Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite Nat.Park.
Yosemite Nat.Park.
In juli verblijf ik met oa mijn kid van 12 jaar in Yosimite Nat.Park.
Daar hij gek is op zwemmen en dit een leuke break tijdens onze rondreis vraag ik de kenners onder jullie waar je het fijnst kan zwemmen daar.
Geen moeilijke vraag dacht ik zo toch?
Daar hij gek is op zwemmen en dit een leuke break tijdens onze rondreis vraag ik de kenners onder jullie waar je het fijnst kan zwemmen daar.
Geen moeilijke vraag dacht ik zo toch?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou, best wel een moeilijke vraag, want er zijn legio mogelijkheden.
Zowel Curry Village als de Yosemite Lodge hebben een (groot) zwembad, gratis voor mensen die daar overnachten en tegen betaling voor de rest.
Leuker is het om in de Merced River te zwemmen, hoewel je dat niet echt zwemmen kunt noemen, zeker aan het eind van de zomer als het water laag staat. De Merced River heeft ook veel leuke strandjes, ideaal voor een picknick.
Wat kouder, en wat verder weg van de vallei: Tenaya Lake. Heeft ook een strand. Kinderen vinden het lekker om daar te zwemmen ondanks de kou, ouders wat minder (zo ging het bij ons tenminste).
Daar in de buurt, maar nog iets verder naar de Tioga Pass: Dog Lake. Leuke, niet al te lange wandeling, en een prachtig meer.
Of loop naar Soda Springs, leuke, korte wandeling, en ga pootjebaden in de Tuolumne River.
Onderaan de Lower Yosemite Falls kun je niet zwemmen, maar wel lekker pootjebaden (niet aan te raden in het begin van de zomer, maar wel als er nog maar een klein straaltje naar beneden valt).
Mirror Lake is ook een optie, maar ook hier geldt weer dat er niet echt sprake is van zwemmen, te ondiep. Er zijn een paar diepe stukken tussen de rotsen.
Kijk ook eens in onze reisverslagen, we zijn beide keren in Yosemite geweest (in 2006 twee keer, eind juli, en vanaf 12 augustus).
Marianne
Zowel Curry Village als de Yosemite Lodge hebben een (groot) zwembad, gratis voor mensen die daar overnachten en tegen betaling voor de rest.
Leuker is het om in de Merced River te zwemmen, hoewel je dat niet echt zwemmen kunt noemen, zeker aan het eind van de zomer als het water laag staat. De Merced River heeft ook veel leuke strandjes, ideaal voor een picknick.
Wat kouder, en wat verder weg van de vallei: Tenaya Lake. Heeft ook een strand. Kinderen vinden het lekker om daar te zwemmen ondanks de kou, ouders wat minder (zo ging het bij ons tenminste).
Daar in de buurt, maar nog iets verder naar de Tioga Pass: Dog Lake. Leuke, niet al te lange wandeling, en een prachtig meer.
Of loop naar Soda Springs, leuke, korte wandeling, en ga pootjebaden in de Tuolumne River.
Onderaan de Lower Yosemite Falls kun je niet zwemmen, maar wel lekker pootjebaden (niet aan te raden in het begin van de zomer, maar wel als er nog maar een klein straaltje naar beneden valt).
Mirror Lake is ook een optie, maar ook hier geldt weer dat er niet echt sprake is van zwemmen, te ondiep. Er zijn een paar diepe stukken tussen de rotsen.
Kijk ook eens in onze reisverslagen, we zijn beide keren in Yosemite geweest (in 2006 twee keer, eind juli, en vanaf 12 augustus).
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Marianne,
Heb je bij die meertjes niet vlug last van muggen.
Bij snelstromend water valt het wel mee maar bij wat rustiger water werden wij afgelopen reis opgevreten in o.a. Yellowstone en Grand Teton.
Zelf smeer ik eigenlijk nooit maar nu hebben we in West-Yellowstone toch een anti-muggen spray gekocht omdat je lek gestoken werd en er ook nog eens blazen van 2 cm doorsnee opkwamen.
Bij snelstromend water valt het wel mee maar bij wat rustiger water werden wij afgelopen reis opgevreten in o.a. Yellowstone en Grand Teton.
Zelf smeer ik eigenlijk nooit maar nu hebben we in West-Yellowstone toch een anti-muggen spray gekocht omdat je lek gestoken werd en er ook nog eens blazen van 2 cm doorsnee opkwamen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben in Yosemite nog nooit last gehad van muggen, misschien heeft dat te maken met de tijd van het jaar? De enige keer dat we echt weggevlucht zijn vanwege de muggen was langs de Beartooth Hwy. O, ja, en ook eens in Mount Rainier. Vreemd, hoe hoger, hoe meer muggen?Rob schreef:Hoi Marianne,
Marianne
Ik heb hier ook nog een vraagje.
Wij willen met onze camper overnachten in yosemite zelf. Daar heb je de keuze tussen de Lower, North en Upper pines. Ik zou nu graag eens willen weten of tussen deze 3 veel verschil is? Ik zie dat de Lower en North niet ver van het water liggen, zou je daar ook zoveel last hebben van muggen?
Wij willen met onze camper overnachten in yosemite zelf. Daar heb je de keuze tussen de Lower, North en Upper pines. Ik zou nu graag eens willen weten of tussen deze 3 veel verschil is? Ik zie dat de Lower en North niet ver van het water liggen, zou je daar ook zoveel last hebben van muggen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mijn Lonely Planet kun je jezelf op een waiting list zetten bij de Campgound Reservation Office, in de hoop dat je kunt profiteren van een afzegging.OlivierD schreef:Das snelle service Marianne![]()
Ik heb net eens gekeken op de site maar zie dat geen enkel camping nog plaats heeft in juni. Is er ook de mogelijkheid de dag zelf nog een plaatje te kunnen bemachtigen, dus via first-come-first-served?
Je kunt het ook proberen op een van de first-come-first-served campgrounds, daar schijn je tot het middaguur nog wel kans te maken, maar voor campers zijn er niet veel mogelijkheden. Veel van de campings buiten de vallei gaan pas in juli open.
Marianne
In de south fork merced rivier bij Wawona camping, kun je ook zwemmen, daar is het ook diep, wel koud.
Wij zijn helemaal lek geprikt door muggen (met hele grote bulten als gevolg) bij de merced rivier in yosemite valley in juni. Terwijl we nog maar 5 min. buiten waren, hadden we zo 20 muggenbulten ieder.
Wij zijn helemaal lek geprikt door muggen (met hele grote bulten als gevolg) bij de merced rivier in yosemite valley in juni. Terwijl we nog maar 5 min. buiten waren, hadden we zo 20 muggenbulten ieder.
Heb nog wat zitten rondzoeken om te reserveren, maar alles zit dus vol voor eind juniMartin & Marianne schreef:Volgens mijn Lonely Planet kun je jezelf op een waiting list zetten bij de Campgound Reservation Office, in de hoop dat je kunt profiteren van een afzegging.OlivierD schreef:Das snelle service Marianne![]()
Ik heb net eens gekeken op de site maar zie dat geen enkel camping nog plaats heeft in juni. Is er ook de mogelijkheid de dag zelf nog een plaatje te kunnen bemachtigen, dus via first-come-first-served?
Je kunt het ook proberen op een van de first-come-first-served campgrounds, daar schijn je tot het middaguur nog wel kans te maken, maar voor campers zijn er niet veel mogelijkheden. Veel van de campings buiten de vallei gaan pas in juli open.
Marianne

Van die first-come-first-served campings zijn er idd. niet zoveel, en de meeste gaan pas open in juli. Zou het mogelijk zijn om bij de dag van aankomst in yosemite eerst naar het visitor center te gaan , en dat zij kunnen kijken of er geen annulaties zijn op de verscheidene campings?
Of moest het echt niet lukken , heb je net buiten het park eventueel nog goede campings?
Grts,
Olivier
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Oliver,
Wij zitten met hetzelfde probleem hoor, het is een ramp in Yosemite als je te laat bent. Daar komt bij dat wij niet precies weten wanneer we arriveren, dus ook eigenlijk niet willen reserveren.
We gaan waarschijnlijk naar High Sierra RV Park in Oakhurst.
Gr,
Monique
Wij zitten met hetzelfde probleem hoor, het is een ramp in Yosemite als je te laat bent. Daar komt bij dat wij niet precies weten wanneer we arriveren, dus ook eigenlijk niet willen reserveren.
We gaan waarschijnlijk naar High Sierra RV Park in Oakhurst.
Gr,
Monique
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Olivier,OlivierD schreef:Heb nog wat zitten rondzoeken om te reserveren, maar alles zit dus vol voor eind juniMartin & Marianne schreef: Volgens mijn Lonely Planet kun je jezelf op een waiting list zetten bij de Campgound Reservation Office, in de hoop dat je kunt profiteren van een afzegging.
Marianne. Een waiting list zie ik ook niet staan, mischien dat dit niet meer mogelijk sinds het nieuwe systeem?
Van die first-come-first-served campings zijn er idd. niet zoveel, en de meeste gaan pas open in juli. Zou het mogelijk zijn om bij de dag van aankomst in yosemite eerst naar het visitor center te gaan , en dat zij kunnen kijken of er geen annulaties zijn op de verscheidene campings?
Of moest het echt niet lukken , heb je net buiten het park eventueel nog goede campings?
Grts,
Olivier
Je moet niet naar een Visitor Center gaan maar naar de Campground Reservation Offices zoals ik hierboven zei. Dit gaat niet on line, maar ter plekke op de dag van aankomst. Ik weet niet waar die offices zitten, maar dat kun je bij aankomst in het park even vragen.
Marianne
Bedankt voor de tips allemaal.
Aangezien wij 's morgens eerst naar Bodie gaan , en 's middags de Tioga Pass oversteken, denk ik dat de kans maar klein is om dan nog een campground te vinden.
Ik denk dat we direct naar de high Sierra RV in Oakhurst gaan zoals Monique meegeeft. Heb even zitten kijken , en het ziet er op het eerste gezicht een mooie camping uit. Het ligt ook wat dichter bij Mariposa Grove , die we ook wilden meenemen op onze route.
Grts,
Olivier
Aangezien wij 's morgens eerst naar Bodie gaan , en 's middags de Tioga Pass oversteken, denk ik dat de kans maar klein is om dan nog een campground te vinden.
Ik denk dat we direct naar de high Sierra RV in Oakhurst gaan zoals Monique meegeeft. Heb even zitten kijken , en het ziet er op het eerste gezicht een mooie camping uit. Het ligt ook wat dichter bij Mariposa Grove , die we ook wilden meenemen op onze route.
Grts,
Olivier
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Goede keus wij hebben er in 2001 gestaan, mooie campground je kan er ook nog zwemmen in de rivier daar hebben ze een dam gemaakt zodat er achter genoeg water blijft staan om te zwmmen (op eigen risico)OlivierD schreef:Bedankt voor de tips allemaal.
Grts,
Olivier
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De cabins hebben twee doubles. Er zijn ook tentcabins, die hebben ook nog een 5e bed.sabero schreef:Heeft iemand wel eens in een cabin overnacht in yosimite?
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Kunnen daar 4 man in?
Kijk eens op http://www.yosemitepark.com/Accommodati ... tails.aspx
Ik heb er zelf nog nooit overnacht, wij gaan meestal naar Housekeeping Camp, maar Curry Village ligt heel centraal. Is wel druk en groot, maar ik vind het qua sfeer heel plezierig. Er zijn cabins met en zonder eigen sanitair. De toiletten en douches liggen dichtbij de cabins en zien er netjes uit.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3277 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-