Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV lottery Green card winnaar Seppie

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: DV lottery Green card winnaar Seppie

Bericht door ADE01 »

Met 60k, zonder kinderen, kom je echt makkelijk rond in zo'n beetje alle staten op wat uitzonderingen en grote steden na. Het gemiddelde inkomen in de VS is net lager dan 60k en dat is een huishouden en gaat niet uit van 2 volwassenen. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je levensstandaard is en hoe je bepaalde zaken aanpakt. Maar als je met 60k voor 2 personen geen comfortabel leven kunt hebben doe je echt iets verkeerd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Heb je al contact gehad met transportbedrijven, om te vragen hoe groot de kans is dat ze twee beginnende bestuurders als koppel op de lange afstand zetten?
Nogmaals, er mag vraag zijn naar chauffeurs, maar een cdl krijg je niet zomaar, en bij vrijwel alle bedrijven die lange afstanden rijden willen ze mensen met ervaring.

Niet om negatief te doen, maar ik heb het idee dat jullie er wel,erg van uit gaan dat je daar makkelijk werk vindt in die branche.

Misschien kan je eens hier vragen, facebook groep die erg groot is in Truckend Amerika, en waar je echte praktijk mensen vindt, die jullie serieus advies kunnen geven.

https://www.facebook.com/twistedtruckers/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zie hier ook vaak dat ze vrachtwagenchauffeurs zoeken, maar dan op zelfstandige basis. Dus je moet je eigen truck leasen. Een van mijn vroegere cliënten heeft dat ooit gedaan, maar zei dat het erg slecht betaalde, omdat het per opdracht is, en met de toenemende files, hij er veel langer over deed van in de beginjaren, maar niet meer betaald kreeg.
Ik zie hier in Canada ook dat men op de lange afstand vaak een ervaren chauffeur zet, die dan een 'apprentice' meeneemt om het vak te leren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Seppie
Amerika-ontdekker

Bericht door Seppie »

Er zijn behoorlijk wat bedrijven die juist op zoek zijn naar beginners. Denk aan Swift, CR England, US Xpress, Prime en nog veel meer. Het begin salaris is lager, daarom heb ik het ook over een startsalaris van 60k samen. Je moet een aantal testen doen voor je permit, dan rij je 200 uur met een ervaren bestuurder. Dan pas mag je alleen rijden. Hierna kom je bijna altijd OTR uit, dan ben je weken achter elkaar van huis en slaap je in de vrachtwagen. Dit is krap leven voor 2 mensen, maar mijn vrouw en ik hebben weinig ruimte nodig en kunnen goed samenzijn voor lange perioden. Als ik ze mail zijn ze geïnteresseerd maar ik heb een rijbewijs nodig voordat ik me aan kan melden voor oriëntatie.
We gaan er van uit dat het niet luxe zal zijn in het begin, maar dat geeft helemaal niet.

We hebben overigens de tickets geboekt, en een airBnB voor de eerste maand. Spannend. In die tijd moeten we veel regelen zoals een bankrekening, auto, rijbewijs en een huisje/appartement.

Voor de geïnteresseerden, we gaan mid januari naar Houston Texas. Maar dat is voor het landen en niet Per se onze eindbestemming.
ADE01
Amerikakenner

Bericht door ADE01 »

Nice! Succes in ieder geval, lijkt me enorm gaaf om zo veel van de VS te zien!

Rijbewijs lijkt me dan wel belangrijk en dat kan in sommige staten best lang duren. Lees de voorwaarden van de lokale DMV goed door indien je dat nog niet gedaan had. Ik weet niet hoe het in Texas is maar in mijn county in Florida gaat het op afspraak, moet je bewijs van huisvesting hebben in de county van de DMV (2 rekeningen met je naam en adres er op) en moet je beschikken over een auto+verzekering voordat je je rijbewijs kunt halen.

Cash geld / dollars kan ook lastig zijn. Pinnen is het voordeligst maar dan zit je al snel aan de limiet van je Nederlandse bank wanneer je bijvoorbeeld een auto wil kopen of weer ergens borg moet betalen. Je kunt in Nederland al wat cash omzetten in dollars bij een voordelige exchange (in Amsterdam zit er 1), of je moet zorgen dat je je cash op een andere manier naar dollars kunt krijgen. Pinnen met je Nederlandse pas is ook voordelig maar lukt hier in slechts 50% van de apparaten. Ik heb gelukkig al vrij snel m'n Nederlandse AMEX om kunnen zetten in een Amerikaanse, dat geeft wat meer tijd om euro's voordelig naar dollars om te zetten. En die werkt overal, er zit cash back op, je bouwt er credit score mee op, enzovoorts.
Seppie
Amerika-ontdekker

Bericht door Seppie »

Goede tips. We hebben op dit moment geen creditcard, gebruiken het niet, maar gaan er in de vs zeker aan moeten geloven. Bankrekening ook nodig natuurlijk.

Weet iemand hier hoe het is geld over te maken naar een vs bankrekening? Kost dat belachelijk veel of is dat een slecht idee?
BFTE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door BFTE »

Seppie schreef:Goede tips. We hebben op dit moment geen creditcard, gebruiken het niet, maar gaan er in de vs zeker aan moeten geloven. Bankrekening ook nodig natuurlijk.

Weet iemand hier hoe het is geld over te maken naar een vs bankrekening? Kost dat belachelijk veel of is dat een slecht idee?
Wij gebruiken de website Transferwise.com. Gaat snel, is betrouwbaar, en gebruikt de dag-rates, en een nihile overboek-fee. Zeker een aanrader mijn inziens. Ook voor grotere bedragen.
Afbeelding
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Rijbewijs halen binnen een maand in TX gaat een uitdaging worden. Voor je initiele aanvraag heb je address proof nodig, wij hebben altijd een huurcontract EN electriciteits of waterrekening gebruikt. Dat lukt niet met een airbnb denk ik. Na aanvraag en theorie kun je pas een afspraak maken voor praktijk, en dat kans soms wel een paar weken duren voor er plek is. Tegenwoordig moet je geloof ik ook nog tussendoor een defensive driving course online doen. Als alles meezit duurt dit hele proces nog steeds meer dan een maand volgens mij (als je pech hebt wel 2).

Maar Houston is natuurlijk een geweldige bestemming!
Terug in Texas!
viencent
Amerika-ontdekker

Bericht door viencent »

BFTE schreef:
Wij gebruiken de website Transferwise.com. Gaat snel, is betrouwbaar, en gebruikt de dag-rates, en een nihile overboek-fee. Zeker een aanrader mijn inziens. Ook voor grotere bedragen.
Ik heb ook al meerdere malen transferwise gebruikt en kan enkel bevestigen wat jij zegt! Snel, betrouwbaar en goedkoop! :thumbup:
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

hemmie schreef:Na aanvraag en theorie kun je pas een afspraak maken voor praktijk, en dat kans soms wel een paar weken duren voor er plek is. Tegenwoordig moet je geloof ik ook nog tussendoor een defensive driving course online doen. Als alles meezit duurt dit hele proces nog steeds meer dan een maand volgens mij (als je pech hebt wel 2).
Wow, dat heeft me echt verbaasd. Toch een groot verschil tussen Red States die vaak (beweren) bureaucratie te willen verminderen. Ik heb ervaring met 3 staten en vond Virginia en Ohio de makkelijkste. In VA hoef je geen afspraak te maken voor het rijexamen. Je loopt binnen voor theorie en terwijl je er bent vraag je of nog een plekje beschikbaar is voor praktijk. Verder is VA best laks met car registration… autoverzekering is niet vereist. Hoe laks VA is heb ik pas gemerkt toen we vorige week 1 van onze auto’s aan familie in VA hebben verkocht en hem de NC title hadden gegeven.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Misschien is het niet overal in TX zo, maar dit is mijn ervaring in Greater Houston, en ik heb dit van meer mensen gehoord. Tijd van het jaar scheelt wel nog, in de zomervakantie is het erg druk met tieners, in januari gaat het volgens mij al sneller. Ik ben al lang blij dat je tegenwoordig online kunt inchecken en niet meer urenlang in de rij hoeft te staan!
Terug in Texas!
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Got it. Ik geloof ook dat veel meer Amerikanen vanuit andere staten, vooral vanuit CA, naar TX verhuizen dan andersom. Trouwens, hier in NC moet je theorie-examen doen als je een rijbewijs van een andere staat wilt inwisselen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

viencent schreef:
BFTE schreef:
Ik heb ook al meerdere malen transferwise gebruikt en kan enkel bevestigen wat jij zegt! Snel, betrouwbaar en goedkoop! :thumbup:
Hier nog iemand, enorm tevreden over TranferWise. Dikke aanrader.

In AZ is het een makkie om je rijbewijs te halen. Zoals Adam al zegt, gewoon binnen lopen en je aanmelden, ik kon gewoon mijn theorie en mijn praktijd meteen achter elkaar doen. Het wachten duurde langer dan beiden eigenlijke examen :mrgreen:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Seppie
Amerika-ontdekker

Bericht door Seppie »

Hahaha, we zullen zien dan. de eerste maand zitten we in een airBnB maar we kunnen een paar mensen hulp vragen met dingen als auto's, woningen en bureaucratie.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hulp vragen zal je geen adres opleveren, en die bureacratie kun je niet omzeilen. Ik zou overwegen z.s.m. daadwerkelijk een huis of appartement te huren en weg te gaan uit die airbnb. Wij hebben altijd binnen een paar dagen woonruimte kunnen huren, dan heb je al een huurcontract, en zogauw je water en electriciteit regelt krijg je daar ook post van die je als 2e proof kunt gebruiken.
Terug in Texas!
ADE01
Amerikakenner

Bericht door ADE01 »

Overigens kun je hier in Florida gewoon online een afspraak maken voor je rijbewijs zonder adres/auto e.d. reeds geregeld te hebben. Ze vragen enkel of je een resident bent en het bewijs is pas nodig wanneer je daadwerkelijk in de DMV bent en je je moet legitimeren. Nu ben ik volgende week aan de beurt voor m'n examen, anders had ik nog 3 weken langer moeten wachten.
Seppie
Amerika-ontdekker

Bericht door Seppie »

We gaan zo direct naar Schiphol om over te vliegen. Wat een werk om alles voor te bereiden, maar wat hebben wij een zin.

Ik wil iedereen bedanken voor hun hulp en raad. Hopelijk duurt het laatste proces bij immigrations en customs niet te lang en mogen we snel naar buiten om onze nieuwe woonplaats te gaan ontdekken.

Vrgr,
Sep
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Cool! Veel success. :thumbup:
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Seppie schreef:We gaan zo direct naar Schiphol om over te vliegen. Wat een werk om alles voor te bereiden, maar wat hebben wij een zin.

Ik wil iedereen bedanken voor hun hulp en raad. Hopelijk duurt het laatste proces bij immigrations en customs niet te lang en mogen we snel naar buiten om onze nieuwe woonplaats te gaan ontdekken.
Ben benieuwd hoe dit gaat, kan je een flupje posten? Mijn familie komt op 3 februari deze kant op voor hun DV2018 greencard en ze zijn strontzenuwachtig voor het CBP gedoe.
--
I route, therefore you are.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Onwijs veel succes met jullie onderneming!!!! :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen