Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vroeg op Schiphol zijn
Re: Vroeg op Schiphol zijn
You're welcome.
Achterin het toestel zitten vind ik zelf vaak prima, behalve als je er inderdaad snel uit wilt zijn. Dat is het enige echte nadeel. En je staat dan ook bij immigrations achter alle andere mensen in jouw vlucht.
Helemaal achterin kom je meestal in de buurt van toiletten, dat kan soms minder fijn zijn (wachtende mensen naast je en wellicht wat geur). Maar ligt ook aan de configuratie van het toestel. In een 777 bijvoorbeeld zitten die toiletten juist in de staart en niet aan de zijkant, waardoor je er ook op de achterste rij helemaal geen last van hebt.
Gewoon regelmatig even in de gaten houden of er wat vrij komt, wijzigen is 2 seconden werk. 48 uur vooraf en 24 uur vooraf krijgen medaillon members (silver en gold) hun upgrades naar Economy comfort toegewezen en kunnen er dus weer wat economy seats beschikbaar komen.
Achterin het toestel zitten vind ik zelf vaak prima, behalve als je er inderdaad snel uit wilt zijn. Dat is het enige echte nadeel. En je staat dan ook bij immigrations achter alle andere mensen in jouw vlucht.
Helemaal achterin kom je meestal in de buurt van toiletten, dat kan soms minder fijn zijn (wachtende mensen naast je en wellicht wat geur). Maar ligt ook aan de configuratie van het toestel. In een 777 bijvoorbeeld zitten die toiletten juist in de staart en niet aan de zijkant, waardoor je er ook op de achterste rij helemaal geen last van hebt.
Gewoon regelmatig even in de gaten houden of er wat vrij komt, wijzigen is 2 seconden werk. 48 uur vooraf en 24 uur vooraf krijgen medaillon members (silver en gold) hun upgrades naar Economy comfort toegewezen en kunnen er dus weer wat economy seats beschikbaar komen.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Poeh, je maakt je wel vroeg zorgen over dit soort dingen ... misschien zijn de treintijden in mei 2018 wel heel anders, of heeft je vlucht een tijdswijziging gehad ...
Je kunt me wel altijd een PB sturen, ik kan je wel vertellen waar je in Amstelveen gerust je auto een week gratis neer kunt zetten en dan met een kwartiertje en de bus op Schiphol bent ...

Je kunt me wel altijd een PB sturen, ik kan je wel vertellen waar je in Amstelveen gerust je auto een week gratis neer kunt zetten en dan met een kwartiertje en de bus op Schiphol bent ...

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Stoelen al flink vol voor een vlucht van Mei 2018? Vind ik vroeg.
Vanmorgen met de bus van mij thuis naar Eindhoven Airport. Iets meer dan 20min en binnen 15min airside hoe jullie het hier zo mooi noemen
Hier is het ook een stuk drukker geworden de laatste jaren zeg. Met de wandelroutes naar het vliegtuig

Hier is het ook een stuk drukker geworden de laatste jaren zeg. Met de wandelroutes naar het vliegtuig
Dat is ook waar. 27/5 naar New York, dus de DL49? Die zit echt niet vol, 25A+25B zijn de voorste normale (gratis te selecteren) stoelen die beschikbaar zijn.
edit: foutje, was 27/5 - nu juiste seat map.
Je zit alleen wel recht achter de plee...

Welke hal is het ook alweer voor een Europese vlucht(Transavia), ik dacht hal 3 toch? (Geen paspoortcontrole).
Ik loop mij altijd ongans op Schiphol als ik een keer geen koffer incheck omdat ik dan naar de aangewezen vertrekhal loop(waar de drop off is) en er daar achter kom dat ik alsnog in de andere hal door de controles moet.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Alle vluchten binnen Schengen gebied vertrekken vanaf de A, B en C gates achter "Departures 1". Je gaat dus daar (helemaal naar rechts als je met je rug naar de weg staat) door security. Er is dan geen paspoortcontrole.
De security achter deparatures 2 en 3 komen uit in het gebied van gates D en E, en dat is non-schengen. Daar ga je ook langs de paspoortcontrole, direct na security.
Er is een mogelijkheid om airside van het non-schengen gebied naar het schengen gebied te komen (of andersom). Daar bevind zich dus paspoortcontrole (maar geen security).
Zou je bij departures 3 door security gaan, dan moet je dus eerst langs de KMAR (exitcontrole), daarna loop je airside naar rechts, ga je voorbij de D gates weer langs de KMAR (opnieuw Schengen gebied in) en dan pas ben je in het goede gebied. Niet de meest efficiente route.
Andersom kan het wel eens handig zijn.
De security achter deparatures 2 en 3 komen uit in het gebied van gates D en E, en dat is non-schengen. Daar ga je ook langs de paspoortcontrole, direct na security.
Er is een mogelijkheid om airside van het non-schengen gebied naar het schengen gebied te komen (of andersom). Daar bevind zich dus paspoortcontrole (maar geen security).
Zou je bij departures 3 door security gaan, dan moet je dus eerst langs de KMAR (exitcontrole), daarna loop je airside naar rechts, ga je voorbij de D gates weer langs de KMAR (opnieuw Schengen gebied in) en dan pas ben je in het goede gebied. Niet de meest efficiente route.
Andersom kan het wel eens handig zijn.
Voor mijn gevoel sta ik altijd in hal 1 en moet dan naar hal 3 lopen om naar de gates te komen. Maar misschien was dat de oude situatie.
Vorige keer niet opgelet.
Vorige keer niet opgelet.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Departures 3 is helemaal aan de linkerzijde, komt uit bij de G en F gates en is exclusief voor non-schengen vluchten. Daar vliegen over het algemeen long-haul vluchten van andere airlines dan KLM en partners.
Dat gebied is wel open verbonden met het gebied achter departures 2 en de D en E gates.
Dat gebied is wel open verbonden met het gebied achter departures 2 en de D en E gates.
Dan weet ik het ook niet meer haha.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vertrekhal 3 is Transavia maar je mag door alle Schengen checks, ook in vertrekhal 1 & 2, behalve volgens mij 1a maar dat weten de mensen die wel eens van 1a gereisd hebben beter. Overigens kunnen low-cost vluchten incidenteel ook onder 1a vallen, je kan het beste op Schiphol.nl kijken. Maar je bent niet gebonden aan je vertrekhal waar je in moet checken voor security, nooit. Tot voor kort als ik met mijn ouders ver vloog gingen we altijd via vertrekhal 3 omdat mijn vader altijd geld ging ophalen daar na het inchecken. Nu heeft die man wel een creditcard en ik heb er 2 dus vinden mijn moeder en ik dat echt zo hopeloos ouderwets dat we dat dit jaar niet gedaan hebben.SuzieQ schreef:Er was hier iemand die precies wist in welke vertrekhal je het beste door de checks kunt.
Welke hal is het ook alweer voor een Europese vlucht(Transavia), ik dacht hal 3 toch? (Geen paspoortcontrole).
Ik loop mij altijd ongans op Schiphol als ik een keer geen koffer incheck omdat ik dan naar de aangewezen vertrekhal loop(waar de drop off is) en er daar achter kom dat ik alsnog in de andere hal door de controles moet.
Mwah, toen ik via IJsland (Schengen) naar Newark (niet-Schengen) vloog moest ik op Schiphol vanwege die streekproef nog inchecken en bagage afgeven, was er pas in IJsland paspoortcontrole maar ik had dus lounge 4 (low cost, Wow air o.a.). Toen was ik ong. 1:45 uur van te voren op Schiphol, was echt heel ruim te doen was niet online ingecheckt. Alleen bij Delta zou ik wat eerder komen, misschien 2,5 uur ofzo. Anders zo rond 2 uur van tevoren is wel oke, behalve als er sneeuw is of als je thuis al op internet ziet dat het naar en/of op Schiphol een janboel is.mtl schreef:Ik zou zeker 3 uur aanhouden als je per trein komt.
Departures 3 is primair voor non-schengen vluchten. Je hebt inderdaad ook nog de M en H gates voor low-cost carriers die ook aan die kant zitten. Hoe dat precies werkt kan ik je niet vertellen, nog nooit geweest.. Maar voor een vlucht binnen Schengen zou je niet langs de KMAR moeten komen.
Overigens vliegt Transavia in mijn ervaring altijd vanaf de normale gates.
Alle reguliere Schengen vluchten vliegen echt vanaf A, B of C en daarvoor ga je vanaf Departures 1 naar Lounge 1, en daar zit /geen/ grenscontrole tussen, alleen security.
Vanaf Departures 1 kun je ook direct naar Lounge 2 (D/E gates), en dan heb je /wel/ paspoortcontrole.
Overigens vliegt Transavia in mijn ervaring altijd vanaf de normale gates.
Alle reguliere Schengen vluchten vliegen echt vanaf A, B of C en daarvoor ga je vanaf Departures 1 naar Lounge 1, en daar zit /geen/ grenscontrole tussen, alleen security.
Vanaf Departures 1 kun je ook direct naar Lounge 2 (D/E gates), en dan heb je /wel/ paspoortcontrole.
Want? Bij KLM/Delta en andere Skyteam partners kun je vrijwel altijd zonder rij terecht bij de bagage drop (in departures 2). Ik heb ook nog nooit langer dan een paar minuten in de rij voor security gestaan daar en voor een DL vlucht kun de documentcontrole al voor security laten doen, net bovenaan de roltrap.stormbreaker schreef:Alleen bij Delta zou ik wat eerder komen, misschien 2,5 uur ofzo.
Ik zag ze daar heel lang wachten toen ik naar Johannesburg vloog, blij dat ik niet in die Delta rij hoefde te staan. In de gewone rij had je uitzicht op een Delta rij van de andere kant, man daar trokken ze volgens mij 5-10 min. per passagier voor uit.
"De Delta rij"? Welke rij bedoel je? De documentcontrole boven voor security? Als het daar druk is loop je door en ga je naar D1. Als ik daar langs loop staat er echt nooit iemand en het kost ongeveer 30 seconden om een stickertje op je paspoort te krijgen. Bagage is van u: ja, zelf ingepakt: ja, of course. Oke, fijne reis.
Verder is er geen onderscheid tussen de check-in of baggage drop voor KLM of Delta vluchten, waar dan ook heen.
Verder is er geen onderscheid tussen de check-in of baggage drop voor KLM of Delta vluchten, waar dan ook heen.
D1 documentation check. Met een Aziaat waren ze flink lang bezig. Er stond een rij die nauwelijks bewoog. Het was die rij die jij bedoeld. Duurt lang, al was het wel de drukste dag ooit op Schiphol (31 juli 2017).
Tja, je hoeft daar niet in te gaan staan, je kunt ook doorlopen naar D1. Die balie voor security is extra.
41 rechts heb ik gereserveerd. Net niet achterste rij.roelb schreef:Dat is ook waar. 27/5 naar New York, dus de DL49? Die zit echt niet vol, 25A+25B zijn de voorste normale (gratis te selecteren) stoelen die beschikbaar zijn.
2017-09-25 (2).png.jpg
RTP-NL / Global Entry
Vandaag maar weer eens naar de status van Global Entry cq RTP-NL gevraagd. Immers, op https://www.schiphol.nl/en/page/registe ... programme/ staat dat het vanaf oktober mogelijk moet zijn.
De nietszeggende reactie van Schiphol:
De nietszeggende reactie van Schiphol:
Wij betreuren het feit dat RTP-NL nog niet live is gegaan. Zodra wij meer informatie hebben hierover stellen wij alle leden hiervan op de hoogte. Wij doen ons best om dit proces zo spoedig mogelijk te laten verlopen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht