Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV lottery Green card winnaar Seppie
Re: DV lottery Green card winnaar Seppie
Waarbij Benno en ik er natuurlijk vanuit gaan dat jullie aardige, redelijke, sociabele, personen zijn.
Niet Dutch betweters met stekelige prsoonlijkheden, dus.
Wat ook helpt is niet samen Ned. praten in gezelschap van USers.
Niet Dutch betweters met stekelige prsoonlijkheden, dus.
Wat ook helpt is niet samen Ned. praten in gezelschap van USers.
Hahaha, ik zie mezelf als redelijk sociaal...
misschien wat direct als iemand me net leert kennen, maar dat is dan ook vaak wat mensen later van me gaan warderen.
Mijn vrouw, een schatje.
Ik houd er zelf ook niet van als iemand een taal spreekt die sommigen in het gezelschap niet kunnen verstaan, dus dat zal me niet snel gebeuren.
Goed om te horen, ik ga me er dan niet teveel druk om maken!
misschien wat direct als iemand me net leert kennen, maar dat is dan ook vaak wat mensen later van me gaan warderen.
Mijn vrouw, een schatje.
Ik houd er zelf ook niet van als iemand een taal spreekt die sommigen in het gezelschap niet kunnen verstaan, dus dat zal me niet snel gebeuren.
Goed om te horen, ik ga me er dan niet teveel druk om maken!
Onderdaan een schitterend artikel van de NYT over het leven van Truck Drivers on the road. Back in the day, zeker 8 of 9 jaar geleden, kende ik een Nederlander die zijn eigen transportbedrijf starte en opdrachten nam van bedrijven. Hij reed zelf met de mega truck. Hij had een interessant leven “on the road”, nooit ergens gesteld, geen vast adres, had een adres bij een maat waar ie post ontvangte, geen gezinsleven begonnen, helaas contact verloren... ik vraag me soms af waar hij zich nu uithangt.
Van het artikel kon ik opmaken dat de enige die plezier hadden van truck driving, waren de man & vrouw die samen reden en eigen bedrijf hadden.
https://www.nytimes.com/2017/05/22/us/t ... .html?_r=0
Van het artikel kon ik opmaken dat de enige die plezier hadden van truck driving, waren de man & vrouw die samen reden en eigen bedrijf hadden.
https://www.nytimes.com/2017/05/22/us/t ... .html?_r=0
Mooie & interessante reportage !
Sep, ik weet niet of je dit bedrijf kent:
https://schneider.com
Op tv. zag ik een show met Internet veilingen waarin door bedrijfjes en privé personen, vervoer wordt gevraagd voor objecten.
Mensen met een vrachtwagen(tje) of bestelbus gaven dan een prijs in waarvoor ze het wilden doen.
Hebben anderen die show ook gezien ? Bestaan die veilingen nog of gaat dat nu allemaal via Apps ?
De meeste rijders waren pro's, maar er waren ook amateurs onder (misschien ingezet om de show op te leuken).
Sep, ik zag ook elders een vraag van jullie en gaf er antwoord op.
Sep, ik weet niet of je dit bedrijf kent:
https://schneider.com
Op tv. zag ik een show met Internet veilingen waarin door bedrijfjes en privé personen, vervoer wordt gevraagd voor objecten.
Mensen met een vrachtwagen(tje) of bestelbus gaven dan een prijs in waarvoor ze het wilden doen.
Hebben anderen die show ook gezien ? Bestaan die veilingen nog of gaat dat nu allemaal via Apps ?
De meeste rijders waren pro's, maar er waren ook amateurs onder (misschien ingezet om de show op te leuken).
Sep, ik zag ook elders een vraag van jullie en gaf er antwoord op.
Al een tijdje niet gereageerd, maar wel gelezen hoor.
Het lijkt erop dat het Texas gaat worden, dit is een van de staten waar je geen 2 jaar je rijbewijs nodig hebt voor een cdl. We gaan overigens proberen bewijs van schadevrije jaren van onze autoverzekeringen los te peuteren. (Proberen kan altijd).
Ook leek het ons een goed idee om verklaringen van onze huidige werkgevers en onze verhuurder te vragen. Kan nooit kwaad toch?
Het lijkt erop dat het Texas gaat worden, dit is een van de staten waar je geen 2 jaar je rijbewijs nodig hebt voor een cdl. We gaan overigens proberen bewijs van schadevrije jaren van onze autoverzekeringen los te peuteren. (Proberen kan altijd).
Ook leek het ons een goed idee om verklaringen van onze huidige werkgevers en onze verhuurder te vragen. Kan nooit kwaad toch?
Ga je het dan door een beëdigde vertaler laten vertalen? Je kunt het altijd proberen. Ik zou er zelf niet veel energie insteken, want ik vraag me af wat een autoverzekeraar hieraan heeft. Als de verzekeraar een kans krijgt om hogere premies te rekenen voor het ontbreken van een State DMV rijhistorie waarom zouden ze deze kans laten voorbijgaan door buitenlandse documenten te accepteren die ze niet vertrouwen?Seppie schreef: We gaan overigens proberen bewijs van schadevrije jaren van onze autoverzekeringen los te peuteren. (Proberen kan altijd).
Je Ned. verzekeraar om een verklaring vragen omtrent schadevrije jaren, op officieel briefpapier, liefst in het engels. Anders zelf even vertalen en dat bijvoegen.
Voor ons werkte het niet, jaren geleden, maar ik heb hier van forummers gelezen dat ze met zo een verklaring wel een iets lagere premie wisten te krijgen. Het zal van de verzekeraar afhangen.
Misschien kun je het vinden via de zoekfunctie van het forum.
Je kunt ook teveel meeslepen en wat denk je dat de waarde is ? Een verhuurder bv. wil liefst een brief zien van een US werkgever, dan weet-ie zeker dat er alle maanden geld binnen gaat komen. Dat je je in Ned. netjes hebt gedragen is geen garantie dat je het hier ook zult doen.
Zodra je een bank account hebt in de US (TX) en (ongedekte) personal cheques, kun je een cheque uitschrijven voor de huur enz.
Zorg wel dat er genoeg geld op de rek. staat, banken bestraffen niet (compleet) gedekte cheques behoorlijk.
Plus het kost punten op je credit report.
Misschien moet je de eerste beralingen doen met een credit card. Of een Money Order - die je op het postkantoor kunt kopen.
Referenties van voormalige werkgevers kunnen van belang zijn als je werk zoekt. Graag in het engels of een vertaling erbij (zelf te doen).
Maar een goed resumé is ook belangrijk.
Voor ons werkte het niet, jaren geleden, maar ik heb hier van forummers gelezen dat ze met zo een verklaring wel een iets lagere premie wisten te krijgen. Het zal van de verzekeraar afhangen.
Misschien kun je het vinden via de zoekfunctie van het forum.
Je kunt ook teveel meeslepen en wat denk je dat de waarde is ? Een verhuurder bv. wil liefst een brief zien van een US werkgever, dan weet-ie zeker dat er alle maanden geld binnen gaat komen. Dat je je in Ned. netjes hebt gedragen is geen garantie dat je het hier ook zult doen.
Zodra je een bank account hebt in de US (TX) en (ongedekte) personal cheques, kun je een cheque uitschrijven voor de huur enz.
Zorg wel dat er genoeg geld op de rek. staat, banken bestraffen niet (compleet) gedekte cheques behoorlijk.
Plus het kost punten op je credit report.
Misschien moet je de eerste beralingen doen met een credit card. Of een Money Order - die je op het postkantoor kunt kopen.
Referenties van voormalige werkgevers kunnen van belang zijn als je werk zoekt. Graag in het engels of een vertaling erbij (zelf te doen).
Maar een goed resumé is ook belangrijk.
Laatst gewijzigd door USInsider op 22 okt 2017, 03:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Oh well, ik heb geen enkel papiertje van hetgeen hierboven ter sprake kwam naar de VS meegenomen en ik geloof dat het niets zou hebben veranderd. Credit history - en credit score - spelen ook een belangrijke rol bij het bepalen van de premie - ongeacht de manier van betaling; maandelijks of het volledige bedrag, meestal van 6 maanden, vooruitbetaalt. En als nieuwkomer heb je eenmaal geen credit history.
https://www.esurance.com/info/car/myth- ... rance-rate“Many U.S. car insurance companies use credit-based insurance scores to help determine risk. (Unless you live in Massachusetts, Hawaii, or California, where the practice has been banned.) And studies have shown that there's good reason to use credit-based scoring in developing rates”
Adam, ben jij ook binnen gekomen dankzij een DV ?
Seppie, wij zijn momenteel van CA op weg naar IL. We zien veel vrachtverkeer op de weg. Bijna alle vrachtauto's hebben een tekst dat ze drivers zoeken (en owners-operators). Of dat echt banen in deze sektor betreft, geen idee. Maar ik moest wel voortdurend aan jullie denken !
Je kunt ook kijken op het O*Net (website opgezet voor the US Department of Labor) en zoeken naar truckdrivers.
Het O*Net geeft van alle mogelijke beroepen aan: wat de functie inhoudt, wat de vereisten zijn om het werk te doen, en wat de toekomstprognose is.
Wij hebben meestal onze verzekeringen afgesloten via een tussenpersoon. Die zoekt dan voor je uit wat de gunstigste premies zijn enz.
Een autoverz. kan laag lijken maar dan slechts de minimale dekking geven door de wet vereist.
Stel dat je iemand aanrijdt en die wordt invalide, dan wil je toch dat die persoon niet naar een advocaat moet stappen om van jou genoegdoening te krijgen.
Seppie, wij zijn momenteel van CA op weg naar IL. We zien veel vrachtverkeer op de weg. Bijna alle vrachtauto's hebben een tekst dat ze drivers zoeken (en owners-operators). Of dat echt banen in deze sektor betreft, geen idee. Maar ik moest wel voortdurend aan jullie denken !
Je kunt ook kijken op het O*Net (website opgezet voor the US Department of Labor) en zoeken naar truckdrivers.
Het O*Net geeft van alle mogelijke beroepen aan: wat de functie inhoudt, wat de vereisten zijn om het werk te doen, en wat de toekomstprognose is.
Wij hebben meestal onze verzekeringen afgesloten via een tussenpersoon. Die zoekt dan voor je uit wat de gunstigste premies zijn enz.
Een autoverz. kan laag lijken maar dan slechts de minimale dekking geven door de wet vereist.
Stel dat je iemand aanrijdt en die wordt invalide, dan wil je toch dat die persoon niet naar een advocaat moet stappen om van jou genoegdoening te krijgen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 22 okt 2017, 03:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij dus. Zeker doen, niet geschoten is altijd mis. Bij ons ging het om Farmers.USInsider schreef:Je Ned. verzekeraar om een verklaring vragen omtrent schadevrije jaren, op officiel briefpapier, liefst in het engels. Anders zelf even vertalen en dat bijvoegen.
Wij hadden het nadien pas geregeld, via mail, en kregen na ontvangst van die verklaring een leuke korting op onze verzekering. En zoals je weet is die behoorlijk hoog voor nieuwkomers hier.
Zoals USinsider ook al zei, ik zie hier honderden vrachtwagens met een sticker op dat ze 'drivers' zoeken. Het lijkt me straf dat jullie geen werk zouden vinden.
Succes en hopelijk hou je ons op de hoogte hier via het forum of via een blog.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-expert
Hier nog eentje, al is het ondertussen dermate lang geleden dat het waarschijnlijk niet relevant is. Enfin, was Safeco (https://www.safeco.com/). Scheelde enorm.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Hahaha, eng idee dat er mensen aan ons denken :p
Goede feedback, zal het in mijn achterhoofd houden. Dacht iig dat het geen kwaad kon.
Over de voortgang, we zijn alles aan het verkopen, huur opzeggen en kijken wat we met de auto’s gaan doen. Ik moet tot ik stop met werken beschikking hebben tot een auto omdat ik ca 80km bij mijn werk vandaan woon.
Binnenkort gaan we kijken naar tickets( of ze iig kopen) en kijken naar waar we kunnen wonen de eerste tijd.
Er gaat geen dag voorbij dat we niet denken aan de verhuizing en wonen in de vs.
Goede feedback, zal het in mijn achterhoofd houden. Dacht iig dat het geen kwaad kon.
Over de voortgang, we zijn alles aan het verkopen, huur opzeggen en kijken wat we met de auto’s gaan doen. Ik moet tot ik stop met werken beschikking hebben tot een auto omdat ik ca 80km bij mijn werk vandaan woon.
Binnenkort gaan we kijken naar tickets( of ze iig kopen) en kijken naar waar we kunnen wonen de eerste tijd.
Er gaat geen dag voorbij dat we niet denken aan de verhuizing en wonen in de vs.
Bart, we reden door AZ - dus ook aan jou en Evy gedacht !
Seppie, dat kan ik me voorstellen dat jullie er alle dagen mee bezig zijn. Dat is zo voor alle DV Winners !
Het is me niet nogal wat waar jullie aan beginnen. Maar er zijn hier een aantal deelnemers die jullie voorgingen.
Van hun adviezen kun je proifiteren. Dus schroom niet te vragen.
Seppie, dat kan ik me voorstellen dat jullie er alle dagen mee bezig zijn. Dat is zo voor alle DV Winners !
Het is me niet nogal wat waar jullie aan beginnen. Maar er zijn hier een aantal deelnemers die jullie voorgingen.
Van hun adviezen kun je proifiteren. Dus schroom niet te vragen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Dat is altijd op te lossen met een huurautoSeppie schreef:Ik moet tot ik stop met werken beschikking hebben tot een auto omdat ik ca 80km bij mijn werk vandaan woon.

The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Ik denk dat Seppie zo min mogelijk extra kosten wil maken in Ned. nu.
Sep, ik verkocht mijn auto onder voorbehoud dat ik er nog enkele weken mee kon rijden. Misschien is dat voor jou ook een optie ?
Sep, ik verkocht mijn auto onder voorbehoud dat ik er nog enkele weken mee kon rijden. Misschien is dat voor jou ook een optie ?
dat heb ik ook gedaan. Is een prima oplossing zolang de koper akkoord gaat natuurlijk.
Grts, Bart
Dat klinkt als een goed idee. Zolang we 1 van onze auto’s kunnen houden is het ok.
En ik probeer inderdaad zoveel mogelijk info op te nemen van het forum. Het zou dom zijn hier geen gebruik van te maken
En ik probeer inderdaad zoveel mogelijk info op te nemen van het forum. Het zou dom zijn hier geen gebruik van te maken

Voor 41k per jaar, tja!
[youtube]DS5WvbNwwtw[/youtube]
[youtube]DS5WvbNwwtw[/youtube]
Goed filmpje, Iowa 80 is overigens een plek waar ik graag een keer heen wil.
We zijn ons bewust dat het lange dagen zijn, en dat de pay niet erg hoog is. Maar armoede is het ook niet, zeker als mijn vrouw en ik samen gaan rijden ( en dus dubbel verdienen). De baanmogelijkheden daarentegen zijn wel heel plezierig.
Ik ga er van uit dat je van 60k per jaar wel kan leven in de States toch?
We zijn ons bewust dat het lange dagen zijn, en dat de pay niet erg hoog is. Maar armoede is het ook niet, zeker als mijn vrouw en ik samen gaan rijden ( en dus dubbel verdienen). De baanmogelijkheden daarentegen zijn wel heel plezierig.
Ik ga er van uit dat je van 60k per jaar wel kan leven in de States toch?
60K per jaar totaal voor 2 personen? Het zou geen vetpot zijn, afhankelijk van waar je woont natuurlijk (ik zag Texas voorbijkomen, maar dat is wel een hele grote staat). Daarmee kom je nog in aanmerking for subsidies voor Obamacare premies (als die nog bestaan als jij hier komt tenminste).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 18172 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-
- 10 Reacties