Waarom zou je ook teruglezen als je ook een nieuwe vraag kan stellen waar iemand wel weer hetzelfde antwoord op geeft idd.sanook schreef:Maar dit is geen nieuw advies, het wordt meerdere keren per week gegeven. Het komt blijkbaar niet in mensen op om even een paar pagina's terug te lezen zodat ze veel vragen al beantwoord zien.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Kleine moeite om te antwoorden, indien je er geen zin in hebt, ga dan een ander topic lezen.
Ik ben altijd blij als iemand me helpt, zelfs al is de vraag al eens gesteld.
Ik ben altijd blij als iemand me helpt, zelfs al is de vraag al eens gesteld.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ben ik niet met je eens.
Als men begint met de openingspost van dit topic te lezen, dan kunnen deze vragen al achterwege blijven. Sommige mensen doen ook niet echt moeite om antwoord te vinden op vragen.
Als men begint met de openingspost van dit topic te lezen, dan kunnen deze vragen al achterwege blijven. Sommige mensen doen ook niet echt moeite om antwoord te vinden op vragen.
Sorry, het was niet mijn bedoeling om hier een discussie te starten. Ik wou gewoon wat tips horen van Amerika-kenners die meer ervaring hebben dan ik.
Maar het was inderdaad beter geweest om eerst de beginpost eens grondig te lezen.
Plannen zijn ondertussen gewijzigd, maar wou jullie toch bedanken voor de moeite...

Plannen zijn ondertussen gewijzigd, maar wou jullie toch bedanken voor de moeite...
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat is snelM23M schreef:Plannen zijn ondertussen gewijzigd, maar wou jullie toch bedanken voor de moeite...

-
- Amerikafan
Dat krijg je er nou van. Onaardige mensen.... jagen mensen weg naar Timboektoe. Laten de VS nu maar voor wat het is.

Maar goed, om nog wat vuur aan te wakkeren...als iedereen alle topics doorleest voordat hij/zij wat vraagt dan kan je het forum wel sluiten. Dan hoeft er geen vraag meer gesteld te worden. 99% is al gezegd.

Maar goed, om nog wat vuur aan te wakkeren...als iedereen alle topics doorleest voordat hij/zij wat vraagt dan kan je het forum wel sluiten. Dan hoeft er geen vraag meer gesteld te worden. 99% is al gezegd.
Ben ik het niet mee eens. Je kan bijv. vragen stellen over de hoogte van de tarieven. Of over hoelang overstaptijden het beste zijn. Of welke maatschappij de betere is. Dit discussie-topic is zeker niet overbodig.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
EensMichelAngelo66 schreef:Dat krijg je er nou van. Onaardige mensen.... jagen mensen weg naar Timboektoe. Laten de VS nu maar voor wat het is.![]()

- kustbewoner
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zie net tickets passeren voor juli volgend jaar van ong 500 euro voor een retour Brussel Orlando met 1 overstap. Zowel Lufthansa als KLM hebben deze in de aanbieding, Wat zijn jullie ervaringen met beide maatschappijen en is Orlando een goed uitvalsbasis voor een loop Oostkust -Washington DC.
Is 500 euro een goede prijs ?
Is 500 euro een goede prijs ?
Ik heb net online een rechtstreekse vlucht gevonden van Brussel naar Miami (en terug) in mei, via Tui. Dit voor €440 pp. Nu belde ik naar m’n reisbureau met de vraag als ze deze vluchten ook aanbieden. Ik kreeg het antwoord: “ja maar hou er rekening mee dat dit chartervluchten zijn.” Ik mocht het haar op mail zetten, dan zou ze het bekijken als ze tijd had.
Wat denken jullie? Gewoon boeken via Tui zelf? Of best even wachten op het reisbureau? Is een chartervlucht nadelig?
Wat denken jullie? Gewoon boeken via Tui zelf? Of best even wachten op het reisbureau? Is een chartervlucht nadelig?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@Kustbewoner:
Die 500 Euro is voor juli een prima prijs, zal mij niet uitmaken of het nu KLM of Lufthansa is. KLM zal/kan nog wel eens een stukje trein aan vastzitten. Of Orlando gunstig is voor jullie "loop", geen idee. Ligt eraan wat je allemaal wil gaan zien, Blijf je wat verder noordelijk, dan zijn er nog wel andere luchthavens waar je op kan zoeken, (Atlanta, Philly, Washington, Charlotte, Jacksonville etc.) dan ligt Orlando wel zuidelijk.
@Kigi:
Heb je niet aan dat reisbureau gevraagd waarom ze zo nadrukkelijk aangeven dat het van TUI chartervluchten zijn? Wij hebben in 2016 met TUI op Orlando Sandford gevlogen. Op zich prima vlucht. Aanvliegen op een prima, wat kleinere, luchthaven maar je zit wat krapper en de service is wat beperkter.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chartermaatschappij
Die 500 Euro is voor juli een prima prijs, zal mij niet uitmaken of het nu KLM of Lufthansa is. KLM zal/kan nog wel eens een stukje trein aan vastzitten. Of Orlando gunstig is voor jullie "loop", geen idee. Ligt eraan wat je allemaal wil gaan zien, Blijf je wat verder noordelijk, dan zijn er nog wel andere luchthavens waar je op kan zoeken, (Atlanta, Philly, Washington, Charlotte, Jacksonville etc.) dan ligt Orlando wel zuidelijk.
@Kigi:
Heb je niet aan dat reisbureau gevraagd waarom ze zo nadrukkelijk aangeven dat het van TUI chartervluchten zijn? Wij hebben in 2016 met TUI op Orlando Sandford gevlogen. Op zich prima vlucht. Aanvliegen op een prima, wat kleinere, luchthaven maar je zit wat krapper en de service is wat beperkter.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chartermaatschappij
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
@Ruud2004 nee want ze hadden nu geen tijd. Het kantoor zat vol. Als ik het op mail zou zetten, zou ze het bekijken als ze tijd had. Dus ik heb geen flauw idee waarom ze deze vluchten misschien zouden ‘afraden’.
Ik heb eerder ook al eens met Tui gevlogen. Niet naar Amerika maar naar Cuba en dit is prima meegevallen. Ik vond het comfort zelfs super. Moet er wel bijzeggen dat we toen met de Dreamliner vlogen. Maar Tui lijkt me nu toch geen laaggerangschikte maatschappij qua comfort?
Ik heb eerder ook al eens met Tui gevlogen. Niet naar Amerika maar naar Cuba en dit is prima meegevallen. Ik vond het comfort zelfs super. Moet er wel bijzeggen dat we toen met de Dreamliner vlogen. Maar Tui lijkt me nu toch geen laaggerangschikte maatschappij qua comfort?
@Ruud2004 nee want ze hadden nu geen tijd. Het kantoor zat vol. Als ik het op mail zou zetten, zou ze het bekijken als ze tijd had. Dus ik heb geen flauw idee waarom ze deze vluchten misschien zouden ‘afraden’.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Da's recent al een paar keer voorbij gekomen, lees even terugKigi schreef:Dus ik heb geen flauw idee waarom ze deze vluchten misschien zouden ‘afraden’.

Maar:
Wat betreft charter (bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Chartermaatschappij)Tui is zonder ruimbagage, dus minimaal €60 pp extra voor een retour met 1 koffer van 25 kilo. Bovendien moet je bij tui ook betalen voor inflight entertainment en is de service aan boord qua drankjes en eten zeer karig....wel iets om mee te nemen in de prijsvergelijkingen
... en als er iets mis gaat kunnen ze geen eenvoudige oplossing voor een vervangende vlucht bieden, omdat ze geen onderdeel uitmaken van een alliantie en relatief weinig vluchten op de USA hebben.
Chartermaatschappijen gooien hun dienstregeling makkelijker en vaker om dan lijndiensten, dus kan het type vliegtuig, vertrektijden, een extra tussenstop op Orlando als je naar Miami vliegt en omgekeerd etc voorkomen en dan heb je geen rechten. En dan heb ik het nog niet over het oplossen van problemen zoals met orkaan Irma waar TUI wel erg laat in actie kwam, eventueel faillissement,... Zoals we met Air Berlin zagen heb je met alleen een ticket weinig rechten en bieden de grote alliances meer zekerheid.Een chartermaatschappij is een luchtvaartmaatschappij die chartervluchten aanbiedt. Dit zijn vluchten, die niet volgens een vaste dienstregeling gevlogen worden, maar in opdracht van een of meer klanten, die een groep mensen samen willen laten reizen.
De klanten van chartermaatschappijen zijn meestal bedrijven die complete vakanties op zonnige toeristenbestemmingen verkopen, inclusief vlucht en hotel. Ook andere bedrijven en sportteams die een groep op een economische manier moeten vervoeren, maken gebruik van chartermaatschappijen.
Om hun prijzen laag te houden, vliegen chartermaatschappijen graag met volle vliegtuigen, en geven vaak minder service dan de traditionele luchtvaartmaatschappijen. Chartermaatschappijen vliegen ook vaak vanuit kleinere luchthavens, en naar luchthavens in het buitenland die vaak niet door lijndiensten bereikt worden.
Ik zou sowieso rechtstreeks boeken om bij wijzigingen niet steeds naar het reisbureau te moeten als het kantoor vol zit etc.
Die 440,- wordt dus 500,- met bagage en daarvoor zou ik in mei Delta/KLM of Lufthansa/United vliegen, zelfs met een tussenstop.
@harryh bedankt voor je info. Ik heb ondertussen ook zelf even contact opgenomen met Tui. Lange afstanden vliegen zij blijkbaar altijd met de Dreamliner. Hier heb ik eerder al meegevlogen en was prima. Het enige wat me zorgen baarde was het lezen van online ervaringen. Blijkt dat sommige mensen ineens vlogen met een ander toestel (lees: verouderd en met een andere maatschappij). Ook dit heb ik nagevraagd en Tui zou zijn vluchten nooit uitbesteden. Wel kunnen er inderdaad wijzigen aangebracht worden aan uren, eventueel toestel indien dit nodig is, ...
Wat betreft de prijs van €440, deze is inclusief bagage. Ik had al even verdergeklikt om dit te bekijken, en dit ook al in de prijs meegerekend.
Ik was in eerste instantie enorm blij met deze prijs, maar blijkt dat, na online zoeken, velen toch niet zo lovend zijn over chartervluchten/Tui. En eventueel zoals je zegt meer willen betalen voor een vlucht met overstap met Delta, ...
Wat betreft de prijs van €440, deze is inclusief bagage. Ik had al even verdergeklikt om dit te bekijken, en dit ook al in de prijs meegerekend.
Ik was in eerste instantie enorm blij met deze prijs, maar blijkt dat, na online zoeken, velen toch niet zo lovend zijn over chartervluchten/Tui. En eventueel zoals je zegt meer willen betalen voor een vlucht met overstap met Delta, ...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Voor wat dat waard is, ze kunnen een vliegtuigtype zo maar veranderen.
Wij hebben 1x met TUI naar MIA gevlogen maar nooit meer. Was van alles mis met de service, temperatuur in het vliegtuig, geen dekens en kussens en kapotte entertainment. Wel schadevergoeding voor gekregen.
Ook een keer Air Europa naar MIA geprobeerd, geboekt op een Dreamliner, 3 dagen voor vertrek werd dit een ander type vliegtuig, zonder schermen, en onze goeie gereserveerde plaatsen hadden we niet meer.
Dus sindsdien alleen nog Delta/KLM of Lufthansa/United en als het niet anders kan BA. Maar ik vind LHR verschrikkelijk dus liever geen BA.
Wij hebben 1x met TUI naar MIA gevlogen maar nooit meer. Was van alles mis met de service, temperatuur in het vliegtuig, geen dekens en kussens en kapotte entertainment. Wel schadevergoeding voor gekregen.
Ook een keer Air Europa naar MIA geprobeerd, geboekt op een Dreamliner, 3 dagen voor vertrek werd dit een ander type vliegtuig, zonder schermen, en onze goeie gereserveerde plaatsen hadden we niet meer.
Dus sindsdien alleen nog Delta/KLM of Lufthansa/United en als het niet anders kan BA. Maar ik vind LHR verschrikkelijk dus liever geen BA.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Tja, het blijft persoonlijk natuurlijk maar wij hebben toch al een aantal keren naar volle tevredenheid gevlogen met TUI naar Miami.
Je weet idd dat de service wat minder is maar bv. de mogelijkheid van duo-Seat vond ik dan wel weer lekker. Zo hadden wij heen en terug een rijtje van 3 stoelen in comfort voor ons 2-en in de Dreamliner.
Reden dat we nu voor KLM kiezen is dat dit echt een rechtstreekse vlucht is terwijl je met TUI nog een tussenstop hebt op Orlando Sanford.
Je weet idd dat de service wat minder is maar bv. de mogelijkheid van duo-Seat vond ik dan wel weer lekker. Zo hadden wij heen en terug een rijtje van 3 stoelen in comfort voor ons 2-en in de Dreamliner.
Reden dat we nu voor KLM kiezen is dat dit echt een rechtstreekse vlucht is terwijl je met TUI nog een tussenstop hebt op Orlando Sanford.
Ik heb een vraagje. In februari vlieg ik vanaf Schiphol naar Las Vegas via Heathrow. Nu zag ik dat de overstap-tijd op Heathrow 1,5 uur is. Ik maak me een beetje zorgen daarover. Is dat genoeg? En hoe zit het met mijn koffer? Gaat dat automatisch of moet ik die oppikken bij de band en dan weer inchecken voor de volgende vlucht? Ik heb nog nooit gevlogen met een tussenlanding waarbij ik van vliegtuig moet wisselen namelijk.
Laatst gewijzigd door Ivetje op 29 okt 2017, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Je bagage gaat door naar je eindbestemming. Anderhalf uur op Heathrow kan krap zijn.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Een en ander is o.a. afhankelijk van de terminal waar je aankomt en vertrekt. Probeer ook eens de zoekfunctie te gebruiken: search.php?keywords=overstap+heathrow
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19798 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties