Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisinformatie Canada - Camping ...
- dinovanhauwaert
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Reisinformatie Canada - Camping ...
Beste,
Wij vertrekken op 12 juli richting Canada voor 3 weken en zullen er rijden met een CruiseCanada Camper.
Welke campings moeten we zeker en vast reserveren en op welke sites, we hebben wel stroom nodig? (we doen in een andere volgorde: Whistler-Banff-Jasper-Glacier NP (USA)-Yellowstone-Seattle)
Moet je voor hikes en trails ook reserveren? Ik zag zoiets verschijnen maar vond dit raar.
Zijn er nog bepaalde zaken waar we zeker rekening moeten mee houden?
Gr
Dino
Wij vertrekken op 12 juli richting Canada voor 3 weken en zullen er rijden met een CruiseCanada Camper.
Welke campings moeten we zeker en vast reserveren en op welke sites, we hebben wel stroom nodig? (we doen in een andere volgorde: Whistler-Banff-Jasper-Glacier NP (USA)-Yellowstone-Seattle)
Moet je voor hikes en trails ook reserveren? Ik zag zoiets verschijnen maar vond dit raar.
Zijn er nog bepaalde zaken waar we zeker rekening moeten mee houden?
Gr
Dino
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reisinformatie Canada - Camping ...
Voor Canada kan ik je niet helpen, maar de camping in Yellowstone zul je zeker moeten reserveren. Dat kan nu al, via http://www.yellowstonenationalparklodges.com. Meer informatie over het park en de campings vind je op http://www.nps.gov/yell. Je hebt niet elke dag een full hook up nodig dus kijk verder dan alleen Fishing Bridge.
Bij Lake O'hara moet je de bus reserveren maar verder zou ik het niet weten.
Marianne
Bij Lake O'hara moet je de bus reserveren maar verder zou ik het niet weten.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Beste Dino,
de campings in Canada kan je ook het beste reserveren. deze zijn in het hoogseizoen ook vaak vol.
Deze kunnen worden gereserveerd via de national parken site van canada. Geloof dat dit kan vanaf januari
https://reservation.pc.gc.ca/ChooseLanguage.aspx
de campings in Canada kan je ook het beste reserveren. deze zijn in het hoogseizoen ook vaak vol.
Deze kunnen worden gereserveerd via de national parken site van canada. Geloof dat dit kan vanaf januari
https://reservation.pc.gc.ca/ChooseLanguage.aspx
Ik zou in het hoogseizoen reserveren. Wij waren dit jaar eind september met een 30 ft camper in west canada zonder te reserveren. We waren in het weekend in Jasper, en toen waren alle plekken met stroom vol (lag ook aan de lengte van onze camper). Onze ervaring is dat je makkelijk 1 nacht zonder stroom kunt. We hadden toen zelfs de mooiste plek van onze vakantie
. Bij ons werkte het warm water ook op gas, dus wij konden alles gebruiken (op de stopcontacten na dan).
Aan alleen stroom heb je vaak genoeg (ligt even eraan met hoeveel personen je achter elkaar doucht in de camper), alle campings hebben een dumpstation.
Hikes en trails hoeven niet gereserveerd te worden, behalve de hikersbus naar Lake O'Hara. Verder heb je een permit nodig voor Mount Edith Cavell, maar daar mag je met lange campers niet naar boven.

Aan alleen stroom heb je vaak genoeg (ligt even eraan met hoeveel personen je achter elkaar doucht in de camper), alle campings hebben een dumpstation.
Hikes en trails hoeven niet gereserveerd te worden, behalve de hikersbus naar Lake O'Hara. Verder heb je een permit nodig voor Mount Edith Cavell, maar daar mag je met lange campers niet naar boven.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
- dinovanhauwaert
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de goeie tips!
Het heeft mij op weg geholpen bij de verdere reservaties!
Bedankt!
Het heeft mij op weg geholpen bij de verdere reservaties!
Bedankt!
Dino
07/2017: USA - Zuidwest, alle nationale parken + San Francisco, Las Vegas & Los Angeles
07/2018: Canada & USA, alle nationale parken + Vancouver & Seattle
04/2019: New York
07/2017: USA - Zuidwest, alle nationale parken + San Francisco, Las Vegas & Los Angeles
07/2018: Canada & USA, alle nationale parken + Vancouver & Seattle
04/2019: New York
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mocht je in Glacier in de VS willen staan op de Many Glacier-campground (wat ik ten zeerste kan aanbevelen), dan moet je er ook op tijd bij zijn. Je kunt zes maanden voor aankomstdatum reserveren, en aangezien jullie op 12 juli vertrekken neem ik dus aan dat je ergens in de loop van deze maand kan reserveren voor jullie aankomstdatum. Er komen op de Many Glacier-campground dagelijks slechts een handjevol plekken beschikbaar, die dan binnen enkele seconden worden geboekt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Mag ik even inbreken
en een vraag stellen aan Galapagos? Ik had gepland om 2 nachten op de St Mary Campground te gaan staan en van daaruit met de shuttlebus het park in te gaan. We hebben 2 nachten en dus 1 volle dag. We komen van Helena en gaan door naar Banff. Veel tijd hebben we dus daarvoor en daarna niet. Zou je ons adviseren op de Many Glacier campground te gaan staan of is St Mary ook goed?
dank je wel alvast!

dank je wel alvast!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of je beter in St. Mary of in Many Glacier kunt gaan staan ligt aan je plannen in Glacier. Vanuit St. Mary kun je inderdaad de pendelbus over de Going-to-the-Sun-Road pakken. Ben je met de auto of met de camper? Indien met de auto kun je die weg namelijk ook prima zelf rijden. Parkeren is op sommige plekken een probleem (voornamelijk op het hoogste punt, Logan Pass), maar als je 's ochtends op tijd vertrekt vanuit St. Mary is ook dat wel te doen, zelfs in het hoogseizoen.
Het Many Glacier-gebied is niet te bereiken met de pendelbus (behalve met een bus die je vooraf moet reserveren en geld kost). Het Many Glacier-gebied blinkt wel uit in natuurpracht. Het is denk ik het mooiste deel van het park. Ook liggen enkele mooie wandelingen in dat gebied, zoals Grinnell Glacier, Iceberg Lake en Ptarmigan Tunnel.
Enfin, wil je voornamelijk de Going-to-the-Sun-road doen en korte wandelingen aan die weg, dan is St. Mary de beste keus. Wil je op het mooiste plekje in het park zitten en de eerder genoemde wat langere wandelingen doen, dan zou ik voor Many Glacier kiezen.
Het is ongeveer 40 minuten rijden van Many Glacier naar St. Mary, dus zo héél ver ligt het nou ook weer niet van elkaar verwijderd.
Het Many Glacier-gebied is niet te bereiken met de pendelbus (behalve met een bus die je vooraf moet reserveren en geld kost). Het Many Glacier-gebied blinkt wel uit in natuurpracht. Het is denk ik het mooiste deel van het park. Ook liggen enkele mooie wandelingen in dat gebied, zoals Grinnell Glacier, Iceberg Lake en Ptarmigan Tunnel.
Enfin, wil je voornamelijk de Going-to-the-Sun-road doen en korte wandelingen aan die weg, dan is St. Mary de beste keus. Wil je op het mooiste plekje in het park zitten en de eerder genoemde wat langere wandelingen doen, dan zou ik voor Many Glacier kiezen.
Het is ongeveer 40 minuten rijden van Many Glacier naar St. Mary, dus zo héél ver ligt het nou ook weer niet van elkaar verwijderd.
-
- Amerika-ontdekker
Dank! Wij zijn met de camper. Met maar 1 volle dag in Glacier dacht ik dat St Mary het beste was en dat we de pendelbus zouden moeten nemen om parkeerproblemen te vermijden. Het enige jammere vind ik dan dat die bussen terug vaak zo vol zijn en je daar lang moet wachten. We willen 1 mooie wandeling maken, daar zit ik nog een beetje over te dubben. Is de weg naar Many Glacier met de camper te bereiken?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook afgelopen zomer heb ik veel rijen gezien bij de pendelbussen. Daarop wachten is inderdaad niet per sé een pretje op de drukke momenten.
Many Glacier is gewoon per camper bereikbaar. De weg erheen is geasfalteerd. Er zitten wel wat slechtere stukken in de weg (vorige zomer althans), maar niets om je zorgen over te maken.
Zowel aan de Going-to-the-Sun-Road als bij Many Glacier zijn mooie wandelingen te vinden. Maar als ik zou moeten kiezen zou ik op wandelgebied toch eerder voor Many Glacier kiezen. Alhoewel ik denk dat je voor kortere wandelingen (max een paar km) meer keus hebt aan de Going-to-the-Sun-Road.
Many Glacier is gewoon per camper bereikbaar. De weg erheen is geasfalteerd. Er zitten wel wat slechtere stukken in de weg (vorige zomer althans), maar niets om je zorgen over te maken.
Zowel aan de Going-to-the-Sun-Road als bij Many Glacier zijn mooie wandelingen te vinden. Maar als ik zou moeten kiezen zou ik op wandelgebied toch eerder voor Many Glacier kiezen. Alhoewel ik denk dat je voor kortere wandelingen (max een paar km) meer keus hebt aan de Going-to-the-Sun-Road.
-
- Amerika-ontdekker
Galapogos, bedankt!
Ik zat om stipt 18.00 klaar voor het einde van de shutdown, het kostte moeite want de site ging steeds down maar ik heb een van de twee beschikbare plekjes op Many Glacier CG voor ons 30 FT monster gevonden, voor 2 nachten. Top! Nu nog bedenken welke wandeling we met onze twee pubers gaan maken op die ene volle dag die we hebben. Ik denk Grinnell Glacier.

Ik zat om stipt 18.00 klaar voor het einde van de shutdown, het kostte moeite want de site ging steeds down maar ik heb een van de twee beschikbare plekjes op Many Glacier CG voor ons 30 FT monster gevonden, voor 2 nachten. Top! Nu nog bedenken welke wandeling we met onze twee pubers gaan maken op die ene volle dag die we hebben. Ik denk Grinnell Glacier.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grinnell Glacier kan ik ten zeerste aanbevelen!
Het laatste stuk van die wandeling was afgelopen jaar rond eind juli overigens nog afgesloten ivm sneeuw. Althans: er stond een hek en je mocht wel verder (sommige mensen deden dat ook), maar er zaten gevaarlijke stukjes tussen ivm smeltende instabiele sneeuw. Neemt niet weg dat het ook zonder het laatste stuk een fantastische wandeling was.
Het laatste stuk van die wandeling was afgelopen jaar rond eind juli overigens nog afgesloten ivm sneeuw. Althans: er stond een hek en je mocht wel verder (sommige mensen deden dat ook), maar er zaten gevaarlijke stukjes tussen ivm smeltende instabiele sneeuw. Neemt niet weg dat het ook zonder het laatste stuk een fantastische wandeling was.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1377 Weergaves
-
Laatste bericht door ReinierB
-
- 7 Reacties