Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Ing »

mkuiters schreef:Ik heb geboekt via de android app. Op de site staat dat de app ook beschikbaar is via IOS. Voor de duidelijkheid het gaat om de website uscarhire.com
Dat had ik even niet door.. Dank! Ik heb de app geinstalleerd en ik zie ook mooie tarieven! 350 voor een Midsize SUV bij Alamo in April vanaf LAX voor 10 dagen. Die tarieven had ik alleen nog maar bij Dollar gezien.

Kun je via US Car Hire ook Skip the Counter doen?
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Ja.
Afbeelding
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie »

Er zitten nogal wat verschillen in de prijzen als ik zo rondkijk op Autoeurope, Sunnycars en USCarhire.
De afgelopen jaren (keer of vijf) altijd via Sunnycars bij Alamo terecht gekomen.
Ondanks de ene keer een lege accu, een lekke band en olie verversen nooit problemen gehad met extra kosten etc dus we zijn tevreden over Alamo.
Maar als ik naar de prijzen kijk van Sunnycars dan zijn die wel erg hoog tegenover de rest:

Sunnycars: € 2412,-
USCarHire: € 1391,-
AutoEurope € 1434,-

Allemaal standard SUV (Hyundai Santa Fe or similar)
Voor een periode van 31/8/2018 t/m 2/10/2018. Ophalen in SFO en aflevering op LAX

Er is niet echt iets wat ik bij die andere nog kan selecteren dus wat betreft verzekeringen lijkt alles erbij te zitten, iemand een idee waar dit door komt? Welke sites zijn nog handig om te controleren wat betreft prijzen?
Daarbij het liefst een betrouwbare site, liever € 100,- meer en geen gedoe als er wat is dan het goedkoopste en wel gedoe als er wat is.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Waarom niet National EC? Voor jouw data en locaties $1.056,-, is mid size tarief, in de EC is een standard suv of minivan of beter mij altijd gelukt.
opvakantie
Amerikafan

Bericht door opvakantie »

Zijn er iets meer details te vinden ergens, ik vermoed dat ik me hier moet registreren:
https://www.nationalcar.com/en_US/car-r ... lcome.html ?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Zie het starttopic over de EC hier
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Vito schreef:Toch is via de optie die ik heb gekozen nog steeds het voordeligst, zelfs met de app van uscarhire.
Ben er ook nog steeds blij mee.
Dat is ook wel voordelig inderdaad, €803,12 vs €816,03 met de uscarhire-app
misschien die anderen effe annuleren en toch bij alamo.de boeken via de Vito manier :thumbup: dank.

Edit: persoonlijk vind ik het wel van de gekke dat er zo'n verschil in prijzen is voor een en hetzelfde product. Mijn vroegere huisleverancier usareisen.de vraagt, als ik nu boek, voor dezelfde auto met dezelfde opties ruim €1100,00 (was vorige week zelfs nog >€1200,00)
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Budget, Avis, Dollar, Thrifty hebben voor SFO volgende zomer allemaal veel betere prijzen dan Alamo/National (toch zonder EC & contract). Maar het is volgens mij nog te vroeg voor goede prijzen Alamo/National via de brokers. Ik heb wel reeds een goede prijs via EC vast gelegd.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

zojuist nog even te kijken via de "Vito" methode (https://www.germanwho.com ==> registreren ==> 20% korting bij alamo.de)
net geboekt:
Las Vegas 7 april 2018 tm 20 april 2018
Chevy Tahoe + 3 extra bestuurders + tank benzine (Alamo gold)
€702,73 (das gewoon weer 100 euro minder dan een paar uur geleden)
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

:thumbup: Top, dat je ook wat hebt aan de tip. Stond idd ook in de mail om bv in het weekend de prijzen nogmaals te checken. Ga gelijk zelf ook nog even kijken ;)
Wendyp
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendyp »

Ik heb ook gekeken naar bovenstaande manier voor het hoogseizoen (24 juli t/m 14 augustus) (minivan), maar dan is de prijs nog steeds boven de 1200 euro..

Toch nog even wachten... Ik heb nu voor 570 euro via Expedia een minivan bij Dollar. Ik heb bij Dollar echter niet zo'n goed gevoel en wil best iets meer betalen, maar dit verschil ik even te groot... Ik vind 570 wel heel goedkoop voor drie weken hoogseizoen, vraag me bijna af of ik iets over het hoofd heb gezien, maar bij Expedia zitten in principe alle verzekeringen erbij toch heb ik begrepen...

Nou ja, we hebben nog even de tijd om rond te kijken...
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door HarlockSSX »

Bericht door Wendyp » 18 okt 2017, 23:50
Ik heb ook gekeken naar bovenstaande manier voor het hoogseizoen (24 juli t/m 14 augustus) (minivan), maar dan is de prijs nog steeds boven de 1200 euro..

Toch nog even wachten... Ik heb nu voor 570 euro via Expedia een minivan bij Dollar. Ik heb bij Dollar echter niet zo'n goed gevoel en wil best iets meer betalen, maar dit verschil ik even te groot... Ik vind 570 wel heel goedkoop voor drie weken hoogseizoen, vraag me bijna af of ik iets over het hoofd heb gezien, maar bij Expedia zitten in principe alle verzekeringen erbij toch heb ik begrepen...

Nou ja, we hebben nog even de tijd om rond te kijken...
Ik zit nu eigenlijk in zelfde schuitje.
Verschil tussen Expedia.nl & andere is groot. Expedia.NL 470€ (bij Dollar) terwijl andere boven 650€ zitten voor 3 weken LA (05/05->26/05)
Ik veronderstel ook dat Expedia alle verzeringen heeft ...

Bij Expedia.nl is Thrifty & Dollar zelfde prijs. Als ik kijk op Thrifty.be is de prijs ong 550€ en daar lijkt alles wel ook te ziiten. Dus dat doet mij vermoeden dat prijs Expedia wel OK is (heb vliegtuig geboekt via Expedia.nl en krijg nu additioneel 15% korting op auto).

Ik vind het wel vreemd dat verschil met anderen zo groot is maar ja ... periode en moment zeker ?
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@ Wendy en Harlockssx

Wij hebben hetzelfde voor 6 juli t/m 26 juli, LAX, standard SUV.
Alamo geeft aan ruim 1800 dollar........dus hebben we bij Budget alvast iets gereserveerd. Vorig jaar waren de prijzen ook steeds zo hoog bij Alamo en dat zakte pas in het voorjaar, dus blijven kijken. Wij willen ook liever Alamo, maar dan moet het verschil wel kleiner worden.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Gast

Bericht door Gast »

Wendyp schreef:Ik heb bij Dollar echter niet zo'n goed gevoel en wil best iets meer betalen, maar dit verschil ik even te groot...
Vanwaar je slechte gevoel voor Dollar? Is dat een generiek gevoel of heb je misschien zelf een slechte ervaring met een specifieke locatie?

Ik heb op de ene locatie bij dezelfde verhuurder ook een andere ervaring dan op de andere locatie, dus denk dat het eerder met de vestiging te maken heeft.... Dollar/Thrifty is net als Alamo een grote verhuurder, met meerdere vestigingen, en ik persoonlijk heb nog nooit echte problemen gehad tijdens meerdere reizen.

Misschien kun je je 'gevoel' een beetje toelichten?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

@pumi1000: bij Hertz kost jouw periode $1050 voor SFAR, EUR 892.14 voor FRAR prepaid (niet beschikbaar met postpaid tarief) en (koopje!) EUR 1036.88 prepaid voor T6, dat is een extra capacity premium full size SUV (denk Yukon XL, Suburban, Expedition EL, etc).
Wendyp
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendyp »

Het 'slechte' gevoel is meer voortkomend uit de diverse reviews die ik lees in combinatie met de lage prijs... Maar ik heb inmiddels veel berichten nagelezen en ik weet dat in principe alle verzekeringen erbij zitten. Ik moet goed opletten waar ik voor teken en niets extra's nemen... Ben wel blij met deze prijs, de vorige keren waren we in Amerika en later in Canada toch duurder uit...

Ben wel benieuwd naar de wachttijden na een lange reis (met lange overstaptijd), daarom zou bv. Alamo skip the line wel fijn zijn. Ik had gehoopt de boeking te kunnen koppelen aan een dollar express account, maar dit lukt niet.

Maar je hebt gelijk, het scheelt altijd per locatie hoe het loopt!
HarlockSSX
Amerika-ontdekker

Bericht door HarlockSSX »

Ik had gehoopt de boeking te kunnen koppelen aan een dollar express account, maar dit lukt niet.
Ik heb precies hetzelfde geprobeerd maar lukt mij ook niet met bevestiging van Expedia om boeking terug te vinden op de site van Dollar.

mijn begint met H en dan 10cijfers maar die code lijkt nergens gekend te zijn ....
Wendyp
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendyp »

Ik heb gemaild met dollar maar die geven aan dat het niet kan.... Maar bij rechtstreeks boeken bij dollar (met express account) is het mij niet duidelijk welke verzekeringen erbij zitten (en welke niet) en dat is het wel als je via een Nederlandse broker boekt... dus ik laat het maar zo.

"We apologize for any inconvenience. We are not able to add a Dollar Express number to a Prepaid reservation. Dollar Express customers end up getting charged twice when using a Prepaid rate, so at this time, the option of Dollar Express service cannot be done with a Prepaid rate.

If you want to receive Dollar Express service, you will have to book a Pay Later rate. If you prefer the Pay Now rate, you will not receive a Dollar Express service".
Gast

Bericht door Gast »

HarlockSSX schreef:
Ik had gehoopt de boeking te kunnen koppelen aan een dollar express account, maar dit lukt niet.
Ik heb precies hetzelfde geprobeerd maar lukt mij ook niet met bevestiging van Expedia om boeking terug te vinden op de site van Dollar.

mijn begint met H en dan 10cijfers maar die code lijkt nergens gekend te zijn ....
Als je via een broker boekt, kun je niet koppelen met het loyaliteitsprogramma van de verhuurder. Ik had dit vorig jaar met advantage in Miami : ik probeerde via hun site een actie code voor een gratis upgrade en de huur via het loyaliteitsprogramma aan te melden, maar kreeg na diverse mailwisselingen te horen dat dit niet geldt voor boekingen via een broker.

Uiteindelijk aan de balie ter plaatse alsnog een upgrade gekregen....helaas alsnog geen loyaliteitsprogramma punten gekregen :(

Misschien staat er wel een Dollar code op je huurvoucher, dan kun je alsnog proberen te zoeken of je de boeking kunt vinden op de website van Dollar.
ohjajoh?
Amerikafan

Bericht door ohjajoh? »

Vorig jaar kreeg ik bij Alamo in San Francisco een gratis upgrade. Ik had nooit eerder bij ze geboekt, verder ook geen lid oid.
Doet Alamo dit altijd of was het gewoon geluk? Ik ga over 2 weken naar LA, heb een midsize SUV gehuurd dus ik ben benieuwd of ik dit keer weer iets groters kan verwachten.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer