Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

netwerken bereikbaar in U.S.A. [orange?]

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Cyber-Alien
Amerikafan

netwerken bereikbaar in U.S.A. [orange?]

Bericht door Cyber-Alien »

Hallo,

uit ervaring weet ik dat je met Vodafone goed bereik hebt in Californie.
Heeft iemand ervaring met Orange? [Zit eraan te denken om abonnement bij Orange te nemen].
Ik twijfel een beetje omdat Orange geen internationaal merk is en Vodafone wel.
Maar bij Orange gaan buitenlandse kosten van je belbundel af en bij Vodafone niet..

Heb jij hier ervaring mee? Let me know!
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

ik heb sinds kort Orange en zit nu in Florida, prima bereik. Hiervoor Telfort gehad en dat was in de States ook nooit een bereik. Vaak gaan ze over op het netwerk van T-Mobile. (Orange prepaid werkt overigens niet in de states)

De enige provider waar wij echt vreselijk slecht bereik mee hadden was KPN vorig jaar in het Noord -Westen. Gewoon dagen achter elkaar dat er geen bereik was.
Cyber-Alien
Amerikafan

KPN is ook nationaal, zou ik nooit nemen.

Het enige is dat Orange veel gunstiger voor mij is [abonnement], maar ik ook slechte verhalen hoor over het bereik, terwijl voor mij dat vooral in de states en de rest van de wereld heel belangrijk is.
Van vodafone weet ik zeker dat je er bereik mee hebt in de states, maar ja dat is echt heel ongunstig abonnement voor mij....

thanx
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Alle grote telecomproviders hebben contracten met providers in landen waar ze zelf niet zitten, zo ook KPN. Ik heb zelf een KPN abonnement en heb nog nooit problemen gehad in het buitenland. Je moet alleen even op de website van je provider kijken via welke buitenlandse provider je het goedkoopste kan bellen, dat wil niet automatisch de provider zijn die je telefoon vanzelf vindt.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hier ook KPN,en gewoon prima dekking.
Natuurlijk hangt het er wel vanaf waar je bent,midden in de woestijn is het 0.....
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hier een Vodafone prepaid, in Amerika wordt dat opgevangen door T-Mobile (overdag) en Versior of AT&T 's avonds.
In sommige gebieden hebben we geen dekking, vorig jaar in CA van San Fransico naar het noorden langs de kust geen dekking maar 10 mile Oregon in en probleem opgelost.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik heb altijd Orange gehad en in de States , New York , Fklorida en alle vliegvelden altijd goed bereik gehad. Meestal wordt je geroamed met Cingular, een van de grotere providers met een goed bereik alhier.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Uit ervaring weet ik dat je met Vodafone goed kunt bellen in de VS (en dat zeg ik niet alleen omdat ik er nu toevallig werk :wink: ).
mirdj schreef:Je moet alleen even op de website van je provider kijken via welke buitenlandse provider je het goedkoopste kan bellen, dat wil niet automatisch de provider zijn die je telefoon vanzelf vindt.
Dit is inderdaad een hele goed tip en kan je wel wat geld besparen - heel verstandig om handmatig het netwerk te selecteren. Persoonlijk was het eerste wat ik altijd deed na aankomst in San Antonio het veranderen van netwerk :)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Cyber-Alien
Amerikafan

super bedankt!

Vodafone weet ik inderdaad, maar toch twijfel ik aan Orange [hoewel ik die eigenlijk wil], omdat ik op internet veel verhalen lees van mensen die in de VS geen bereik hadden [of ergens anders] met Orange.. Dus als er meer mensen zijn die kunnen bevestigen dat dat wél he tgeval is, graag!
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Dit heeft niets met Orange te maken, maar met de provider die je in Amerika gebruikt. Net als in Nederland heeft niet iedere provider overal bereik.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Bij mij deed Orange het vorig jaar prima. Wij zijn in Californie, Utah, Arizona en Nevada prima bereikbaar geweest. Dit jaar neem ik m'n mobiel ook weer mee, met nog steeds Orange-abonnement.
Cyber-Alien
Amerikafan

monster schreef:Bij mij deed Orange het vorig jaar prima. Wij zijn in Californie, Utah, Arizona en Nevada prima bereikbaar geweest. Dit jaar neem ik m'n mobiel ook weer mee, met nog steeds Orange-abonnement.
Op welk netwerk ging je mobiel staan toen je in Californie was?
Tis heel stom ,maar hoe meer ik op het net zoek, hoe meer negatieve verhalen ik lees van mensen die geen bereik hadden en met Vodafone wel...En die verhalen zijn best recent. Maar ja ik wil je graag geloven natuurlijk. Ik denk er nog even over na welk netwerk ik ga kiezen.....

Trouwens, die tip van handmatig het goedkoopste netwerk opzoeken is toch alleen handig voor prepaid? Ik wil een abonnement. Ik vind handmatig opzoeken een risicon en te veel gedoe, ik ben allang blij als hij uit zichzelf een netwerk selecteerd én dat die het vervolgens ook nog dóet!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Cyber-Alien schreef:Trouwens, die tip van handmatig het goedkoopste netwerk opzoeken is toch alleen handig voor prepaid? Ik wil een abonnement. Ik vind handmatig opzoeken een risicon en te veel gedoe, ik ben allang blij als hij uit zichzelf een netwerk selecteerd én dat die het vervolgens ook nog dóet!
Nee hoor, die geldt net zo voor abonnementen. Zeker als je veel van plan bent te bellen is het wel aan te raden om even te kijken welke de goedkoopste is.

Bovendien zit er geen enkel risico aan handmatig een netwerk zoeken, en met de toestellen van tegenwoordig is het ook eenvoudig om te doen.

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat mij wel altijd opvalt,op plekken waar wij (KPN en Orange) geen bereik hebben,zie ik Amerikanen nog vrolijk bellen....irritant.... :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, het hangt er hier ook maar vanaf, welke provider je hebt. In West-Virginia had Verizon wel veel bereik, maar T-Mobile absoluut niet, bijvoorbeeld. In andere gebieden is T-Mobile weer sterker aanwezig. Het zou zo fijn zijn, als iedereen dezelfde cell towers zou gebruiken :lol: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Dento schreef:
Cyber-Alien schreef:Trouwens, die tip van handmatig het goedkoopste netwerk opzoeken is toch alleen handig voor prepaid? Ik wil een abonnement. Ik vind handmatig opzoeken een risicon en te veel gedoe, ik ben allang blij als hij uit zichzelf een netwerk selecteerd én dat die het vervolgens ook nog dóet!
Nee hoor, die geldt net zo voor abonnementen. Zeker als je veel van plan bent te bellen is het wel aan te raden om even te kijken welke de goedkoopste is.

Bovendien zit er geen enkel risico aan handmatig een netwerk zoeken, en met de toestellen van tegenwoordig is het ook eenvoudig om te doen.

Dennis
Daarnaast krijg je gewoon geen verbinding met de provider als je eigen provider er geen contract mee heeft. Er zit zeker wel een verschil in welke provider je gebruikt, net als in Nederland hebben buitenlandse providers allemaal hun eigen bel- en smstarieven. Ik kijk altijd op de website van mijn provider om te zien welke het goedkoopste is en welke door mijn provider wordt aangeraden. Zo weet je van te voren wat de kosten zijn en krijg je niet ineens een super hoge telefoonrekening thuis omdat je er geen rekening mee hebt gehouden.

Voor de spreiding van het bereik geldt in Amerika eigenlijk hetzelfde als in Nederland. Niet iedere provider kan in ieder hoekje komen. Ik heb het zelf meegemaakt in een kas, in de schuur aan de voorkant had iedereen vol bereik en 200 m verderop aan het einde van de kas had alleen Ben nog bereik.
Cyber-Alien
Amerikafan

Pete.Z schreef:Wat mij wel altijd opvalt,op plekken waar wij (KPN en Orange) geen bereik hebben,zie ik Amerikanen nog vrolijk bellen....irritant.... :lol:
hi,
kan ik eruit opmaken dat jullie dus orange gebruiken en soms geen bereik hebben? Tja de verleiding wordt wel groter om toch weer 'veilig' vor vodafone te kiezen, weet ik ten minste zeker dat ik daar bereik heb.
Aleen is vodafone niet gunstig voor mensen die van NL naar de VS gaan. Alle kosten komen bóvenop je abonnementskosten [bij Orange niet] bijvoorbeeld en servicenummers [wat ik nog weleens belde, naar de bank ofzo] komen er ook nog eens bovenop [ook in NL], en bij Orange gaat dit gewoon allemaal van je abonnement af.
dus tja...maar ja als je geen bereik hebt heb je daar ook niets aan. Ik sms trouwens meestal, ik heb des tijds niet gebeld vanuit de V.S.
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Het risico dat je geen bereik hebt loop je met iedere provider en overal, zelfs in Nederland. Ik zou je keuze dus niet van bereik af laten hangen maar gewoon van het abonnement wat voor jou het voordeligste is in Nederland, uiteindelijk ga je het hier het meeste gebruiken.
Patrick_NH
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Patrick_NH »

Geen ervaring met Orange en Vodafone maar misschien is Verizon een goed alternatief.

Ik gebruik Verizon Wireless en heb overal redelijk goed bereik vooral in het Noordoosten.

Voor veel telefoons moet je je Preferred Roaming List (PRL) up to date houden. Voor Verizon bel je *228 maar voor sommige providers moet je naar hun winkel toe.

PRL is een lijstje met alternatieve telefoonnetwerken, in het geheugen van de telefoon, die wordt gebruikt als je eigen provider niet bereikbaar is.

Wanneer ik reis naar een andere staat en het bereik is slecht, dan bel ik altijd de PRL service nummer.
Verizon adviseert om dit nummer tenminste elk kwartaal te bellen (gratis nummer, no air time)

Het is de moeite waard om te proberen.
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Patrick_NH schreef:Geen ervaring met Orange en Vodafone maar misschien is Verizon een goed alternatief.

Ik gebruik Verizon Wireless en heb overal redelijk goed bereik vooral in het Noordoosten.

Voor veel telefoons moet je je Preferred Roaming List (PRL) up to date houden. Voor Verizon bel je *228 maar voor sommige providers moet je naar hun winkel toe.

PRL is een lijstje met alternatieve telefoonnetwerken, in het geheugen van de telefoon, die wordt gebruikt als je eigen provider niet bereikbaar is.

Wanneer ik reis naar een andere staat en het bereik is slecht, dan bel ik altijd de PRL service nummer.
Verizon adviseert om dit nummer tenminste elk kwartaal te bellen (gratis nummer, no air time)

Het is de moeite waard om te proberen.
Ik denk alleen niet dat dit geldt voor mensen met een nederlands abonnement, dit lijkt op een service van je provider. Volgens mij is deze service niet beschikbaar in Nederland, er staat wel een lijst met goedkope buitenlandse providers op de website van je eigen provider.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer