Bij mij vergaten ze dat vorig jaar ook bijna totdat ik er zelf op wees of ze deze keer geen foto en vingerafdrukken moesten hebben. Toen schoot meneer ineens overeind (hij hoorde mijn verhaal wat ik kwam doen in de ligstand aan) en verontschuldigde hij zich. Ik vind het vreemd dat zoiets dus kan.Geen foto, geen vingerafdrukken.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
APC (automated pasport control)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: APC (automated pasport control)
Ik heb een Esta, maar de Esta wordt dus ook eerst naar de APC gestuurd.
Op aanraden van het forum alles met no beantwoord, heb ook geen etenswaar mee, dus zal het kruis door onze allereerste keer Amerika-bezoek komen...
Het was best gezellig in de rij, hoor. Stel uit NL voor ons die de reis die wij nu gaan maken 15 jaar geleden ook hadden gemaakt, dus veel adviezen en tips weer meegekregen.
Straks taxi laten komen om naar de Cruise America verhuurder te gaan, jetz geht löss .....!
Op aanraden van het forum alles met no beantwoord, heb ook geen etenswaar mee, dus zal het kruis door onze allereerste keer Amerika-bezoek komen...
Het was best gezellig in de rij, hoor. Stel uit NL voor ons die de reis die wij nu gaan maken 15 jaar geleden ook hadden gemaakt, dus veel adviezen en tips weer meegekregen.
Straks taxi laten komen om naar de Cruise America verhuurder te gaan, jetz geht löss .....!
Eerste keer, dat is de reden van het kruis.
Ik vergat in mijn lijstje een reden:
- /of/ het is de eerste keer sinds de invoering van het ESTA programma (2008) dat je naar de USA reist
Ik vergat in mijn lijstje een reden:
- /of/ het is de eerste keer sinds de invoering van het ESTA programma (2008) dat je naar de USA reist
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Je 'alleen maar' lijstje wordt steeds groter
Heb er nog eentje: als je paspoort nog korter dan 90 dagen geldig is.

Heb er nog eentje: als je paspoort nog korter dan 90 dagen geldig is.
Toen ik kwam was er geen rij maar mag je in de rij praten? In Canada mag dat wel, dat levert leuke gesprekken op (vooral in Montreal waar we een uur moesten wachten in de rij naar de boots). Mensen die bijv. illegaal gaan werken enzo, was van een motorcross team en ze kwamen er allemaal in.Blont schreef:Ik heb een Esta, maar de Esta wordt dus ook eerst naar de APC gestuurd.
Natuurlijk, waarom niet?
Laatste twee keer dat ik in de VS was, kreeg ik ook een kruis. Had alle declaration vragen met "no" beantwoord. Eerste keer ging ik uit van een steekproef, maar toen het een paar maanden later weer raak was, begon ik het wel erg vreemd te vinden.roelb schreef:Als je op de Tom Bradley terminal binnenkomt dan is er echt de keuze tussen twee rijen. Boven de gang hangen de bordjes. Niet eligible mensen worden geacht rechts langs die APC terminals te lopen en daar de rij in te gaan. De overige mensen naar de terminals. Er staan er echt genoeg.
Een kruis krijg je alleen maar als je:
- niet eligible bent (geen US citizen, ESTA traveler of B1/2 visum) - dan had je dus eigenlijk direct in de reguliere rij moeten gaan staan)
- /of/ (maar dat is niet helemaal zeker) op dit paspoort nog niet eerder in de US geweest bent
- /of/ je een van de declaration vragen met "yes" hebt beantwoord,
- /of/ dat je een steekproef hebt
- /of/ dat je niet gematched kunt worden aan de passagierslijsten van een binnengekomen vliegtuig
- /of/ dat de vingerafdrukken of foto niet goed genomen kunnen worden
In alle andere gevallen zou je PG moeten krijgen.
De reden staat op je formuliertje, naast dat kruis..
Code: Selecteer alles
Enforcement Referral ER Traveler has enforcement type issues
Random Referral RR Traveler is selected for random compliance
Declaration Referral DR Traveler answers Yes to any general declaration question
APIS Problem AP Traveler is not found on a manifest
Entry Authorization EA Visa Waiver traveler does not have an approved ESTA status
Biometric Failure BF Traveler has no Enrollment Record on file or biometrics cannot be verified (applicable
to Visa Waiver travelers).
Check Documentation CD Referral based on
- Foreign national travelers passport expiration date is less than 6 months
- USC or US LPR travelers document query results in a mismatch or not Issued status
Technical Referral TR Referral based on
- Traveler has attempted use the kiosk during the configurable enforcement lockout
- Biometric pre-verify check returned a fault response
- The return code from a vetting query was other than normal completion
- A cancellation command from the kiosk that the traveler processing has been terminated.
Passage Granted PG Traveler receives Passage Granted
Ik dacht dat je in een echte rij niet zomaar mocht praten maar gelukkig mag dat wel. Je mag iig geen telefoon gebruiken maar dat heeft volgens mij met communiceren naar de buitenwereld te maken of niet?roelb schreef:Natuurlijk, waarom niet?
In al die rijen waar ik gestaan heb voor mijn reizen naar Amerika werd gewoon voluit gepraat door reizigers. Er hangt nergens een bord waarin staat dat je moet zwijgen.
Ik denk dat @stormbreaker in de war is met Noord Korea 

Nee, daar ben ik goddank nooit geweest. Ik praat soms in rijen maar vaak ook niet, je moet per ongeluk ook niet dingen zeggen die verwarring bij mensen kunnen veroorzaken of vragen op welk visum of niet mensen komen.
Laatst gewijzigd door Hinko op 29 sep 2017, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Not mod: Hou het netjes
Reden: Not mod: Hou het netjes
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Laatste ervaring op O'hare: Iedereen met ESTA mocht naar de APC, alleen, aan de APC stond dan weer iemand die vond dat er weinig wachtende waren aan de desks en werden we dus toch naar een beambte gestuurd.
Al bij al ging het vrij snel. De beambte was weliswaar niet spraakzaam, hij heeft maar twee woorden tegen me gezegd en dan wees hij met zijn duim dat ik verder mocht.
Al bij al ging het vrij snel. De beambte was weliswaar niet spraakzaam, hij heeft maar twee woorden tegen me gezegd en dan wees hij met zijn duim dat ik verder mocht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Kreeg je geen stempel Marc? Want als hij een stempel geeft en je paspoort teruggeeft is dat toch een algemeen aanvaard gebaar dat je verder mag?
-
- Amerika-expert
Ja een stempel kreeg ik uiteraard. Alleen was dit op de vele bezoeken aan de VS de stilste passage die ik ooit meemaakte bij immigratie. Meestal stelt men toch wel een vraag of zo. Soms kan er al eens een kort gesprekje vanaf.
Was je via de APC terminals gelopen en had je al een printje met PG (Passage granted)? In dat geval is dit namelijk precies de reden dat de immigrations officer niets meer hoeft te vragen, maar er alleen nog is om te stempelen en vreemde situaties te signaleren.
-
- Amerika-expert
Neenee, We werden naar de APC gestuurd maar er dan weer weggehaald en rechtstreeks naar de desk van de immigratieofficier, dus zonder briefje. De wachtrij aan de APC was immers langer dan aan de desks zelf.
Ik vermoed dat de immigratiebeambte gewoon geen zin had om te spreken.
Ik vermoed dat de immigratiebeambte gewoon geen zin had om te spreken.
Ik heb ook wel eens van die US-Immigrations beambtes gehad die weinig tot vrijwel niks zeiden en nogal een ongeinteresseerde indruk maakten. Alsof ze het zat zijn na een lange dag werken.
Hij zal in ieder geval moeten zeggen dat je in de camera moet kijken en welke vingers je op het scannertje mag leggen..
-
- Amerika-expert
Dat is met gebarentaal gegaan .......