Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lisette7777
Amerika-ontdekker

Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door lisette7777 »

Hallo, mijn naam is Lisette en ben hier nieuw. :)

Wij willen in mei vanuit LA naar de Grand Canyon en dan het rondje MV, Page, Bryce, Las Vegas, Death Valley, Yosemite en SF.
We landen 26 mei in LA en gaan terug 10 juni vanuit SF.

Nu wilde ik van LA naar GC in 1 rit doen om tijd te sparen en het lijkt me leuker ergens een nacht langer te blijven, bv in Bryce dan te overnachten op het stuk tussen LA en GC, ik wil wel graag via Joshua Tree rijden, omdat dit een mooier stuk is, denk ik, is dit te doen?
Ik dacht de laatste nacht niet in LA te slapen, maar al buiten LA vanwege de drukte en dan ergens in Beaumont of Yucca Valley?
Heeft iemand tips?
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door MichelH »

Los Angeles naar de Grand Canyon via Joshua Tree NP lijkt me teveel van het goede. Er is ook nog een stuk route 66 wat je eigenlijk niet mag missen en de pure reistijd is dan dik 9 uur en dan heb je niks gezien van Joshua Tree en moet je ook nog eten onderweg, sanitaire stops maken en tanken. Dus dit zou ik zeker niet aanbevelen, al zal het in theorie best haalbaar zijn.

Je voorstel om dan de laatste dag alvast LA uit te rijden is dan ook zeer verstandig.
Zelf zou ik kiezen voor Palm Springs.
De volgende dag is dan nog zo'n 7,5 uur rijden, maar als je vroeg vertrekt heb je nog kans om de zonsondergang in de Grand Canyon mee te pakken.
lisette7777 schreef: Wij willen in mei vanuit LA naar de Grand Canyon en dan het rondje MV, Page, Bryce, Las Vegas, Death Valley, Yosemite en SF.
Dus je hebt 15 dagen totaal? Dat wordt haastwerk hoor, aangezien je een reis van 3 weken in 2 wilt doen.

26 mei: AMS - LA
27 mei: LA - Palm Springs
28 mei: Palm Springs - Grand Canyon
29 mei: GC - MV
30 mei: MV - Page
31 mei: Page - Bryce Canyon NP
1 juni: Bryce Canyon NP - Zion NP
2 juni: Zion NP
3 juni: Zion NP - Las Vegas
4 juni: Las Vegas
5 juni: Las Vegas - Bishop
6 juni: Bishop - Yosemite NP
7 juni: Yosemite NP
8 juni: Yosemite NP - San Francisco
9 juni: San Francisco
10 juni: San Francisco - AMS

Tempo ligt zoals je kunt zien behoorlijk hoog als je het zo doet. Ik zou Bryce en/of Monument Valley schrappen als ik jou was. Less is more, in dit geval. In LA en San Francisco kun je sowieso een dag extra wel goed gebruiken.
lisette7777
Amerika-ontdekker

Ik wilde eigenlijk zion overslaan , MV wil ik zeker niet missen en Death vally wil ik ook graag zien ,want die heb ik enkele jaren geleden overgeslagen.
ik ga nog even aan mijn planning werken !
Dank je voor de tips
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je komt in de route van MichelH door Death Valley als je van Las Vegas naar Bishop rijdt. Een overnachting daar zou wel mooi zijn, maar dan is een extra overnachting aan de oostkant van Yosemite ook wel handig.
Waarom geen Zion? Daar rij je toch door. Of ben je daar al geweest?

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Als je niet graag wandelt kun je er voor kiezen Zion over te slaan. Houd je wel van wandelen dan is het wel zonde. In de route van MichelH past het ook prima. Je zou ook voor één nacht Zion kunnen doen en dan een nacht extra Page bijvoorbeeld, genoeg te doen daar.
Groetjes,
Daniel
Henry1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Henry1987 »

MichelH schreef:
lisette7777 schreef: Wij willen in mei vanuit LA naar de Grand Canyon en dan het rondje MV, Page, Bryce, Las Vegas, Death Valley, Yosemite en SF.
Dus je hebt 15 dagen totaal? Dat wordt haastwerk hoor, aangezien je een reis van 3 weken in 2 wilt doen.

29 mei: GC - MV
30 mei: MV - Page
31 mei: Page - Bryce Canyon NP
1 juni: Bryce Canyon NP - Zion NP
2 juni: Zion NP
3 juni: Zion NP - Las Vegas
4 juni: Las Vegas
5 juni: Las Vegas - Bishop
6 juni: Bishop - Yosemite NP

Tempo ligt zoals je kunt zien behoorlijk hoog als je het zo doet. Ik zou Bryce en/of Monument Valley schrappen als ik jou was. Less is more, in dit geval. In LA en San Francisco kun je sowieso een dag extra wel goed gebruiken.
Ligt er natuurlijk beetje aan hoe laat je in LA aan komt. Twee jaar geleden kwamen wij 's middags aan op LAX. Omdat de auto oppikken bij Alamo snel ging, konden we snel op pad. Wij zijn toen diezelfde dag nog van LA naar Needles gereden. Als alles mee zit is dat 4,5 uur rijden. Wel pittig na een lange reis hoor dus het hangt er zeker van af hoe laat je op LAX aankomt.

De tweede dag kun je dan vanaf Needles via Oatman en historic Route 66 naar de Grand Canyon rijden, dit is ongeveer 4,5 uur rijtijd. Begin september zijn wij in Oatman geweest. Stadje is leuk om even rond te hangen, de burro's te aaien en vooral de vervolgrit naar Kingman via de bergen geeft mooie uitzichten.
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Klopt, maar aangezien de TS niet eindigt in Los Angeles ben ik in mijn routeadvies er vanuit gegaan dat ze ook nog iets van L.A. wil zien.

Zijn de vliegtickets al geboekt?
Starten in Phoenix of Las Vegas zorgt misschien voor wat meer rust in je reis.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Twee jaar geleden kwamen wij 's middags aan op LAX. Omdat de auto oppikken bij Alamo snel ging, konden we snel op pad. Wij zijn toen diezelfde dag nog van LA naar Needles gereden. Als alles mee zit is dat 4,5 uur rijden.
Ik neem aan dat dit in het weekend was? Als je op een doordeweekse dag in de middagspits LA van west naar oost door moet dan kun je die tijd al nodig hebben om de valley uit te komen, als het tegen zit.

Vorige maand op vrijdagmiddag om 3.15pm weggereden bij Hertz op LAX, om 7.15pm waren we uiteindelijk de valley uit, net voor Victorville. Dat was wel extreem, zo druk had ik het nog niet meegemaakt, maar het kan dus wel. Als je dan na een intercontinentale vlucht na 4 uur filerijden nog door zou moeten tot Needles wordt het misschien wel wat ver. Ik zou het gewoon open houden, genoeg overnachtingsplekken langs die route.
Koel87
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Koel87 »

Als je moet kiezen tussen Zion en Bryce, zou ik toch voor Bryce gaan. Zion is mooi, maar Bryce nog mooier en ook daar kun je heel mooi wandelen, vooral als je afdaalt in het Amfitheatre. In principe kun je Bryce en Zion beiden in 1 dag (per park) doen, als je maar vroeg het park in rijdt. Dan heb je tijd om 2 of 3 mooie wandelingen te maken en met de auto/pendelbus naar de uitzichtpunten te rijden.

LA uitrijden kan een crime zijn, maar met een beetje mazzel kun je een deel van de files omzeilen via de carpool-lane. Enige vereiste is dat je met minimaal 2 personen in de auto moet zitten, maar dat zit je als het goed is! :thumbup: Soms stroopt het op de carpool-lanes ook op, maar het rijdt vaak sneller als het overige verkeer.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik zou dan toch echt zeggen: Zion, en dan minimaal 5 uur uittrekken voor een hike diep de Narrows in. Al is dat zo vroeg in het voorjaar misschien nog niet mogelijk, maar dat is elk jaar anders.
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Koel87 schreef:Als je moet kiezen tussen Zion en Bryce, zou ik toch voor Bryce gaan. Zion is mooi, maar Bryce nog mooier en ook daar kun je heel mooi wandelen, vooral als je afdaalt in het Amfitheatre. In principe kun je Bryce en Zion beiden in 1 dag (per park) doen, als je maar vroeg het park in rijdt. Dan heb je tijd om 2 of 3 mooie wandelingen te maken en met de auto/pendelbus naar de uitzichtpunten te rijden.
En als ik mocht kiezen, zou ik voor Zion gaan. Ieder z'n voorkeur. :lol:
Ook gezien de afstanden en de tijd die de TS heeft, lijkt Zion me meer passen in het schema.

Wat betreft Monument Valley: Ja, het is mooi en een iconisch punt van het zuidwesten, maar je hebt het wel snel gezien. De afweging die je dan moet maken is of het het de omweg in kilometers en tijd waard is om het te bezichtigen.

29 mei: GC - MV (zonsondergang MV)
30 mei: MV - Page (Horsehoe Bend, Antelope Canyon, Glenn Canyon Dam)
31 mei: Page - Zion
1 juni: Zion NP
2 juni: Zion NP - Las Vegas
3 juni: Las Vegas
4 juni: Las Vegas - Death Valley NP
5 juni: Death Valley NP - Lee Vining
6 juni: Lee Vining - Yosemite NP
lisette7777
Amerika-ontdekker

MichelH schreef:Klopt, maar aangezien de TS niet eindigt in Los Angeles ben ik in mijn routeadvies er vanuit gegaan dat ze ook nog iets van L.A. wil zien.

Zijn de vliegtickets al geboekt?
Starten in Phoenix of Las Vegas zorgt misschien voor wat meer rust in je reis.

Ja de Tickets zijn al geboekt we landen rond 15.40 uur ,ik wil dan de auto ophalen en naar het hotel eventueel s avonds nog de stad in en de volgende dag nog LA bezichtigen ik zelf heb alles al gezien maar mijn partner nog niet
Dus overdag de toeristische tour en laat in de middag wil ik LA verlaten en tot Yucca vally rijden om daar te overnachten en de volgende ochtend door naar de grand canyon
lisette7777
Amerika-ontdekker

Koel87 schreef:Als je moet kiezen tussen Zion en Bryce, zou ik toch voor Bryce gaan. Zion is mooi, maar Bryce nog mooier en ook daar kun je heel mooi wandelen, vooral als je afdaalt in het Amfitheatre. In principe kun je Bryce en Zion beiden in 1 dag (per park) doen, als je maar vroeg het park in rijdt. Dan heb je tijd om 2 of 3 mooie wandelingen te maken en met de auto/pendelbus naar de uitzichtpunten te rijden.

LA uitrijden kan een crime zijn, maar met een beetje mazzel kun je een deel van de files omzeilen via de carpool-lane. Enige vereiste is dat je met minimaal 2 personen in de auto moet zitten, maar dat zit je als het goed is! :thumbup: Soms stroopt het op de carpool-lanes ook op, maar het rijdt vaak sneller als het overige verkeer.
In bryce wil ik graag een mooie wandeling maken de vorige keer dat ik daar was had ik niet genoeg tijd , daarom wil ik dat nu wel ,weet iemand een mooie trail ?niet te lang een uurtje of 2 zoiets
Zion heb ik nog niet gezien maar kan daar misschien door heen rijden op weg naar las vegas

Op het moment ziet mijn schema er zo uit:

26 mei aankomst LA
27 mei stad bekijken en naar yucca vally overnachten
28 mei yucca vally naar grand canyon overnachen
29 mei grand canyon bekijken en door naar monument vally overnachten
30 mei monument vally en door naar page overnachten
31 mei page -antelope canyon en horse shoe en door naar bryce overnachten
1 juni bryce wandelen paar uurtjes dan door zion naar las vegas overnachten
2 juni las vegas overnachten
3 juni las vegas overnachten
4 juni las vegas naar death vally door naar bishop overnachten
5 juni bishop naar yosemite overnachten
6 juni yosemite over nachten
7 juni
8 juni
9 juni San francisco
10 juni vliegen smorgens om 6

Hier weet ik niet goed hoe ik het moet doen ik hou 1 of 2 dagen over, San Francisco heb ik ook al uitgebreid gezien maar mijn partner niet
ik vind 1 volle dag eigenlijk wel genoeg om de hoofdzaken daar te zien
Wat vinden jullie zo ver van mijn schema ?
Laatst gewijzigd door lisette7777 op 27 sep 2017, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Het rondje naar Queens garden en omhoog via Wall street is kort en geeft een prima indruk. Goed te doen in 2 uur.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Precies, dat is de Queens garden-Navajo combinatie. Erg mooi om te doen. Kijk ook eens op mijn wandelsite voor andere suggesties.
De vorige keer hadden jullie blijkbaar te weinig tijd; jammer dat je dat nu eigenlijk weer hebt. Waarom niet een kleiner rondje maken nu en Monument Valley eens doen in combinatie met bijvoorbeeld Arches en Canyonlands?
Ik zou een route met alleen de Grand Canyon, LV, Death Valley en Yosemite al mooi vinden. Of eventueel nog Sequoia erbij. En dan de volgende keer een rondje Las Vegas.
Je kunt door Zion rijden, maar dan zie je Zion Canyon niet. Daarvoor moet je met de shuttlebus het park in, en dat kost veel tijd. Bovendien is het daar wel erg mooi om een aantal wandelingen te maken, en daar heb je dan eigenlijk ook geen tijd voor.

In je schema zou ik op de dag dat je van MV naar Page gaat al de bezienswaardigheden bij Page doen; daar heb je voldoende tijd voor. Boek ene vroege tour voor Antelope Canyon (rond 11 uur, je wint een uur als je van MV naar Page rijdt, dus dat is haalbaar), en ga daarna naar Horseshoe Bend. Dan kun je de volgende dag op tijd naar Bryce rijden.
Overnacht niet te ver van het park want een zonsondergang en zonsopkomst dar is erg de moeite waard.
Als je 1 dag SF voldoende vindt (wij deden dat ook dit jaar en in 2015; je kunt aardig veel doen in 1 dag) zou je toch ene overnachting bij Zion kunnen doen. Maar en extra nacht Yosemite is in die tijd van het jaar ook ene aanrader. Met de Mariposa Grove, Glacier Point en de Tioga Pass en de vallei ben je al meer dan 2 dagen kwijt. Een overnachting in DV en dan in Lee Vining of Mammoth Lakes is ook mooi. Je hebt dan ook nog tijd voor een bezoek aan Bodie.

Kijk eens in ons 2013-verslag voor onze reis met onder andere Bryce eind mei en Yosemite in juni.

Marianne
lisette7777
Amerika-ontdekker

Even om op de tip van marianne in te gaan, om vroeg weg te rijden bij MV naar Page en daar de bezienswaardig heden
te doen zodat we de volgende dag vroeg naar Bryce kunnen , is dat genoeg tijd om MV te zien ? Als we laat in de middag aankomen van uit GC en smorgens vroeg weer door gaan naar page?
Heb ik dan genoeg kunnen zien van MV?
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ja.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik zou diezelfde avond nog terugrijden. Als je geen tour boekt dan heb je MV in een uurtje of twee gezien, inclusief het self-drive rondje.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zion heb ik nog niet gezien maar kan daar misschien door heen rijden op weg naar las vegas
Als je Zion echt wilt zien zal je net aan de noordkant van Springdale bij het VC toch echt de parkbus moeten pakken, anders kom je Zion Canyon niet in. De rit van grofweg mt carmel junction richting Springdale over de 9 is wel al een erg mooie rit, vooral het stuk na de tunnel.
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Of tussen Bryce Canyon en Zion NP net voor de tunnel aan de rechterkant parkeren en de Canyon Overlook trail lopen, maar dan heb je alleen het overzichtsplaatje van Zion.
http://www.wandelingen-usa.nl/Zion/Canyonoverlook.html

Wel een leuke trail overigens, maar niet echt een goede impressie van wat Zion te bieden heeft. Beneden tussen de rotsen krijg je toch meer mee van de grootsheid van de rotswanden. Dus als je 2-3 uurtjes uit kunt trekken voor een wandeling IN Zion NP zou ik dat zeker doen. Dan kun je daarna doorrijden naar Las Vegas, via Valley of Fire SP zodat je daar de zonsondergang nog mee pakt en in het donker naar Las Vegas rijdt. 's Avonds aankomen in Vegas is toch nét wat indrukwekkender.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer