Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.
Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.
Hoi,
Ik zou graag het volgende willen weten: wat is de beste plek om te overnachten tussen Las Vegas en San Fransisco?? In juli gaan wij een rondreis maken en begiinnen en eindigen dan in San Fransisco. Waar het om gaat is, dat het de kortste en comfortabele route is. Ik heb begrepen dat afstand tussen beide steden zo’n 800 km bedraagt? Dus het meest logische zou dan ergens halverwege te overnachten. We willen niet meer dan 1 overnachting. Mede omdat we verder niet 1 of andere natuurpark willen bezoeken, maar rechtstreeks willen doorrijden. We willen van de rondreis meer een steden trip reis maken. De parken willen we andere keer doen. Omdat we maar 18 dagen hebben. (Wat natuurlijk niet willen zeggen dat we niet een mooie route willen volgen, waarbij wat te zien is)!! Overigens is het wel de bedoeling dat we een dagje death valley doen. Maar dit doen we vanuit Vegas. We zitten 4 volle dagen in Vegas en willen dan 1 dag op en neer naar de Valley. En daarna terug naar Vegas. Of misschien beter om 3 dagen Vegas te doen, en de 4e de Valley? Dus vandaaruit naar San Fransisco zou ook kunnen. Graag jullie adviezen.
Ik zou graag het volgende willen weten: wat is de beste plek om te overnachten tussen Las Vegas en San Fransisco?? In juli gaan wij een rondreis maken en begiinnen en eindigen dan in San Fransisco. Waar het om gaat is, dat het de kortste en comfortabele route is. Ik heb begrepen dat afstand tussen beide steden zo’n 800 km bedraagt? Dus het meest logische zou dan ergens halverwege te overnachten. We willen niet meer dan 1 overnachting. Mede omdat we verder niet 1 of andere natuurpark willen bezoeken, maar rechtstreeks willen doorrijden. We willen van de rondreis meer een steden trip reis maken. De parken willen we andere keer doen. Omdat we maar 18 dagen hebben. (Wat natuurlijk niet willen zeggen dat we niet een mooie route willen volgen, waarbij wat te zien is)!! Overigens is het wel de bedoeling dat we een dagje death valley doen. Maar dit doen we vanuit Vegas. We zitten 4 volle dagen in Vegas en willen dan 1 dag op en neer naar de Valley. En daarna terug naar Vegas. Of misschien beter om 3 dagen Vegas te doen, en de 4e de Valley? Dus vandaaruit naar San Fransisco zou ook kunnen. Graag jullie adviezen.
Re: Rondreis west coast Amerika
De beste plaats om te overnachten is Fresno.
Het is beter om 3 dagen Las Vegas te doen en de 4e in de Valley.
Het is beter om 3 dagen Las Vegas te doen en de 4e in de Valley.
Dank je Arno. En 1 overnachting is dan genoeg? En goed te doen? Zegt Oakhurst jou iets? Ik had begrepen dat dit ook een goed alternatief zou kunnen zijn. En ja inderdaad had voor mezelf ook al uitgevogeld dat 3 dagen Vegas genoeg moet zijn. 4e dag naar de Valley, daar een overnachting en dan richting Ssn Fransisco weer. Is Beatty misschien iets voor de Valley?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet waar je die 800 hebt gehoord. Kijk eens op googlemaps; dan zie je meteen hoe ver het is, en wat de snelste route is. En welke plaatsen ongeveer halverwege liggen. Je hoeft natuurlijk niet in het midden te gaan zitten. Wil je vroeg vertrekken in LV of niet? Vroeg aankomen in SF of niet? Je kunt het ook in 1 dag rijden.Saraa schreef: Waar het om gaat: is dat het de kortste en comfortabel route is. Ik heb begrepen dat afstand tussen beide steden zo’n 800 km bedraagt? Dus het meest logische zou dan ergens halverwege te overnachten. We willen niet meer dan 1 overnachting.
Als je via de I5 rijdt kom je niet langs Fresno. Oakhurst ligt helemaal niet op de route zoals je kunt zien op googlemaps. Waar heb je gehoord dat dat een alternatief zou kunnen zijn? Voor een bezoek aan Yosemite is dat geschikt, maar zeker niet als tussenstop op de snelste route van LV naar SF.
Als je toch van plan bent om Death Valley te bezoeken dan zou ik dat onderweg doen. Rij dan door Death Valey en overnacht in het park of aan de westkant van het park, in bijvoorbeeld Lone Pine of Ridgecrest. Beatty ligt niet handig; wanneer zou je dan DV willen bezoeken? Tussen LV en Beatty of tussen Beatty en SF?
Vanaf Deaht valley of Lone Pine kun je via de Tioga Pass en Yosemite naar SF rijden.
Marianne
Dank Marianne voor je reactie. Heb net gekeken en Google maps gaf aan 915 km. Denk dat ik ernaast had gekeken. Stond ook bij 8.15uur rijden. Zal het dat zijn geweest wat ik had gezien. Wat death Valley betreft: eerst 3 dagen Vegas. En 4e dag heel vroeg uitchecken. Meteen door naar DV. De hele verdere dag Valley bezoeken. Daar overnachten meteen vroeg in de ochtend weer vertrekken. Ouakhurst had ik ergens gelezen. Weet niet meer waar. Werd dus als overnachting geopperd tussen LV en SF. maar nu ik er over nadenk, kan inderdaad zijn dat het was omdat men het park wilde bezoeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zult in de zomer niet een hele dag uittrekken voor DV. Kijk bijvoorbeeld eens ons 2004- en 2006-verslag voor een route door DV. Je zult hooguit wat viewpoints doen. Dus halverwege de middag vertrekken uit Las Vegas is vroeg genoeg. Dan tot zonsondergang wat view points doen, overnachten in het park, en in de vroege ochtend weer verder.
Of meteen een flink stuk doorrijden; van Las Vegas via DV naar Bishop bijvoorbeeld. En dan door naar SF.
Met 2 overnachtingen heb je meer mogelijkheden.
Kijk ook eens naar ons 2017-verslag voor deze route en de bezienswaardigheden onderweg.
Marianne
Of meteen een flink stuk doorrijden; van Las Vegas via DV naar Bishop bijvoorbeeld. En dan door naar SF.
Met 2 overnachtingen heb je meer mogelijkheden.
Kijk ook eens naar ons 2017-verslag voor deze route en de bezienswaardigheden onderweg.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Een overnachting in Death Valley is absoluut de moeite waard. 's Avonds wordt het iets minder heet, dat is sowieso fijn. En je zult de mooiste sterrenhemel ooit zien.
Vervolgens in een dag naar SF is te doen, een lange dag in de auto, maar het zou mijn voorkeur hebben. Liever een mooie overnachtingsplek in plaats van vast twee uur doorrijden. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken.
Vervolgens in een dag naar SF is te doen, een lange dag in de auto, maar het zou mijn voorkeur hebben. Liever een mooie overnachtingsplek in plaats van vast twee uur doorrijden. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het wordt in de zomer pas erg laat donker. Ik zou zeker met de kms die jullie maken op die dagen niet IN death valley overnachten, maar in Bishop. Gewoon 's ochtends op het gemakje uit Vegas vertrekken en als je de highlights van death valley mee wilt pakken (zeg even dantes view, zabriskie point, op en neer naar badwater en de zand duinen dan heb je met de ritten erbij echt de dag al wel goed vol. Evt bij Lone Pine nog rondkijken of in Bishop bij het hotel een zwembad opzoeken.
Ik denk dat je ook nog wel wat tijd kwijt zal zijn tussen Lone Pine en Merced als je over de tioga pass en door Yosemite gaat. Vooral in het park zal het wel druk zijn.
Hou er rekening mee dat je tol kort betalen als je over de bruggen San Francisco binnen gaat.Ga je via de bay bridge dan kan je nog bij de brug betalen, ga je via de golden gate brug dan kan dat online bv als je 's avonds in je hotel bent.
Ik denk dat je ook nog wel wat tijd kwijt zal zijn tussen Lone Pine en Merced als je over de tioga pass en door Yosemite gaat. Vooral in het park zal het wel druk zijn.
Hou er rekening mee dat je tol kort betalen als je over de bruggen San Francisco binnen gaat.Ga je via de bay bridge dan kan je nog bij de brug betalen, ga je via de golden gate brug dan kan dat online bv als je 's avonds in je hotel bent.
Ehmmm... dus als ik het goed begrijp is een overnachting in DV niet noodzakelijk. Vroeg uit Vegas Vertrekken, de Valley in de route meenemen en bezoeken. En dan weee door? Dan wel overnachting in Bishop en volgende dag in 1 ruk door naar SF? Want dan zou perfect zijn. Gaf in mijn inleiding al aan dat we er meer een “stedentrip” trip van willen maken. Mijn 2 kids van 22 en 15 gaan mee. En die vonden dat leuker. De natuurparken willen we andere keer. Maar DV wilden ze wel.
Aankomst en aansluitend 2 dagen San fransisco
1 overnachting San Luis Obispo
4 dagen omgeving LA
3 dagen San Diego
3 of 4 dagen Las Vegas ( nog niet over uit)
1 overnachting ????
2 dagen San Fransisco
Dit zijn de plekken die voor hun interessant zijn. En blijven steeds wat langer. Zonder echt te haasten. En voor hun leuk. Ze willen voornamelijk shoppen en zon, zee en strand. Andere suggesties zijn welkom!
Aankomst en aansluitend 2 dagen San fransisco
1 overnachting San Luis Obispo
4 dagen omgeving LA
3 dagen San Diego
3 of 4 dagen Las Vegas ( nog niet over uit)
1 overnachting ????
2 dagen San Fransisco
Dit zijn de plekken die voor hun interessant zijn. En blijven steeds wat langer. Zonder echt te haasten. En voor hun leuk. Ze willen voornamelijk shoppen en zon, zee en strand. Andere suggesties zijn welkom!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eigenlijk verbaas ik me dan een beetje dat Death Valley dan als 'must see' park eruit komt en niet de grand canyon, yosemite, sequoia of Zion/Bryce. Persoonlijk vind ik death valley, zeker in de warme periode, een vd minst ingeressante parken. Je bent immers altijd kort uit de auto. In bv een Yosemite is voor kinderen veel meer te doen mbt zwemmen, klimmen of raften (al zal dat in de zomer ook wat minder zijn) en er is meer wildlife te zien. Het interessante is voor mij de warmte. Leuk/apart om te ervaren, maar niet hoog in mijn lijstje van de mooiste of leukste parken. Maar het ligt nou eenmaal tussen Vegas en de Sierra Nevada in.
Een overnachting daar wel of niet noodzakelijk? Sja, ieder voor zich natuurlijk, maar IN het park overnachten is goed aan de prijs tegenwoordig. Als je al 3 dagen Las Vegas hebt gehad zou ik zelf nooit pas in de middag naar death valley rijden wat Marianne voorstelt. Ja, je bent dan op het heetst vd dag in dit park, maar ik vind dat de charme van death valley...en nogmaals je bent nooit lang buiten de auto. Een andere reden waarom ik het voor jullie reis niet noodzakelijk vind is gewoon de afstand. Death Valley - SF op één dag, zeker via de mooiere route van de tioga pass en door yosemite is gewoon een hele hele lange rit. Als je Vegas - SF in 2 dagen wilt rijden en niet alleen de autoruit wilt zien zou ik dus dag 1 al zeker verder rijden dan death valley. Overnachten in Death Valley is prachtig, maar ik heb niet het idee dat bv een sterrenhemel wat voor jullie (kinderen) uitmaakt als ik je posts zo lees.
Heb je al iets geboekt? Dag 2 zal je zeer waarschijnlijk erg vroeg wakker zijn. Je zou alle dagen SF op de eerste nacht na dan achteraan kunnen zetten ipv het opsplitsen.
Hoe ga je naar San Luis Obispo rijden en waarom die plek? En wat wil je die dag allemaal doen? Langs de kust is het echt een fikse dagtocht als je onderweg ook nog wat wilt zien behalve vanuit de auto. Via de 101 mis je dus de kustroute?
Een dure, maar zeer aparte overnachtingplek in San Kuis Obispo is de Madonna Inn.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om bv te kijken of je tussen LA en San Diego een huisje of via Airbnb wat kunt regelen en vanuit daar LA en San Diego te doen. Alhoewel hollywood vanuit een plek ten zuiden van LA niet ideaal is.
Is er al wat geboekt? Hoe ik het lees wel, maar eigenlijk zet je met zon, zee/strand en shoppen precies een reis naar Florida neer.
Een overnachting daar wel of niet noodzakelijk? Sja, ieder voor zich natuurlijk, maar IN het park overnachten is goed aan de prijs tegenwoordig. Als je al 3 dagen Las Vegas hebt gehad zou ik zelf nooit pas in de middag naar death valley rijden wat Marianne voorstelt. Ja, je bent dan op het heetst vd dag in dit park, maar ik vind dat de charme van death valley...en nogmaals je bent nooit lang buiten de auto. Een andere reden waarom ik het voor jullie reis niet noodzakelijk vind is gewoon de afstand. Death Valley - SF op één dag, zeker via de mooiere route van de tioga pass en door yosemite is gewoon een hele hele lange rit. Als je Vegas - SF in 2 dagen wilt rijden en niet alleen de autoruit wilt zien zou ik dus dag 1 al zeker verder rijden dan death valley. Overnachten in Death Valley is prachtig, maar ik heb niet het idee dat bv een sterrenhemel wat voor jullie (kinderen) uitmaakt als ik je posts zo lees.
Heb je al iets geboekt? Dag 2 zal je zeer waarschijnlijk erg vroeg wakker zijn. Je zou alle dagen SF op de eerste nacht na dan achteraan kunnen zetten ipv het opsplitsen.
Hoe ga je naar San Luis Obispo rijden en waarom die plek? En wat wil je die dag allemaal doen? Langs de kust is het echt een fikse dagtocht als je onderweg ook nog wat wilt zien behalve vanuit de auto. Via de 101 mis je dus de kustroute?
Een dure, maar zeer aparte overnachtingplek in San Kuis Obispo is de Madonna Inn.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om bv te kijken of je tussen LA en San Diego een huisje of via Airbnb wat kunt regelen en vanuit daar LA en San Diego te doen. Alhoewel hollywood vanuit een plek ten zuiden van LA niet ideaal is.
Is er al wat geboekt? Hoe ik het lees wel, maar eigenlijk zet je met zon, zee/strand en shoppen precies een reis naar Florida neer.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
ik ben het met het vorige commentaar eens.
Met de route zoals jullie die nu hebben, gaat het voornamelijk om de kust en de steden. En dan nog ff DV meepikken.
Wij waren afgelopen juni in DV en het was zo warm dat we niet uit de auto konden, in Las Vegas hadden we begin juni dik 30 graden. Wij hadden hier een huis met zwembad gehuurd, dat was wel nodig.
Wij zaten ook in de buurt van San Louis Obispo, daar is echt niet veel te doen met kids. Wij hadden hier een huis via airbnb. Jullie hebben veel tijd voor de steden, leuk als je van shoppen houdt, maar zonde als je daarvoor naar de andere kant van Amerika vliegt. De natuur is hier zo mooi, onze kleinkind van 8 en 11 vonden dit zelfs geweldig.
LA vonden wij persoonlijk niks aan, San Francisco is wel leuk voor 3 dagen en San Diego hebben wij een paar jaar geleden in een dag gedaan. De overnachtingen in de grote steden zijn ook erg duur.
Misschien is Florida inderdaadleuker, Orlando, Miami, Tampa voor te shoppen en de Keys en Everglades bv voor natuur. Je zou hier een huis met zwembad kunnen huren, dit doen wij al jaren en bevalt ons erg goed. De afstanden van bv Orlando naar Miami zijn ook goed te doen.
Zet jullie huidige route eens in googlemaps en tel bij de rijtijd rustig nog eens zeker 20% extra op. Wij vinden de rijtijden altijd erg optimistisch , maar wij haasten ons ook niet.
Met de route zoals jullie die nu hebben, gaat het voornamelijk om de kust en de steden. En dan nog ff DV meepikken.
Wij waren afgelopen juni in DV en het was zo warm dat we niet uit de auto konden, in Las Vegas hadden we begin juni dik 30 graden. Wij hadden hier een huis met zwembad gehuurd, dat was wel nodig.
Wij zaten ook in de buurt van San Louis Obispo, daar is echt niet veel te doen met kids. Wij hadden hier een huis via airbnb. Jullie hebben veel tijd voor de steden, leuk als je van shoppen houdt, maar zonde als je daarvoor naar de andere kant van Amerika vliegt. De natuur is hier zo mooi, onze kleinkind van 8 en 11 vonden dit zelfs geweldig.
LA vonden wij persoonlijk niks aan, San Francisco is wel leuk voor 3 dagen en San Diego hebben wij een paar jaar geleden in een dag gedaan. De overnachtingen in de grote steden zijn ook erg duur.
Misschien is Florida inderdaadleuker, Orlando, Miami, Tampa voor te shoppen en de Keys en Everglades bv voor natuur. Je zou hier een huis met zwembad kunnen huren, dit doen wij al jaren en bevalt ons erg goed. De afstanden van bv Orlando naar Miami zijn ook goed te doen.
Zet jullie huidige route eens in googlemaps en tel bij de rijtijd rustig nog eens zeker 20% extra op. Wij vinden de rijtijden altijd erg optimistisch , maar wij haasten ons ook niet.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.
TS geeft natuurlijk wel aan dat het ze deze keer om de steden te doen is he. Ik zou zelf ook niet alleen voor de steden gaan, maar voor iets meer afwisseling. Maar als ze puur voor de steden gaan is daar natuurlijk niets mis meeMet de route zoals jullie die nu hebben, gaat het voornamelijk om de kust en de steden.
Nou, ik ben nog maar kort bezig met de reis in elkaar te zetten, hoe we gaan rijden weet ik nog niet precies. Want het liefst wel langs de kust. En San Luis Obispo, had ik ook weer in een reisverslag gelezen als goede tussenstop tussen SF en LA. en ja, ik ben me er van bewust dat daar niet veel te beleven is maar..... wederom ging alleen maar om een overnachting om de lange rit tussen SF en LA niet in 1dag te rijden. Zelfde idee als LV en SF eigenlijk. Wat de steden op zich betreft: het is voornamelijk mijn zoontje van 16j die die kant op wil. Het is een soort van combinatie van verjaardagscadeau/eindexamen cadeau voor hem, (Haha er vanuit gaande dat hij slaagt), dus vandaar. Ik denk dat het beetje tot de verbeelding spreekt. Het snelle en mooi leven!! Dus ja dat is eigenlijk de reden erachter. Mijn dochter en Ik zijn ook meer van de natuurlandschappen, nationale parken en mooie uitzichten. En tja mijn man heeft eigenlijk geen mening. Hij vindt alles best zolang wij maar gelukkig zijn. En wat de DV betreft: het is ook weer iets wat tot de verbeelding spreekt, het heeft iets mysterieus. Daarom willen ze het graag zien. De warmte zitten we eigenlijk niet zo mee. Van huis uit zijn wij dat gewend.(van oorsprong Marokkaans) We zijn in het warme Abu Dhabi en Dubai geweest waar het 47gr was. Vorig jaar in de warme Marokkaanse Sahara wat ook 43gr was, en voor mijn gevoel goed te doen. Ons benauwd dat niet zo.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
SLO kan prima als stop natuurlijk. Wij zaten dit jaar in Cambria, is ook een mogelijkheid. Kijk ook voor dat stuk eens in ons 2017-verslag. Wij waren op stap met onze dochters van 22 en 24, en hoewel die graag en veel shoppen en uitgaan vonden die de parken ook erg leuk.
Ik vind DV echt een aanrader, de warmte is heel bijzonder, en de rotsen zijn vaak prachtig. Als je ervoor kiest om er te overnachten is een dag minder LV mogelijk. En zoals ik al aangaf: overnacht dan in het park. Stovepipe Wells is een mogelijkheid, Furnace creek/Oasis is duurder, maar ligt wel erg mooi.
Als je via DV rijdt is de route door Yosemite het mooist, en het snelst. De vraag is dan waar je je overnachtingen plant. Ik neem aan dat je dan tijd hebt voor 2 stops. Overnachten in DV is prachtig omdat je dan niet alleen de wat koelere uren hebt, maar omdat de kleuren dan veel mooier zijn. De uren voor zonsondergang en bij zonsopkomst zijn prachtig. Maar als je in bijvoorbeeld Lone Pine of Bishop overnacht heb je meer tijd voor Yosemite.
Zie hier voor ons verslag van het stuk Lone Pine - Las Vegas, en hier voor de route door Yosemite.
Met een eerste stop in DV zou je de volgende stop in Lee vining of Mammtoh Lakes kunnen plannen. Rij je verder dan DV dan kun je de tweede nacht in bijvoorbeeld Groveland of Mariposa doen.
Liggen de tickets al vast? Anders zou je ook in Las Vegas kunnen eindigen natuurlijk, dat geeft je voor de rest wat meer tijd.
Marianne
Ik vind DV echt een aanrader, de warmte is heel bijzonder, en de rotsen zijn vaak prachtig. Als je ervoor kiest om er te overnachten is een dag minder LV mogelijk. En zoals ik al aangaf: overnacht dan in het park. Stovepipe Wells is een mogelijkheid, Furnace creek/Oasis is duurder, maar ligt wel erg mooi.
Als je via DV rijdt is de route door Yosemite het mooist, en het snelst. De vraag is dan waar je je overnachtingen plant. Ik neem aan dat je dan tijd hebt voor 2 stops. Overnachten in DV is prachtig omdat je dan niet alleen de wat koelere uren hebt, maar omdat de kleuren dan veel mooier zijn. De uren voor zonsondergang en bij zonsopkomst zijn prachtig. Maar als je in bijvoorbeeld Lone Pine of Bishop overnacht heb je meer tijd voor Yosemite.
Zie hier voor ons verslag van het stuk Lone Pine - Las Vegas, en hier voor de route door Yosemite.
Met een eerste stop in DV zou je de volgende stop in Lee vining of Mammtoh Lakes kunnen plannen. Rij je verder dan DV dan kun je de tweede nacht in bijvoorbeeld Groveland of Mariposa doen.
Liggen de tickets al vast? Anders zou je ook in Las Vegas kunnen eindigen natuurlijk, dat geeft je voor de rest wat meer tijd.
Marianne
En dat is de kustweg?? Als we van SF naar LA rijden met SLO ala stop?? Haha je merkt het weet er echt nog niet veel van!! Maar ben aan hetl leren nu! Want dacht dat ik het aardig had uitgevogeld. En dat alleen LV naar SF een punt was. Maar al doenende leert men!
Zou het niet makkelijker zijn als je je eerst een beetje zou inlezen en er een kaart van de VS bij zou pakken?
Of lees eens hier: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
Of lees eens hier: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Koop alvast een kaart. Dan wordt er al veel duidelijk.
De kustweg is de highway 1. Als je niet bewust de hwy 1 pakt zul je op de 101 terechtkomen.
Wij vinden de Hallwag kaarten erg prettig. Je hebt dan nr 5 nodig. En eventueel ook nr 6.
Marianne
De kustweg is de highway 1. Als je niet bewust de hwy 1 pakt zul je op de 101 terechtkomen.
Wij vinden de Hallwag kaarten erg prettig. Je hebt dan nr 5 nodig. En eventueel ook nr 6.
Marianne
Jawel hoor. Had me al wel ingelezen. En kaarten bij gepakt. Maar..... zoveel mensen zoveel verschillende ideeen dus vandaar. Zelfde als dit forum: de ene zegt, overnacht in Fresno. En ander zegt, nee joh moet je niet doen. Mijn idee was: uitstippelen naar welke steden, omdat het ons daar om te doen is. Dus in principe van A naar B. Zet adres in GPS, en die brengt ons wel!! Dat was dus de achterliggende gedachte. Maar nu, komen alle details naar boven. Waardoor ik een beetje ben gaan twijfelen, van goh, pak ik het dan helemaal verkeerd aan??
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wat je zelf zoekt. Wil je de snelste weg tussen Vegas en San Francisco dan ga je via Bakersfield en dus niet via Fresno. Maar dan rij je 8,5u (zuivere rijtijd) over de snelweg. Rij je via death valley en yosemite dan doe je er veel langer over, maar heb je een veel mooiere route.
Dus ik zou zeggen lees je eens goed in over wat er in het zuidwesten allemaal te doen is. Bijvoorbeeld door de standaardroute eens door te nemen. Daar staan bv geen san diego in. Maar wil je daarna echt de keuze maken voor de steden, death valley, kustroute, shoppen en stramd dan zou ik echt specifiek daarvoor om info vragen. Ik kan niet voor jullie en jou kinderen spreken over wat ze leuk en/of niet leuk vinden, maar ik denk dat er zeker ook leuke zaken voor kinderen in de nationale parken te vinden zijn.
Overigens is het tussen SF en San Santa Barbara niet zomaar mogelijk om overal langs de kust het water in te springen.
Ik heb t gevoel dat Fresno een poging tot grappig zijn was? Maar dat kan ik mis hebben
Dus ik zou zeggen lees je eens goed in over wat er in het zuidwesten allemaal te doen is. Bijvoorbeeld door de standaardroute eens door te nemen. Daar staan bv geen san diego in. Maar wil je daarna echt de keuze maken voor de steden, death valley, kustroute, shoppen en stramd dan zou ik echt specifiek daarvoor om info vragen. Ik kan niet voor jullie en jou kinderen spreken over wat ze leuk en/of niet leuk vinden, maar ik denk dat er zeker ook leuke zaken voor kinderen in de nationale parken te vinden zijn.
Overigens is het tussen SF en San Santa Barbara niet zomaar mogelijk om overal langs de kust het water in te springen.
Ik heb t gevoel dat Fresno een poging tot grappig zijn was? Maar dat kan ik mis hebben
Ja het is wat je zegt. We moeten het zelf doen. Maar ik waardeer meningen van anderen. Want, ga ook wel graag op ervaring en expertise af! Zie hier op forum mensen die al 20x zijn geweest. Tja, dan ben ik een leek. Heb al vele rondreizen gemaakt en ging altijd goed. Maar wel meestal in Europa. Ik merk nu wel heel erg bij mezelf dat je eerst neigt naar het hele bekende en vertrouwde. Maar gaande weg leer je zoveel dingen en mogelijkheden dat uiteindelijk een heel andere reis uitkomt. Ook mede door jullie degenen met meer ervaring hierin.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1746 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 21 Reacties