Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route juli 2007

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
WHOOPI
Amerika-ontdekker

Route juli 2007

Bericht door WHOOPI »

Goeiemiddag,

zouden jullie onderstaande route even voor ons willen bekijken en jullie mening geven. Zijn we nog iets belangrijk vergeten ofzo? Is het te druk? Kunnen we eventueel de Route 66 nog ergens toevoegen zodat we daar ook nog een stuk kunnen van meepikken??

02 jul 07 Dag 1: San Diego overnachten
03 jul 07 Dag 2: San Diego Zoo
04 jul 07 Dag 3: San Diego Sea World en doorrijden LA
05 jul 07 Dag 4: Pretpark Anaheim LA
06 jul 07 Dag 5: Universal Studios LA
07 jul 07 Dag 6: "LA Walk of Fame, Sunset Boulevard,
Malibu"
08 jul 07 Dag 7: Santa Barbara, rustdag
09 jul 07 Dag 8: "Santa Barbara, kustlijn richting
Monterey via 17 mile Drive"
10 jul 07 Dag 9: SF - Golden Gate, winkelen etc.
11 jul 07 Dag 10: SF - Chinatown…
12 jul 07 Dag 11: SF-Yosemite NP
13 jul 07 Dag 12: Yosemite NP
14 jul 07 Dag 13: Yosemite NP + Kings Canyon en Sequoia
15 jul 07 Dag 14: Kings Canyon en Sequoia - Death Valley
16 jul 07 Dag 15: Death Valley - Overton
17 jul 07 Dag 16: Overton - Zion NP
18 jul 07 Dag 17: Bryce Canyon
19 jul 07 Dag 18: Bryce Canyon
20 jul 07 Dag 19: Page - Antelope Canyon
21 jul 07 Dag 20: Page - Lake Powell
22 jul 07 Dag 21: Capitol Reef
23 jul 07 Dag 22: Rustdag
24 jul 07 Dag 23: Moab
25 jul 07 Dag 24: Moab
26 jul 07 Dag 25: Moab
27 jul 07 Dag 26: Kayenta Monument Valley
28 jul 07 Dag 27: Kayenta Monument Valley
29 jul 07 Dag 28: Grand Canyon
30 jul 07 Dag 29: Grand Canyon
31 jul 07 Dag 30: Las Vegas
01 aug 07 Dag 31: Las Vegas
02 aug 07 Dag 32: Vertrek Las Vegas

Alvast bedankt voor de hulp, groetjes!
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Ik zou bijna willen zeggen: niks aan veranderen!!! Maar is het niet beter om na Zion eerst naar Page en Lake Powell te gaan en daarna pas naar Bryce? En dan van daaruit via Hw 12 naar Capitol Reef?

Maar verder helemaal geweldig!!! Jullie gaan veel wandelen neem ik aan?? En is het de eerste keer?? Neem dan veel, heel veel filmrolletjes / geheugenkaartjes voor je camera mee :D :D

Route 66 kan je zien tussen de Grand Canyon en Las Vegas (bijv. bij Seligman), maar verwacht er niet te veel van!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Pete99 schreef:Ik zou bijna willen zeggen: niks aan veranderen!!! Maar is het niet beter om na Zion eerst naar Page en Lake Powell te gaan en daarna pas naar Bryce? En dan van daaruit via Hw 12 naar Capitol Reef?
Ik vond het ook wat onlogisch zo. Page na Zion is een betere optie. Of je doet Page pas na Kayenta.

Misschien in San Diego de Zoo en Seaworld omwisselen? Ik denk dat je bij de laatste meer tijd kwijt bent. Het is ook wel lekker om Seaworld deels 's avonds te doen, dan kun je 's ochtends nog iets van het centrum bekijken.
Ik zou zelf meer tijd voor Zion plannen dan voor Bryce omdat Zion groter en afwisselender is.

Marianne
meerhoven
Amerika-ontdekker

Bericht door meerhoven »

ik zie in SF een hele dag Chinatown, dit is niet meer dan een straat met een hoop winkeltjes. Hier heb je geen dag voor nodig. Ga een halve dag naar Alcatraz, dat is echt geweldig.

Wij zijn 2 jaar geleden ook van Zion naar Bryce gegaan en vervolgens naar Page, dat is goed te doen.

Ik weet niet waar je wil overnachten bij de GC maar het stadje Williams ligt in de buurt en is een echt Route 66 stadje.
WHOOPI
Amerika-ontdekker

Bericht door WHOOPI »

Dan hebben we goed ons best gedaan om een mooie route samen te stellen. Maar dat komt natuurlijk door de vele tips die we op dit forum konden terugvinden :D

Het is de eerste keer Amerika ja, dus het is allemaal nog een beetje zoeken.
De dag waarop we Chinatown gaan bezoeken staan er nog andere dingen op het programma zoals Fishermen's Warf enzo, maar dat moeten we nog allemaal een beetje bekijken. We zijn al blij dat we ongeveer al weten hoe we ongeveer gaan rijden. Nu gaan we ons concentreren op de details.

Dan kunnen we de bezoekjes in San Diego beter omwisselen?

En dan zullen we Page en Zion ook omwisselen.

We zouden ook gewoon op de 'bonnefooi' willen rijden. (Die uitdrukking hebben we hier geleerd :D Is dat wel te doen in het hoogseizoen, of leggen we beter de motels in de NP al vast?

@ Pete99 We nemen geheugenkaarten voor ongeveer 600 foto's mee? Zou dat voldoende zijn??

Groetjes
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

In de NP's zou ik je zeker aanraden om te reserveren en ook de grote steden zou ik alvast reserveren. Op deze manier leg je wel al een groot gedeelte vast, maar uren zoeken naar een kamer is ook niet iets waar ik zin in zou hebben.

600 foto's kan genoeg zijn, maar ik zou er zelf niet genoeg aan hebben. Ik neem m'n laptop mee dus als de kaartjes vol zijn legen we ze op de laptop. Wat je zelf onderweg zou kunnen doen als je kaartjes vol zijn is naar bijvoorbeeld Walmart gaan en daar je kaartje op cd laten branden, duurt ongeveer een uur.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

16 jul 07 Dag 15: Death Valley - Overton
17 jul 07 Dag 16: Overton - Zion NP
18 jul 07 Dag 17: Bryce Canyon
19 jul 07 Dag 18: Bryce Canyon
20 jul 07 Dag 19: Page - Antelope Canyon
21 jul 07 Dag 20: Page - Lake Powell
22 jul 07 Dag 21: Capitol Reef
23 jul 07 Dag 22: Rustdag
24 jul 07 Dag 23: Moab
25 jul 07 Dag 24: Moab
26 jul 07 Dag 25: Moab
27 jul 07 Dag 26: Kayenta Monument Valley
28 jul 07 Dag 27: Kayenta Monument Valley
29 jul 07 Dag 28: Grand Canyon
En dan zullen we Page en Zion ook omwisselen.
Ik denk dat je bedoelt:
Zion
Page
Bryce
Capitol Reef

Ik zou er overigens eerder voor kiezen om Page tussen Kayente en de Grand Canyon aan te doen. Maar tussen Zion en Bryce kan ook. Probeer dan om de Cottonwood Canyon Road te rijden tussen Page en Bryce, is erg leuk.

Dit wordt een mooie reis, veel plezier alvast.

groetjes
Hanny
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Bert&Hanny schreef:
Probeer dan om de Cottonwood Canyon Road te rijden tussen Page en Bryce, is erg leuk.
Ik las deze tip en ben meteen even gaan googlen omdat wij ook van Page naar Bryce rijden. Dit lijkt mij een hele mooie weg maar is deze wel met een gewone huurauto te rijden, of moet je een 4x4 hebben?

Bianca
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

We hadden zelf een 4WD maar ik heb er genoeg gezien met een gewone auto. Het kan wel, maar het mag niet van de verhuurmaatschappijen ( 4WD mag volgens mij zelfs ook niet...).
Je moet alleen goed van tevoren informeren bij een BLM office of de weg goed begaanbaar is en hoe de weersverwachting is.

groetjes Hanny
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Hmmm, geheugenkaarten voor 600 foto's.............. het zou genoeg kunnen zijn. Maar jullie gaan zo'n 30 dagen, toch? Dat is dan zo'n 20 foto's per dag gemiddeld. Ik "vrees" dat dat toch iets te weinig is. Ik weet zeker dat je op plekken komt (waarschijnlijk elke dag!!) dat je wel 20 foto's per uur wilt maken!!! Dus ik zou er wat meer meenemen :D :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer