Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hop-on-Hop-Off en metro ervaringen gezocht

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Aletta en Adriaan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Hop-on-Hop-Off en metro ervaringen gezocht

Bericht door Aletta en Adriaan »

Mooi site gevonden over de transportmogelijkheden binnen Manhattan / NY. https://www.newyork.nl/hop-on-hop-off/h ... -new-york/

Wij gaan voor de eerste keer, en willen zoveel mogelijk zien. Een hop-on-hop-of bus met 7 attracties, museumbezoeken etc

Wat zijn jullie ervaringen?
Is er ergens tegen gereduceerde prijzen te boeken?

Iemand een idee wat de kosten zijn voor de Metro op Manhattan voor een aantal dagen.
Wat zijn jullie ervaringen met de Metro?
2015: California, Utah, Nevada, Arizona, New Mexico
2018: New York
2019: New York, Florida, Georgia, Alabama, Mississippi, Louisiana, Texas
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Re: Hop-on-Hop-Of

Bericht door chippie777 »

Wij hebben ook de hop on hop off genomen voor een paar dagen inclusief rondvaart. Voor ons was het een perfecte manier om door Manhattan te reizen. ER zullen ongetwijfeld mensen zijn die het niets vinden maar voor een eerste bezoek is het een ideaal systeem. Wij kochten de kaartjes gewoon op straat bij een van de vele verkopers. “Korting”krijg je altijd. Zie ons reisverslag: https://chippie777.wordpress.com/2013/0 ... -new-york/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Ik ben dol op de NYC subway (het wordt daar geen metro genoemd, en de mensen zullen [schijnbaar?] niet begrijpen wat je bedoelt als je dat woord gebruikt ..) ... zodra ik vanaf JFK (liefst!!) daar voet aan wal zet, voel ik me in New York City .... 'stay away from the closing doors.' ...
https://www.nycsubway.org/perl/artwork

De Hop On Hop Off (HOHO) is mij te toeristisch, maar ik geloof dat het mijn nichtje (27 - we zijn in dec 2016 samen naar the Big Apple geweest) wel wat had geleken ... :lol:
Je rijdt mee met het lokale verkeer, en dat is dus langzaam .... goed als je voeten je in de steek laten, maar de sfeer van de stad kun je er naar mijn mening niet echt mee opsnuiven ....

aanbiedingen zijn er vaak genoeg online, dus zeker niet de volle pond betalen!!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

alle info over subway prijzen vind je hier:
http://web.mta.info/metrocard/
een weekkaart voor 31$ is over het algemeen een goede deal ... (ook geldig voor de vele bussen)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Hop on wisselende ervaring. St.Augustine,Washington en Savannah meer dan goed. NY zouden we niet meer doen. Veel te duur en te voet ben je nog sneller op je bestemming ook. Een van de meest vervelende ervaringen was het fooi systeem. We werden gedwongen voor uit te stappen langs de fooienpot. Als de service beter en vriendelijker geweest was vooruit maar dat was niet het geval. En voor alle zekerheid we zijn niet tegen fooien. 20% is eigenlijk normaal in onze ogen. Volgend jaar wordt het de subway of een taxi. :clap:
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

"Stand clear of the closing doors please" dat is al een paar jaar mijn ringtone :thumbup: en bij elke belletje wat ik krijg ben ik heel ff in de Subway! HOHO bus zou je kunnen doen om snel een eerste indruk te krijgen maar mijn voorkeur gaat ook zeker uit naar de subway..maar goed zoveel mensen zoveel meningen..je kan mij een hele dag in de subway zetten zonder een bestemming. Wel af en toe een wandeling over de perrons en zo :wink: Mocht je al wat sfeer willen beluisteren en zien, kijk hier ( en hier bv (
Welke keuze je ook maakt, hij is goed omdat het de jouwe is :)
Grote Amerika fan
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

tomaat85 schreef:"Stand clear of the closing doors please" dat is al een paar jaar mijn ringtone :thumbup: en bij elke belletje wat ik krijg ben ik heel ff in de Subway!
o, wat ontzettend leuk!! Die wil ik ook :lol: :lol: :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Hard Rock Cafe. schreef:Hop on wisselende ervaring. St.Augustine,Washington en Savannah meer dan goed. NY zouden we niet meer doen. Veel te duur en te voet ben je nog sneller op je bestemming ook. Een van de meest vervelende ervaringen was het fooi systeem. We werden gedwongen voor uit te stappen langs de fooienpot. Als de service beter en vriendelijker geweest was vooruit maar dat was niet het geval. En voor alle zekerheid we zijn niet tegen fooien. 20% is eigenlijk normaal in onze ogen. Volgend jaar wordt het de subway of een taxi. :clap:
De hoho van St Augustine vergelijken met die van NYC is net als appels en peren vergelijken maar goed. En als je in NYC een taxi neemt zul je ook lang onderweg zijn. En met de subway zit je vaak ondergronds en dan zie je natuurlijk ook niet veel, dus wij vonden de hoho in NYC wel geslaagd. Als je het treft heb je een goede 'gids' en is het leuk om het hele rondje te blijven zitten.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Voor iedereen zijn eigen wens en ervaring. We hebben het twee dagen geprobeerd en kennelijk was het niet aan ons besteed. :clap: . Het kan trouwens altijd nog erger. Mobile heeft gratis vervoer en dat was een ervaring zonder weerga. :shock:
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik moet zeggen dat de hoho ons goed is bevallen, vooral de avond rit was geweldig. Je stond af en toe vast in het verkeer, maar wat is er mooier om dan juist foto’s te maken van de volle straat achter of voor je. Je moet de hoho zeker niet gebruiken om van a naar b te komen, dan is de subway vele malen sneller, maar voor een eerste indruk van NY is het een aanrader.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hop-on-Hop-Off en metro ervaringen gezocht

Bericht door SanFran »

Wij zijn nu voor t eerst in NYC en doen niet de HOHO. We hebben dit bijvoorbeeld wel in San Francisco gedaan, maar het verkeer is hier echt zo traaaaag. Wij vinden het zonde van ons tijd om de HOHO te doen. Voor 33$ p.p heb je een onbeperkte metrokaart voor een week en alles is super goed en snel te bereiken. Voor ons ideaal. Afhankelijk van waar je hotel zit kun je misschien soms ook van a naar b lopen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door goState »

Wij hebben 1 week NY gedaan. Onze ervaring maak gebruik van de metrocard week pas heb je al na 12 ritten er uit. Wij hebben de Newyorkpass gekocht voor 5 dagen waarin 1 dag Bigbus zit. Op de meest tourist plekken zijn er wachttijden om op de bus te komen. Wij hebben 1 uur gestaan op time square. bussen stoppen om 1800 uur met de dagpas. dan kan je extra bij kopen een avondrit. Zoek in google newyorkpass 20% discount.
Pak de metro dat is sneller.
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie »

In NY hebben we de APP gebruikt die je van deze site kunt downloaden: https://citymapper.com/nyc?set_region=us-nyc
Zo krijg je direct de hele route vanaf de wandeling je hotel uit naar de subway en/of de bus.

Volgens mij kun je die ook offline gebruiken maar zelfs in de subway was er gratis wifi :thumbup:
Gast

Bericht door Gast »

Is de HOHO in NYC die dubbeldekker bus die je overal ziet?
Purk87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Purk87 »

Ja, Big Bus is dat. Al zullen er misschien meer zijn. Wij hebben ze genegeerd en vooral de metro genomen en gelopen.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Gast

Bericht door Gast »

Ja, wij hebben ook veel gelopen. En dan de subway of een taxi terug naar ons verblijf.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer