Vito en anderen: ook wij hebben duur leergeld betaald, maar eerlijk gezegd ben ik nu eerder gewoon opgelucht dat er nu (vóór ons vertrek) 100% duidelijkheid is. Ook al is het doodzonde van ons zuurverdiende geld.
In ons geval hebben we formeel nu wel een heenvlucht (7okt), maar geen terugvlucht (22okt). Ben blij dat ik dit nu weet en niet ergens tijdens mijn vakantie in Amerika dit onaangename bericht krijg. Dat had anders voor veel onrust gezorgd tijdens onze vakantie met bovendien een grote kans op een zeer duur last minute ticket terug naar huis.
Ik heb een half uurtje geleden via momondo.nl bij schipholtickets nieuwe, betaalbare (420 euro) tickets gekocht. Dit keer wel met creditcard betaald

Ik wilde er niet langer mee wachten, aangezien ik verwacht dat na dit nieuws van AirBerlin tickets de komende uren en dagen wel eens gewilder en dus duurder zouden kunnen gaan worden.
We vliegen nu met BA/Virgin Atlantic vanuit BRU (ipv DUS) met mooie vertrektijden en mooie overstaptijden op Heathrow. Aankomsttijd en vertrektijd ligt bovendien nog in de buurt van de oorspronkelijke AirBerlin tijden, zodat ik mijn autohuur niet hoef aan te passen.
Hopelijk is iedereen op het forum in de gelegenheid nieuwe, betaalbare tickets te kopen en alsnog te gaan genieten van een mooie reis in Amerika.