doorgaan en dat ik kan kiezen uit twee alternatieve vluchthavens: Fort Myers of Miami. Ik mocht ook alternatieve data kiezen :thumbup: . Én mijn xl Seats blijven geldig zeggen ze. :clap:

Nu dus de route een beetje aan het herplannen, maar ben allang blij met deze reactie :) .

Ik las nog geen dergelijke berichten, dus dacht deel even het ( wat mij betreft) goede nieuws!

Nog meer mensen met dergelijke reacties van AB?
Daphne1984 om welk vluchtnummer gaat het hier? Wij zouden vliegen vanaf Düsseldorf naar Orlando in de Meivakantie op 21 april met vlucht AB7006 maar hebben nog niets gehoord. Twee weken voor het faillissement rechtstreeks bij Air Berlin geboekt.
Misschien maakt dat nog iets uit. Volgens mij krijgen mensen die via een tussenpersoon geboekt hebben eerder bericht heb ik het idee. We stonden op het punt om een andere vlucht te boeken, maar wachten nu toch nog maar even af of we omgeboekt worden, al vraag ik me af wie deze vlucht dan gaat uitvoeren....
WeGoToTheUsa
Amerika-ontdekker

En heeft iemand een idee als we dan een aanvraag moeten indienen bij de curator?
Kans is klein dat we nog iets terugkrijgen, maar we kunnen maar proberen...
Hoe kunnen we dit aanvragen?
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Vito en anderen: ook wij hebben duur leergeld betaald, maar eerlijk gezegd ben ik nu eerder gewoon opgelucht dat er nu (vóór ons vertrek) 100% duidelijkheid is. Ook al is het doodzonde van ons zuurverdiende geld.
In ons geval hebben we formeel nu wel een heenvlucht (7okt), maar geen terugvlucht (22okt). Ben blij dat ik dit nu weet en niet ergens tijdens mijn vakantie in Amerika dit onaangename bericht krijg. Dat had anders voor veel onrust gezorgd tijdens onze vakantie met bovendien een grote kans op een zeer duur last minute ticket terug naar huis.

Ik heb een half uurtje geleden via momondo.nl bij schipholtickets nieuwe, betaalbare (420 euro) tickets gekocht. Dit keer wel met creditcard betaald :wink: Ik wilde er niet langer mee wachten, aangezien ik verwacht dat na dit nieuws van AirBerlin tickets de komende uren en dagen wel eens gewilder en dus duurder zouden kunnen gaan worden.
We vliegen nu met BA/Virgin Atlantic vanuit BRU (ipv DUS) met mooie vertrektijden en mooie overstaptijden op Heathrow. Aankomsttijd en vertrektijd ligt bovendien nog in de buurt van de oorspronkelijke AirBerlin tijden, zodat ik mijn autohuur niet hoef aan te passen.

Hopelijk is iedereen op het forum in de gelegenheid nieuwe, betaalbare tickets te kopen en alsnog te gaan genieten van een mooie reis in Amerika.
Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 25 sep 2017, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer