Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Division »

We hebben via Kilroy geboekt en volgens hun is er nog niks officieel geannuleerd
hebben nieuwe tickets ergens anders geboekt
Je vlucht zal maar doorgaan of Kilroy zal maar iets anders boeken/je overplaatsen. Dan heb je toch een paar honderd euro verloren.
Afbeelding
Daggie74
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Daggie74 »

Pullers schreef:Wij vliegen 15 Oktober naar Fort Myers en hebben ook nog niks vernomen. We hebben via Kilroy geboekt en volgens hun is er nog niks officieel geannuleerd voordat we een annuleringsmail van AB ontvangen. We gaan er al vanuit dat het niet doorgaat en hebben nieuwe tickets ergens anders geboekt maar het blijft wel vreemd dat we nog niks gehoord hebben. En mensen die in 2018 vliegen al wel.
Wordt die vlucht misschien wel uitgevoerd? 15-10 is net de grens. Je zult overigens niets krijgen van AB, dat moet Kilroy doen. Ik heb AB gebeld (wij hebben ook bij Kilroy geboekt), zij vertelden me dat het bericht bij Kilroy vandaan moest komen. Ik heb doorgeduwd en toen kreeg ik van hun een annulering. En van Kilroy hoef je verder niets te verwachten qua omboeken of vergoedingen,p zij schermen met verzekeringen...
Pullers
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Pullers »

Ja, misschien heen wel maar hoe komen we dan weer terug? Ja, we hebben inderdaad een mail van Kilroy waarin staat dat als het geannuleerd wordt dat we dan niet worden omgeboekt / vergoeding krijgen etc ..
2012 NY - Washington
2015 Westkust - Florida
2017 Orlando
2023 NY - Washington
kriegniet
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door kriegniet »

henriette schreef:
Mia91 schreef:Henriette, mag ik vragen wanneer jullie zouden vertrekken?
Wij vertrekken 15 november. Hebben dinsdag bericht gekregen van Connections van het faillissement van Air Berlin, zij hadden als alternatief Brussel – Miami - Brussel, met Delta Airlines. Deze zijn wel met een overstap.
alternatief? je krijgt een nieuwe vlucht aangeboden, die vlucht betaal je gewoon.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Goed lezen kriegniet, henriette had een pakketreis geboekt incl cruise. Die krijgen dus wel een (gratis) alternatief !
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Wij hebben gisteren doormiddel van een betwisting via ICS cards het geld van de tickets van Airberlin terug gestort gekregen. Wel met de mededeling dat als wij schuld zijn aan deze transactie het geld terug gevorderd wordt. Maar ik zou niet weten om welke reden.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Daggie74
Amerika-ontdekker

Bericht door Daggie74 »

ronenivonne schreef:Wij hebben gisteren doormiddel van een betwisting via ICS cards het geld van de tickets van Airberlin terug gestort gekregen. Wel met de mededeling dat als wij schuld zijn aan deze transactie het geld terug gevorderd wordt. Maar ik zou niet weten om welke reden.
ICS gaat nu proberen het geld bij de bank van AB (of jullie reisagent) terug te halen, mbv de gegevens die jullie aangeleverd hebben. Dat kunnen ze buiten alle insolventie etc om. Als ze succesvol zijn, heb je je geld definitief terug, zo niet, dan haalt ICS het weer terug bij jullie. ICS zei mij dat dat proces wel 2 maanden kan duren.
Hadden jullie rechtstreeks bij AB geboekt, of via een agent? Wij nl de stoelen via AB, maar de tickets via een agent, dan is het weer lastiger om het terug te halen...
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Maandag in Radar om 20:43 op NPO 1 gaat het ook over het faillissement van airberlin: https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... me-meters/
Afbeelding
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik vraag me af hoe: van een kale kip kun je niet plukken en alle transacties voor 15 augustus liggen bij de curator. Hoe denkt ICS dan geld terug te krijgen?
Daggie74
Amerika-ontdekker

Bericht door Daggie74 »

Precies datzelfde zei ik tegen de medewerkers van ICS, maar ze halen het niet bij AB, maar bij de bank. Dan moet de bank zien dat ze het van AB terugkrijgen. Het probleem wordt doorgeschoven naar de bank waar het geld naartoe gestort werd. ICS vertelde me dat zij mogelijkheden hebben om het geld terug te halen bij de bank, maar het dossier moet wel waterdicht zijn...
Gruffalo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Gruffalo »

ik heb net het bericht van Cheaptickets gekregen dat de vlucht gewijzigd is... oftewel de vlucht is bij My Bookings weg gehaald. zowel op cheaptickets als Airberlin.

voor mij nu de stap om nieuwe vluchten te gaan boeken. per persoon zo'n 140 euro duurder, dat is wel even slikken. En ik ga morgen eens bellen naar CT om te vragen hoe het nu zit met die faillissement-verzekering die we hadden afgesloten. dat is nog mijn enige hoop om geld terug te krijgen. Radar morgen ook maar even kijken, bedankt voor de tip.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik hoorde gisteren ergens dat Nikki Lauda aan het onderzoeken was om Air Berlin over te nemen....Lauda air was ook zo'n succes :shock:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Niki Air heeft hij ook opgericht en bestaat nog dus zo vreemd is het niet. Niki Air voerde ook vluchten uit voor AirBerlin.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat was Olaf Mol tijdens de formule 1 die wat riep. :lol:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Net bij Tros Radar: ICS (uitgever van Mastercard en VISA) geeft binnen 3 dagen geld retour. Ze bevestigen dus dat de verzekering geldt (niet geleverde dienst).

Eigen toevoeging: of ICS hun geld vervolgens terugkrijgt is volgens mij niet relevant: als kaarthouder heb je een contract (met verzekering) met ICS. Zij zullen uiteraard ook proberen het geld terug te claimen (bij de incassant of hun verzekeraar), maar in het slechtste geval zullen ze het als financiële instelling zelf moeten dragen.
Zoals eerder gemeld: ik het heb het 13 jaar geleden aan de hand gehad bij het faillissement van VBird. Toen zonder mankeren geld retour gekregen van ICS.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Afbeelding
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Ook wij hebben net ons geld terug gekregen. Nu op naar een andere boeking. :clap:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

De bevestiging, Lufthansa neemt flink wat vliegtuigen van AB over https://www.nu.nl/economie/4960874/luft ... erlin.html
bvleer
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door bvleer »

En belangrijker, je kunt met een bijbetaling alsnog van je originele AB ticket gebruik maken:

Lufthansa topman Sphor geeft aan de passagiers die de dupe geworden zijn van het faillissement van airberlin tegen een eerlijke vergoeding alsnog naar hun bestemmingen te brengen “in hoeverre de capaciteit zich daarvoor leent”.

https://www.upinthesky.nl/2017/10/12/lu ... airberlin/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer