Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
Of er een alternatief komt valt te bezien, verwacht van niet eigenlijk.
Ze stoppen gewoon met de vluchten naar de USA. Alle lange afstandsvluchten daarheen gaan vervallen en op 15 Oktober worden de laatste vluchten naar de USA uitgevoerd. DUS - LA vanaf morgen al niet meer.
http://www.aerotelegraph.com/air-berlin ... fluege-ein
Ze stoppen gewoon met de vluchten naar de USA. Alle lange afstandsvluchten daarheen gaan vervallen en op 15 Oktober worden de laatste vluchten naar de USA uitgevoerd. DUS - LA vanaf morgen al niet meer.
http://www.aerotelegraph.com/air-berlin ... fluege-ein
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ook wij hebben helaas niet met Creditcard geboekt. We zouden 15 oktober heen vliegen en de 28ste terug (Orlando). We waren al omgeboekt naar Fort Myers maarja. We hebben maar snel een nieuw ticket geboekt. Erg zuur dit. Maar nu weten we wel waar we aan toe zijn.
2012 NY - Washington
2015 Westkust - Florida
2017 Orlando
2023 NY - Washington
2015 Westkust - Florida
2017 Orlando
2023 NY - Washington
Heb mijn transactie aangevochten bij VISA (via bank). Nu bij de reisverzekering een vergoeding aanvragen.
-
- Amerika-ontdekker
Een gewone reisverzekering gaat hier niet voor tussenkomen, tenzij het echt een verzekering tegen een faillissement is.Pompeius schreef:Heb mijn transactie aangevochten bij VISA (via bank). Nu bij de reisverzekering een vergoeding aanvragen.
Tuurlijk zijn er ergere dingen, maar even een heel maandloon(of meer) weggooien vind ik best wel erg.. niet iedereen zit zo ruim in de slappe was dat ze 2400 euro in de week overhouden..Vito schreef:Dag geld![]()
Nou ja, er zijn altijd ergere dingen. Vraag is nu: wat is wijsheid ? Mooie deals afwachten of toch maar met KLM en nu boeken?
Wij gaan nu nog even zoeken voor onze geboekte AB trip in Feb 2018.. daar zijn de prijzen helaas minder gunstig voor vooralsnog..
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dacht je dat ik niet vreselijk baalde? Ook ik moet er hard voor werken. Gewoon voor Jan met de korte achternaam aan het werk geweest.
Maar ik houd me altijd maar voor dat je gezondheid voorop staat om dingen te relativeren ...
Maar ik houd me altijd maar voor dat je gezondheid voorop staat om dingen te relativeren ...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Pff, wat ontzettend balen voor eenieder die rechtstreeks betaald heeft. Een paar 100 euro valt nog te overzien, maar een dikke 2000 euro is echt heel zuur en zou voor ons ook een fikse aderlating zijn... Ik moet nog zien dat ICS terugbetaalt, maar wij hebben nog hoop, tenminste...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 25
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -airberlin
Ik vraag me af hebben jullie persoonlijk bericht van Air Berlin gehad of is het via de tussenpersoon gegaan.
Want wij hebben nog niks gehoord.
We zitten nu nog in Florida vliegen morgen terug met Tui naar Brussel en zullen thuis toch eens op ons gemak kijken wat we moeten gaan doen.
Ik vraag me af hebben jullie persoonlijk bericht van Air Berlin gehad of is het via de tussenpersoon gegaan.
We zitten nu nog in Florida vliegen morgen terug met Tui naar Brussel en zullen thuis toch eens op ons gemak kijken wat we moeten gaan doen.
Laatst gewijzigd door Jacqueline donders op 25 sep 2017, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah, wat vind ik het erg voor jullie allemaal zeg! Zo ontzettend zuur. Het is nu eenmaal geen weekje Frankrijk waar je het qua prijs over hebt. Iedereen moet er toch hard voor werken.
Ik duim dat jullie, en zeker degenen die zonder creditcard betaald hebben, tóch op een of andere manier iets terug kunnen krijgen van verzekeringen. Al is het maar íets, alles scheelt.
En hopelijk kan iedereen toch genieten van het mooie Amerika en een alternatieve vlucht vinden.
Ik vind het nog steeds zo gek dat wij afgelopen zomer, voor eerst Florida, nog een prima vlucht mer Airberlin hebben gehad en dat het nu niet meer bestaat. En dan nog es orkaan Irma naderhand. Sommige plekken zijn gewoon zwaar beschadigd/verwoest, waar je nét geweest bent. Zo raar. Ons fotoalbum is nu extra bijzonder, lijkt het wel....
Ik duim dat jullie, en zeker degenen die zonder creditcard betaald hebben, tóch op een of andere manier iets terug kunnen krijgen van verzekeringen. Al is het maar íets, alles scheelt.
En hopelijk kan iedereen toch genieten van het mooie Amerika en een alternatieve vlucht vinden.
Ik vind het nog steeds zo gek dat wij afgelopen zomer, voor eerst Florida, nog een prima vlucht mer Airberlin hebben gehad en dat het nu niet meer bestaat. En dan nog es orkaan Irma naderhand. Sommige plekken zijn gewoon zwaar beschadigd/verwoest, waar je nét geweest bent. Zo raar. Ons fotoalbum is nu extra bijzonder, lijkt het wel....
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Nee, er is nog geen mail binnen van de broker of AB, er zal wel een soort algemeen bericht komen voor alle passagiers vanaf 15-10 op internationale vluchten.Jacqueline donders schreef:https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -airberlin
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Wij hebben nu voor feb 2018 de vlucht gestorneerd dat kon nog net ,moet binnen 56 dagen,ook hebben de de auto, hotel en parkeren in Düsseldorf geannuleerd,dan zien we maar wat we verder gaan doen voor feb.
Helaas voor a.s dec kunnen we niets meer veranderen,dus dat is een kwestie van afwachten wat er gaat gebeuren.
Daggie dank je wel voor je antwoord.
Helaas voor a.s dec kunnen we niets meer veranderen,dus dat is een kwestie van afwachten wat er gaat gebeuren.
Daggie dank je wel voor je antwoord.
Reisverzekering van AMEX hier in de VS heeft een bankroet clausule.
Unforeseeable, unexpected or unintended
Financial Default or bankruptcy of any tour
operator, hotel, resort, rental car company,
other travel supplier, Scheduled Airline, or
Common Carrier Conveyance, whose services
or products constitute all or part of the Covered
Person’s Covered Trip. Financial Default
occurring on, before or less than 7 days after
the Coverage Effective Date of Trip
Cancellation is not covered;
Waarschijnlijk met TAP naar NL. TUI heeft geen goed rooster.
Unforeseeable, unexpected or unintended
Financial Default or bankruptcy of any tour
operator, hotel, resort, rental car company,
other travel supplier, Scheduled Airline, or
Common Carrier Conveyance, whose services
or products constitute all or part of the Covered
Person’s Covered Trip. Financial Default
occurring on, before or less than 7 days after
the Coverage Effective Date of Trip
Cancellation is not covered;
Waarschijnlijk met TAP naar NL. TUI heeft geen goed rooster.
-
- Amerika-expert
Ik heb net toch maar geboekt in de KLM werelddealweken voor € 950,- + €190,- voor de stoelen. Het kan vast goedkoper maar nu rechtstreeks naar Miami en Economy comfort in een 2-4-2 configuratie dus prima. Gisteren nog een vlucht in 3-4-3 en dat is echt waardeloos, ik zat naast een redelijk corpulente dame en in het midden dus amper ruimte.
Mocht er toch nog uitvoering gegeven worden aan de vluchten van AirBerlin, zien we het dan wel. Mogelijk kun je dan dmv naamswijziging nog wat met de tickets.
O ja, en met de creditcard betaald
Mocht er toch nog uitvoering gegeven worden aan de vluchten van AirBerlin, zien we het dan wel. Mogelijk kun je dan dmv naamswijziging nog wat met de tickets.
O ja, en met de creditcard betaald

KLM is altijd bizar duur vind ik. Waardeloze luchtvaartmaatschappij. Star Alliance is de beste. One World tweede. SkyTeam laatste. In mijn ervaring met 1 miljoen plus lucht mijlen.
-
- Amerika-expert
Ieder zijn mening, als je extra beenruimte wilt tegen niet te gekke kosten zonder bij de nooduitgang te zitten is KLM/Delta de beste oplossing. Bij anderen betaal je de hoofdprijs voor Economy comfort.
Feiten? Ik deel je mening in ieder geval niet en vlieg eigenlijk vrijwel alleen maar Skyteam, en heb eigenlijk altijd goede deals, zeker naar de USA.
Als je die million miles nu binnen Skyteam had gevlogen en je miles naar Delta had gecredit was je nu levenslang silver medaillon geweest.
Als je die million miles nu binnen Skyteam had gevlogen en je miles naar Delta had gecredit was je nu levenslang silver medaillon geweest.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Voor ons gaf de doorslag dat er bij KLM/ Delta meer in je "standaard" ticket zit. Wij vliegen 1x per jaar richting de USA en zijn dus geen veel vliegers. Als je dan KLM / Delta gaat vergelijken met andere maatschappijen zoals Lufthansa, dan zit bij KLM / Delta bv de stoelreservering in de prijs maar ook mag je meer aan bagage voor onze 2 jarige dochter meenemen. Alles bijelkaar was Lufthansa dan uiteindelijk duurder in ons geval. En dan vliegen we nu ook nog op de heenweg rechtstreeks.
2010: Florida
Bij heel veel verschillende maatschappijen gevlogen. In de EU en de VS. Plus intercontinentaal. Binnen het bedrijfsleven geldt vaak de regel: het goedkoopste kaartje.
KLM is twee keer zo duur als TAP van VS naar AMS. Duidelijk dus.
KLM is twee keer zo duur als TAP van VS naar AMS. Duidelijk dus.

Ah nee wat erg voor jullie!
wij hebben voor we gingen een ticketverzekering gebeld en die keren blijkbaar wel uit bij faillissement. Die konden we toen bij ons vliegtickets kopen voor een paar euro. Vriend vondt het onzin maar uiteindelijk blij dat we dit gedaan hebben. Hierdoor ook met minder stress op vakantie gegaan. Hopelijk kunnen jullie het geld of gedeeltelijk terugkrijgen!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 45 Reacties
- 4954 Weergaves
-
Laatste bericht door Elendan
-
- 4 Reacties