Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Coyote »

Gisteravond via WTC een ticket voor een leuke prijs kunnen boeken: € 466,88 (heen 24/05/18: AMS - ORD, terug 16/06/18: SEA - FRA - AMS). :D

Dankzij een tip van Marenko (Marja) op de site van WTC terechtgekomen. :thumbup:

Zat al enkele weken te kijken voor een specifiek ticket, heen op Chicago, terug via Seattle in mei/juni. Zag dat Marja precies dezelfde vlucht had geboekt dus ook even gekeken. Hoewel ik aantal maanden eerder vlieg, toch dezelfde prijs. Weet niet hoe het kan dat WTC voor deze specifieke combinatie zo goedkoop kan zijn, via alle andere sites alle vluchten stuk duurder of onmogelijke (lange) vliegtijden. Vlieg nu met United heen en Lufthansa terug met prima vliegtijden. Exact dezelfde vlucht was via United.com zo'n € 750 en bij Delta.com (wel rechtstreeks beide vluchten) ruim € 900. :o

Vlucht staat inmiddels al keurig vermeld in mijn United Mileage account. :D

Wellicht heeft iemand hier iets aan??

Oh ja, ook nog een binnenlandse vlucht geboekt... First Class ticket voor de belachelijke prijs van € 4,82 :lol: Had nog mijlen van Delta en moest sowieso binnenlandse vlucht boeken voor het stuk ORD - LAX. Mijlen lagen al jaren onder een dikke laag stof in de kast. Nu maar eens afgestoft en ingezet voor deze vlucht. :mrgreen: 2 Stuks bagage inbegrepen bij deze vlucht. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Zo, dat is zeker een mooie prijs! En de binnenlandse vlucht first class spant natuurlijk de kroon :lol: :thumbup:

Hoop dat er voor september 2018 retourtje Las Vegas ook nog wat leuke prijzen met KLM/Delta voorbij komen. We hebben gelukkig nog even.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

buckleup schreef:Beste allesamerika-vrienden :wink:
Samen met een aantal vrienden plan ik een rondrit in het noordwesten volgende zomer.
Nu ben ik al eens aan het rondkijken voor vliegtickets..
Luchthaven maakt niet zoveel uit aangezien we gaan rondrijden.

Tot nu toe ben ik op tickets naar Las Vegas uitgekomen van €520 heen en terug.
Is dit een goede deal in jullie ervaring? of zijn er betere deals te vinden?

alvast bedankt!
Het ligt er een beetje aan hoe ver je naar het noorden wilt. Vancouver was vorige week in augustus vanaf Brussel nog €422,-...
FlyingKat
Amerika-ontdekker

Bericht door FlyingKat »

SanFran schreef:Je kunt wel een deel van de tijd een hotel boeken. Wel voor minimaal 2 nachten.
Ja, die checkbox was ik naar op zoek, maar zat er gisteravond niet bij. Kan me niet voorstellen dat ik er overheen gekeken heb, want ik zocht er specifiek naar. Maakt ook niet uit, kijk straks nog even weer. :thumbup:
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ik moet zeggen dat ik ook een paar keer een foutmelding heb gehad op de pagina van de packagedeals, dus volgens mij zit ie gewoon niet helemaal lekker in elkaar :P
FlyingKat
Amerika-ontdekker

Bericht door FlyingKat »

SanFran, ik wilde het niet zeggen want dan komt het zo over van "geef gewoon toe dat je het niet hebt gezien", maar voor mijn gevoel zit de hele pagina anders in elkaar dan gisteren. Toen kon ik ook niet kiezen voor een combi vlucht+auto, wat voor mij nog handiger zou zijn, en nu kan dat wel. :lol: Het blijft vermakelijk. :mrgreen:
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

frouke schreef:Heb net tickets gezien via vliegwinkel.nl voor 485,20 euro pp. van Brussel naar Miami en van Orlando naar Brussel (juli/aug 2018) air france (uitgevoerd door Delta). Telkens 1 overstap in Atlanta.
Die prijs zou ik wel willen, jammer dat we nog niet weten of we verlof hebben :(.

Gr
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
stan.kim
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stan.kim »

We vliegen van Brussel naar Chicago en dan naar Las Vegas. In Chicago hebben we een stop van 4 uur.
We moeten daar dus de koffers ophalen, langs douane en immigrations als ik het goed zeg en dan de koffers weer inleveren.
Vandaar uit naar de gate voor de volgende vlucht. Kom je dan nog in een gedeelte van het vliegveld waar je wat te eten/drinken kan halen
en even kan zitten ?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Na immigrations loop je naar de band en haal je je koffers op. Daarmee loop je langs de douane. Direct daarna zet je je koffers weer op de band voor connecting flights. Vervolgens krijg je een security check. Daarna ga je naar de terminal waar je vertrekt. Op Chicago zitten er overal op de terminals restaurants, bars, Starbucks etc en kan je gaan zitten. Bij de gate zelf is de zitruimte beperkt.
buckleup
Amerika-newbie

Bericht door buckleup »

roelb schreef:Lijkt me een prima locatie voor een rondje, zeker als je ook nog wat op de weg richting het noorden meepikt. Blijf je echt alleen in het noordwesten dan zijn Seattle of Portland logischer. De prijs is op zich prima. Het kan soms goedkoper, maar vaak is het ook fors duurder.

Voordeel van Vegas is vaak de iets gunstigere autohuur tarieven. En natuurlijk een leuke stad om nog een paar daagjes te vertoeven voordat je weer terug vliegt.
Almere vak V schreef:Het ligt er een beetje aan hoe ver je naar het noorden wilt. Vancouver was vorige week in augustus vanaf Brussel nog €422,-...
Bedankt voor jullie inbreng. De vlucht is ondertussen geboekt. :)
Wij hebben een aantal jaar geleden al eens een trip door de VS gemaakt (New Orleans - LA over Dallas, LV en SF). Achteraf gezien hadden we wat spijt dat we de grand canyon en de parken daar in de buurt niet uitgebreider gedaan hebben. Vandaar dat las vegas voor ons een logische locatie lijkt vooraleer we noordwaarts trekken. Nu moeten we nog wel uitmaken of we een binnenlandse vlucht nemen vanuit het noorden of we terug naar las vegas rijden. We hebben 25 dagen trouwens.

Uit interesse, hebben jullie ervaring met de grenscontroles tussen de VS en Canada (Seattle-Vancouver)?

groeten
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Wat wil je weten over de grenscontrole? Wij zijn dit jaar vanuit oost Canada de grens overgestoken naar oost Amerika.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

buckleup schreef: Nu moeten we nog wel uitmaken of we een binnenlandse vlucht nemen vanuit het noorden of we terug naar las vegas rijden. We hebben 25 dagen trouwens.
Ik zou gewoon terugrijden. het scheelt een hoop geld in drop fee voor de auto en tickets. Je kunt vanuit Vegas een hartstikke leuk rondje plannen en anders kun je altijd nog gewoon een rijdag inplannen om terug te komen.
buckleup
Amerika-newbie

Bericht door buckleup »

SanFran schreef:Wat wil je weten over de grenscontrole? Wij zijn dit jaar vanuit oost Canada de grens overgestoken naar oost Amerika.
Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk hoe veel tijd je hiermee verliest.
Is dit een formaliteit of echt een grondige controle met de bijhorende wachtrijen?
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

buckleup schreef:
roelb schreef:Uit interesse, hebben jullie ervaring met de grenscontroles tussen de VS en Canada (Seattle-Vancouver)?

groeten
Van de VS naar Canada is geen probleem. Over land heb je geen visum nodig om Canada in te komen. Meestal ben ie in een paar minuten klaar.

De andere kant op is een ander verhaal. Het is heel leuk dat ze 10 poortjes hebben waar je doorheen kunt rijden. Maar ik heb er nog nooit meer dan eentje open gezien. En dan maakte het geen bal uit of de rij 100 meter of 2 kilometer lang was. Als je een gebruikte ESTA hebt moet je je paspoort laten zien. Vragen ze wat je komt doen en wanneer je weer terug gaat.

Als je een nieuwe ESTA hebt krijg je een nummer. Moet je de auto parkeren en naar binnen. Voor het gebruikelijke gesprekje wat je ook op het vliegveld krijgt. Foto maken en vingerafdrukken. Tenminste dat is het tot op heden hoe het bij ons is gegaan.

Aankomende april hebben mijn vrouw en ik een gebruikte ESTA. Maar onze beide dochters een nieuwe ivm een verlopen paspoort. Dus ik ben benieuwd wat we daar dan weer gaan meemaken.

Maar ik zou er voor de voorzichtigheid alvast maar een minimaal een uurtje voor uit trekken.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ik heb dus zelf geen ervaring bij die specifieke overgang, maar wel aan de oostkant van Canada naar Amerika. Ze stelden eerst een aantal vragen toen we nog in de auto zaten, zoals of we fruit bij ons hadden en dingen hadden gekocht in Canada. Ze wilden daarnaast in de kofferbak kijken. Vervolgens moesten we de auto parkeren en naar binnen. We hadden al wel een Esta voor Amerika van het jaar ervoor. Verder ging het toen zoals Almere vak V beschrijft, foto's, vingerafdrukken en een gesprekje zoals op het vliegveld. We waren al met al volgens mij zo'n 30 minuten kwijt. We kregen een papiertje in ons paspoort dat er vervolgens nooit meer uit is gehaald. Toen ik dit vroeg op JFK toen we naar huis gingen wist niemand ergens wat van af -.-''. Ik hoop dat t goed komt als we volgend jaar weer naar Amerika willen :P
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Je kunt je I94 status (entries en exits) online inzien: https://i94.cbp.dhs.gov/I94/

Hierboven wordt "gebruikte ESTA" genoemd. Dat is onjuist. Het gaat er om of je een geldige I94 hebt, oftewel, in de afgelopen 90 dagen (of 180 als je op een B1/B2 reist) bent toegelaten in de USA en nog niet als vertrokken bent geregistreerd.

Als je bijvoorbeeld via de US bent binnengekomen, over land of per vliegtuig naar Canada (of Mexico) bent gereisd en daarna weer over land terug komt heb je nog een geldige I94 en loopt je verblijf gewoon door.

Is dat niet het geval dan start er op dat moment dus een nieuw verblijf en moet je door de reguliere molen. Het /kan/ daarbij helpen dat je een geldige ESTA hebt (gezien de ervaringen van sommigen hier) maar dat is absoluut niet vereist.

Als je de US vervolgens verlaat per vliegtuig (en niet naar Canada, Mexico of bepaalde caribische eilanden vliegt) dan wordt je vertrek automatisch geregistreerd door de airline en eindigt dus de I94. Ga je echter over land of door de lucht naar Canada, Mexico of een van de eilanden dan wordt je vertrek /niet/ geregistreerd. Vlieg je vervolgens vanuit een van die landen door naar Europa dan kan het bij een volgend bezoek van belang zijn dat je dit kunt aantonen. Zou je bijvoorbeeld een jaar later naar Canada vliegen en vandaar doorreizen naar de US dan kan dat een probleem opleveren. De immigrations officer kan dan immers niet zomaar vaststellen of je tussendoor Canada uit bent geweest en een verblijf in Canada telt mee voor de maximale verblijftijd in de USA.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Duidelijke uitleg Roel, top! Ik heb meteen de site even gecheckt en zie dat wij netjes als vertrokken geregistreerd staan :thumbup:
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

SanFran schreef:Duidelijke uitleg Roel, top! Ik heb meteen de site even gecheckt en zie dat wij netjes als vertrokken geregistreerd staan :thumbup:
:offtopic: Ikke niet! Via land (waterton-glacier) het land in gekomen en via port angeles - victoria (boot) er weer uit. Kan me nog herinneren dat ik dat groene papiertje wilde inleveren bij US customs en dat ze geen idee hadden wat ze daarmee moesten. Uit voorzorg heb ik zelfs de naam van de officer genoteerd. Dat was in 2014 en ik ben vorig jaar zonder problemen de US ingekomen (via Vancouver airport). Blijkbaar tillen ze daar niet zo aan als je over land binnen komt? Vraag me af of ik hier nu nog actie op moet ondernemen. Mijn gehele gezin staat als niet vertrokken (mijn man is vorig jaar ook probleemloos binnen gekomen, mijn kinderen vliegen volgend jaar weer mee) Ik moet nog een nieuwe Esta voor ze aanvragen

(dit mag van mij ook in een apart topic, moderator, maar ik weet niet of dat echt wenselijk is)
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Luci
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Luci »

Wie o wie heeft er nog tips voor het vinden van een betaalbare (<500 euro) rechtstreekse vlucht naar NYC? Zit gebonden aan de volgende data ivm schoolvakanties: 27-04-17 tm 10/11-05-17. Ben nu al 2 maanden dagelijks aan het zoeken maar kom niet verder dan 548 euro vanaf Dusseldorf.
Alvast bedankt!

Lucie
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Moet je persé vanaf Düsseldorf? Ik heb eens gekeken vanaf Schiphol voor heen 27/4 en terug 10/5 en vind op skyscanner tarieven vanaf 350 euro.

Edit: ik zie dat je naar rechtstreekse vluchten zoekt. Dan vind ik ook niks goedkopers dan 550 euro. Besef wel dat je met extra eisen zoals rechtstreeks vliegen en vrijwel geen flexibele data zeer beperkt wordt in het vinden van een goede deal.
Laatst gewijzigd door mtl op 03 nov 2017, 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer