Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis treyj: 27 dec tot 14 jan

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
treyj
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis treyj: 27 dec tot 14 jan

Bericht door treyj »

Leuk (en handig) om ieder zn reisverslag/schema te lezen.
Wij gaan eind van het jaar naar Las Vegas en omstreken. We zijn meerdere malen in de VS geweest. Stedentrips NY, Orlando (die fase ja) en een rondrit Orlando-Cape Canaveral-Miami-Everglades-Indian Rocks.

Maar goed we gaan nu de (zuid)west kant eens doen.
Het idee voor december januari is:
26 dec - aankomst en inchecken hotel
27 dec - blijven in hotel (we komen laat aan op de 26e en zo houden we rekening met vertragingen)
28 dec - uitchecken hotel en camper of auto richting Grand Canyon zuid via Hoover dam.
29 dec - ""
30 dec - ""
31 dec - terug in Las Vegas voor oud en nieuw. inchecken hotel
1 jan - uitchecken hotel en richting San Fransisco met camper of auto (Heb zojuist via dit forum ontdekt dat er wel eens sneeuw kan liggen en er wegen gesloten zijn dus vandaar dat de keuze camper of auto nog niet gemaakt is. Daar hoop ik gaandeweg de planning uit te kunnen komen.)
2 jan - "" Ergens tussen LV en SF zijn. (Death Valley?)
3 jan - "" Ergens tussen LV en SF zijn. (Death Valley?)
4 jan - "" Ergens tussen LV en SF zijn. (Yosemite?)
5 jan - "" Ergens tussen LV en SF zijn. (Yosemite?)
6 jan - "" Ergens tussen LV en SF zijn. (Yosemite?)
7 jan - "" In de buurt van SF zijn. (Camper achterlaten als we camper hebben en overstappen op auto of auto aanhouden als we die al hadden.)
8 jan - "" SF stedentrip
9 jan - "" SF stedentrip
10 jan - "" Richting Los Angeles rijden met mogelijk overnachting tussen SF en LA.
11 jan - "" LA stedentrip.
12 jan - "" LA stedentrip.
13 jan - "" LA stedentrip en terug naar LV met mogelijke overnachting tussen LA en LV.
14 jan - "" LV stedentrip/relax.
15 jan - "" LV stedentrip en klaarmaken voor vertrek naar Amsterdam.

Snijdt dit schema een beetje hout?
Met de camper heb je een overnachting bij je, maar in de sneeuw rijden vind ik geen fijn idee met een camper. Daargelaten of het wel mogelijk is in de winter. Met de auto moet je je overnachtingen goed plannen. Hoeveel risico is er dat je geen overnachting kunt vinden tussen LV/GC en LV/LA?

Tips of vragen zijn welkom. Ik lees natuurlijk een hoop op het forum, maar er moeten ook nog een aantal zaken worden geboekt. :oops:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 27 dec tot 14 jan

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou je voor alleen de GC een camper gaan huren? En voor de rest van de route: ik weet niet of een camper handig is, maar met een auto zul je ook niet door de sneeuw gaan rijden; in de parken zijn dan sneeuwkettingen verplicht.
Yosemite kan prachtig zijn in de winter maar of het begaanbaar is, is de vraag. Death Valley is heerlijk in die periode, en dat geldt ook voor bijvoorbeeld Joshua Tree; daar zou je op de terugweg langs kunnen.
Je kunt ook een route doen met Valley of Fire, Zion, Page etc. Of verder naar het zuiden gaan (Phoenix, Tucson, ..).
Is SF een must?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hou ook bij de Grand canyon rekening met sneeuw in december/januari.

Hoe zie je zelf de rit van Death valley naar Yosemite? Je zal voor Yosemite sneeuwkettingen aan moeten schaffen. Officieel mag je dit niet op huurauto’s plaatsen...
In Yosemite zal veel ook niet bereikbaar zijn.

Lees evt eens reisverhalen van lid Kalaman, die maakt ook wel eens winterse reizen
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

De noordelijke route lijkt me niet echt haalbaar voor de tijd van het jaar.
Je zou ook kunnen beginnen in Los Angeles en dan Death Valley - Las Vegas (t/m jaarwisseling) en vervolgens een zuidelijker route kiezen. Grand Canyon - Sedona - Phoenix - omgeving Tucson - San Diego - Los Angeles.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik heb het idee dat je niet echt een idee hebt waar je heen reist. In die periode van het jaar is sneeuw bijna een vast gegeven op heel veel plaatsen (Zion, Bryce, Grand Canyon, Yosemite, Sequoia, ....) Dit brengt met zich mee dat soms ook bepaalde wegen afgesloten zijn voor alle verkeer. Zo is de rit vanuit Vegas via Death Valley naar Yosemite via de oostzijde van de Sierra's alvast uitgesloten.

Iets wat men ook al aanhaalt, de kans bestaat dat je op plaatsen komt waar sneeuwkettingen verplicht zijn en die mag je volgens de huurcontracten niet plaatsen op huurwagens.

Met de camper is het dan al helemaal geen optie gelet op de temperaturen die je tegenkomt.

Wat het risico betreft om geen hotelovernachtingen te vinden, in sommige gebieden zijn de hotels niet zo heel dik gezaaid, de bezettingsgraad is moeilijk in te schatten, soms als je geen plek vindt moet je algauw een flink aantal kilometers verder tot de volgende plaats. Maar, los van specifieke festiviteiten in een regio zou het die periode wel moeten lukken om iets te vinden.

Verder:
SF - LA op twee dagen is vrij gehaast.
LA - Las Vegas is dan weer goed te doen op een (halve) dag
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis treyj: 27 dec tot 14 jan

Bericht door Hans B »

Je hebt wel Amerika ervaring maar een ritje in Florida is toch een wereld van verschil met wat je nu wil.
Veegenoemde plekken zullen lastig bereikbaar zijn ivm het weer. Wij waren onlangs nog bij de Grand Canyon (10 okt) en toen vroor het s nachts al. Een camper lijkt luxe maar de 5 millimeter wand houdt de kou niet tegen.

Persoonlijk zou ik een zuidelijkere route aanhouden.
Phoenix Tucson LA San Diego.
Noordelijk van Phoenix ga je al snel naar 5000ft hoogte.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
treyj
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door treyj »

Bedankt voor de input!

We weten inderdaad nog niet zo goed wat we willen. Ja rondreizen, maar hoe en waar precies.
Zuidelijk gaan is wel een optie. SF hoeft niet perse, LA ook niet al zouden een aantal dingen wel leuk zijn als we toch in de buurt zijn.
Bijna weekend; dan kunnen we er weer even voor zitten en wat uitstippelen. De routes/reizen van kalaman vond ik ook wel inzichtvol.
To be continued.
cocoheitink
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door cocoheitink »

Ik vroeg me af hoe jullie reis geweest is en voor welke route jullie uiteindelijk hebben gekozen. :D Ik ga samen met mijn vriend aankomend jaar rond dezelfde tijd op pad en heb nu een beetje dezelfde vragen als jij hierboven. Wat beviel wel en wat beviel niet?

Ik vroeg me ook af of je alle accommodaties van tevoren hebt geboekt of dat je ze gewoon daar hebt geboekt? Omdat het echt het laagseizoen is, weet ik niet wat er mogelijk is.

Veel dank alvast!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer