Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lisette7777
Amerika-ontdekker

Re: Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door lisette7777 »

roelb schreef:Ik zou diezelfde avond nog terugrijden. Als je geen tour boekt dan heb je MV in een uurtje of twee gezien, inclusief het self-drive rondje.

Is het wel zelf te rijden met een SUV ?
lisette7777
Amerika-ontdekker

MichelH schreef:Of tussen Bryce Canyon en Zion NP net voor de tunnel aan de rechterkant parkeren en de Canyon Overlook trail lopen, maar dan heb je alleen het overzichtsplaatje van Zion.
http://www.wandelingen-usa.nl/Zion/Canyonoverlook.html

Wel een leuke trail overigens, maar niet echt een goede impressie van wat Zion te bieden heeft. Beneden tussen de rotsen krijg je toch meer mee van de grootsheid van de rotswanden. Dus als je 2-3 uurtjes uit kunt trekken voor een wandeling IN Zion NP zou ik dat zeker doen. Dan kun je daarna doorrijden naar Las Vegas, via Valley of Fire SP zodat je daar de zonsondergang nog mee pakt en in het donker naar Las Vegas rijdt. 's Avonds aankomen in Vegas is toch nét wat indrukwekkender.
Dank je voor de tip , inderdaad als je savonds Las Vegas binnen rijd is wel een mooi gezicht .
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Je kunt ook parkeren bij Canyon junction als je vanaf die kant komt. Meestal wel een plekje en scheelt weer twee stops met de bus.
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

lisette7777 schreef:Is het wel zelf te rijden met een SUV ?
Ja hoor, geen probleem.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

roelb schreef:Je kunt ook parkeren bij Canyon junction als je vanaf die kant komt. Meestal wel een plekje en scheelt weer twee stops met de bus.
Zeker een alternatief, maar ook hier moet je er tegenwoordig op tijd bij zijn, of geluk hebben dat er plek is. Dat meestal wel een plekje kan vies tegenvallen.
lisette7777
Amerika-ontdekker

Ik zie nu net pas dat ik in het weekend in las vegas aankom , dat is niet slim aangezien de prijzen van de hotels dan verdubbelen :shock:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je het kunt voorkomen is het niet handig. Aan de andere kant, je moet ergens zijn jn het weekend en als er geen conventies of sportwedstrijdej zijn kan het soms nog best goedkoop
lisette7777
Amerika-ontdekker

Dank je voor al jullie tips , ik ben al heel wat wijzer !

Ik heb nog wat rond gegoogled en ben er nu achter gekomen dat zion toch ook heel mooi is dus wil dit ook beslist niet missen, heeft iemand
een leuke suggestie voor een overnachting daar ?
Ik zou zo graag in iets blokhut achtig willen overnachten maar ook weer niet te gek duur
En eventueel ook iets in Bryce ? Tent / blokhut
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Zion ligt Springdale het beste. Daar is de Zion Park Motel een betaalbare optie. Mooi maar wel duurder is de lodge in het park. Daar heb je ook cabins.
Voor Bryce kun je eens zoeken op cabins in Tropic. Wij zaten in 2013 in een blokhut in het park. Zie daarvoor ons verslag. Je zit daar op loopafstand van de rim.
Ruby's campground ligt ook mooi, net buiten het park. Ze hebben cabins en tipi's maar je moet wel zelf voor beddengoed zorgen.

Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden want ik begrijp dat je nog niet echt ingelezen bent.

Marianne
lisette7777
Amerika-ontdekker

Dank je marianne voor de tips .
Ik ga gelijk de site bekijken
lisette7777
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal ,

Ik heb mijn schema weer wat aangepast

dag 1 za aankomst L A 16 uur
dag 2 zo L A stad bekijken tegen de avond rijden naar Yucca vally
daar overnachten
dag 3 ma Yucca vally naar Grand Canyon
daar overnachten
dag 4 di Grand canyon naar Monument Vally tegen de avond naar Page
dag 5 wo Page ,antilope en horse shoe en door naar Bryce avond en wandeling zonsondergang
daar overnachten
dag 6 do Bryce , wandelen en tegen de avond naar zion
daar overnachten
dag 7 vr zion wandelen en door naar vally of fire en las vegas
daar overnachten
dag 8 za Las Vegas
daar overnachten
dag 9 zo Las Vegas
daar overnacvten
dag 10 ma Las vegas naar death vally en savonds Bishop
daar overnachten
dag 11 di bishop naar Yosemite
daar overnachten
dag 12 wo Yosemite
daar overnachten
dag 13 do Yosemite

dag 15 vr

dag 16 za San Francisco stad bekijken

dag17 zo smorgens om 6 uur vliegen

Ik heb nog 1 dag en weet niet goed waar ik die het beste kan besteden , San Francisco heb ik al een keer uitgebreid bekeken dus
vind 1 dag eigenlijk genoeg

Ik zit ook nog net op zaterdag en zondag in Las vegas ook niet erg gunstig qua prijs van de hotels !
Misschien daar nog iets schuiven ?

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden .
Misschien weten jullie nog iets wat ik onderweg nog mee kan pikken , leuke dingen om nog even te doen of bezichtigen

Groetjes
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik zou een dagje langer in Page blijven. In dat gebied zijn echt heel veel mooie, korte hikes. Je kunt eventueel Page inruilen voor Kanab, daar 2 nachten blijven en de eerste ochtend meedoen aan de lottery voor de Wave ('s ochtends vroeg op het BLM ranger station in Kanab). Als je wint kun je op de tweede dag daarnaartoe. Zo niet, dan hebben ze bij dat ranger statino ook een kaartje waarop alle interessante plekjes in de omgeving staan.

Page-Kanab is ongeveer een uurtje rijden.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Of een dagje extra in het Zion National Park, want daar ben je volgens bovenstaand schema ook niet erg lang.
Lekker wandelen, beetje rustig aan doen, daar zit je zo'n beetje halverwege de reis.
Of doe een overnachting in Death Valley.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat is zo... gecultiveerd :-)

Overigens nog een tip: vanuit Kanab zijn de afstanden naar Bryce Canyon, Zion NP en Page allemaal prima behapbaar (max 1 uur rijden). Je kunt dus ook overwegen om alles vanuit een uitvalsbasis te doen. Aan de andere kant: als je een nachtje de Zion Lodge kunt regelen: niet over nadenken, direct doen. Grote voordeel is dat je dan met je eigen auto de canyon in mag.

Rond Bryce is niet zo veel bijster interessants qua overnachtingsmogelijkheden. Maar als je een sunset walk wilt doen is het misschien wel handig om in de buurt te blijven qua overnachting.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mogelijkheden genoeg bij Bryce; in het park is prachtig, maar ook vlak naast het park zijn er genoeg mogelijkheden. Heel prettig als je een zonsopkomst of zonsondergang wilt meemaken. Met de mooie kleuren in de ochtend en avond is dat echt een aanrader. Je kunt ook overnachten in Tropic; dat is iets verder rijden maar nog steeds goed te doen.

Ik heb je route even wat anders opgeschreven zodat duidelijker te zien is waar je een volle dag hebt en wat de reisdagen zijn.
dag 1 naar LA
dag 2 LA - Yucca Valley
dag 3 Yucca Valley - Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon - Page (via Monument Valley)
dag 5 Page - Bryce
dag 6 Bryce - Zion
dag 7 Zion - Las Vegas
dag 8 Las Vegas
dag 9 Las Vegas
dag 10 Las Vegas - Bishop
dag 11 Bishop - Yosemite
dag 12 Yosemite
dag 13 Yosemite
dag 14 Yosemite - San Francisco
dag 15 San Francisco
dag 16 San Francisco
dag 17 San Francisco - vliegen

Je hebt nu erg weinig tijd voor LA, en het stuk tot aan Las Vegas is bijzonder gehaast. Ook aldoor 's avonds rijden is niet aan te raden. Zorg er in elk geval voor dat je wel voor het donker op de plaats van bestemming bent; je mist anders veel van de omgeving als je in het donker rijdt.
Zij de 2 dagen Las Vegas een must?
Met de lange rijdag naar de GC en de volgende dag weer een hele volle rijdag hou je voor de GC nauwelijks tijd over. Voor Zion heb je nu ook gene tijd, zeker als je nog via VoF wilt rijden de volgende dag.
Als je een dag minder SF doet kun je een extra nacht Zion doen. Of overnacht bij MV: dat geeft je overal net een paar uur meer tijd.

Een opzet waarbij Las Vegas niet in het weekend valt:
dag 1 naar LA
dag 2 LA
dag 3 LA - Las Vegas
dag 4 Las Vegas
dag 5 Las Vegas - Grand Canyon
dag 6 Grand Canyon - MV
dag 7 MV - Page
dag 8 Page - Bryce
dag 9 Bryce - Zion
dag 10 Zion
dag 11 Zion - Death Valley
dag 12 Death Valley - Lee Vining
dag 13 Lee Vining - Yosemite
dag 14 Yosemite
dag 15 Yosemite - San Francisco
dag 16 San Francisco
dag 17 San Francisco - vliegen

Marianne
lisette7777
Amerika-ontdekker

Dank je voor al jullie tips ,

En extra nacht zion lijkt me ook leuk ik ga dit zeker overwegen
Maar een extra nacht death vally lijkt me ook niet overbodig omdat het een lange rit naar bishop is
En nog een nacht in Yosemite is misschien ook fijn , zeker omdat ik daar nog niks gezien heb ,vorige keer hebben we de route langs de kust naar SF
genomen.

Marianne het schema dat jij voorstelde om van LA naar Las vegas te gaan daar heb ik ook aan zitten denken maar ik vind het wel lekker om
even te relaxen en niet te hoeven rijden 1 of 2 in het midden van de reis en inderdaad het stuk tot Vegas is wel pittig .maar ik wil wel overdag rijden en zo min mogelijk savonds anders mis ik te veel van het landschap onderweg

IK ben er nog niet helemaal uit maar wil jullie hartelijk danken dat jullie zoveel moeite doen om mij te helpen :D
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

zion wandelen en door naar vally of fire en las vegas
Het probleem dat Marianne al aanhaalde zit hem vooral dat je niet alleen van Zion naar Las Vegas wilt rijden, maar ook nog via Valley of Fire SP.

Kijk, als je die dag alleen nog van Zion naar Vegas wilt dan is dit prima. Lekker de hele dag je gang gaan in Zion en als je er genoeg van hebt stap je in de auto en ga je rijden. Vanaf Zion zit je in ca 40 minuten op I15 en dan is het nog een dikke anderhalf uur snelweg rijden naar Vegas. Waarbij het - in my humble opinion - zelfs vele malen mooier is om in het donker aan te komen in Las Vegas. Vanuit die kant is het echt een bijzonder aanzicht om die stad onder je te zien opdoemen als zee van licht, een enorm contrast met de omgeving die volledig donker is.

VoF SP is zeker de moeite waard, maar daar moet je ook echt wel een uur of drie voor uittrekken. In juni is zonsondergang ergens rond 20.00u. Je wilt dus eigenlijk wel uiterlijk om 17.00u in Valley of Fire SP zijn. Dan kun je nog een of twee korte hikes doen, een mooie zonsondergang bekijken en daarna naar Las Vegas rijden. Een flitsbezoek, maar genoeg om een goede indruk te krijgen.

Dat betekent dus dat je uiterlijk om 15.00u weg moet in Zion, er vanuitgaande dat je niet stopt. Als je nog ergens een broodje gaat halen oid en moet tanken dan mag je er nog een half uurtje vanaf halen.

Als dat OK is dan lukt je planning. Maar als je tot 14.30u nog echt Zion wil zien betekent het wel dat je vroeg uit de veren moet. Zeker als je in Springdale verblijft kost het minimaal 45 minuten tot 1 uur om in de canyon te komen. Je moet eerst naar het park toe (al dan niet met de auto of met de shuttle), dan nog met de park shuttle de canyon in. Als je je auto bij je hotel in Springdale laat moet je diezelfde route ook weer terug. Ga je dus om 08.30u bij je hotel weg, dan heb je effectief maar 4 uur in het park. Dat is krap, maar kan op zich wel. Als je die tijd neemt om bijvoorbeeld een uurtje of anderhalf de Narrows in te gaan (en weer terug) krijg je een goede indruk van het park. Eventueel kun je er dan op de terugweg nog een korte hike naar de Emerald falls aan vastplakken (of juist andersom ivm natte schoenen). Maar ga je pas om 10.00u of 10.30u weg bij je hotel, dan heb je wel heel weinig tijd en is het echt zonde.

Verblijf je in de Zion Lodge dan win je anderhalf tot twee uur in je schema doordat je al, met eigen auto, in de canyon bent. Dan is je plan geen probleem, mits je vroeg uit de veren bent. Verblijf je in Springdale dan kan het nog schelen om met de auto naar de parkeerplaats bij het visitor center of zelfs een halte verder, bij het museum, te rijden. Het risico is wel dat er geen parkeerplaats is en dat je toch weer terug moet naar Springdale. Aan de andere kant, als je vroeg genoeg gaat zal het wel meevallen en je wint er best wel veel tijd mee als je auto daar staat.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Maar 3 uur voor VoF is ook wel echt de minimale tijd lijkt mij.

Van yucca Valley naar de GC is een rit van meer dan 6uur. Incl een lunchstop ben je dus zo'n 7u onderweg. Dat geeft je die dag nog maar een paar uur voor de GC, als je dan de volgende dag via MV naar Page wil is de tijd voor de GC en MV allemaal erg krap.

Je doet eigenlijk het standaard rondje excl de kust, maar
Incl MV en VoF in minder tijd dan je eigenlijk minimaal nodig hebt. Dus imo zal je ergens toch echt wat moeten schrappen
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik zou Monument Valley ook even optioneel houden. Als je vroeg weg bent uit GCNP kun je die omweg altijd rijden, maar als het al wat later wordt dan zou ik het skippen.

Even rekenen: het kost je drie uur extra reistijd en ongeveer 2 uurtjes in MV om het rondje te doen en even bij het visitor center langs te gaan. De scenic drive in MV sluit om 19.00u. Je wilt dus uiterlijk om 17.00u daar zijn. Langs de route van GCNP naar het oosten wil je nog wat tijd om een keer te kunnen stoppen (bij de kraaltjesverkopers of een uitzichtpunt). Misschien ook om te tanken en een broodje te halen. Als ik daar anderhalf uur extra voor uittrek dan betekent dat dat je uiterlijk om 13.30u weg moeten rijden uit GCNP.

Dat geeft je niet heel veel tijd om in de ochtend echt iets van de Grand Canyon te zien. Ik zeg altijd: wil je de canyon /echt/ zien, dan moet je op zijn minst een fors stuk de canyon in lopen. Een klein stukje BAT is leuk, maar geeft een heel eenzijdige indruk, het bovenste deel van die trail is veel van hetzelfde. De SKT vind ik in het bovenste deel mooier en afwisselender. Maar als je een uurtje omlaag gaat, daar een half uurtje neemt om te genieten van het uitzicht, en dan weer 2 uurtjes omhoog moet lopen dan kost zo'n hike je al gauw 3,5 uur. Dan wil je ook nog tijd om een stukje langs de rim te lopen, misschien naar Hermits rest te gaan, etc. Al met al lukt je dat niet als je al om 13.30u weg moet zijn. Dan wordt het een flitsbezoek.

MV is een bijzonder gezicht, maar er zijn genoeg andere plekken om buttes te bekijken, vaak anders, maar ook minstens zo bijzonder als MV. Een zo'n plek kom je langs als je van Page naar Kanab via de 89 rijdt, parkeerplaatsje tussen mile markers 19 en 20 aan de rechterkant (Rimrocks/Toadstool Hoodoo).

Je kunt MV altijd een volgende keer combineren met bijvoorbeeld Arches/Canyonlands en een rondje Colorado, of een rondje richting het noorden. Goede reden om een keer terug te komen. Valley of Fire SP kun je ook nog doen op een van de dagen dat je in Vegas bent, als je even genoeg krijgt van de stad...
lisette7777
Amerika-ontdekker

Erg moeilijk om de juiste keuze te maken, wat sla ik over ?
Van alles een beetje of juist minder maar langer op een bepaalde plek .

Vally of fire en hoover dam kan ik inderdaad op 1 van de dagen dat we in Vegas zijn bekijkend , breng iets meer rust in zion
of toch een extra nacht in zion

Monument vally is toch wel iets wat ik eigenlijk wilde meepikken maar als t te hectisch word is het ook niet leuk !

Ik ga weer verder puzzelen ! Dank julie voor het meedenken :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer