Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
Bevriend koppel is op dit moment op huwelijksreis in California. Zij zouden normaal zaterdag terugkomen van LAX naar DUS.
Het is een schande wat er gebeurd. Zij zijn officieel nog altijd niet ingelicht dat hun vlucht niet doorgaat. Enkel via de media hebben zij dit kunnen vernemen. Tickets zijn geboekt via expedia en die zeggen dat ze van niets weten. Air Berlin zelf kan je onmogelijk bereiken.
Zij worden eigenlijk compleet aan hun lot overgelaten en een enkel ticket op zo'n korte termijn kost bakken geld. Wat een degoutante behandeling van je klanten.
Het is een schande wat er gebeurd. Zij zijn officieel nog altijd niet ingelicht dat hun vlucht niet doorgaat. Enkel via de media hebben zij dit kunnen vernemen. Tickets zijn geboekt via expedia en die zeggen dat ze van niets weten. Air Berlin zelf kan je onmogelijk bereiken.
Zij worden eigenlijk compleet aan hun lot overgelaten en een enkel ticket op zo'n korte termijn kost bakken geld. Wat een degoutante behandeling van je klanten.
Waarom deze aanname? Waarom ga jij (of zij) er vanuit dat ze niet vervoerd zouden worden? Dat de vlucht waarop ze op dit moment geticket zijn wegvalt wil niet zeggen dat ze niet vervoerd worden.
Wellicht zal het niet via dezelfde route zijn, maar ik denk echt dat je er van uit kunt gaan dat ze gewoon thuis zullen komen, zonder extra kosten. Airberlin verkoopt op dit moment bijvoorbeeld gewoon nog een route van LAX naar DUS, met de AA68 naar MIA en daarna met AB7001 naar DUS.
Wellicht zal het niet via dezelfde route zijn, maar ik denk echt dat je er van uit kunt gaan dat ze gewoon thuis zullen komen, zonder extra kosten. Airberlin verkoopt op dit moment bijvoorbeeld gewoon nog een route van LAX naar DUS, met de AA68 naar MIA en daarna met AB7001 naar DUS.
-
- Amerikafan
Ik ga daarvan uit omdat de originele vlucht binnen 48u zou moeten vertrekken en er geen alternatief wordt aangeboden door Air Berlin. Je zou toch mogen verwachten dat ze ondertussen al iets hadden laten weten. En je geraakt onmogelijk bij ze binnen via hun service center.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Zijn aanname is correct: vanaf 25/09 is er geen verbinding meer tussen DUS en LAX. Op een officieel schrijven van AB aan reisbureau's (vaag dat Expedia dat beweert niet te hebben), wat eerder in deze draad al gepost is, staat dat passagiers die tot 14/10 een ticket hebben niet omgeboekt zullen worden ivm het ontbreken van alternatieve vluchten...roelb schreef:Waarom deze aanname? Waarom ga jij (of zij) er vanuit dat ze niet vervoerd zouden worden? Dat de vlucht waarop ze op dit moment geticket zijn wegvalt wil niet zeggen dat ze niet vervoerd worden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben daarnet in een kantoor langsgegaan van Connections. De persoon in kwestie wist me te vertellen wat wij allemaal hier op het internet vinden (hij las namelijk dezelfde bestanden, als wat er hier enkele posts geleden nog gepost werd).
Heel kort:
ALLE lange afstandsvluchten worden stopgezet op 14/15 oktober.
Heb je ticket(s) geboekt voor 14 augustus? Dan kun je fluiten naar je geld.
Heb je ticket(s) geboekt na 14 augustus? Dan kan je je geld terug krijgen.
Omboeking en dergelijke is niet mogelijk.
Daar komt het zowat op neer... Geld terugkrijgen via CC, zou kunnen, al heb ik de mijne jammer genoeg met maestro gedaan.
Voor mij is er dus geen oplossing meer. Hopelijk vallen de prijzen straks nog wat mee voor m'n nieuwe boeking...
Heel kort:
ALLE lange afstandsvluchten worden stopgezet op 14/15 oktober.
Heb je ticket(s) geboekt voor 14 augustus? Dan kun je fluiten naar je geld.
Heb je ticket(s) geboekt na 14 augustus? Dan kan je je geld terug krijgen.
Omboeking en dergelijke is niet mogelijk.
Daar komt het zowat op neer... Geld terugkrijgen via CC, zou kunnen, al heb ik de mijne jammer genoeg met maestro gedaan.
Voor mij is er dus geen oplossing meer. Hopelijk vallen de prijzen straks nog wat mee voor m'n nieuwe boeking...
Maar dat geldt voor passagiers die nog niet vertrokken zijn en dus via een TA geboekt hebben.
Airberlin gaat echt geen mensen in het buitenland achterlaten. Zodra men een eerste coupon op een ticket heeft gebruikt ben je als airline verantwoordelijk voor die passagier.
Gewoon naar het vliegveld toe en inchecken. Vandaag is die vlucht voor de eerste keer uit het schedule. Vertrek 17.15 vandaag, dus 02.15u lokale tijd hier morgenochtend. Ik ben benieuwd wat er aan die passagiers voor alternatieve route wordt geboden. Wellicht met Airberlin via MIA, maar dat is dan pas de volgende ochtend. Of met American en British via LHR.
En laat ze ook even online checken of er al een alternatief in de reservering staat: https://www.airberlin.com/en/cockpit/
Overigens, mocht het echt mis lopen, voor EUR 306 vlieg je zaterdagavond met WOW via KEF naar AMS. Moeten ze alleen de auto nog ophalen in DUS neem ik aan. En er komen dan nog bagage kosten e.d. bij.
9:50 PM – 1:35 PM+1
Los Angeles (LAX) – Reykjavik (KEF)
WOW 174 · Economy Class · Airbus A330
3:10 PM+1 – 8:30 PM+1
Reykjavik (KEF) – Amsterdam (AMS)
WOW 446 · Economy Class · Airbus A320
Airberlin gaat echt geen mensen in het buitenland achterlaten. Zodra men een eerste coupon op een ticket heeft gebruikt ben je als airline verantwoordelijk voor die passagier.
Gewoon naar het vliegveld toe en inchecken. Vandaag is die vlucht voor de eerste keer uit het schedule. Vertrek 17.15 vandaag, dus 02.15u lokale tijd hier morgenochtend. Ik ben benieuwd wat er aan die passagiers voor alternatieve route wordt geboden. Wellicht met Airberlin via MIA, maar dat is dan pas de volgende ochtend. Of met American en British via LHR.
En laat ze ook even online checken of er al een alternatief in de reservering staat: https://www.airberlin.com/en/cockpit/
Overigens, mocht het echt mis lopen, voor EUR 306 vlieg je zaterdagavond met WOW via KEF naar AMS. Moeten ze alleen de auto nog ophalen in DUS neem ik aan. En er komen dan nog bagage kosten e.d. bij.
9:50 PM – 1:35 PM+1
Los Angeles (LAX) – Reykjavik (KEF)
WOW 174 · Economy Class · Airbus A330
3:10 PM+1 – 8:30 PM+1
Reykjavik (KEF) – Amsterdam (AMS)
WOW 446 · Economy Class · Airbus A320
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@roelb: je doet nogal een aanname. Zo lees ik het niet.
Dit staat er:
Strecke Düsseldorf-Los Angeles-Düsseldorf:
Umbuchungsrichtlinien:
Umbuchungen auf alternative Flugnummern sind möglich bei Verfügbarkeit und in der selben Buchungsklasse wie im Originalticket.
Denk niet dat dit op zo'n korte termijn mogelijk is.
Dit staat er:
Strecke Düsseldorf-Los Angeles-Düsseldorf:
Umbuchungsrichtlinien:
Umbuchungen auf alternative Flugnummern sind möglich bei Verfügbarkeit und in der selben Buchungsklasse wie im Originalticket.
Denk niet dat dit op zo'n korte termijn mogelijk is.
- BigAppleLover
- Amerikafan
Naar aanleiding van Roelb's post heb ik even in My Booking van Airberlin gekeken. In mijn geval staat de heenvlucht (7okt) naar SFO er nog gewoon in, maar is mijn retourvlucht (22 okt) verdwenen. Er staat geen alternatieve vlucht vermeld, geen verdere uitleg en/of telefoonnummer voor meer info.
Nu heb ik al andere tickets geboekt (en ga met een gerust gevoel op vakantie = ook wat waard), maar ik vraag me dus serieus af of zij daadwerkelijk voor een terugvlucht zouden gaan zorgen. Maar OK, ik denk dat daar de meningen over kunnen verschillen en dat behalve (mogelijk) AirBerlin niemand daar echt zicht op heeft....helaas.
Nu heb ik al andere tickets geboekt (en ga met een gerust gevoel op vakantie = ook wat waard), maar ik vraag me dus serieus af of zij daadwerkelijk voor een terugvlucht zouden gaan zorgen. Maar OK, ik denk dat daar de meningen over kunnen verschillen en dat behalve (mogelijk) AirBerlin niemand daar echt zicht op heeft....helaas.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Dit is hoe het normaal werkt. Je bent onderweg op een ticket. De airline heeft de keiharde verplichting om te zorgen dat je op je uiteindelijke bestemming (in dit geval terug in DUS) komt. Als ze een vlucht uit hun schedule schrappen dan zullen ze je via een andere route moeten vervoeren. Als passagier heb je daarbij slechts een belangrijke verplichting: je moet jezelf op tijd melden bij de checkin balie op het vliegveld. Doe je dat niet, dan heb je je vlucht gemist (ongeacht of die nu wel of niet ging) en is het verder je eigen probleem.
Oftewel: ga er gewoon vanuit dat je vervoerd wordt en meld je netjes en op tijd bij de balie op LAX. Kijk natuurlijk vanaf nu een paar keer per dag op de website van Airberlin naar je boeking, want het kan best zijn dat je automatisch wordt geherrouteerd, maar hiervan geen notificatie krijgt. In dat geval kan het zijn dat je je wellicht eerder moet melden op het vliegveld. Notificiaties willen nog wel eens niet aankomen als er via een tussenpersoon is geboekt. En neem screen shots, foto's van de incheckbalie, etc. Zodat je gedocumenteerd hebt dat je er op tijd was.
Mocht er op het vliegveld echt blijken dat ze niet vervoerd worden, dan is er dus nog het alternatief met WOW. Dat vliegt pas later die avond, dus alle tijd om op dat moment nog een ticket te kopen. Al zal het op de dag zelf misschien wel duurder zijn. Ik zie dat de WOW vlucht van vandaag van LAX naar AMS op dit moment EUR 519 kost. Maar wellicht kan een reisverzekering daar een rol spelen.
@BigAppleLover: het verschil is wel dat jij nog niet onderweg was. Maar het blijft bizar dat de inbound segmenten uit een retourticket geschrapt worden maar dat het outbound deel blijft staan. Maakt jouw positie ook heel erg lastig om ergens verhaal te halen.
Oftewel: ga er gewoon vanuit dat je vervoerd wordt en meld je netjes en op tijd bij de balie op LAX. Kijk natuurlijk vanaf nu een paar keer per dag op de website van Airberlin naar je boeking, want het kan best zijn dat je automatisch wordt geherrouteerd, maar hiervan geen notificatie krijgt. In dat geval kan het zijn dat je je wellicht eerder moet melden op het vliegveld. Notificiaties willen nog wel eens niet aankomen als er via een tussenpersoon is geboekt. En neem screen shots, foto's van de incheckbalie, etc. Zodat je gedocumenteerd hebt dat je er op tijd was.
Mocht er op het vliegveld echt blijken dat ze niet vervoerd worden, dan is er dus nog het alternatief met WOW. Dat vliegt pas later die avond, dus alle tijd om op dat moment nog een ticket te kopen. Al zal het op de dag zelf misschien wel duurder zijn. Ik zie dat de WOW vlucht van vandaag van LAX naar AMS op dit moment EUR 519 kost. Maar wellicht kan een reisverzekering daar een rol spelen.
@BigAppleLover: het verschil is wel dat jij nog niet onderweg was. Maar het blijft bizar dat de inbound segmenten uit een retourticket geschrapt worden maar dat het outbound deel blijft staan. Maakt jouw positie ook heel erg lastig om ergens verhaal te halen.
Vervelend hoe het nu gaat voor de betrokkenen.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Aangezien wij met Air Berlin naar Fort Meyers zouden vliegen en dat nu niet doorgaat,hebben wij een andere vlucht gevonden,met KLM/ DELTA naar Atlanta overstap tijd ongeveer 2 uur, met United 5 uur das me iets te lang, heeft iemand ervaring met vliegen KLM ?
Half Nederland
En de helft van de USA met Delta..
2 uur in ATL is een prima connectie. DL en KL zijn om het even.

2 uur in ATL is een prima connectie. DL en KL zijn om het even.
-
- Amerika-expert
Normaal ja, maar dit is niet normaal. De maatschappij is failliet. Volgens mij zijn er uit het verleden al voorbeelden waar mensen op de plek van bestemming waren en maar uit moesten zoeken hoe ze terug kwamen. De Duitse overheid heeft dit in augustus willen voorkomen maar of dit nu buiten het seizoen nog steeds geldt?roelb schreef:Dit is hoe het normaal werkt. Je bent onderweg op een ticket. De airline heeft de keiharde verplichting om te zorgen dat je op je uiteindelijke bestemming (in dit geval terug in DUS) komt. Als ze een vlucht uit hun schedule schrappen dan zullen ze je via een andere route moeten vervoeren.
-
- Amerika-expert
Jacqueline, ik weet niet hoe dat in jouw geval zit, maar bij ons kwamen we dusdanig laat in Fort Myers aan dat het gunstiger is om rechtstreeks naar Miami te vliegen en vanaf daar naar Fort Myers te rijden. Dan zijn we er nog steeds een stuk eerder.
In al die gevallen was er helemaal niets meer. Een aantal jaar geleden had je inderdaad zo'n prijsvechter naar Afrika die van de ene op de andere dag omviel.roelb schreef: Normaal ja, maar dit is niet normaal. De maatschappij is failliet. Volgens mij zijn er uit het verleden al voorbeelden waar mensen op de plek van bestemming waren en maar uit moesten zoeken hoe ze terug kwamen. De Duitse overheid heeft dit in augustus willen voorkomen maar of dit nu buiten het seizoen nog steeds geldt?
Maar hier is er een airline die gewoon nog vliegt, al is het onder bewind van de curator. Ik kan me echt niet voorstellen dat die deze regels aan hun laars lappen en mensen mid-trip achterlaten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Vito schreef:Jacqueline, ik weet niet hoe dat in jouw geval zit, maar bij ons kwamen we dusdanig laat in Fort Myers aan dat het gunstiger is om rechtstreeks naar Miami te vliegen en vanaf daar naar Fort Myers te rijden. Dan zijn we er nog steeds een stuk eerder.
We zouden om 16.45 uur aan komen in Fort Meyers ik persoonlijk vind ik dat een redelijke tijd.
Er is tot nu toe geen enkele indicatie dat ook maar 1 passagier wordt overgenomen door welke maatschappij dan ook.Daggie74 schreef:wat dacht je dat ze doen met al die mensen op de korte afstand die al een ticket geboekt hebben? Die nemen ze ook gewoon over.
Lufthansa en EasyJet lijken voornamelijk geïnteresseerd in de korteafstandsvloot van Air Berlin. De slots van Air Berlin op de verschillende luchthavens zullen ook wel worden overgenomen door maatschappijen (rechtstreeks van Air Berlin dan wel via de luchthavenautoriteiten op het moment dat Air Berlin niet meer vliegt). Punt is dat de slots niet gebonden zijn aan routes. Als bijvoorbeeld Lufthansa slots overneemt van Air Berlin in Düsseldorf dan betekent dat dus niet dat ze dezelfde routes moeten gaan vliegen, laat staan dat ze daarmee de vluchten (en dus de passagiers) van Air Berlin overnemen.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij met KLM en Delta. Is gewoon top geregeld is onze ervaring. Wij hebben ook nieuwe tickets geboekt bij Delta als vervanging voor de Airberlin vlucht.Jacqueline donders schreef:Aangezien wij met Air Berlin naar Fort Meyers zouden vliegen en dat nu niet doorgaat,hebben wij een andere vlucht gevonden,met KLM/ DELTA naar Atlanta overstap tijd ongeveer 2 uur, met United 5 uur das me iets te lang, heeft iemand ervaring met vliegen KLM ?
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik weet niet hoe lang ze daar al zijn maar het is toch al bijna anderhalve maand bekend dat het echt fout zit met AirBerlin.Jozs schreef:Bevriend koppel is op dit moment op huwelijksreis in California. Zij zouden normaal zaterdag terugkomen van LAX naar DUS.
Het zou wel heel naïef zijn als ze zich niet op de hoogte stellen van de situatie, voor zover mogelijk natuurlijk, en dat ze toch een alternatief achter de hand moeten hebben voor het geval dat.
Maar zolang niemand het tegendeel heeft meegemaakt kan de stelling van RoelB best opgaan natuurlijk. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe dit as zaterdag af zal lopen.
-
- Amerika-expert
Prima tijd idd, iets later dan met AirBerlin. Wij zouden pas om half 9 's avonds er zijn, daarom heb ik de rechtstreekse vlucht van KLM naar Miami geboekt die er al om 14.15 uur is.Jacqueline donders schreef:
We zouden om 16.45 uur aan komen in Fort Meyers ik persoonlijk vind ik dat een redelijke tijd.
KLM en Delta zijn oke, maar persoonlijk heb ik bij geen enkele maatschappij zo veel beenruimte gehad als bij AirBerlin in XL stoelen. Service en eten vond ik ook prima. Ik vind het dus afgezien van het geld ook enorm jammer dat AirBerlin niet meer vliegt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 45 Reacties
- 4954 Weergaves
-
Laatste bericht door Elendan
-
- 4 Reacties