Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dino: ideeën en tips, waarheen, wat te doen, meer dan welkom!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
dinovanhauwaert
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Reis Dino: ideeën en tips, waarheen, wat te doen, meer dan welkom!

Bericht door dinovanhauwaert »

Beste reisliefhebbers,

Mijn vriendin en ik hebben vorig jaar de volgende route gedaan:
San Francisco-Yosemite-Death Valley-Las Vegas-Zion-Bryce-Arches-Monument Valley-Palm Springs-Los angeles...

Wij willen nu een nieuwe reis maken en we overwegen om eventueel naar West-Canada in combinatie met Montana (VS) te doen.
Is het mogelijk om budgetair voor een degelijke prijs naar daar te vliegen, auto te huren en daar ter plaatse voor degelijke tarieven te slapen.
We zouden misschien een cominatie maken van motels en kampeerplaatsen omdat dat misschien qua overnachtingen het voordeligste zal uitkomen.
Ook niet elke dag op restaurant gaan lijkt mij veel te besparen. Zijn er hier mensen die een idee hebben qua prijzen?

Ik zie vliegtickets op dit moment voor twee personen retour aan 1500€ en auto voor een 800€ dus een prijs van +/- 2.300€ voor vlucht + auto.
Daarbij zie ik dat we vorig jaar een gemiddelde van 90€ per dag hebben uitgegeven aan drank en eten over een hele dag met restaurant inbegrepen.
Ook qua hotels hadden we een gemiddelde van 90€ per nacht. Dit kan volgens mij allemaal wel wat goedkoper.
- Het betreft een reis van +/- 21 dagen.
- We kunnen enkel gaan in de periode tussen 02/07/2018 - 06/08/2018.

Ideeën en tips, waarheen, wat te doen, meer dan welkom!

Met vriendelijke groeten
Dino
Laatst gewijzigd door markro op 12 okt 2017, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Mariah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dino: ideeën en tips, waarheen, wat te doen, meer dan welkom!

Bericht door Mariah »

Hoi Dino,
Ik heb alleen ervaring met overnachten in hotels en een enkele keer in een cabin (waar lakens waren inbegrepen).
Je wilt ook in het hoogseizoen gaan, reken dan niet op goedkope vliegprijzen.

Waar wij op bespaard hebben is door op dag 1 een broodrooster, plastic borden en een koelbox te kopen. Elke ochtend een geroosterd bammetje met fris beleg, smaakte prima (wij vinden het brood wat je in Canada en VS kunt kopen niet lekker, vandaar het rooster). Hoewel, de eerste dag ging het mis. Binnen de kortste keren ging het brandalarm af, o nee :oops:
Hierna hebben we met het rooster half in het open raam gezeten, was ff tobben maar we hadden wel lol :lol:
Na de eerste dag waren we ervaringsdeskundigen en is er geen alarm meer af gegaan.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Je vraag staat nu 4 dagen op dit forum met 118 views. Wel apart dat je nog zo weinig reacties op je topic hebt ontvangen, misschien moet je wat specifieker zijn.

In Montana zijn wij niet geweest, dus even alleen over West Canada. Je vlucht is behoorlijk aan de prijs, dat moet beter kunnen. Een auto voor €800, wat voor auto dan? Met die 180€ per dag (Eten, slapen, drinken etc.) kom je een heel eind. Zorg dan wel dat je bijtijds je overnachtingen kan reserveren, anders betaal je in bepaalde plaatsen en dicht bij de nationale parken de hoofdprijs.

V.w.b. ideeën en tips, op dit forum zal je veel informatie vinden. Vergeet ook de reisverslagen van de diverse forummers niet. Altijd leuk om te lezen hoe anderen West Canada beleven en hoe ze dit wegschrijven.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat wil je in Montana doen? Naar Glacier NP? Accommodatie in het park is erg snel volgeboekt, dus kijk daar op tijd naar. Het lukt ons niet om voor 95 euro gemiddeld per nacht te overnachten, en wat ik begrijp is Canada duurder, dus of dat goedkoper kan vraag ik me af.
Kamperen met een tent is natuurlijk een leuke en goedkope manier om in de parken te overnachten.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik heb nog geen ervaring met Canada maar volgende zomer hebben wij Vancouver Island in onze planning zitten. De prijzen in Canada liggen naar mijn gevoel hoger dan in de USA.

Wij reizen ook altijd in juli.
Net zoals Marianne lukt het mij niet om op 95 euro gemiddeld per nacht uit te komen, ook niet voor reizen enkel in de USA.
De prijs voor vliegtickets lijkt me wel goed, tenminste als het bedrag voor de 2 tickets is.

Wij deden vorig jaar oa Glacier NP en dit staat ook voor volgende zomer gepland. Ik heb daar wel telkens al in augustus de reservatie voor gemaakt en zelfs dan heb je niet meer alle opties.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer