Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
hi,
ik heb begin juli 4 tickets bij Air Berlin gekocht om eind april naar New York te kunnen vliegen. Tot nu toe geen enkel bericht van Air Berlin of Cheaptickets gehad. Maar vandaag een mail van cheaptickets: Aangezien je Vliegticketgarantie bij ons hebt gekocht tijdens het boeken, gaan wij een claim indienen bij de verzekeringsmaatschappij. Echter kunnen wij op dit moment geen garantie geven dat je je geld ook daadwerkelijk ontvangt. Dit heeft te maken met de insolventieregeling. Zodra we hier meer duidelijkheid over hebben dan informeren we je hierover.
net als een schrijfster eerder snap ik dan niet waar mijn vliegticket garantie voor was. Daarin staat duidelijk: De verzekerde(n) zijn verzekerd tegen de vluchtkosten door uitval van (een) lijnvlucht(en) zoals vermeld op het boekingsformulier door insolventie van een door verzekeraars geaccepteerde lijnvluchtmaatschappij.
ik denk dat ik weer moet afwachten tot er informatie van een van de twee partijen komt. ik had het idee dat ik mijn geld terug zou krijgen maar na de mail van vandaag begin ik te twijfelen...???
ik heb begin juli 4 tickets bij Air Berlin gekocht om eind april naar New York te kunnen vliegen. Tot nu toe geen enkel bericht van Air Berlin of Cheaptickets gehad. Maar vandaag een mail van cheaptickets: Aangezien je Vliegticketgarantie bij ons hebt gekocht tijdens het boeken, gaan wij een claim indienen bij de verzekeringsmaatschappij. Echter kunnen wij op dit moment geen garantie geven dat je je geld ook daadwerkelijk ontvangt. Dit heeft te maken met de insolventieregeling. Zodra we hier meer duidelijkheid over hebben dan informeren we je hierover.
net als een schrijfster eerder snap ik dan niet waar mijn vliegticket garantie voor was. Daarin staat duidelijk: De verzekerde(n) zijn verzekerd tegen de vluchtkosten door uitval van (een) lijnvlucht(en) zoals vermeld op het boekingsformulier door insolventie van een door verzekeraars geaccepteerde lijnvluchtmaatschappij.
ik denk dat ik weer moet afwachten tot er informatie van een van de twee partijen komt. ik had het idee dat ik mijn geld terug zou krijgen maar na de mail van vandaag begin ik te twijfelen...???
4 juli, toen was er toch nog geen sprake van een (dreigend) faillissement?
Want dat is de enige reden dat die verzekering niet meer zou gelden als je de voorwaarden leest.
Want dat is de enige reden dat die verzekering niet meer zou gelden als je de voorwaarden leest.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Er was al jaren sprake van een dreigend faillissement.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Misschien zit de crux in deze voorwaarde: van een door verzekeraars geaccepteerde lijnvluchtmaatschappij.
A. Was AirBerlin een lijnvluchtmaatschappij of charter?
B. Geaccepteerd door verzekeraars?
Maar als ze niet aan één van deze voorwaarden zouden voldoen zou het wel heel misleidend zijn om dan de verzekering wel af te kunnen sluiten.
A. Was AirBerlin een lijnvluchtmaatschappij of charter?
B. Geaccepteerd door verzekeraars?
Maar als ze niet aan één van deze voorwaarden zouden voldoen zou het wel heel misleidend zijn om dan de verzekering wel af te kunnen sluiten.
vandaag email ontvangen van cheaptickets dat onze vlucht Dusseldorf/LA in februari is geannuleerd!
Tja, dat geldt denk ik voor elke airlineHarry schreef:Er was al jaren sprake van een dreigend faillissement.![]()

Airberlin was gewoon een reguliere carrier, lid van Oneworld en voerde normale ingeplande lijndienstvluchten uit. "Charters" zijn bedrijven die een vliegtuig leasen of huren voor bepaalde, niet regelmatige vluchten. Bijvoorbeeld vakantieaanbieders. Al zie je ook daar dat een onderneming als TUI inmiddels gewoon een reguliere airline is, met eigen toestellen en regelmatige dienstverlening.
-
- Amerika-expert
Ik blijf het bijzonder vinden dat wij nog niets gehoord hebben en dat de boeking gewoon onder mybookings staat en in de app, nu blijkbaar het merendeel al geïnformeerd is.
Zijn er nog meer mensen die niets gehoord hebben?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hebben het ook ingediend. We zien wel wat er van komt.ronenivonne schreef:Ik heb het in ieder ingedientHard Rock Cafe. schreef:
Is dit nu voldoende om bij de CC je geld terug te vragen?
Als er een antwoord komt laat ik het wel even weten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Nee hoor, wij hebben ook nog niets gehoord, vliegen in april. In de app staat de vlucht 'on time'.Vito schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat wij nog niets gehoord hebben en dat de boeking gewoon onder mybookings staat en in de app, nu blijkbaar het merendeel al geïnformeerd is.

Ook wij hebben het vandaag bij de cc ingediend, ook ik zal laten weten als er reactie is!
Wij zijn gisteren weer gekomen vanuit Los Angeles. Op de ochtend van vertrek kreeg ik een email dat onze vlucht van Air Berlin geannuleerd was.
We hebben een vervangende vlucht gekregen vanaf Los Angeles naar London (met American Airlines) en van daaruit verder met British Airways naar Düsseldorf. De reis duurde nu paar uurtjes langer maar verder kan ik niet klagen over deze vervangende vlucht.
We hebben een vervangende vlucht gekregen vanaf Los Angeles naar London (met American Airlines) en van daaruit verder met British Airways naar Düsseldorf. De reis duurde nu paar uurtjes langer maar verder kan ik niet klagen over deze vervangende vlucht.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
bij mij staat de vlucht er ook nog als ik inlog, ondanks de algemene mail van cheaptickets dat de vlucht geannuleerd is.
we kunnen alleen maar wachten ben ik bang. maar dit gaat wel om een heel bedrag, niet iets wat ik zo even uit mijn portemonnee haal zeg maar.
we kunnen alleen maar wachten ben ik bang. maar dit gaat wel om een heel bedrag, niet iets wat ik zo even uit mijn portemonnee haal zeg maar.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik log net in op de app: vlucht verdwenen...
Eigenlijk echt erg, 2400 euro betaald en er is niets meer van terug te vinden....
Eigenlijk echt erg, 2400 euro betaald en er is niets meer van terug te vinden....
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Even een update van de situatie:
Het koppel heeft vandaag telefoon gehad van Expedia die een omboeking via SFO mochten aanbieden van Air Berlin. Helaas waren de meeste vluchten vol (door andere geannuleerde vluchten) tot en met woensdag. Aangezien ze het niet zag zagen zitten om nog 5 extra dagen te blijven hebben ze zelf vrijwillig een ticket geboekt met WOW-air om toch morgen naar huis te kunnen vliegen.
Het koppel heeft vandaag telefoon gehad van Expedia die een omboeking via SFO mochten aanbieden van Air Berlin. Helaas waren de meeste vluchten vol (door andere geannuleerde vluchten) tot en met woensdag. Aangezien ze het niet zag zagen zitten om nog 5 extra dagen te blijven hebben ze zelf vrijwillig een ticket geboekt met WOW-air om toch morgen naar huis te kunnen vliegen.
-
- Amerika-expert
Echt raar, dat ze dan niet op die vlucht omgeboekt konden worden. Slecht zeg ..
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Vandaag zat er in de mail een bericht van Air Berlin, dat onze vlucht wordt gecanceld.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Zojuist ook de mededeling van gecanceld, (vlucht van 29-4-2018) geen refund. slik 2368,- weg, foetsie
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Als je geboekt hebt met een creditcard is er nog kans dat die iets kan doen.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Wij ook een mail gehad dat de vlucht niet doorgaat.
..

Laatst gewijzigd door Hinko op 30 sep 2017, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht aangepast, probeer het netjes te houden.
Reden: bericht aangepast, probeer het netjes te houden.
-
- Amerika-expert
Hier nog niets
Apart, wij zouden in maart vliegen.
Staat er wel in waar je de claim bij de curator in kunt dienen?

Staat er wel in waar je de claim bij de curator in kunt dienen?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 25
@Vito nee geen bericht daarover daar zouden ze later over berichten wat betreft de curator, ik moet het nkg meemaken,
Zo erg mensen die hard voor de centen moeten werken om op vakantie te kunnen gaan daag centjes en Air Berlin doet het af met een sorry voor het ongemak
Zo erg mensen die hard voor de centen moeten werken om op vakantie te kunnen gaan daag centjes en Air Berlin doet het af met een sorry voor het ongemak

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 45 Reacties
- 4954 Weergaves
-
Laatste bericht door Elendan
-
- 4 Reacties