Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verkeer (af te leggen afstand per dag tijdens rondreis).
Re: Verkeer
Ik vraag me af of je gaat reizen of je gaat verplaatsen? 700km is prima te doen op een dag...maar wat zie je dan? De snelweg...de binnenkant van je auto....
Is jouw idee van een roadtrip de hele dag in de auto zitten om zo snel mogelijk van A naar B te gaan en af en toe te stoppen om te tanken en te plassen, of ga je ook nog wat zien?
Als je echt van plan bent om alleen maar 700km te willen rijden kun je ook prima op de autobahn in Duitsland gaan rijden, dan heb je ongeveer hetzelfde gevoel, kun je vaker een hogere snelheid rijden en bespaar je je de vlucht naar de andere kant van de wereld.
Er is zo veel te zien tussen LA en de GC dat het imho jammer is dat je dat in een dag wilt rijden. Je plannen doen me denken aan de reis van een ander forumlid die ook in de US geweest was maar weinig meer gezien had dan het dashboard van zijn auto (en dan ook nog in het donker). Zij waren wel overal geweest, maar of ze het ook gezien hebben....dat is de vraag.
Een roadtrip maak je toch ook om onderweg te genieten van al het moois op de route?
Vooral omdat het je eerste keer is zou ik een behoorlijk stuk rustiger aan doen. Heb je al eens naar de voorbeeld routes op dit forum gekeken voor een rondje of ligt je route al vast? heb je je tickets al geboekt?
Is jouw idee van een roadtrip de hele dag in de auto zitten om zo snel mogelijk van A naar B te gaan en af en toe te stoppen om te tanken en te plassen, of ga je ook nog wat zien?
Als je echt van plan bent om alleen maar 700km te willen rijden kun je ook prima op de autobahn in Duitsland gaan rijden, dan heb je ongeveer hetzelfde gevoel, kun je vaker een hogere snelheid rijden en bespaar je je de vlucht naar de andere kant van de wereld.
Er is zo veel te zien tussen LA en de GC dat het imho jammer is dat je dat in een dag wilt rijden. Je plannen doen me denken aan de reis van een ander forumlid die ook in de US geweest was maar weinig meer gezien had dan het dashboard van zijn auto (en dan ook nog in het donker). Zij waren wel overal geweest, maar of ze het ook gezien hebben....dat is de vraag.
Een roadtrip maak je toch ook om onderweg te genieten van al het moois op de route?
Vooral omdat het je eerste keer is zou ik een behoorlijk stuk rustiger aan doen. Heb je al eens naar de voorbeeld routes op dit forum gekeken voor een rondje of ligt je route al vast? heb je je tickets al geboekt?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Verkeer (af te leggen afstand per dag tijdens rondreis).
@Terpies: Wat een rare reactie. Het gaat hier toch alleen om het stuk van LA naar de GC? Je mist niet heel erg veel als je dat in 1 dag doet, zeker als dat betekent dat je dan voor andere dingen meer tijd hebt. Naturulijk is er wel wat te zien maar als je keuzes moet maken is dit stuk het eerste waar ik een rijdag van zou maken.
Marianne
Marianne
@marianne: het hele reisschema is een race, dus niet alleen het stuk tussen LA en GC, vandaar ook mijn vraag.
Als je in twee weken 3 dagen SF, 2 dagen LV en 2 dagen LA wilt doen en dan ook nog Yosemite, DV, Zion en GC wilt zien, moet je toch wel toegeven dat niet alleen de eerste dag een lange reisdag is.
Maar goed het is hun reis, maar ze maken wel de klassieke fout door te veel in te korte tijd te willen doen, zoals meer mensen die voor de eerste keer een rondje gaan maken.
Als jij het een prima route vindt, dan vind ik jouw reactie juist de rare reactie, gezien je ervaring...
Als je in twee weken 3 dagen SF, 2 dagen LV en 2 dagen LA wilt doen en dan ook nog Yosemite, DV, Zion en GC wilt zien, moet je toch wel toegeven dat niet alleen de eerste dag een lange reisdag is.
Maar goed het is hun reis, maar ze maken wel de klassieke fout door te veel in te korte tijd te willen doen, zoals meer mensen die voor de eerste keer een rondje gaan maken.
Als jij het een prima route vindt, dan vind ik jouw reactie juist de rare reactie, gezien je ervaring...
Sorry hoor, maar ik vind dit ook echt nonsens. Iedereen zijn eigen ding. Ik denk dat jij mijn reisschema's ook zou veroordelen, maar wij vinden het heerlijk. Een paar honderd mijl rijden en genieten van de omgeving is ook een deel van een road trip. Dit ritje zou ik mijn hand ook niet voor omdraaien.
Overigens, imho, zo enorm veel is er nu ook weer niet te zien hoor langs deze route.
Overigens, imho, zo enorm veel is er nu ook weer niet te zien hoor langs deze route.
Wij hebben LA-GC vorig jaar ook in 1 dag gedaan. Wel om 5 uur 's morgens al vertrokken (jet lag, we waren toch wakker; sterker nog: ik heb die eerste nacht zelfs geen oog dichtgedaan
). Met wat stops en wat bewuste omweg via Amboy en Oatman waren we omstreeks 18u aan GC. Je kan het sneller doen, maar wij hebben bewust de mooiste route proberen doen, al is het veel van hetzelfde onderweg. Ondanks dat ik dus niet echt uitgerust aan de rit begon, viel het heel goed mee. Was ook de eerste rit in USA, muziekje op en genieten in een heerlijke auto (Chevy Traverse) 

2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben naarmate ik meer die kant op ging ook minder gaan rijden. Er is onderweg genoeg om je te vermaken, maar het hangt er ook gewoon vanaf wat de plannen zijn. Er is best vertier als je Joshua Tree, Mohave desert, route66 en evt lake havasu (als je van watersport houd).
Ik ben ook wel een naar Spanje gereden in 1 dag om een aantal dagen rond Sevilla te verblijven en toen doorgereden naar Albufeira voor een paar dagen en daarna door naar Porto en toen via een paar dagen noord Spanje weer op 1 dag terug naar Nederland.
Ik zou wel een volle dag GC pakken na die rit. Lekker op t gemakje.
Ik ben ook wel een naar Spanje gereden in 1 dag om een aantal dagen rond Sevilla te verblijven en toen doorgereden naar Albufeira voor een paar dagen en daarna door naar Porto en toen via een paar dagen noord Spanje weer op 1 dag terug naar Nederland.
Ik zou wel een volle dag GC pakken na die rit. Lekker op t gemakje.
Jup, dat is sowieso een goed plan. Regel een overnachting aan de rim (Bright Angel, Thunderbird, Kachina lodge of het El Tovar). Als je zorgt dat je voor zonsondergang in GCNP bent pik je mooi de zonsondergang mee. En remember: de canyon echt beleven betekent dat je ten minste een stuk naar beneden moet hiken.
Zou ik ook aanraden, 2 nachten bvb in Maswik Lodge (zeer betaalbaar). De eerste morgen zijn wij een stukje van de South Kaibab Trail begonnen rond 5u 's morgens om tegen zonsopgang aan Ooh Aah Point te zijn. Zeer memorabel!
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Jij bent al vaker die kant op geweest, net als vele anderen, dus dan is het niet vreemd dat je veel dingen al gezien hebt en eerder wat langere afstanden maakt.roelb schreef:Ik denk dat jij mijn reisschema's ook zou veroordelen, maar wij vinden het heerlijk.
Als je voor de eerste keer gaat en in twee weken zoveel dingen wilt ‘proppen’ (inclusief een complete week in LV, LA en SF!) blijf ik bij mijn advies om de route iets rustiger aan te doen.
Het blijft een vraag om advies, toch? Dat jij en Marianne een andere mening hebben dan ik maakt mijn mening niet ‘raar’ of ‘nonsens’??
Of course, maar dan is deze opmerking toch niet nodig? En ook niet waar overigens..
Zoals gewoonlijk weet jij alles toch beter, dus ik zal niet meer reageren.roelb schreef: En ook niet waar overigens..
Nouja, 700km door de woestijn rijden, cruise control op 80mph op een rustige I40, met bijzondere uit- en vergezichten - zeker als je er niet dagelijks komt - is m.i. echt onvergelijkbaar met 700km autobahn in dichtbebouwd en drukbevolkt Duitsland, inclusief even zo drukke wegen. Als er iets vermoeiend rijden is dan is het wel door Duitsland heen.
Het maakt niet uit wat ik zeg...het is MIJN mening, net zoals jij een mening hebt... tuurlijk is het niet hetzelfde, maar 700km snelweg is toch snelweg, LA is bizar druk, er is genoeg te zien onderweg, etc etc.Terpies schreef:Zoals gewoonlijk weet jij alles toch beter
Ik blijf erbij dat IK het een race schema vind van TS, die moet er maar mee doen wat ie wil.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
@allen,
Het was niet mijn bedoeling hier een pittige discussie op te starten en ik laat me er ook niet door meeslepen. De rit van LA naar Grand Canyon is natuurlijk een pittige en dat weten we hier thuis allemaal. Dat we dingen zullen gaan missen is een feit. Dat is echter ook een reden om terug te keren.
De rest van onze reis zit ook in een stevig tempo en dat hadden we echt graag anders gezien maar na jaren Denemarken en Duitsland is 2018 een jaar waarin we als gezin veel te vieren hebben en het is waarschijnlijk het laatste jaar dat onze oudste mee gaat. We pakken dus even uit in een te korte periode. Ook daar zijn we ons van bewust. We zitten echter vast aan max. 3 weken en we willen toch van veel dingen in de VS iets meepakken. Als we nog een keer terug gaan zal het tempo ook echt wat lager liggen. Voor nu is dit onze keuze en ik heb er vertrouwen in, mede door tips op dit forum, dat het een prachtige tijd gaat worden.
Om nog even mijn "lerende houding" te tonen. We hebben op advies van een forumlid een hotel aan de rand van LA opgenomen in onze lijst en een hotel aan het strand geschrapt vanwege de filedruk in die stad. Voor de Tiogapas hebben we een extra overnachting ingepland zodat we op ons gemakje over die pas kunnen (ook conform advies forumlid). De adviezen worden dus gelezen en gebruikt!
Het was niet mijn bedoeling hier een pittige discussie op te starten en ik laat me er ook niet door meeslepen. De rit van LA naar Grand Canyon is natuurlijk een pittige en dat weten we hier thuis allemaal. Dat we dingen zullen gaan missen is een feit. Dat is echter ook een reden om terug te keren.
De rest van onze reis zit ook in een stevig tempo en dat hadden we echt graag anders gezien maar na jaren Denemarken en Duitsland is 2018 een jaar waarin we als gezin veel te vieren hebben en het is waarschijnlijk het laatste jaar dat onze oudste mee gaat. We pakken dus even uit in een te korte periode. Ook daar zijn we ons van bewust. We zitten echter vast aan max. 3 weken en we willen toch van veel dingen in de VS iets meepakken. Als we nog een keer terug gaan zal het tempo ook echt wat lager liggen. Voor nu is dit onze keuze en ik heb er vertrouwen in, mede door tips op dit forum, dat het een prachtige tijd gaat worden.
Om nog even mijn "lerende houding" te tonen. We hebben op advies van een forumlid een hotel aan de rand van LA opgenomen in onze lijst en een hotel aan het strand geschrapt vanwege de filedruk in die stad. Voor de Tiogapas hebben we een extra overnachting ingepland zodat we op ons gemakje over die pas kunnen (ook conform advies forumlid). De adviezen worden dus gelezen en gebruikt!

Je kan 'de reden om terug te gaan' natuurlijk ook op meerdere manier benaderen. Je zou ervoor kunnen kiezen inderdaad om dingen te doen die uit elkaar liggen, waardoor je veel tijd(en indrukken) verliest maar wel van alles een idee(een goede indruk) krijgt.@Vin.cent: We moeten keuzes maken in wat we wel en niet gaan zien. Het is ons eerste bezoek aan de VS dus ik verwacht dat we iedere dag weer nieuwe ervaringen op gaan doen en als we wat moois missen is er een reden om weer terug te gaan. Kan ik ook eens anderen adviseren i.p.v. hier steeds met vragen te komen
Máár je zou hem natuurlijk ook anders kunnen benaderen om juist je te richten op een kleiner gedeelte in Amerika en veel te zien doordat je minder reist en het andere gedeelte de andere keer te doen.
Verder weet ik niet hoe je reisschema in elkaar zit, misschien heb ik eroverheen gekeken, kan je hem delen als je hem nog niet gepost hebt? (hoeveel dagen ga je, periode in de zomer had ik al gelezen, etc...)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Terpies, ik ben ook voor routes met voldoende tijd overal. Maar het leek mij dat je wat veel veronderstelde op basis van alleen dit topic.
@Vin.cent: je kunt zoeken op berichten van TS en dan vind je dit topic. Ik begreep dat er wel wat ruimte zat in het anatal dagen.
Maar misschien is het niet gek als Peter een echt routetopic aanmaakt. Daar kun je dan ook vragen zoals in dit topic stellen; altijd handig als we het in een context kunnen plaatsen.
Marianne
@Vin.cent: je kunt zoeken op berichten van TS en dan vind je dit topic. Ik begreep dat er wel wat ruimte zat in het anatal dagen.
Maar misschien is het niet gek als Peter een echt routetopic aanmaakt. Daar kun je dan ook vragen zoals in dit topic stellen; altijd handig als we het in een context kunnen plaatsen.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
@Vin.cent, een vluchtige en misschien wel oppervlakkig kennismaking, is het. Ons schema is globaal:
Dag 1 Amsterdam Los Angeles
Dag 2 Los Angeles Los Angeles
Dag 3 Los Angeles Los Angeles
Dag 4 Los Angeles Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon Zion National Park
Dag 7 Zion National Park Las Vegas
Dag 8 Las Vegas Las Vegas
Dag 9 Las Vegas Las Vegas
Dag 10 Las Vegas Death Valley
Dag 11 Death Valley Lee Vining
Dag 12 Lee Vining Yosemite
Dag 13 Yosemite Yosemite
Dag 13 Yosemite San Francisco
Dag 14 San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco Amsterdam
En dat met de Chevrolet Tahoe (5.3 V8..)
Dag 1 Amsterdam Los Angeles
Dag 2 Los Angeles Los Angeles
Dag 3 Los Angeles Los Angeles
Dag 4 Los Angeles Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon Zion National Park
Dag 7 Zion National Park Las Vegas
Dag 8 Las Vegas Las Vegas
Dag 9 Las Vegas Las Vegas
Dag 10 Las Vegas Death Valley
Dag 11 Death Valley Lee Vining
Dag 12 Lee Vining Yosemite
Dag 13 Yosemite Yosemite
Dag 13 Yosemite San Francisco
Dag 14 San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco Amsterdam
En dat met de Chevrolet Tahoe (5.3 V8..)

Paar opmerkingen:
- Waar in LA verblijf je?
- Ik zou de nacht van dag 3 op 4 niet in LA verblijven maar ergens langs de I15 ten noorden van San Bernardino (de valley uit). Dus bijvoorbeeld in Victorville of Needles. Als je 's avonds na de spits daarheen gaat kun je lekker doorrijden en dat scheelt de volgende ochtend enorm. En tegelijkertijd scheelt het ook in de portomonee.
- Ik neem aan dat je op dag 7 Zion gepland hebt? Waar verblijf je van dag 6 op 7? Dag 6 zal vermoedelijk een leuke rijdag worden met veel stops onderweg. Ik zou zelf de overnachting in Kanab plannen en dan de volgende ochtend Zion inrijden. Onderweg kun je dan allerlei zaken zien en bezoeken:
- diverse kralenstops en uitzichten langs de AZ-64
- Horseshoe bend (net voor page op de 89)
- de Glen Canyon dam - gratis rondleidingen, first come first serve basis bij het visitor center
- De Paria Canyon / Toadstool hoodoo hike langs de 89. Heel toegankelijk en bijzonder.
- Old Paria (een "ghost town")
Op zich kun je ook wel in Zion (de Zion Lodge als je een kamer kunt scoren) verblijven, maar realiseer je wel dat je vermoedelijk pas na het donker Zion in zult rijden en dat is op zich zonde van het mooie en zeer kenmerkende stuk over de 9 tussen Mt Carmel junction en Canyon junction. Ik zou niet in Springdale verblijven. Bizar duur en als je vanaf het oosten komt alleen maar onhandig.
Dan 's avonds op dag 7 naar Las Vegas vermoed ik. Feitelijk heb je dus twee volle dagen daar. In de ochtend van dag 10 weer rijden. Dan twee volle dagen in Yosemite en op dag 13 vermoedelijk vroeg richting SF?
Je zou een van die dagen in SF ook kunnen overwegen om een uitstapje naar het noorden te maken, wine country. Napa, Sonoma, etc. Want je hebt nu 4 dagen in San Francisco, waarvan de eerste en laatste deels, maar ik vermoed dat je pas in de avond vliegt?
- Waar in LA verblijf je?
- Ik zou de nacht van dag 3 op 4 niet in LA verblijven maar ergens langs de I15 ten noorden van San Bernardino (de valley uit). Dus bijvoorbeeld in Victorville of Needles. Als je 's avonds na de spits daarheen gaat kun je lekker doorrijden en dat scheelt de volgende ochtend enorm. En tegelijkertijd scheelt het ook in de portomonee.
- Ik neem aan dat je op dag 7 Zion gepland hebt? Waar verblijf je van dag 6 op 7? Dag 6 zal vermoedelijk een leuke rijdag worden met veel stops onderweg. Ik zou zelf de overnachting in Kanab plannen en dan de volgende ochtend Zion inrijden. Onderweg kun je dan allerlei zaken zien en bezoeken:
- diverse kralenstops en uitzichten langs de AZ-64
- Horseshoe bend (net voor page op de 89)
- de Glen Canyon dam - gratis rondleidingen, first come first serve basis bij het visitor center
- De Paria Canyon / Toadstool hoodoo hike langs de 89. Heel toegankelijk en bijzonder.
- Old Paria (een "ghost town")
Op zich kun je ook wel in Zion (de Zion Lodge als je een kamer kunt scoren) verblijven, maar realiseer je wel dat je vermoedelijk pas na het donker Zion in zult rijden en dat is op zich zonde van het mooie en zeer kenmerkende stuk over de 9 tussen Mt Carmel junction en Canyon junction. Ik zou niet in Springdale verblijven. Bizar duur en als je vanaf het oosten komt alleen maar onhandig.
Dan 's avonds op dag 7 naar Las Vegas vermoed ik. Feitelijk heb je dus twee volle dagen daar. In de ochtend van dag 10 weer rijden. Dan twee volle dagen in Yosemite en op dag 13 vermoedelijk vroeg richting SF?
Je zou een van die dagen in SF ook kunnen overwegen om een uitstapje naar het noorden te maken, wine country. Napa, Sonoma, etc. Want je hebt nu 4 dagen in San Francisco, waarvan de eerste en laatste deels, maar ik vermoed dat je pas in de avond vliegt?
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Als je niet meer tijd hebt dan is het een prima route om te doen. Ja er zitten een paar flinke stukken in, maar onderweg kun je ook genieten van de landschappen en af en toe stoppen. Ook fijn dat je toch op sommige plaatsen meerdere overnachtingen hebt. Geniet van de voorpret!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou toch een of twee dagen extra doen als dat mogelijk is.
Marianne
Helemaal niet onhandig als ja op dag 6 ook nog het park in wilt. Dan wel zonder alle uitstapjes in Page en onderweg, maar er moeten nu eenmaal keuzes gemaakt worden. Met een overnachting in Springdale (erg leuke plaats en Zion Park Motel is heel betaalbaar) kun je zowel aan het eind van de middag als de volgende ochtend nog het park in. Twee nachten zou natuurlijk beter zijn.roelb schreef:Ik zou niet in Springdale verblijven. Bizar duur en als je vanaf het oosten komt alleen maar onhandig.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3378 Weergaves
-
Laatste bericht door butterfly
-