Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kerst of zomer naar Orlando?
Kerst of zomer naar Orlando?
Wij hebben dus het plan opgevat om volgend jaar met kerst naar Orlando te gaan in een villa/ condo. Alles al doorgesproken en ready to book. Echter lees ik nu her en der dat veel mensen toch de hete en benauwde zomer verkiezen boven kerst. Omdat het met kerst overal druk is, ook buiten de parken zijn overal mensen en rijen voor restaurants. In Disney wachttijden van 2 tot 3 uur. Is dit echt waar? Ik wist dat het druk was maar als dit zo is heb ik mij dat niet gerealiseerd.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Re: Kerst of zomer naar Orlando?
Zit je aan schoolgaande kinderen vast dat je dit overweegt?
Ik kan uit ervaring half oktober van harte aanbevelen om Orlando te bezoeken. Heb 't er geweldig gehad, zowel qua temperatuur (22-25C) als qua relatief rustig.
Ik kan uit ervaring half oktober van harte aanbevelen om Orlando te bezoeken. Heb 't er geweldig gehad, zowel qua temperatuur (22-25C) als qua relatief rustig.
En de halloweensfeer overal is gaaf!!! Zie mijn Mickey! 

Wij wonen in de Disney area. Kerst is superdruk; als je de area goed kent, zijn er wel trucjes om overvolle wegen te mijden, maar de parken zijn echt overloaded. Qua weer is het een fantastische periode: temperaturen kunnen tot 30°C gaan overdag, maar nachten zijn koel. In de zomer is het heel warm en vochtig; elke dag heb je wel een tropische regenbui.Omdat het met kerst overal druk is, ook buiten de parken zijn overal mensen en rijen voor restaurants.
In de Disneyparken kan je wel 3 fastpasses boeken per dag (gratis), zodat je wachttijden drastisch beperkt.
Nee werk waarbij we zomer en kerst verplicht vrij hebben helaas. Ik ben vooral benieuwd of je ook echt lange rijen voor restaurants enz in de rest van Orlando hebt zoals bij Denny's
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Kun je naast die verplichte vakanties ook onbetaald verlof nemen? Dan ben je waarschijnlijk alsnog goedkoper uit door buiten het seizoen te gaan en je verplichte vakantiedagen gewoon te gebruiken om thuis te chillen of te klussen.
Ik zou gillend gek worden van de drukte rond de feestdagen/schoolvakanties. Nu kon ik in Universal overal gewoon doorlopen (alleen het Harry Potter treintje tussen de 2 parken was lang (dik half uur!) wachten) En in Disney viel het ook nog mee en was bij de meeste attracties ook nog wel binnen 30 minuten aan de beurt.
Ik zou gillend gek worden van de drukte rond de feestdagen/schoolvakanties. Nu kon ik in Universal overal gewoon doorlopen (alleen het Harry Potter treintje tussen de 2 parken was lang (dik half uur!) wachten) En in Disney viel het ook nog mee en was bij de meeste attracties ook nog wel binnen 30 minuten aan de beurt.
Ik stem alsnog voor kerst ipv zomer. Ik heb op het forum wel vaker "gezeurd" dat het in onze stad zoveel drukker is in de winter dan in de zomer, maar dat is allemaal heel erg relatief. Bij restaurants, ipv gelijk doorlopen moet je misschien een paar minuten wachten. Op de wegen is het druk, maar als je daar rekening mee houdt en niet in de spits rijdt dan merk je er ook niet veel van.
De drukte is alsnog niet te vergelijken met de drukte in Nederland, vooral niet in het verkeer. Plus, je bent op vakantie! Lekker de tijd nemen voor alles en er niet teveel mee zitten dat sommige dingen misschien wat langer duren
De drukte is alsnog niet te vergelijken met de drukte in Nederland, vooral niet in het verkeer. Plus, je bent op vakantie! Lekker de tijd nemen voor alles en er niet teveel mee zitten dat sommige dingen misschien wat langer duren

Ik pleit ook voor kerst, nog steeds.
Echter hebben we ook 65+ers in ons gezelschap die niet zo van drukte houden.
Omdat ik horror verhalen over rijen bij gewone restaurants lees twijfel ik.
De sfeer aansich lijkt mij heel leuk, al die lichtjes en dergelijke.
Redelijk strakke planning wel dus als we in Disney niks kunnen doen zou dat zonde zijn, drie van de vijf personen zijn nog nooit in een Disneypark geweest. Zelf Twee keer twee dagen in Anaheim geweest, erg leuk.
Het enige wat wij tussentijds kunnen is maximaal één week.
Voor een familie vakantie geen optie.
Echter hebben we ook 65+ers in ons gezelschap die niet zo van drukte houden.
Omdat ik horror verhalen over rijen bij gewone restaurants lees twijfel ik.
De sfeer aansich lijkt mij heel leuk, al die lichtjes en dergelijke.
Redelijk strakke planning wel dus als we in Disney niks kunnen doen zou dat zonde zijn, drie van de vijf personen zijn nog nooit in een Disneypark geweest. Zelf Twee keer twee dagen in Anaheim geweest, erg leuk.
Het enige wat wij tussentijds kunnen is maximaal één week.
Voor een familie vakantie geen optie.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Voor 65-plussers lijkt 't me helemaal zuur om in de allerdrukste en allerduurste tijd op vakantie te moeten omdat jullie niet flexibel zijn.
Onbetaald verlof buiten je verplichte vakantie lijkt me de enige oplossing. Zou dat nu al bij jullie werkgevers op tafel leggen dat jullie volgend jaar oktober/november 3 weken aansluitend verlof op gaan nemen. Of a.s. februari natuurlijk, dat kan ook nog om buiten de drukte om te kunnen reizen.
Onbetaald verlof buiten je verplichte vakantie lijkt me de enige oplossing. Zou dat nu al bij jullie werkgevers op tafel leggen dat jullie volgend jaar oktober/november 3 weken aansluitend verlof op gaan nemen. Of a.s. februari natuurlijk, dat kan ook nog om buiten de drukte om te kunnen reizen.
Onbetaald verlof is geen optie. Werk policy is dat niemand langer dan een week weg is. Overigens met goed plannen is het helemaal niet veel duurder. We delen immers een huis en tickets zijn met vroeg boeken ook goed te doen. Daar is iedereen ook mee akkoord. Ik vroeg mij alleen af of de horror verhalen waar zijn.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij zijn afgelopen zomer voor t eerst naar Florida geweest. Ik was wel bang dat t er heel erg benauwd warm zou zijn, en dat is me 100% meegevallen. Het was natuurlijk wel warm, maar in de disneyparken heb je in de wachtrijen bijna overal schaduw en er hangen ventilatoren en binnen is er overal airco. we gingen ook wel in de ochtend naar een waterpark en dan s avonds nog naar een van de parken.
Wij zijn enkel nog maar in december/januari in Florida geweest en ik vond dat fantastisch. Meestal zaten we net voor Kerst in Orlando en dat was druk, maar ik heb het nooit als TE druk ervaren. Wel wat files, maar nooit problemen gehad met parkeren of restaurants. Het gevoel om met korte broek en een verkoelend drankje tussen de Amerikanen met kerstmutsen en kersttruien te lopen went nooit 

'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hoi Suzie, wij zijn nu 2x keer met de Kerstdagen inclusief Oud & Nieuw in Florida ( Orlando ) geweest en gaan over ruim een maand voor de 3e keer. We hebben het nooit als extreem druk ervaren, ook geen wachtrijen bij restaurant oid. Wij zorgden er wel voor dat we bij openingstijd in het park waren en dan was er van drukte geen sprake. Ik moet er wel bij zeggen dat we rond het middaguur het park weer verlieten en dan zag je drommen mensen het park inkomen. ( leve de flexibele pas..van 14 dagen onbeperkt in en uit lopen )
Wij zaten in Davenport ( volgende maand ook weer ) en hebben toen in de spits gereden naar een Mall nabij Orlando wat circa 30 min rijden was in theorie, in de praktijk werden dat 2 uur. Dit doe je eenmalig of incalculeren.
Wij vinden het heerlijk om juist in die tijd in Florida te zijn, het is er gezellig druk en wat al geschreven is heerlijk in de korte broek te lopen in een aangename temperatuur.
Veel plezier met de voorpret in ieder geval.
Wij zaten in Davenport ( volgende maand ook weer ) en hebben toen in de spits gereden naar een Mall nabij Orlando wat circa 30 min rijden was in theorie, in de praktijk werden dat 2 uur. Dit doe je eenmalig of incalculeren.
Wij vinden het heerlijk om juist in die tijd in Florida te zijn, het is er gezellig druk en wat al geschreven is heerlijk in de korte broek te lopen in een aangename temperatuur.
Veel plezier met de voorpret in ieder geval.
Bedankt. Het lijkt mij ook een geweldige periode om te gaan. Alleen een beetje bang geworden door de verhalen.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
De truc in de kerstperiode is om alles vroeg op de dag te doen. Meestal wordt het overal pas echt druk rond het middaguur.
Met oud en nieuw maakte we een reservering in een restaurant in een Disney hotel wat aan de monorail ligt.
Zonder reservering kom je het terrein die avond niet op.
Dan kun je na het eten in andere hotels de kerstsfeer proeven door daar met de monorail naar toe te gaan.
En om middernacht heb je vanuit diverse hotels goed zicht op het vuurwerk. Bv strandjes bij Floridian en Polonesian.
Qua winkelen zou je ook naar de Altamonte mall kunnen gaan die is iets rustiger.
Manatees kijken bij Blue springs state park is ook een aanrader.
Bij restaurants kun je ook zorgen dat je vrij vroeg bent of doe een"call ahead seating"
Met oud en nieuw maakte we een reservering in een restaurant in een Disney hotel wat aan de monorail ligt.
Zonder reservering kom je het terrein die avond niet op.
Dan kun je na het eten in andere hotels de kerstsfeer proeven door daar met de monorail naar toe te gaan.
En om middernacht heb je vanuit diverse hotels goed zicht op het vuurwerk. Bv strandjes bij Floridian en Polonesian.
Qua winkelen zou je ook naar de Altamonte mall kunnen gaan die is iets rustiger.
Manatees kijken bij Blue springs state park is ook een aanrader.
Bij restaurants kun je ook zorgen dat je vrij vroeg bent of doe een"call ahead seating"
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Bedankt voor de tips. Ik had ergens gelezen dat die vuurwerk truc niet meer werkt maar weet het niet zeker.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik zou ook met de kerst gaan. In de zomer is het ook druk, heb je regen/onweer, (kleine) kans op een storm/orkaan en is het standaard rond de 32-33 graden met een hoge luchtvochtigheid. In de winter is het een stuk aangenamer. Met je jetlag ga je rond een uurtje of 4-5 eten, dan is het altijd rustiger in de restaurants. Of anders koop je van te voren een simkaartje en bel je de restaurants op voor een reservering. In Disney is het zowel in de zomer als rond de kerstperiode druk, dat maakt weinig verschil.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Ik kies ook voor kerst. Yep, het kan druk zijn bij restaurants. Wij hebben vroeger ook weleens een halfuur gewacht. Maar: er zijn restaurants genoeg, je kunt reserveren. Geloof me, je staat liever droog en met 23 graden in de rij bij Disney dan in de drukkende hitte van de zomer met regen, zeker als je niet topfit bent.
En files staan er op de i4 sowieso wel. Ook deze maand hebben we geregeld 1,5 uur over een halfuur gedaan, er is de afgelopen 2/3 jaar veel gebouwd in de regio, economie is goed aangetrokken; meeste wegverkeer nu zijn forenzen. Je zou nog kunnen kijken naar een villa in Kissimmee ipv Davenport, dan zit je al iets dichterbij malls en restaurants.
Waar je wellicht ook voor kunt kiezen, als je maar max 1 week buiten zomer en kerst mag, om bijv de week voor de kerstvakantie te pakken en een week erin oid.
En files staan er op de i4 sowieso wel. Ook deze maand hebben we geregeld 1,5 uur over een halfuur gedaan, er is de afgelopen 2/3 jaar veel gebouwd in de regio, economie is goed aangetrokken; meeste wegverkeer nu zijn forenzen. Je zou nog kunnen kijken naar een villa in Kissimmee ipv Davenport, dan zit je al iets dichterbij malls en restaurants.
Waar je wellicht ook voor kunt kiezen, als je maar max 1 week buiten zomer en kerst mag, om bijv de week voor de kerstvakantie te pakken en een week erin oid.
De week ervoor of erna is uiteraard geen optie.
Dat mag dan weer niet.
Ik ben inmiddels gerustgesteld wat betreft de drukte.
Dat mag dan weer niet.
Ik ben inmiddels gerustgesteld wat betreft de drukte.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten