Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door pumi1000 »

roelb schreef:@pumi1000: bij Hertz kost jouw periode $1050 voor SFAR, EUR 892.14 voor FRAR prepaid (niet beschikbaar met postpaid tarief) en (koopje!) EUR 1036.88 prepaid voor T6, dat is een extra capacity premium full size SUV (denk Yukon XL, Suburban, Expedition EL, etc).
Waar vind jij deze en moet je een code gebruiken?
Hertz op LAX mag je voortaan ook zelf kiezen, dat is het fijne van Alamo en Hertz.
Heb zelf geen ervaring met Budget op LAX, iemand hier wel misschien?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Bij Hertz kun je alleen kiezen als je een sedan (t/m full-size) huurt. SUV's, minivans, etc worden gewoon toegewezen. Natuurlijk mag je, mits je tenminste intermediate reserveert, /ook/ uit de gold aisle kiezen als je gold member bent (kostenloos), maar daar staat over het algemeen niets beters dan full-size sedans.

Het tarief is het Amex platinum tarief. Kaart kost je het eerste jaar EUR 350 en daarvan krijg je al direct EUR 230 terug in de vorm van een travel voucher en 20.000 punten die 1-op-1 om te zetten zijn in geld. Plus dus dit soort kortingen, een reis- en annuleringsverzekering inclusief huurauto verzekering (afdekking alle verzekeringen zonder eigen risico), lounge toegang (dus gratis eten en drinken op vliegvelden), status bij hotels, 5-star status bij Hertz, etc. Meer info via pb.
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

@roelb

Oke dus Hertz Ultimate Choice is niet van toepassing bij het huren van een SUV. Dat zoeken we eigenlijk. Dan blijft het wachten totdat Alamo de prijzen laat zakken. Vorig jaar heb ik dit voor het eerst gezien dat de prijzen absurd hoog waren in september al voor de zomer erop, terwijl wij al jaren meteen in augustus/september geboekt hebben via alamo.com. Dit jaar gingen de prijzen ook pas in het voorjaar naar beneden.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nee, een SUV wordt toegewezen. Maar je mag altijd wisselen. Je krijgt van Hertz automatisch een "carfirmation" e-mail zodra je geland bent. Daar staat de toegewezen auto inclusief kenteken in, maar ook een link waarmee je van auto kunt wisselen. Je krijgt dan een overzicht van andere auto's in de gehuurde klasse die beschikbaar zijn.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

roelb schreef:..., maar ook een link waarmee je van auto kunt wisselen. Je krijgt dan een overzicht van andere auto's in de gehuurde klasse die beschikbaar zijn.
Niet overal, dat hangt van de locatie af @roelb.

Van de zomer 3 Hertz rentals op Hawaii gehad, allemaal dit in de "carfirmation mal": Want to drive a different car? Ask us about our special offers of the day at the Gold VIP desk.
Zonder link ;)
Zal ws. er mee te maken hebben dat er op Hawaii ook geen Ultimate Choice mogelijkheid wordt geboden.

En zo'n 30 m/v voor je bij de Gold VIP desk, dus andere auto kiezen was voor mij geen optie want het was 1,5u wachten daar. Heb paar uur later gebeld ivm een niet schone auto en kon 'm gelijk omruilen, dat werkte veel beter en vooral sneller. Ben Five Star Gold member.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Geen link heb ik in de US nog niet meegemaakt. Wel in australie eerder dit jaar, zelfde tekst.

In de US wel eens op die link geklikt om dan een pagina te krijgen met de mededeling dat er op dit moment geen andere auto's beschikbaar zijn.
marc08
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door marc08 »

@ RoelB

Ik heb eind sept een auto opgehaald in Miami via Hertz, de car confirmation email wel gehad, maar geen link en geen kenteken vermeld in deze email. Ik werd in de email verwezen naar de gold isle, wat erg onduidelijk was in de parkeergarage.

Bij navraag binnen kreeg ik 2 rijnummers toegewezen om een auto te kiezen. De eerste rij stonden twee Kia Souls en verder niks (bij terug brengen was het afgeladen vol), niet mijn smaak. Dus ik naar de andere rij en daar stond een mooie nieuwe KIA Optima (waar ik al op hoopte). :clap:

Helaas ben ik nu in discussie met Hertz over een nabetaling, want ik heb een upgrade gepakt (van C naar F), maar dat zou geen extra kosten moeten opleveren als je uit de gold isle de auto meeneemt.

Ik zie nu ook dat de bedragen voor huur erg hoog zijn tov wat ik voor afgelopen huur betaald heb (weliswaar een andere periode, Sept dit jaar en ik kijk nu voor april volgend jaar). Zo ondervind ik ook dat t huren op vliegeld Orlando stukken duurder is dan bv op t vliegveld van Sanford (1uur van Orlando vandaan).
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Als je de eerste keer huurt moet je altijd langs de balie. Pas als je rijbewijs en credit card bekend zijn bij Hertz kom je in aanmerking voor Gold Canopy service.

Je mag inderdaad alle auto's uit de gold aisle kiezen als je ten minste intermediate hebt gereserveerd. Maar heb je niet een auto uit de premium upgrade section meegenomen?
marc08
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door marc08 »

nee, dit was de 5e keer intussen, maar wel de 1e keer via Miami. Ik ben ook al een paar jaar Gold member.
Op mijn reservering stond ook Gold Canopy.

Ik ben wel binnen gelopen bij de gold member bali in de garage, omdat het niet duidelijk zichtbaar was waar nu de gold area was (borden stonden verkeerd), dus gaf ze mij de rijnummers aan waar ik een wagen mocht kiezen. In de 1e 4 rijen stonden 2 wagens (dezelfde kia souls). Dus vandaar dat ik naar de andere enkele rij ging waar nog 5 auto's stonden.

Ik moet ze vandaag even terugbellen voor meer informatie.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

De vraag is dus: kwam die auto uit de Gold aisle of heb je per abuis een auto uit de full-size aisle meegenomen? Maar goed, als dat het geval was, dan hadden ze je dat bij de exit-booth gewoon moeten vertellen. Gewoon voet bij stuk houden zou ik zeggen.
sidewinder
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door sidewinder »

Ik heb in Orlando een SUV geboekt bij Alamo. Is er een kans als blijkt dat de SUV niet groot genoeg is ik kan kiezen voor een minivan? Kan zelf de boeking niet meer wijzigen namelijk. Maar de kosten zijn ongeveer gelijk.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@sidewinder, wat wil je horen? Dat het iemand ooit gelukt is? Vast wel. Dat het jou gegarandeerd gaat lukken? Dat kan helaas niemand garanderen. Als je vreest dat de SUV te klein is en je kan nog annuleren, annuleer dan en boek een minivan, dan heb je in elk geval zekerheid.
Doch je zegt SUV, welk formaat SUV dat maakt ook nog uit.

Misschien lukt het je, misschien ook niet, niemand kan dat garanderen totdat jij daar staat en het zelf meemaakt. Mocht het je niet lukken, dan zal je er vermoedelijk voor moeten betalen en een upgrade aan de counter is veel duurder dan vanuit hier regelen. Misschien dat je eenmaal op de parkeerplaats staat je 20 dollar aan een van de mensen daar kan geven en dan kan upgraden, maar ook daarvoor geldt, er is geen garantie dat het zal lukken.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

sidewinder schreef:Ik heb in Orlando een SUV geboekt bij Alamo. Is er een kans als blijkt dat de SUV niet groot genoeg is ik kan kiezen voor een minivan? Kan zelf de boeking niet meer wijzigen namelijk. Maar de kosten zijn ongeveer gelijk.
Het probleem is een beetje dat wij hier in Europa alles een SUV noemen. Wij vinden een KIA Sportage een SUV. In Amerika lachen ze erom maar als wij dat vinden zijn zij niet te beroerd om het ook zo te noemen. Lang leve de commerciele wereld...

Een SUV in Amerika is een Suburban, een Escalade, een Yukon (XL) of zoiets. Daar kan je met gemak met 5 of 6 man in en als je de achterste rij platgooit kan je daar ook nog voor een weeshuis aan rotzooi in kwijt. Als je zoiets huurt weet je zeker dat je genoeg ruimte hebt. Die prijs is dan ook iets anders dan de huurprijs van zo'n Europese SUV...

Als je zeker wilt zijn van ruimte huur dan een MPV. Instap is meestal een Dodge Caravan. Daar heb je meer dan plaats genoeg in. Als je geluk hebt een Town and Country die zijn net wat luxer. Ik weet niet met hoeveel je bent. Maar je kunt vaak een MPV huren met 4 captain seats en dan kan je achterin nog twee extra stoelen hebben. Maar als je die niet nodig hebt. Echt een zee van ruimte achterin!
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik had afgelopen zomer een Standard SUV gereserveerd bij Alamo in Orlando. En zonder problemen een minivan meegekregen.
Bij Alamo staan de mid-size en standard SUV's bij elkaar. De minivan's staan ook bij. Je kan een greeter vragen welke auto je mag nemen (wijs de minivan van je keuze aan en vraag of deze ook OK is) en doorgaans vinden ze alles prima. Je kan het ook zonder te vragen doen: er wordt geen aantekening van goedkeuring gemaakt op je (skip-the-counter) voucher dus je kan bij het uitrijden elk verhaal ophangen (of beter: niets zeggen). Het is er zo druk en chaotisch dat niet meer te achterhalen of en wie hier akkoord op heeft gegeven. En ik kreeg niet de indruk dat de dame bij de uitrijpoort het ook maar iets boeit.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
rivvvio
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door rivvvio »

Ik heb een Standaard SUV geboekt via alamo.co.uk voor 530 GBP (incl. alle benodigde verzekeringen). Echter, bij het online inchecken op alamo.com kwam ik erachter dat ik ze nog een bedrag van 96 GBP verschuldigd ben en dit kan afrekenen aan de balie. Na diverse mails gestuurd te hebben naar alamo.co.uk heb ik het volgende van hun ontvangen:

"I have confirmed that your reservation is available for 530.66 GBP and that your reservation can only be viewed properly through the http://www.alamo.co.uk website. I can assure you that you will be charged according to your reservation rate. I have sent a copy of your reservation details to this email for you."

Ik weet niet of ik genoegen moet nemen met deze toezegging en ben bang voor kosten achteraf :? . Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt en is het nog verstandig om online in te checken?
sidewinder
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door sidewinder »

Als ik bij mijn reservering van Alamo kijk geeft hij ook nog een bedrag aan namelijk dit. Geen idee wat het eerste betekend.

Priv Fee Recov Chg 10 Pct (10.0%) $25.00
Sales Tax (6.5%) $36.32
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

rivvvio schreef:Ik heb een Standaard SUV geboekt via alamo.co.uk voor 530 GBP (incl. alle benodigde verzekeringen). Echter, bij het online inchecken op alamo.com kwam ik erachter dat ik ze nog een bedrag van 96 GBP verschuldigd ben en dit kan afrekenen aan de balie. Na diverse mails gestuurd te hebben naar alamo.co.uk heb ik het volgende van hun ontvangen
Wat staat er precies als je je reservering bekijkt op Alamo.com? Want een bedrag dat nog verschuldigd is zal normaliter altijd in USD worden gegeven, niet in ponden.
rivvvio
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door rivvvio »

roelb schreef: Wat staat er precies als je je reservering bekijkt op Alamo.com? Want een bedrag dat nog verschuldigd is zal normaliter altijd in USD worden gegeven, niet in ponden.
Het volgende wordt weergegeven op alamo.com:

Total New Reservation Estimate $700.36
Original Payment/Covered by Voucher -$576.52
Amount Due at Counter* $123.84
Approx: £94.12

Het bedrag dat staat weergegeven bij Original Payment komt niet overeen met wat ik vooruit heb betaald bij alamo.co.uk.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

"New reservation estimate". Dat klinkt alsof er iets gewijzigd is cq wordt. Ik heb net nog even een checkin+skip the counter van een toekomstige huur gedaan, via brits geboekt dus in ponden, en krijg nergens deze tekst. Overal staat gewoon: "Estimated total"
Jozs
Amerikafan

Bericht door Jozs »

Heb je misschien een one way rental? One way fees worden achteraf aangerekend en niet tijdens de boeking bij alamo.co.uk...
Of een tweede bestuurder toegevoegd bij inchecken?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer