Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV winnaar 2017: Kaap koraal

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door FlipjeBTiel »

kaap koraal schreef:Ben ondertussen met advocaten en congressman aan het praten
Probeer ook een aangetekende brief direct naar James McCament. Wel over nadenken: situatie uitleggen maar niet over schuld praten, je liefde voor Amerika beschrijven, bijdragen aan de economie, etc. Geen idee natuurlijk hoe zaken lopen met de huidige regering, maar de immigratie wetgeving geeft de directeur volledige vrijheid naar eigen inzicht te handelen. Wij hebben daar in het verleden (andere regering/directeur) profijt van gehad.

Het staat mij ook bij dat voor NL er altijd visa over waren. Stats zijn hier, maar dat is niet helemaal duidelijk. B.v. DV2014, 225 NL-ers geselecteerd, 71 toegekend, maar zonder te weten wat de distributie van de nummers is, zegt dat nog niet veel. Evengoed, 1 op 3 is fors minder dan de verwachtte 1 op 2.

Gr., Flipje
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bij mijn weten bestaat er geen vrijheid de regels van de DV Lottery te wijzigen.
Vast staan: het aantal visums en de allocatie per regio, de periode waarin de visums kunnen worden toegekend.

Heb jij aanwijzing dat Mr. McCament een "override" wat dit betreft kan doen ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 07 okt 2017, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Schandalig. Ik las net hier: http://britsimonsays.com/dv-2017-visas-running/ dat het inderdaad al een tijdje bekend was...

Kan je visum nog verlengd worden?
--
I route, therefore you are.
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Man, wat een ongehoorde uitkomst, we zijn er stil van en leven met jullie mee.

Persoonlijk zou Ik mijn pijlen toch richten op het feit dat je je interview hebt gehad voordat ze aankondigden dat de greencards 'op' waren, misschien tegen beter weten in maar wat heb je te verliezen.

Sterkte man!

Dbacks.
Never give up!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wat een pech, zeg! En nu, kunnen jullie het visum nog verlengen?

Was er hier niet een jaar of 2 geleden een stel dat geen gc meer kreeg omdat ze op waren? Kan niet op de naam konen, maar ze zijn daarna naar de Antillen verhuisd geloof ik. Ik kan me nog herinneren dat dat toen voor het eerst in vele jaren was dat het gebeurde.

Aanvulling: het waren deze mensen.
Terug in Texas!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik wist niet eens dat dit kon. Dit klinkt mij zo onredelijk in de oren dat ik er niet bij kan.
Als immers het niet zo lang in Tampa had gelegen was er niets aan de hand geweest. Dat ze dan zelf niet begrijpen dat jij niet de dupe hiervan mag worden.
Ik vind het super rot voor jullie.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Oh wat een onvoorstelbare tegenvaller! Ik hoop dat er nog een goede draai aan te geven valt.
kaap koraal
Amerikakenner

Bericht door kaap koraal »

Dank voor de reacties !!

Het is idd echt een klote situatie en nee mijn business is niet meer in staat om voor een verlenging in aanmerking te komen helaas, voor mijn gevoel
hadden we Green cards al in onze handen dus liet ik het bedrijf afbouwen en ik had inmiddels mijn makelaars diploma gehaald.
Buiten het feit dat pressure washing nooit mijn roeping was en dit werk voor een inmiddels 49 jarige man van 1.94 op gladde daken in de 100 graden met vochtigheid 100% en hoogtevrees niet echt ideaal te noemen was en ik er dus werknemers voor had/heb om het dat lood zware werk te doen.
Oja vergeet de chloor dampen niet die op je longen slaan en ja ik weet dat ik ander bedrijf had moeten kopen maar dat is nu te laat en op het moment van kopen was het de juiste beslissing.

Ik blijf alles proberen en hou jullie op de hoogte ...en nieuwe ideeen zijn altijd welkom.

Mijn laatste idee zal toch zijn om Trump, het zullen vast hoogstens zijn assistenten, op te zoeken in Mar a Lago aan de andere kust van FL, hij gaat daar vast nog een paar keer heen voor eind maart toch ?? :lol:
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Wat bedoel je met "op"? Je had toch aan casenummer van 4 cijfers of zo? Moet je nou terug naar NL?
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

SophiaB schreef:Wat bedoel je met "op"? Je had toch aan casenummer van 4 cijfers of zo?
In de DV lottery geldt inderdaad dat op=op. In dit geval maakt het casenummer niet zo veel uit; het is nog steeds geen garantie op een greencard. Je casenummer is alleen van belang voor de vraag wanneer het jouw beurt is om het papierwerk op te sturen.

Wat er in dit geval gebeurt is, is dat z'n papieren te lang op iemands bureau hebben gelegen, en toen hij uiteindelijk aan alle eisen voldeed (en het USCIS er aan toe was om z'n greencard toe te kennen) waren de greencards op.

Wat ik alleen nog niet helemaal snap is waarom er een bloedtest nodig was. Voor zover ik weet is de AOS procedure voor iedereen hetzelfde (of je nou employment, family of DV beneficiary bent): je I-485 stuur je op samen met een I-693 (medical report), en dat zou voldoende moeten zijn.

Hoe dan ook, ik vind het echt enorm jammer, maar vooral schandalig.
--
I route, therefore you are.
Seppie
Amerika-ontdekker

Bericht door Seppie »

bij mij hebben ze tijdens de medical wel bloed afgenomen, beetje jammer dat ze dat bij jou niet meteen hebben gedaan.

heel vervelend kaap, het spijt mij om te horen.
FlyingKat
Amerika-ontdekker

Bericht door FlyingKat »

Wat een ellende dit.... wilde dat ik goede ideeen had maar helaas zou ik het niet weten. Ik vind het inderdaad ook schandalig. Ik blijf ervoor duimen... :(
Gast

Bericht door Gast »

kaap koraal schreef:Dank voor de reacties !!

Het is idd echt een klote situatie en nee mijn business is niet meer in staat om voor een verlenging in aanmerking te komen helaas, voor mijn gevoel
hadden we Green cards al in onze handen dus liet ik het bedrijf afbouwen en ik had inmiddels mijn makelaars diploma gehaald.
Buiten het feit dat pressure washing nooit mijn roeping was en dit werk voor een inmiddels 49 jarige man van 1.94 op gladde daken in de 100 graden met vochtigheid 100% en hoogtevrees niet echt ideaal te noemen was en ik er dus werknemers voor had/heb om het dat lood zware werk te doen.
Oja vergeet de chloor dampen niet die op je longen slaan en ja ik weet dat ik ander bedrijf had moeten kopen maar dat is nu te laat en op het moment van kopen was het de juiste beslissing.

Ik blijf alles proberen en hou jullie op de hoogte ...en nieuwe ideeen zijn altijd welkom.

Mijn laatste idee zal toch zijn om Trump, het zullen vast hoogstens zijn assistenten, op te zoeken in Mar a Lago aan de andere kust van FL, hij gaat daar vast nog een paar keer heen voor eind maart toch ?? :lol:
Wat is er gebeurd nee?! Omg?! En jij verdiend het zo, je bent zo true aan Trump en Amerika!!
kaap koraal
Amerikakenner

Wij hadden alle 4 idd al een medical gedaan maar er is een tussentijdse toevoeging gekomen na deze medical.
Onze arts had ons daar op moeten wijzen ver voordat het interview plaats had en ook de officer van USCIS had dat van te voren moeten aangeven en ons om extra evidence moeten vragen en niet pas tijdens/na het interview daar mee moeten komen.
Een gonorrhea test of all tests wat we ook nog eens niet hadden natuurlijk en waarom iemand testen die al 4,5 jaar in het land is ??

We hadden case nr XXXX22 zelfs maar dat maakt via de AOS niks meer uit en daar kwam ik tijdens het begin van het proces ook achter.

Ja mijn/ons gevoel/trots ligt idd hier en zelfs met Trump, wat iedereen daar ook van mag denken, maar dat is een ander topic. :D

Mijn 6 jaar oude zoon zegt al sinds de laatste maanden " pappa wil je aub in het Engels tegen me praten " wat wil je hij kwam hier toen hij 2 jaar was.
Gast

Bericht door Gast »

Kaap koraal, ik vind het heel erg voor je. Helaas kan ik als Nederlander die maar een paar keer in Amerika is geweest en nog zo jong en pas afgestudeerd zo ontzettend weinig voor je doen.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wanneer hebben jullie de medicals gedaan? Wij deden het in januari, en toen was de gonorrhea test net ingevoerd (geen bloedtest, maar urine inleveren). Toen wij daar waren kwam er ook net een Frans stel, zij waren ook teruggestuurd voor die test, want ze hadden de medicals gedaan 1 van de eerste dagen dat die test ingevoerd was, maar de arts had die info nog niet ontvangen.
Hebben jullie de medicals al vorig jaar gedaan? Anders had de arts toch op de hoogte moeten zijn.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De gonorrea test is ingevoerd voor AOS aanvragers op 1 augustus 2016. Voor CP aanvragers op 1 oktober 2016.
Daarvoor moest de test alleen worden gedaan als de arts er aanleiding toe zag.

CDC en USCIS hebben de extra vereiste onduidelijk aangekondigd, veel civil surgeons hebben de wijziging gemist derhalve.
Verwarrend was ook dat de CDC niet te lang daarvoor HIV testen had laten vallen en testen voor drie andere STD's had afgeschaft.

USCIS gaf bovendien aan dat de (vorige) versie van Form DS-693 gebruikt kon worden tot in Februari van dit jaar. Zonder te waarschuwen dat er nu een extra test nodig was.
Kortom, veel artsen hebben niet begrepen dat de test nu voor alle aanvragers gold en wat de ingangsdatum van de verplichting was.

Sommige artsen realiseerden het zich na enige tijd, hebben in hun archief gekeken, de geëxamineerde personen gewaarschuwd, ze terug laten komen voor een aanvullende test. Anderen hebben een RFE gekregen van USCIS met het verzoek een gonorrea test aan te leveren.

Voor de test kan bloed worden gebruikt, maar ook urine of een vaginal/urethra swap.
kaap koraal
Amerikakenner

Onze medical was op 23 september 2016 dus volgens jou had dit al bekend moeten zijn bij de dokter.
Wat had ik graag deze info eerder gehad.

@ Stormbreaker : Heel aardig, maar er is denk ik haast niemand is die ons kan helpen helaas.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Alle medical exams gedaan in de US na 1 augustus 2016 moesten als extra de gonorrea test hebben voor personen boven de 15.
Maar zelfs als je dat had geweten, je krijgt de uitslag van het exam in een gesloten, verzegelde envelop, die je niet open mag maken.
Hoe moet jij dan weten dat de dokter een fout heeft gemaakt ?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben alle formulieren wel gezien voordat ze in de envelop gingen (de assistente liet ons meekijken of wij ook geen fouten zagen), maar ik zou ook niet geweten hebben welke testen allemaal gedaan moesten worden, dus mij zou dat ook niet opgevallen zijn.
Terug in Texas!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer