Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SanFran: rondje Las Vegas met o.a. Yellowstone.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis SanFran: rondje Las Vegas met o.a. Yellowstone.

Bericht door SanFran »

Hoi allemaal,

Wij (mijn vriend en ik, twintigers) zijn net een maand terug van weer een fantastische reis door Canada/Amerika en zijn alweer aan het oriënteren op een volgende reis. Deze gaat hopelijk plaatsvinden in september 2018, mocht dat onverhoopt niet lukken gaat het september 2019 worden. Wij houden van de combinatie van steden en natuur, daarom hebben wij in onderstaande route Las Vegas, Salt Lake City en Denver opgenomen. De enige plek uit deze route die wij eerder hebben gezien is Las Vegas. We zijn geen wandelaars die uren aan het hiken zijn. Een wandeling van 30/45 minuten is voor ons genoeg. Ik ben benieuwd wat jullie feedback is op onderstaande route. We zijn van plan rond 3/4 september te vertrekken (afhankelijk van de prijzen van tickets). In deze route is Las Vegas het startpunt en eindpunt. Dit heeft ook mijn voorkeur. Zou ook nog een rondje Denver kunnen worden afhankelijk van de vliegtickets. We gaan trouwens een auto huren en hotels boeken.

Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas – Salt Lake City
Dag 3: Salt Lake City
Dag 4: Salt Lake City – Grand Teton
Dag 5: Grand Teton - Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone – Cody (via beartooth highway)
Dag 10: Cody - Custer
Dag 11: Custer
Dag 12: Custer – Estes
Dag 13: Estes
Dag 14: Estes – Denver
Dag 15: Denver
Dag 16: Denver – Grand Junction
Dag 17: Grand Junction – Durango via million dollar highway
Dag 18: Durango - Mesa Verde - Moab
Dag 19: Moab
Dag 20: Moab
Dag 21: Moab – Capitol Reef
Dag 22: Capitol Reef – Las Vegas
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las Vegas
Dag 25: Las Vegas – Amsterdam
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Sophie L
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondje Las Vegas met o.a. Yellowstone

Bericht door Sophie L »

Ik volg dit topic even mee.
Mijn vriend en ik hebben eigenlijk nagenoeg hetzelfde rondje in gedachten. Willen alleen Bryce nog meepakken.
In 2016 al het traditionele rondje zuidwesten gedaan en Bryce willen we graag nog een keer bezoeken.
Wij willen alleen eind mei/begin juni gaan. Nu alleen nog goedkope vliegtickets zien te vinden,
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Gaaf! Wij hebben in 2016 ook het traditionele rondje gedaan. Was mijn vriend zijn eerste kennismaking met Amerika, mijn 3e keer was dat. Gelukkig werd hij ook besmet met het Amerika virus :lol: Bryce hebben we allebei gezien, ik al 2x. Dat hebben wij nu wel gezien. Maar wel echt een geweldig park!
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hebben in 2015 ongeveer dezelfde route gedaan, alleen zijn we gestart en geëindigd in Denver. Het zuidwesten is mooi maar dit was ook een schitterende vakantie. Vraagje : is Denver een must ?. Persoonlijk vonden wij Denver nl. niet zo interessant. Wij vonden de stadjes die je onderweg tegenkomt zoals Cooke City, Durango, Silverstone etc. veel leuker. En ook in SLC met Temple Square en de shoppings malls hebben wij ons beter vermaakt.
Als je een dag over hebt is Denver prima, maar in jullie route is het stukje tussen Cody - Black Hills - Estes wel wat gehaast vind ik. Daar zou je wel een extra dag kunnen toevoegen. Van Cody naar Custer is een lange rit. Je rijdt door Bigh Horn, wat ook erg mooi is en onderweg is Devil's tower ook de moeite waard.
Als je alleen het Custer state park wilt zien is 1 dag voldoende maar dan heb je geen tijd voor Badlands. Al is er de kans dat dit park misschien wat tegenvalt na al het moois dat je al hebt gezien.
Mocht je Denver niet aandoen dan zou je vanuit Estes de volgende dag via de Trail Ridge Road kunnen rijden richting Grand Junction met onderweg ergens een overnachting. Wij hadden een overnachting in Georgetown, ook een erg leuk historisch plaatsje.
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Denver is wel een must ja. We vinden t wel lekker om af en toe even in een grote stad te zijn en te winkelen of naar een mall te gaan :P Mijn grootste twijfel zat ook al in het stuk Cody - Black Hills - Estes. We willen graag Mount Rushmore, badlands en custer state park zien. Ik zit er nu over te denken om 1 dag toe te voegen aan de reis. Waar zou jij die precies plaatsen?
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Als je Mount Rushmore, Custer park en Badlands wilt zien zou ik daar de extra dag inzetten.
Wij hebben het zo gedaan, maar dan in omgekeerde volgorde:
Eerste overnachting vanaf Cody in Deadwood. Dit is een leuk stadje en ligt gunstig ten opzichte van Badlands. Rapid City zou trouwens ook kunnen. De volgende dag Badlands bezoeken en overnachten in Custer. Vervolgens de extra dag gebruiken voor Custer State park incl. Mount Rushmore.

Als je graag mag shoppen (ik ook) dan is City Creek Center in SLC echt een aanrader. Ligt vlakbij Temple Square.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis SanFran: rondje Las Vegas met o.a. Yellowstone.

Bericht door Mrvanilla »

Leuke plannen en mooie route!

Jullie zijn geen enorme wandelaars maar wat ruimte bij Rocky Mountain NP zou wel mooi zijn. Het is echt een schitterend park. Er zijn ook een hoop korte wandelingen te doen. En Estes Park is, net als Jackson bij Grand Teton, een leuk toeristenplaatsjes waar het best goed vertoeven is. Je zou een dag kunnen winnen door Mesa Verde uit je planning te halen.

In Estes Park vond ik overigens de Peak to Peak Lodge echt een top motel. Niet te duur, super aardige eigenaren en een goede locatie.

Op dag 2 is het misschien leuk om een korte stop in Snow Canyon State Park te doen. Klein, maar mooi park en wellicht leuk om de benen te strekken. Je verliest die dag wel een uur maar waarschijnlijk zijn jullie dan ook vroeg wakker - dus een lange dag.

Een extra nacht tussen Torrey en Las Vegas zou ook wenselijk zijn, zodat je de tijd kan nemen voor de UT12. Een wandeling naar de Lower Calf Creek Falls is echt wel de moeite waard. Of hebben jullie dit al gedaan?

Succes.
Groetjes,
Daniel
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

@ingrid, thanks! Ik ga die extra dag daar toevoegen. En ik ga City Creek Center noteren, gaan we zeker een kijkje nemen.

@daniel, dankjewel! Ik zou Mesa Verde wel uit de planning willen halen voor een extra dag bij Rocky Mountain NP. Ik vraag me alleen af of het dan nog mogelijk is om de million dollar highway te rijden?

Hieronder eerst even een update van het schema. 1 extra dag toegevoegd aan het schema en deze bij deadwood of rapid city neergezet.

Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas – Salt Lake City
Dag 3: Salt Lake City
Dag 4: Salt Lake City – Grand Teton
Dag 5: Grand Teton - Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone – Cody (via beartooth highway)
Dag 10: Cody - Deadwood of Rapid City
Dag 11: Deadwood/Rapid City - Custer
Dag 12: Custer
Dag 13: Custer – Estes
Dag 14: Estes
Dag 15: Estes – Denver
Dag 16: Denver
Dag 17: Denver – Grand Junction
Dag 18: Grand Junction – Durango via million dollar highway
Dag 19: Durango - Mesa Verde - Moab
Dag 20: Moab
Dag 21: Moab
Dag 22: Moab – Capitol Reef
Dag 23: Capitol Reef – Las Vegas
Dag 24: Las Vegas
Dag 25: Las Vegas
Dag 26: Las Vegas – Amsterdam
Laatst gewijzigd door SanFran op 25 okt 2017, 10:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Is de Million Dollar Highway een must? Zo niet dan kun je ook van Grand Junction naar Moab rijden via de prachtige UT128. Schitterende weg. Je kunt dan ook nog even het spookstadje Cisco aandoen; stelt niet heel veel voor maar grappig om eens te zien.
Groetjes,
Daniel
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ik heb er veel goede verhalen over gehoord, vandaar dat ik 'm graag wilde rijden. Ik had zelf bedacht om vanuit Durango met een omweg via de UT128 naar Moab te rijden. Dan wilde ik eerst vanuit Durango naar Cisco en dan naar Moab. Is dat te doen? Maar een extra stop tijd in Rocky Mountains klinkt ook aantrekkelijk.. Keuzes Keuzes.

Ik ga je tip over de accommodatie voor Estes noteren. En de stop op dag 2 ook! Voor de UT12 zou ik ook wel extra tijd willen inplannen, maar ik zou niet weten waar ik nog meer moet schrappen. UT12 hebben wij nog niet gedaan. Denk je dat het te doen is om vroeg uit Capitol Reef te vertrekken en dan tegen de avond in Vegas aan te komen? Vroeg is voor ons trouwens rond 8 uur :P
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Dat is zeker te doen. Het hangt een beetje af wat je allemaal zou willen zien en doen aan de UT 12. Als je vroeg vertrekt en vroeg begint aan de Lower Calf Creek Falls Trail (ben je met 2/3 uurtjes mee klaar) en voor de rest niet veel onderneemt dan kan dat natuurlijk. Ik neem aan dat Bryce niet meer bezocht gaat worden (?).

Een lunchstop bij Kiva Koffeehouse en daarna nergens meer stoppen...het kan. Vergeet niet goed naar buiten te kijken want de uitzichten zijn magnefiek. Je wint weer een uur die dag he. Ik zou wel iets eerder opstaan dan, zodat je bijvoorbeeld acht uur aan de Lower Calf Creek kunt beginnen; is het ook nog eens lekker rustig, want de trail is erg populair.

http://www.allesamerika.com/Utahbyway12.html hier een kort artikel over UT12 die ik ooit schreef, misschien heb je er iets aan.

Edit: overigens blijf ik wel van mening dat een extra nachtje hiertussen wel fijn zou zijn hoor. Wellicht een stop in Cedar City ofzo. Kun je de dag erna, onderweg naar Vegas nog Kolobs Canyon (de 'andere kant' van Zion) en bijvoorbeeld Cedar Breaks NM bezoeken.
Groetjes,
Daniel
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Nee Bryce gaan we inderdaad niet meer bezoeken. Tsja, een extra stop op dat stuk klinkt ook fijn. Nu is het dus kiezen tussen de volgende scenario's:
1. Mesa Verde en Million Dollar highway schrappen en deze dag bij Estes plaatsen.
2. Mesa Verde en Million Dollar highway schrappen en deze dag tussen Capitol Reef en Las Vegas plaatsen.
3. Het schema laten zoals het is.

Zijn er nog meer mensen met adviezen en ervaringen hierover? Ik vind het erg lastig, alles is zo mooi. Het liefst zou ik er nog meer dagen bij plakken, maar 26 dagen is wel de max.
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Ik zou het schema zo laten. Je hebt nu de kans om de Million Dollar Hwg toe te voegen in de route.
Maar wat als je de route omdraait. Dus:
LV naar Capitol Reef
Capitol Reef - Moab via Green River, Cisco en de 128. (dit is in km korter dan vanaf Durango en een meer logischer route als je de 128 wilt rijden)
Moab - Mesa Verde - Durango
Durango - Grand Junction en daarna Denver/Estes en het vervolg

Misschien is het financieel ook nog een optie om er een one way van te maken. Starten in LV en eindigen in Denver of andersom. Scheelt 1 of 2 dagen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

SanFran schreef: Zijn er nog meer mensen met adviezen en ervaringen hierover?
Een advies niet, een ervaring wel. Wij reden de Million Dollar Highway in 2010 bij slecht weer en hebben er daardoor niets van gezien. Wij hadden Mesa Verde N.P. bezocht en reden naar Black Canyon Of The Gunnison en moesten deze weg sowieso rijden. Als je alleen voor de Million Dollar Highway naar Durango rijdt, neem je dus het risico van een "verloren" dag. Die keuze is aan jullie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lastig. Je bent er nu in de buurt, maar dat geldt ook voor andere mooie plaatsen in Colorado. Misschien ga je nog eens terug; dan kun je het combineren met Great Sand Dunes, Black Canyon of the Gunisson, Crested Butte, Aspen, etc, etc.
Wij hadden in 2013 ook geen goed weer toen we de Million Dollar Hwy reden; het was voor ons geen bijzondere route.
Als je Mesa Verde schrapt zou je in plaats van 2 nachten Estes Park ook 1 nacht Estes Park (geen Estes) en 1 nacht Grand Lake kunnen doen. En dan eerst Denver bezoeken.
Wij zaten dit jaar in de Discovery Lodge; is goed bevallen. Kijk voor Rocky Mountain NP eens in ons 2017-verslag.

Als je de UT12 nog niet hebt gereden zou ik daar een extra overnachting plannen. Dat ligt op je route.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Het kan verkeren. Je kunt overal een slechte dag treffen ook in Yellowstone , RMNP etc.. Wij hadden een stralende dag en vonden de route prachtig incl. het stadje Silverstone waar de oude stoomtrein aankomt.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Bedankt allemaal voor jullie reacties, echt top!
Ja het weer.. We kunnen in Yellowstone natuurlijk ook slecht weer en sneeuw treffen. Ikzelf neig nu toch meer naar Million Dollar highway en Mesa Verde laten vallen en deze dag plaatsen bij UT12, Estes Park of Grand Lake. We rijden natuurlijk ook al de Beartooth highway, UT128 en UT12. Mijn vriend is er echter nog niet helemaal over uit :P Wie weet zijn er toch nog mogelijkheden om nog een dag extra te gaan (als we er toch zijn :wink: ), maar dat laten we nog even afhangen van hoe hoog de kosten gaan zijn op basis van 26 dagen. En dan nog zullen we moeten kiezen waar we die dag dan weer gaan plaatsen :lol:
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Nog even een vraag over Yellowstone. Als ik nu op de website kijk voor accommodatie in het park is er of niks beschikbaar of het is rond de 250 dollar per nacht of het is een gedeelde badkamer. Dat gaan we niet doen. Wat zouden jullie aanraden qua accommodatie buiten het park? Tijdens onze eerste reis sliepen we bijvoorbeeld in Mariposa voor Yosemite en de tweede en derde keer in Oakhurst, dat vonden wij qua afstand niet erg om elke dag te rijden. En is het handig om op 1 plek te blijven 4 overnachtingen, of handiger om op verschillende plaatsen te doen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor september 2018 zal het wel lastig zijn om nog iets te vinden in het park, maar je hebt natuurlijk nog de tijd en er zijn altijd annuleringen. Afhankelijk van wanneer je er precies bent kan het al wel zijn dat sommige voorzieningen en accommodaties al gesloten zijn. Je zou alvast in West Yellowstone, Gardiner en Cooke City kunnen kijken. Als je buiten het park iets neemt, doe dan zeker verschillende locaties, anders moet je echt heel ver rijden elke keer. Kijk welke delen van het park je wilt bezoeken en waar je dan het beste kunt overnachten. Ik zou zorgen dat je iets boekt wat je kunt annuleren. Als er dan in het park iets vrij komt kun je altijd nog daarvoor keizen. Er zijn in het park voldoende betaalbare mogelijkheden. Ik zou me ook niet laten weerhouden door het ontbreken van een eigen badkamer. Wij vinden de kamers in de Old Faithful Inn geweldig; een geweldige locatie en uitzicht op de geisers. De badkamers zijn ontzettend schoon, en alle keren dat wij daar zaten hadden we die badkamers altijd voor onszelf. Kijk eens in ons 2015- en 2017-verslag voor onze accommodaties in het park.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Wij zijn in juni 2015 in Yellowstone geweest en konden het jaar daarvoor in september nog 2 nachten reserveren in Canyon Village en 1 nacht in Grant Village. In Canyon Village was alleen de luxere western cabin nog beschikbaar. Die was ook behoorlijk aan de prijs maar voor ons was het voordeel dat we de prijs konden delen omdat we met 2 stellen op 1 kamer verbleven.
De lodges in Old Faithfull zijn qua prijs het aantrekkelijkst. Je kunt kiezen tussen een kamer met badkamer of een gezamenlijke badkamer. Voor beiden valt de prijs nog mee. Ik zou zeker kijken of daar nog iets vrij is. (sowieso nog op 13 september zag ik)
Voor het noordelijker gedeelte kunt je kijken naar Gardiner en voor de laatste nacht is Cooke City wellicht een prima optie omdat je via de Lamar valley het park verlaat. Cooke City ligt ook aan het begin van de Beartooth Hgw.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer