Los Angeles naar de Grand Canyon via Joshua Tree NP lijkt me teveel van het goede. Er is ook nog een stuk route 66 wat je eigenlijk niet mag missen en de pure reistijd is dan dik 9 uur en dan heb je niks gezien van Joshua Tree en moet je ook nog eten onderweg, sanitaire stops maken en tanken. Dus dit zou ik zeker niet aanbevelen, al zal het in theorie best haalbaar zijn.
Je voorstel om dan de laatste dag alvast LA uit te rijden is dan ook zeer verstandig.
Zelf zou ik kiezen voor Palm Springs.
De volgende dag is dan nog zo'n 7,5 uur rijden, maar als je vroeg vertrekt heb je nog kans om de zonsondergang in de Grand Canyon mee te pakken.
lisette7777 schreef:
Wij willen in mei vanuit LA naar de Grand Canyon en dan het rondje MV, Page, Bryce, Las Vegas, Death Valley, Yosemite en SF.
We landen 26 mei in LA en gaan terug 10 juni vanuit SF.
Dus je hebt 15 dagen totaal? Dat wordt haastwerk hoor, aangezien je een reis van 3 weken in 2 wilt doen.
26 mei: AMS - LA
27 mei: LA - Palm Springs
28 mei: Palm Springs - Grand Canyon
29 mei: GC - MV
30 mei: MV - Page
31 mei: Page - Bryce Canyon NP
1 juni: Bryce Canyon NP - Zion NP
2 juni: Zion NP
3 juni: Zion NP - Las Vegas
4 juni: Las Vegas
5 juni: Las Vegas - Bishop
6 juni: Bishop - Yosemite NP
7 juni: Yosemite NP
8 juni: Yosemite NP - San Francisco
9 juni: San Francisco
10 juni: San Francisco - AMS
Tempo ligt zoals je kunt zien behoorlijk hoog als je het zo doet. Ik zou Bryce en/of Monument Valley schrappen als ik jou was. Less is more, in dit geval. In LA en San Francisco kun je sowieso een dag extra wel goed gebruiken.