Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Erika73: rondreis zuidwesten zomer 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Erika73
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Erika73: rondreis zuidwesten zomer 2018.

Bericht door Erika73 »

Hallo allemaal,

In de zomer van 2018 gaan mijn man, onze zoon (dan 13 jaar) en ik een rondreis maken door het Zuidwesten van Amerika. We lezen al heel lang mee op dit forum, en hebben inmiddels een reis bedacht. We vliegen eerst naar Minneapolis, om daar familie te bezoeken. Vervolgens willen we doorvliegen naar San Francisco om daar aan onze rondreis te beginnen.

We hebben het volgende bedacht:
Dag 1: Minneapolis-San Fransisco
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: San Fransisco-Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite-Bishop (via Tioga Road)
Dag 6: Bishop-Las Vegas (via Death Valley)
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas-Zion NP
Dag 9: Zion NP
Dag 10: Zion-Bryce Canyon NP
Dag 11: Bryce Canyon NP-Page
Dag 12: Page
Dag 13: Page-Monument Valley
Dag 14: Monument Valley-Grand Canyon NP
Dag 15: Grand Canyon NP-Needles
Dag 16: Needles-Los Angeles
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles-Schiphol

Omdat mijn man heel graag Monument Valley wil bezoeken, hebben we de kustroute eruit gehaald. Verder lijkt het volgens mij op de voorbeeldroute. Wat zijn jullie gedachten over deze route? De extra dag bij Page heb ik erbij gezet om ook aan het einde van de reis wat rust te hebben. Anders vliegen we vanaf dag 10 elke dag naar een andere locatie. Is dit een goed idee, of zouden jullie deze dag bijv. bij de Grand Canyon plaatsen? Hebben jullie verder nog opmerkingen of tips? Ik hoor het graag.

Groeten, Erika
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Erika73: rondreis zuidwesten zomer 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Als Monument Valley een must is, is het inderdaad verstandig om iets anders te laten vallen.
Liggen de tickets al vast? Zo niet, dan zou je ook kunnen overwegen om van LA naar Las Vegas of Phoenix te rijden; dan heb je wel de kust maar niet de lange rit van de GC naar LA.
Of je zou voor een route kunnen kiezen met wat meer tijd overal. Vlieg dan op SF en vertrek vanuit Las Vegas of Phoenix. Dan heb je 2 dagen meer die je kunt gebruiken voor een extra dag SF, of een stuk kust en een extra dag Yosemite. Ook een extra stop op het stuk van Yosemite naar Las Vegas zou mooi zijn.
De 2 nachten Page zijn wel mooi, je kunt dan lekker een dag relaxen aan Lake Powell, of nog wat ondernemen in de omgeving. Wij deden dit jaar een tocht over de Colorado River, dat is ook een aanrader.

Marianne
Erika73
Amerika-ontdekker

Bericht door Erika73 »

Bedankt voor je reactie Marianne!
We hebben nog geen tickets geboekt, maar omdat we graag rechtstreeks willen vliegen, hebben we ervoor gekozen om vanaf Los Angeles terug te gaan. Bovendien is dat ook een stad waar ik zelf graag heen wil.
We hebben al heel veel gelezen in jullie reisverslagen, en die tocht over de Colorado River spreekt ons ook wel aan! Ik ben geen held op het water, maar als het meer dobberen is, dan lijkt me dat erg gaaf. Bedankt voor deze tip!
Die extra stop tussen Yosemite en Las Vegas gaan we nog eens naar kijken. Eventueel hebben we nog wel een extra dag om ergens te plaatsen. De data liggen wat dat betreft ook nog niet exact vast.
Weer genoeg om over na te denken dus!

Groeten, Erika
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe is het prima te doen om vanuit Yosemite naar Bishop te rijden met de bijgevoegde stops. Alleen is het wel aan te raden om zeker om een uur of 8 wel in de auto te zitten. Ook afhankelijk van waar in of rond Yosemite je overnacht.

Ik vind het een mooie trip. Maak wel, zeker voor de steden, een goed plan van wat je wilt bekijken. Ik weet niet hoelaat je aankomt in SF. Want dan lijkt het me dat je vanuit Minneapolis bij een vroege aankomst nog wel wat mee kunt pakken die dag. Maar iets meer tijd zou wel lekker zijn. Maar voor LA heb je eigenlijk een namiddag/avond en 1 volle dag. Dat is niet erg veel.

De volle dag Page zou ik persoonlijk echt laten afhangen van je plannen daar. Je kan namelijk op dag 13 ook nog tijd daar besteden. Als je geen tour boekt, maar de self drive doet bij Monument Valley heb je aan een uur of 4 daar wel genoeg namelijk. Dus als je in de zomer daar rond 15u bent kan je het meeste daar echt nog wel zien. De volgende ochtend zonsopkomst, daarna even ontbijten (of daarbij) en dan door naar de GC.
Ik snap wel dat het dan vanaf zion elke dag een verplaatsing is, maar dat zijn geen bijzonder lange ritten behalve misschien die van de GC naar LA met 1 stop. Maar dan zou je bv dag 5 naar Lee Vining/Mammoth Lakes kunnen gaan waardoor je wat meer tijd voor de tioga pass, bodie en mono lake hebt. En dan dag 6 overnachten in of net buiten Death Valley. Of een extra dag voor LA nemen bijvoorbeeld. Maar dat zijn keuzes, hoe je het hier neergezet hebt is het in mijn ogen een mooie route die prima te doen is.
Erika73
Amerika-ontdekker

Bericht door Erika73 »

Bedankt voor je reactie Paul! Dat geeft ons weer stof tot nadenken.
Jij zou dus een extra stop inlassen in Lee Vining? En waar zou de volgende stop dan zijn, als we niet in Death Valley willen overnachten. Is Lone Pine dan een goede plek? Dan kunnen we van daaruit in 1 dag via Death Valley naar Las Vegas rijden?
En slechts 1 stop tussen de Grand Canyon en Los Angeles is te weinig? Wat zou jij ons dan aanbevelen?
Of is dit wel te doen zo?

Groeten, Erika
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Één stop tussen de GC en LA is prima te doen hoor. Dat ging meer over de lange ritten.
Nogmaals, ik vind de route in principe prima te doen. Maar je zou wat meer rust in kunnen brengen tussen Yosemite en Vegas. Maar dat hangt dus echt wel af waar je de dagen in Yosemite overnacht. Reken vanaf Mariposa of Oakhurst zomaar meer dan een uur extra reistijd bijvoorbeeld dan dat als je in het park overnacht. Ik gaf je alleen wat opties. Sommigen vinden het te ver om van Yosemite naar Bishop/Lone Pine te rijden en om dan een aantal keer te stoppen bij de tioga pass, bodie en mono lake. Anderen vinden dat tijd zat...
Erika73
Amerika-ontdekker

Bericht door Erika73 »

Inmiddels zijn we weer een stapje verder. We hebben een offerte laten maken bij een reisbureau, en ik ben zelf natuurlijk ook op zoek gegaan naar de beste prijzen voor vluchten en overnachtingen. Eigenlijk tot mijn verbazing kwam de offerte redelijk overeen met wat ik zelf had opgezocht.
De route ziet er nu als volgt uit (met dus een extra overnachting tussen Yosemite en Las Vegas), incl. de mogelijke overnachtingsplaatsen:

za 21-jul Schiphol - Minneapolis
zo 22-jul bij familie
ma 23-jul bij familie
di 24-jul Minneapolis - San Fransisco (Conventry Inn of Cow Hollow Inn)
wo 25-jul San Fransisco
do 26-jul San Fransisco - Yosemite (Cedar Lodge , El portal)
vr 27-jul Yosemite
za 28-jul Yosemite - Lee Vining (Yosemite Gateway Motel of Lake View Lodge)
zo 29-jul Lee Vining - Lone Pine (Comfort Inn Lone Pine of Dow Villa Motel)
ma 30-jul Lone Pine - Las Vegas (via Death Valley) (Excalibur, Luxor, Flamingo of Harrah's)
di 31-jul Las Vegas
wo 1-aug Las Vegas - Zion NP (Majestic View Lodge)
do 2-aug Zion NP
vr 3-aug Zion - Bryce Canyon NP (Bryce View Lodge)
za 4-aug Bryce Canyon NP - Page (Quality Inn Page)
zo 5-aug Page
ma 6-aug Page - Monument Valley (San Juan Inn)
di 7-aug Monument Valley - Grand Canyon NP (Red Feather Lodge)
wo 8-aug Grand Canyon NP - Needles (Best Western Colorado River Inn)
do 9-aug Needles - Los Angeles (Hollywood Travelodge of Dunes Inn Sunset)
vr 10-aug Los Angeles
za 11-aug Los Angeles - Schiphol

We hebben dus nog niets geboekt, maar dat duurt waarschijnlijk niet lang meer. De prijs voor de vluchten valt me wel tegen. Ik kom nu uit rond de € 1.200 per persoon, is dat een reële prijs? Of kunnen we beter nog even wachten, zullen de prijzen nog zakken?

In het voorstel van het reisburo wordt verder gesproken over het huren van een Midsize SUV. Ik neem aan dat deze groot genoeg is voor 3 personen? We kunnen dan natuurlijk ook een deel van de achterbank gebruiken voor tassen e.d.

Ik ben benieuwd wat jullie reacties zijn op deze (ietwat aangepaste) reis. En wat vinden jullie van de hotelkeuzes? Het meeste heb ik gevonden op dit forum of in andere reisverslagen.

Groeten, Erika.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met 3 personen zal een midsize SUV groot genoeg zijn. Hou er wel rekening mee dat je een koelbox aan zult schaffen. Die zal ook op de achterbank moeten kunnen staan.
Toen wij vorig jaar op zoek waren naar tickets in het hoogseizoen zagen we in eerste instantie ook alleen prijzen van rond de 1100 tot 1200 euro, maar uiteindelijk hebben we geboekt voor iets meer dan 600 euro pp. Lees eens mee in het vervoer-forum.
Als het qua prijs niet veel uitmaakt zou ik de accommodatie zeker zelf boeken; je kunt dan altijd nog gratis annuleren en je hebt wat meer keuze. Voor Yosemite zou ik eens in het pak kijken; je hebt er een heated tent voor 155 dollar. Dan zit je midden in de vallei; geen parkeerproblemen en niet heen en weer rijden (zeker omdat je er deels in het weekend bent). Kijk voor de mogelijkheden op http://www.travelyosemite.com. Annuleren kan altijd nog, dus leg alvast iets vast; dan kun je er nog over nadenken.
Voor de GC zou ik ook kijken naar iets in het park. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com. De Bright Angel Lodge is pal aan de rim en heeft goedkope kamers. Ik zie nu alleen een cabin (wel met partial view!) voor 191 dollar, maar het kan goedkoper. Regelmatig eens checken of er annuleringen zijn loont meestal wel.
In Page vonden wij het red Rock Motel heel prettig; zeker als je er meerdere nachten hebt is een keuken heel fijn. Kijk eens in ons 2017-verslag daarvoor.
In Lone Pine kun je ook naar het Dow Villa Hotel kijken. Dat is het oude deel, sfeervol en goedkoper dan het motel. Wij vonden de kamers prima.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou zeker nog wachten met boeken als ik deze prijzen hoor, dat moet wel wat goedkoper kunnen.

Een midsize SUV is op zich prima voor drie personen. Mocht je straks keuze hebben bij het uitzoeken, let dan goed even op de kofferbakruimte. Die is niet bij elke midsize SUV hetzelfde.

De San Juan Inn is een fijn hotel in de buurt van MV; let wel, je moet wel 20-25 rijden naar MV toe. Op zich geen probleem, maar wellicht goed te weten dat je er niet direct dichtbij zit.

Ik ben niet per se een enorme voorstander van in een park zelf slapen, maar in de Grand Canyon zelf vind ik het wel een enorme aanrader. De ochtend en avond zijn het mooist en als de 'big crowds' weg zijn heb je echt het gevoel de canyon even voor jezelf te hebben.

Marianne noemde de Bright Angel Lodge al, maar ook als de Maswik Lodge of Yavapai Lodge vrijkomt zou ik deze zeker boeken. Het zal het geld waard zijn.

Het Luxor is een erg fijn hotel, al zit je wel aan de rand van de Strip. Ikzelf vind dat geen probleem. Maar bezienswaardigheden als de fonteinen liggen wel op een flinke (loop)afstand.

Succes1
Groetjes,
Daniel
Erika73
Amerika-ontdekker

Bericht door Erika73 »

Hallo allemaal,

Inmiddels is onze vakantie geboekt, de tickets, de hotels en de huurauto. Nu zijn we bezig met de route, en het valt niet mee om keuzes te maken waar we langs gaan rijden, waar we gaan stoppen, waar we gaan wandelen etc. etc.

Ik heb een vraag over het volgende deel van onze route:

6 do 26-jul San Fransisco-Yosemite (El Portal)
7 vr 27-jul Yosemite
8 za 28-jul Yosemite-Mammoth Lakes
9 zo 29-jul Mammoth Lakes-Lone Pine
10 ma 30-jul Lone Pine-Las Vegas (via Death Valley)

Eerst had ik bedacht om op dag 8 de hele dag de tijd te nemen voor de Tioga Road. Vervolgens wilde ik op dag 9 Bodie en Mono Lake bezoeken (dus eerst een stuk terugrijden), en daarna doorrijden naar Lone Pine.
Maar we zijn erachter gekomen dat er tussen Mammoth Lakes en Lone Pine óók meer dan genoeg te zien is, zoals bijv. Devil's Postpile National Monument, Manzanar National Historic Site en natuurlijk de Alabama Hills.
Dus misschien is het beter om Bodie en Mono Lake nog op dag 8 te bezoeken? Ik ben benieuwd naar jullie reacties hierop.

Groeten, Erika
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Reken voor een bezoek aan Bodie ongeveer 3 uur met de rit erheen en terug. Of je dit op dag 8 erbij voegt hangt uiteraard ook af van wat je aan de Tioga Pass zelf wil gaan zien. Hier zijn ook diverse plaatsen om te stoppen en vele wandelingen mogelijk.

Mono Lake vergt minder tijd en is makkelijker bij te voegen op eender welke dag.

Het is uiteindelijk een kwestie van keuzes maken en dat moet je zelf doen. Voor alles is er gewoonweg geen tijd genoeg. Nu is de rit van Mammoth Lakes naar Lone Pine wel bijzonder kort, het is maar 160 km.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou Bodie toch doen als je naar Lone Pine rijdt. De Alabama Hills kun je tegen de avond of de volgende ochtend vroeg doen; dan zijn de rotsen ook het mooist. Ik zou eventueel Devils Postpile vergeten als je denkt te weinig tijd te hebben.
Dag 8 heb je echt wel nodig voor Yosemite; eventueel nog iets in de vallei, en verder langs de Tioga Road.
Maar het hangt er natuurlijk helemaal van af wat je daar wilt doen.
Wil je ook naar de Mariposa Grove en naar Glacier Point?
Als je Bodie doet op dag 9 is overnachten in Bridgeport of Lee Vining ook een mogelijkheid.
Kijk eens in onze laatste 3 verslagen voor dit stuk.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Je kunt ook na de Tioga Pass overnachten in Bridgeport.
Vanaf de Tioga pass eetst Mono Lake bezoeken dan een stukje naar het noorden.
Bridgeport is vlakbij Bodie.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Erika73
Amerika-ontdekker

Bericht door Erika73 »

Bedankt voor jullie reacties!

De overnachtingen liggen vast, hier willen we niets meer aan veranderen.
Ik denk dat we het ter plekke maar moeten beslissen. Ik neig er nu idd naar om dag 8 volledig te gebruiken voor eventueel de vallei en daarna de Tioga Road. Maar we gaan het zien als we er zijn. Volgens mij is er zoveel moois te zien, dat het lastig wordt om keuzes te maken.

@Marianne, het is onze bedoeling om op dag 6 Merced Grove te bezoeken onderweg van San Francisco naar El Portal. Maar ik weet niet of we daar tijd voor zullen hebben. Ligt er helemaal aan hoe laat we vertrekken uit San Francisco.
En ik denk dat we dan op dag 7 eerst naar Glacier Point gaan, en daarna naar de vallei.

Groeten, Erika
Erika73
Amerika-ontdekker

Bericht door Erika73 »

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we al ver gevorderd met alle voorbereidingen. Nog maar een paar weken, dan is het al zover! We kijken er enorm naar uit.

Ik heb een vraag over ons verblijf in San Francisco. We hebben 2 overnachtingen geboekt bij Coventry Inn aan Lombard Street. Ik heb begrepen dat Chestnut Street een straat is met diverse restaurantjes. Is het veilig om hier 's avond (in het donker) nog te lopen? We zullen waarschijnlijk niet heel vroeg gaan eten, dus dan moeten we in het donker terug lopen naar ons hotel. Zijn hier ook veel zwervers? We willen liever geen taxi nemen, het is tenslotte (als ik op Google Maps kijk) niet ver van ons hotel.
En waar zijn die restaurantjes te vinden? Is dat langs de hele straat? Of alleen een bepaald deel?

Groeten, Erika.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Erika73 schreef:@Marianne, het is onze bedoeling om op dag 6 Merced Grove te bezoeken onderweg van San Francisco naar El Portal. Maar ik weet niet of we daar tijd voor zullen hebben. Ligt er helemaal aan hoe laat we vertrekken uit San Francisco.
En ik denk dat we dan op dag 7 eerst naar Glacier Point gaan, en daarna naar de vallei.
Waarom ga je niet naar de Mariposa Grove? Als je de Merced Grove wilt doen zou je die kunnen doen op de dag dat je naar Mammoth Lakes rijdt. De Mariposa grove zou ik doen als je van SF naar Yosemite rijdt. Het mooiste zou zijn als je dan ook nog tijd had voor Glacier Point. Wat willen jullie doen in het park? Is de Panorama Trail iets?
Erika73 schreef:We hebben 2 overnachtingen geboekt bij Coventry Inn aan Lombard Street. Ik heb begrepen dat Chestnut Street een straat is met diverse restaurantjes. Is het veilig om hier 's avond (in het donker) nog te lopen? We zullen waarschijnlijk niet heel vroeg gaan eten, dus dan moeten we in het donker terug lopen naar ons hotel.
Wij zaten daar ook een paar keer in de buurt. Het is geen enkel probleem om daar in de avond te lopen. En zelfs als er zwervers zouden zijn (maar ik heb ze daar niet gezien) is dat nog geen reden om je onveilig te voelen.
Vorig jaar zaten wij in de Cow Hollow Motor Inn; volgens mij hebben we toen ook door Chestnut Street gelopen, daar zaten inderdaad veel restaurantjes. Dat is ook vanuit de Coventry Inn goed te lopen.
Je kunt ook altijd naar Mel's gaan; leuke diner.
Kijk eens op Google Streetview om te zien hoe het er uit ziet. En op GoogleMaps kun je ook zien waar de restaurants zitten.

Marianne
Erika73
Amerika-ontdekker

Bericht door Erika73 »

Hallo allemaal,

Marianne, we moeten keuzes maken, en daarom hebben we besloten om vanuit San Francisco (met onderweg nog een stop bij een Walmart) via Merced Grove naar ons hotel in El Portal te rijden.
Op dag 7 gaan we dan eerst naar Glacier Point, daar willen we de wandeling naar Sentinel Dome en Taft Point doen. Vervolgens gaan we naar de vallei. Onderweg maken we nog een stop bij Tunnel View. In de vallei willen we ook gaan wandelen, we zijn er nog niet uit welke wandeling(en).
Dag 8 vertrekken we dan via de Tioga Road, Bodie en Mono Lake naar Mammoth Lakes. Dus dit wordt ook een volle dag.

Mel's Diner hadden we inderdaad ook al op ons lijstje staan, ziet er goed uit!

Groeten, Erika
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp wel dat je keuzes moet maken, maar waarom dan de Merced Grove? Ik zou dan naar de Mariposa Grove gaan. En als je dat niet wilt zou ik helemaal geen grove bezoeken maar in plaats daarvan via Glacier Point naar El Portal rijden.
Dan heb je de volgende dag de hele dag voor de vallei. Je kunt dan op tijd naar de vallei rijden. Je hoeft dan niet heen en weer te rijden en naar een parkeerplaats te zoeken als je naar de vallei gaat.

Als je van plan zou zijn om in de vallei naar de Vernal Fall te lopen is de Panorama Trail een mooi alternatief; je hebt dan zowel Glacier Point als de Nevada Fall en Vernal Fall en een mooie wandeling tussen die punten.

Marianne
Erika73
Amerika-ontdekker

Bericht door Erika73 »

Je geeft ons stof tot nadenken Marianne!
We gaan ons erin verdiepen.

Groeten, Erika
Erika73
Amerika-ontdekker

Bericht door Erika73 »

Hallo allemaal,

Wat lastig allemaal! We willen natuurlijk zoveel mogelijk zien, maar beseffen ook dat dat onmogelijk is.

Hebben we voldoende tijd om het volgende te doen of niet? We vertrekken 's morgens uit San Francisco. Onderweg maken we een stop bij een Walmart. Vervolgens rijden we eerst naar Mariposa Grove. Hoelang zullen we daar doorbrengen? Zal toch zo een paar uur duren denk ik? Vervolgens willen we dan doorrijden naar Glacier Point. Maar hebben we dan ook nog tijd om daar een wandeling te maken? Want we moeten dan ook nog verder rijden naar ons hotel in El Portal.

Panorama Trail hebben we bekeken, maar dat wordt ons toch te gek. We willen liever meerdere, korte wandelingen maken.

En heeft iemand ervaring met het Cedar House Restaurant and Canyon Bar & Grill? Kunnen we daar goed eten, of kunnen we beter ergens in de vallei een hapje eten?

En nog een punt waar we ons een beetje zorgen over maken, is dat we dan in het donker nog naar ons hotel moeten rijden. Is dat goed wel te doen? Zoveel vragen, ik weet het. Maar hopelijk kunnen jullie ons helpen en geruststellen.

Groeten, Erika.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer