Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
trouwen in usa info please????
trouwen in usa info please????
hallo allemaal
aan gezien al die veranderingen in de visa's willen myn vriend en ik trouwen in the usa maar ik woon nog in nederlands en moet daarna gewoon terug keren . Kan iemand me vertellen welke papieren van uit nederland ik nodig heb om in de usa te mogen trouwen en wat mijn vriend moet doen ??????
help
groetjes natasja
aan gezien al die veranderingen in de visa's willen myn vriend en ik trouwen in the usa maar ik woon nog in nederlands en moet daarna gewoon terug keren . Kan iemand me vertellen welke papieren van uit nederland ik nodig heb om in de usa te mogen trouwen en wat mijn vriend moet doen ??????
help
groetjes natasja
- Pennsylvania Dutch
- Amerika-newbie
Voor zover ik weet hebben jij en je aanstaande echtgenoot geen speciale documenten nodig om te trouwen in de USA. Jij vliegt over als "toerist" en passeert de immigratie officier op de luchthaven van aankomst op een I-94 visa waiver. Een groen formuliertje wat elke toerist moet invullen. Je mag dan 3 maanden in de USA verblijven. Natuurlijk moet je over een geldig paspoort beschikken.
Een vraagje:
Waarom moet je terug naar Nederland nadat jullie getrouwd zijn ?
Een vraagje:
Waarom moet je terug naar Nederland nadat jullie getrouwd zijn ?
Re: trouwen in usa info please????
Je neemt je paspoort natuurlijk mee, en voor alle zekerheid ook een uittreksel uit het geboorteregister (Je hebt de internationale versie van dat uittreksel nodig. Die is zes- of achttalig).natasja schreef:Kan iemand me vertellen welke papieren van uit nederland ik nodig heb om in de usa te mogen trouwen en wat mijn vriend moet doen ??????
Verder is het goed om een verklaring van je burgerlijke stand te hebben. In die verklaring staat of je ongehuwd, gehuwd, gescheiden of weduwe bent. Van die verklaring bestaat ook een internationale versie. Met die verklaring kun je aantonen dat straks niet met twee mannen tegelijk zult zijn getrouwd.
Ik weet niet of men al die papieren wil zien, omdat de regelingen op dit gebied verschillen per staat. Als je al weet in welke staat je gaat trouwen, kun je meer informatie vinden op de web site van die staat.
Je vriend moet een huwlijksvergunning (marriage license) aanvragen. Dat gebeurt meestal bij de county office of bij het gemeentehuis. Die huwlijksvergunning is normaal alleen geldig voor de staat waarin het document werd afgegeven. Die vergunning is een maand tot een jaar geldig, afhankelijk van de staat. Soms moet er eerst een wettelijke vastgestelde periode verstrijken tussen de aanvraag van de huwlijksvergunning en de dag van huwlijk, of tussen de aanvraag van de vergunning en de afgifte. Vaak is dat maar een dag, maar in sommige staten moet je langer wachten. Vroeger hadden sommige staten nog een bloedonderzoek (o.a. in verband met het voorkomen van geslachtsziekten, "rode hond" en erfelijke afwijkingen), en een soort verplichte voorlichtingsbijeenkomst, maar dat is nu overal afgeschaft.
Tenslotte moet je nog iemand vinden die jullie kan en mag trouwen. Dat kan de burgemeester of onder-burgemeester zijn, of een rechter, maar ook een justice of the peace, court clerk, gepensioneerd rechter, dominee of priester (elke geestelijke van elke religie of levensbeschouwing) of een stamhoofd of stamfunctionaris.
--john
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: trouwen in usa info please????
Dat kun je allemaal hier nalezen;JohnNJ schreef: Ik weet niet of men al die papieren wil zien, omdat de regelingen op dit gebied verschillen per staat. Als je al weet in welke staat je gaat trouwen, kun je meer informatie vinden op de web site van die staat.
--john
http://marriage.about.com/cs/marriageli ... arlaws.htm
Trouwens al deze informatie is op onze lexicon te vinden;
http://usadutch.com/forum/lexicon.php Ik dacht dat Natasja zich bij ons had aangemeld?
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Je moet niet terug. Wat je wel moet doen is de papierwinkel in gang zetten: I-485 - change of status of temporary/permanent resident en I-765 (aanvraag werkvergunning). In die tijd raad ik je aan niet naar Nederland te gaan, aangezien je bij terugkomst in Amerika hoogst waarschijnlijk tegengehouden wordt (wegens het niet bezitten van de juiste papieren om in de USA te blijven). Immers je wil dan het land in op de Waiver Visa (toeristenvisa) en je huwelijk maakt het niet echt aannemelijk dat je ook naar 90 dagen weer teruggaat.
Wanneer je I-485 is goedgekeurt en je je greencard hebt, kun je pas terug gaan. Een andere optie is advance parol aanvragen wanneer je in Amerika bent, na toewijzing kan je dan het land weer terug in. De advance parol kan je alleen aanvragen wanneer je ook een I-485 aanvraag hebt lopen.
Wanneer je I-485 is goedgekeurt en je je greencard hebt, kun je pas terug gaan. Een andere optie is advance parol aanvragen wanneer je in Amerika bent, na toewijzing kan je dan het land weer terug in. De advance parol kan je alleen aanvragen wanneer je ook een I-485 aanvraag hebt lopen.
K1 visa progress: Applied (10 jan ' 06); Approval (5 sept '06); Entry (15 Sept.'06); Married (14 Oct.'06); Applied for EAD I-765 & I-485 (28 Oct. '06); EAD approved (23 Jan.'07); Con. resident card approved (23 Feb '07), received (5 May '07)
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Officieel is deze procedure nergens omschreven. Als je naar de US komt op een visa waiver met de intentie om te trouwen en zo blijven kunnen ze je terug sturen omdat je probeert te immigreren. Een en ander kan gewoon blijken uit het feit dat je je hele hebben en houden meezeult en bijvoorbeeld vanwege een trouwjurk in je koffer. Ik zeg niet dat het veel gebeurt maar het risico loop je altijd.Appie schreef:Je moet niet terug. Wat je wel moet doen is de papierwinkel in gang zetten: I-485 - change of status of temporary/permanent resident en I-765 (aanvraag werkvergunning).
Een iets ander verhaal is dat als je naar de US komt (op dat zelfde visa waiver) en gaat trouwen "in a spur of the moment" (nog steeds geen officiele methode trouwens.)
Als je namelijk op een visa waiver reist doe je afstand van het aanvragen van een adjustment of status.
Naast de I-485 en de I-765 moet je beginnen met de I-130 invullen. In dit hele verhaal gaan de kinderen gewoon mee. Denk er wel aan dat zolang je geen officiele status hebt je het land niet moet verlaten, pas nadat je een advanced parole hebt aangevraagd en het is toegekend kun je reizen.
Voor wat betreft je kinderen moet je er ook aan denken dat je toestemming van de vader nodig hebt.
Met de laatste immigratie-wijzigingen i.v.m. de bescherming van kinderen zou men wel eens heel anders tegen deze methode aan kunnen kijken. Ik heb daar echter geen informatie over. De immigratie-ambtenaar aan de grens bepaalt namelijk of hij je toe wil laten of niet.
(VISA WAIVER) Travelers should be aware that by requesting admission under the Visa Waiver Program, they are generally waiving their right to review or appeal a CBP officer’s decision as to their application for admission at the port of entry. Likewise, if the traveler is later found to have violated the conditions of admission under the Visa Waiver Program, they do not have the right to contest a removal order
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Klopt helemaal. Een collega van m'n vader is terug op het vliegtuig gezet omdat hij allerlei zaken bij zich had die je niet als een toerist meeneemt (fotoalbums e.d.). Maar goed ik had hem nog gewaarschuwd, maar die lambal dacht 'dat doe ik wel even'. Nou, hij heeft het geweten. Hij terug op het vliegtuig. De familie van z'n aanstaande waren allemaal al ingevlogen om op de bruiloft aanwezig te zijn; ze konden onverrichte zaken ook weer terug. Ik meen dat het pas een half jaar later was dat hij via de officiele weg de oversteek heeft weten te maken.UsaDutch schreef:Officieel is deze procedure nergens omschreven. Als je naar de US komt op een visa waiver met de intentie om te trouwen en zo blijven kunnen ze je terug sturen omdat je probeert te immigreren. Een en ander kan gewoon blijken uit het feit dat je je hele hebben en houden meezeult en bijvoorbeeld vanwege een trouwjurk in je koffer. Ik zeg niet dat het veel gebeurt maar het risico loop je altijd.Appie schreef:Je moet niet terug. Wat je wel moet doen is de papierwinkel in gang zetten: I-485 - change of status of temporary/permanent resident en I-765 (aanvraag werkvergunning).
Klopt wel ja. je hebt gelijk over de I-130. Voor de rest strookt je verhaal met die van mij: je begeeft je op glad ijs als je met een andere intentie dan toerist op de visa waiver het land in wil.UsaDutch schreef: Een iets ander verhaal is dat als je naar de US komt (op dat zelfde visa waiver) en gaat trouwen "in a spur of the moment" (nog steeds geen officiele methode trouwens.)
Als je namelijk op een visa waiver reist doe je afstand van het aanvragen van een adjustment of status.
Naast de I-485 en de I-765 moet je beginnen met de I-130 invullen. In dit hele verhaal gaan de kinderen gewoon mee. Denk er wel aan dat zolang je geen officiele status hebt je het land niet moet verlaten, pas nadat je een advanced parole hebt aangevraagd en het is toegekend kun je reizen.
Voor wat betreft je kinderen moet je er ook aan denken dat je toestemming van de vader nodig hebt.
Met de laatste immigratie-wijzigingen i.v.m. de bescherming van kinderen zou men wel eens heel anders tegen deze methode aan kunnen kijken. Ik heb daar echter geen informatie over. De immigratie-ambtenaar aan de grens bepaalt namelijk of hij je toe wil laten of niet.
(VISA WAIVER) Travelers should be aware that by requesting admission under the Visa Waiver Program, they are generally waiving their right to review or appeal a CBP officer’s decision as to their application for admission at the port of entry. Likewise, if the traveler is later found to have violated the conditions of admission under the Visa Waiver Program, they do not have the right to contest a removal order
Beste manier is om het gewoon de officiele weg te doen. Dus middels K1 (I-129F) of middels DCF (maar die voorwaarden zijn weer aangepast). Helemaal omdat je zit met je kinderen, je wilt -neem ik aan - in een situatie terecht komen waar jullie allemaal de dupe van kunnen zijn. Duurt misschien iets langer, maar het geeft je wel de tijd om alles rustig, en goed, te regelen.
K1 visa progress: Applied (10 jan ' 06); Approval (5 sept '06); Entry (15 Sept.'06); Married (14 Oct.'06); Applied for EAD I-765 & I-485 (28 Oct. '06); EAD approved (23 Jan.'07); Con. resident card approved (23 Feb '07), received (5 May '07)
Is deze situatie anders als je op een B2 visum het land in komt?
Ik weet dat je niet met trouwintenties mag binnenkomen, maar als je nu pas na een paar maanden besluit te trouwen?
Heb de vraag aan het consulaat gesteld, en die zeiden dat als je inderdaad pas in Amerika besluit te trouwen dat het dan ok is, maar dan moet je wel na je visum termijn het land uit als de I-130 dan nog niet is goedgekeurd.
Wat is dat "advance parole" aanvragen eigenlijk?
Ik weet dat je niet met trouwintenties mag binnenkomen, maar als je nu pas na een paar maanden besluit te trouwen?
Heb de vraag aan het consulaat gesteld, en die zeiden dat als je inderdaad pas in Amerika besluit te trouwen dat het dan ok is, maar dan moet je wel na je visum termijn het land uit als de I-130 dan nog niet is goedgekeurd.
Wat is dat "advance parole" aanvragen eigenlijk?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
In principe geldt hier hetzelfde voor, maar aangezien je op je B2 visum het land binnen komt is het voor de douane gewoon lastiger te controleren dat je ook daadwerkelijk de intentie hebt langer te blijven dan je B2 visum toestaat. Immers je B2 visum bepaalt dat je al een x- aantal maanden in het land mag verblijven, dus logisch zul je ook meer dingen meenemen.zudie schreef:Is deze situatie anders als je op een B2 visum het land in komt?
Op vakantie zul je niet zo 1-2-3 foto's meenmen van je familie. In het geval van B2 zou dit misschien wat logischer zijn. Natuurlijk kan het nog steeds argwaan veroorzaken.
Advance parole is het aanvragen van toestemming om het land weer in te komen indien je binnen de termijn van je visum (en deze is maar 1 malig geldig als entry) onverrichte zaken terug moet naar Nederland/belgie etc.zudie schreef: Wat is dat "advance parole" aanvragen eigenlijk?
Zonder deze aanvraag wordt je het land niet weer ingelaten indien je wederom op het eerder gebruikte visum het land in probeert te komen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 8688 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 25 Reacties