Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door elninjoo »

Noise canceller had ik dit jaar ook voor 't eerst mee, dus nóg meer ruimte nodig haha!
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Het is toch gewoon ontzettend persoonlijk wat iemand meeneemt, wat je prettig vindt en wat je vooral ook niet wilt.

Als ik 3 weken naar de VS op vakantie ga, neem ik kleding mee voor 3 weken. Ik heb echt geen zin om te wassen tijdens mn reis. Kost energie, tijd en moeite en ik vind het ook onprettig (en levert irritatie op vanwege bepaalde parfumstoffen) als mn kleding niet met mn vaste wasmiddel gewassen is. In Azie als ik backpack moet ik noodgedwongen wel wassen en vind dat altijd een gedoe en niet fijn. Dat anderen dat geen probleen vinden: good for you.

Daarnaast vind ik het leuk om niet de hele vakantie in dezelfde outfit te lopen, maar af te wisselen en elke ochtend iets leuks uit mn koffer te toveren. Ik houd van kleding en winkelen en vind het fijn om er ook op vakantie verzorgd bij te lopen.

Wat kost dat voor moeite? Nou af en toe iets meer slepen van een koffer. Maar ik werk altijd wel met een systeem van vuile was en schoenen in de auto; dus niet alles hoeft de kamer elke keer in. Heenweg volle carry on en redelijk volle check in, met ruimte voor shopaankopen. En ik probeer ook altijd wat oudere kleding mee te nemen die ik kan weggooien (sokken, hempjes etc).

Dit werkt voor mij, maar kan me voorstellen dat mensen het met stukken minder kunnen. En dat is ook prima, maar laten we elkaar allemaal niet voor gek verklaren of jouw manier als de manier bestempelen. Want ik zou met geen mogelijkheid met 2 personen 1 carry-on willen delen, maar een ander zou wellicht niet weten waar hij/zij hele koffer mee moet vullen....
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
nijhn00*
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door nijhn00* »

Mijn ervaring bij onze reis van afgelopen zomer is de volgende. Ik heb op de terugweg onze koffers gewogen met een draagbare weegschaal. Die gaf aan 23 kg. Bij het vliegveld zat er bij het inchecken toch opeens volgens die weegschaal een halve kilo resp. een hele kilo meer in. Die weegschalen daar variëren dus ook en wegen niet altijd in ‘ons’ voordeel. Mijn koffer was geen probleem. Uit de ander hebben we maar wat er uit gehaald en als handbagage meegenomen. Dat die dan niet overeenkomt met de gewenste maten is toch minder erg. Dat zal op den duur ook nog wel veranderen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik had ook ooit zo'n goedkoop weegschaaltje. Week altijd af. Tijdje terug een samsonite scale gekocht, is spot-on met wat de weegschaal op een airport zegt. En in mijn ervaring is 52 pond nog goed, 53 meestal niet.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ing schreef:Als ik 3 weken naar de VS op vakantie ga, neem ik kleding mee voor 3 weken. Ik heb echt geen zin om te wassen tijdens mn reis. Kost energie, tijd en moeite en ik vind het ook onprettig (en levert irritatie op vanwege bepaalde parfumstoffen) als mn kleding niet met mn vaste wasmiddel gewassen is.
Daarom nemen wij dus ook onze eigen wasmiddel (pods) mee :lol: Tijd kost het ons ook niet echt. Terwijl ik ons reisverslag aan het bijwerken ben op de hotelkamer, gaat Martijn de was doen. Anders zit hij zich toch maar wat te vervelen op de kamer (andere dagen dat hij de was niet doet, terwijl ik de blog aan het bijwerken ben, zit hij dus wat te zappen). Tijdens het wachten (drie kwartier wassen, half uurtje drogen), zoekt hij dan de foto's uit voor bij de blog.

Dus echt veel kleding hebben we niet bij ons. En dan nóg hebben we te veel mee. Vaak kopen we tijdens de reis shirtjes bij. Het is ook vaak alleen ondergoed wat we elke tien dagen wassen. Ik heb overigens thuis ook niet voor meer dan 14 dagen aan ondergoed. Dus op vier weken vakantie zal ik wel moeten. Alhoewel... binnenstebuiten is wellicht nog een optie :shh:
Ing schreef:Dit werkt voor mij, maar kan me voorstellen dat mensen het met stukken minder kunnen.
En zo ist! :thumbup:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

@ Spaceace: offtopic, maar dankzij jouw/jullie reisverslag ben ik vorige maand orange chicken bij de panda express gaan eten en dat smaakte goddelijk!!
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

:offtopic: nu mis ik de orange chicken nog meer.. ik had er al een paar dagen niet meer aan gedacht :lol:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

SpaceAce schreef:
Ing schreef:Als ik 3 weken naar de VS op vakantie ga, neem ik kleding mee voor 3 weken. Ik heb echt geen zin om te wassen tijdens mn reis. Kost energie, tijd en moeite en ik vind het ook onprettig (en levert irritatie op vanwege bepaalde parfumstoffen) als mn kleding niet met mn vaste wasmiddel gewassen is.
Daarom nemen wij dus ook onze eigen wasmiddel (pods) mee :lol: Tijd kost het ons ook niet echt. Terwijl ik ons reisverslag aan het bijwerken ben op de hotelkamer, gaat Martijn de was doen. Anders zit hij zich toch maar wat te vervelen op de kamer (andere dagen dat hij de was niet doet, terwijl ik de blog aan het bijwerken ben, zit hij dus wat te zappen). Tijdens het wachten (drie kwartier wassen, half uurtje drogen), zoekt hij dan de foto's uit voor bij de blog.
Haha goede taakverdeling! Wij hebben echter geen reisverslag om aan te denken. Ik schat zo in dat wij tijdens die tijd in het zwembad liggen of in het bubbelbad zitten, haha. Standaard tijdens onze reisjes, aan het einde van de dag of na het eten lekker zwemmen.

Die pods is wel een handige, ander wasmiddel lijkt me wel een gevaarlijke onderneming. Haha. Wij nemen altijd wel een tube handwasmiddel mee, voor de noodgevalletjes :)

p.s. Nu heb ik ook zin in Orange Chicken! :offtopic:
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

sorry.... :oops: :mrgreen:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Groet,

Old Faithful
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Ja dat recept heb ik ook geprobeerd, maar helaas...... Het helpt je niet van het gemis af.
het is het toch NET niet.

Maar nu weer on topic:
Zo veel mensen, zo veel meningen en ieder doet wat voor hem/haar beste werkt.
Ik verbaas me altijd over hoeveel wassen men altijd doet op vakantie. Wij hebben nog nooit een was gedraaid. Ook niet als we 5 weken op pad gaan. En nee, we lopen er niet bij als zwervers! Ook wij vinden het fijn om redelijk in stijl op vakantie te gaan.

Altijd gebruiken we ook een draagbare weegschaal en dat ging altijd goed. Wel altijd tot de max van 23 kg.
Nu laatst in phoenix hadden we beiden minder dan 23 kg en ineens op het vliegveld zat er 1,5kg meer bij. Gelukkig vond de gate agent het geen probleem, maar als er iemand had gezeten met een ander humeur dan waren we de pineut geweest. En ik haat het om met een flinke rij achter me in mijn koffer te moeten gaan wroeten om spullen te verplaatsen.
Wij nemen in ieder geval niet bewust de keus om overgewicht mee te nemen (behalve dan mijn eigen overgewicht 8) )
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Als mijn eigen weegschaal het juiste gewicht aangeeft dan zou ik 1.5 kg verschil toch echt niet accepteren.
Zo'n weegschaal mag hoogstens 0.5 kg afwijken. Dan mogen ze het van mij toch echt eerst op een andere weegschaal verifieren.

Zie ook https://www.smartertravel.com/2017/06/1 ... ge-scales/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Ow het verbaasd me niets dat de weegschalen op vliegvelden best af kunnen wijken en soms teveel. Ik zou het zeker ook niet accepteren als ik het zelf gemeten heb. Maar de handweegschaal kan natuurlijk ook afwijken en die wordt niet gekalibreerd.
Maar gelukkig had de gate agent er geen probleem mee, dus hoefde niet te eisen dat het op een andere weegschaal werd gewogen.
headhunterke
Amerikakenner

Bericht door headhunterke »

Ik weet niet hoe het in Schiphol is, maar de weegschalen aan de check-in balies op Zaventem moeten om de zoveel tijd geijkt worden.
Dus in principe zou er op die weegschalen weinig tot geen verschil mogen zitten.
Zo'n handtoestelletje geven naar mijn ervaring toch wel vaak een vrij correcte benadering.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Daar zeg je het goed.. 'om de zoveel tijd'. Zo'n weegschaal wordt elke dag gebruikt dus kan best defect raken..
We wegen altijd voordat we naar Schiphol vertrekken de koffers met onze eigen handweegschaal. Dus we zien dan ook wat de afwijking ongeveer is. Meestal is dit minder dan 500 gram. Dus dat kan dan niet opeens 1.5 kg schelen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Tegenwoordig mag je zelf je koffer inchecken, er komt geen gate agent meer bij kijken (Althans bij de KLM op schiphol) Je koffer wordt gewogen en te veel is dan te veel. De computer heeft niet een rot dag en vriendelijk of onvriendelijk doen tegen de computer heeft geen zin. Wij zorgen dat we altijd netjes onder 23 kg blijven. Gewoon geen gezeur. Ik heb een goedkope koffer weger en die blijkt aardig te kloppen. Gewoon op de personen wegschaal gaan staan met en zonder koffer en je weet het verschil. Daarna wegen met de koffer weger en kijken of die twee getallen bij elkaar in de buurt komen. Weet je gelijk of je je offerweegschaal kunt vertrouwen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Gate agents zitten bij de gate, niet bij de check-in balie :-)
ohjajoh?
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ohjajoh? »

Toch ook deze keer heel wat mensen gezien die spullen uit hun koffer moesten halen omdat die te zwaar was.
Volgens mij is het idd ok zolang er 23 (lbs) op de weegschaal staat. Bij 24 of meer is het eruit halen of betalen.
Wat me wel opvalt is dat mensen vaak ontzettend veel handbagage hebben. Sommige mensen hebben bijna een volledig koffer of een enorme rugzak bij zich in het vliegtuig. Terwijl de afmetingen voor handbagage niet eens zo heel groot zijn.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

..........Wat me wel opvalt is dat mensen vaak ontzettend veel handbagage hebben. Sommige mensen hebben bijna een volledig koffer of een enorme rugzak bij zich in het vliegtuig. Terwijl de afmetingen voor handbagage niet eens zo heel groot zijn...............

Dat is al jaren een van de grootste ergernissen.
Zouden ze veel beter moeten controleren en het zou voor de luchtvaartmijen ook het nodige opleveren, denk maar aan de prijsvechters die er wel scherp op letten.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

En precies dat soort beleid is bijvoorbeeld voor mij, maar ook voor vele anderen, een goede reden om nooit een voet in een toestel van een "prijsvechter" te zetten. Ik betaal liever iets meer (en dat is vaak nog niet eens zo) en krijg gewoon fatsoenlijke service. Overigens voldoet mijn cabin trolley prima aan de IATA richtlijnen en ik zie eigenlijk nooit mensen met cabin luggage die veel te groot is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer