Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mooie zonsondergang
Mooie zonsondergang
Ter voorbereiding op onze Amerikareis is het heerlijk om al jullie belevenissen en tips te lezen. Wat hebben we het toch goed, maar ter zaken.
We zijn gek op zonsondergangen. De mooiste die ik ooit heb gezien was de zonsondergang bij Zibriskie point, Death Valley. Ongetwijfeld hebben jullie ook zo je ervaringen. Die zou ik graag met jullie willen delen.
Het mag overigens ook een zonsopgang zijn hoor.
We zijn gek op zonsondergangen. De mooiste die ik ooit heb gezien was de zonsondergang bij Zibriskie point, Death Valley. Ongetwijfeld hebben jullie ook zo je ervaringen. Die zou ik graag met jullie willen delen.
Het mag overigens ook een zonsopgang zijn hoor.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
De zon is altijd hetzelfde als het goed is;) 't Is het moment waarop de zon opkomt ondergaat. Laat niet staan dat het inderdaad prachtige foto's zijn!Katleen schreef:Amaaaai, prachtige zon, prachtige foto's! Hoop er dit jaar ook mooie te trekken!

November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Het zijn stuk voor stuk prachtige plaatjes!!.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Hele mooie foto's allemaal. Volgens mij moet ik toch écht Olympic National Park eens in vakantieroute op gaan nemen.... die zonsondergang ziet er schitterend uit.

Arches National Park - oa. Balanced Rock

Alabama Hills

Arches National Park - oa. Balanced Rock

Alabama Hills
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Hoi allemaal,
dan wordt het toch zonsondergang bij de Grand Canyon. Heerlijk om ieder avond weer ergens een plek op de rotsen uit te zoeken en te genieten van het prachtige uitzicht

zonsopkomst;
Bryce !!!!!

Ben benieuwd naar nog meer foto's. Ik zelf geniet erg van deze momenten van de dag.
Groeten
dan wordt het toch zonsondergang bij de Grand Canyon. Heerlijk om ieder avond weer ergens een plek op de rotsen uit te zoeken en te genieten van het prachtige uitzicht

zonsopkomst;
Bryce !!!!!

Ben benieuwd naar nog meer foto's. Ik zelf geniet erg van deze momenten van de dag.
Groeten
Dirk Jan
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op de porch van Red Cliffs Lodge langs Colorado River Scenic Byway in Moab:

Zonsopgang in Grand Teton, bij de Jackson River:

MIami, bij Rusty Pelican:

Key West:

Het strand bij Siesta Key:

Zonsopgang in Grand Teton, bij de Jackson River:
MIami, bij Rusty Pelican:
Key West:

Het strand bij Siesta Key:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
om overbelichting van de zon te voorkomen moet je het licht meten net naast de zon.
Die instellingen neem je over en als je daarmee fotografeert krijg je de zon er dus mooi op (want je camera heeft daar de belichting gemeten) en wordt de rest donkerder of silhouet.
Ik heb het hier dan wel over het werken met een (digitale) spiegelreflex.
Met kleinere compactcameraatjes zijn spotmetingen vaak niet mogelijk.
Die instellingen neem je over en als je daarmee fotografeert krijg je de zon er dus mooi op (want je camera heeft daar de belichting gemeten) en wordt de rest donkerder of silhouet.
Ik heb het hier dan wel over het werken met een (digitale) spiegelreflex.
Met kleinere compactcameraatjes zijn spotmetingen vaak niet mogelijk.
Grand Canyon
Mijn mooiste, maar dan op film
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
En zet vooral ook je speakers even aan.
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
En zet vooral ook je speakers even aan.
Laatst gewijzigd door Diggel op 13 sep 2008, 20:16, 2 keer totaal gewijzigd.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Er zitten mooie zonondergangen en zonsopkomsten tussen de hiervoor geplaatste foto's.
Hier een paar van mij van tijdens onze Amerikareis in 2004.

zonsondergang vanuit een hotel in Denver, CO met in de verte de Rocky Mountains

dezelfde zonsondergang als hierboven, echter gereflecteerd in de ruiten van een gebouw

zonsondergang de volgende dag vlakbij het hotel nabij het vliegveld van Denver, CO

zonsondergang vanuit het vliegtuig op weg terug naar Nederland
Hier een paar van mij van tijdens onze Amerikareis in 2004.

zonsondergang vanuit een hotel in Denver, CO met in de verte de Rocky Mountains

dezelfde zonsondergang als hierboven, echter gereflecteerd in de ruiten van een gebouw

zonsondergang de volgende dag vlakbij het hotel nabij het vliegveld van Denver, CO

zonsondergang vanuit het vliegtuig op weg terug naar Nederland
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marko, die foto van de reflectie in het gebouw vind ik helemaal geweldig! Super mooi, die zou ik zo inlijsten!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1358 Weergaves
-
Laatste bericht door Estragon112
-
- 30 Reacties