Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bank account openen tussen nu en de emigratie
- hankthefreeze
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Bank account openen tussen nu en de emigratie
Heeft er iemand ervaring met het openen van een bank account in de VS voordat je gaat emigreren?
Bijvoorbeeld om daar vast een account te hebben voor als je bezoeken doet aan de VS en geen last hebt van mogelijke issues met je Nederlandse credit card.
Online staat veel informatie over het aanvragen van een account als buitenlander, maar tot nu toe heb ik nog niets kunnen vinden zoals verhalen van Europeanen/Nederlanders die dit hebben gedaan. Vaak alleen voor zaken in de VS.
Bijvoorbeeld om daar vast een account te hebben voor als je bezoeken doet aan de VS en geen last hebt van mogelijke issues met je Nederlandse credit card.
Online staat veel informatie over het aanvragen van een account als buitenlander, maar tot nu toe heb ik nog niets kunnen vinden zoals verhalen van Europeanen/Nederlanders die dit hebben gedaan. Vaak alleen voor zaken in de VS.
Maart 2018: Verloofd
Juli 2018: K1 visum aanvraag
Maart 2019: Interview
April 2019: Vertrek naar VS
Aantal staten bezocht: 4
Nog graag te zien: 6
-
- Amerika-expert
Re: Bank account openen tussen nu en de emigratie
Volgens mij kun je dat het beste ter plaatse doen. En verder hangt het er erg van af hoeveel geld je meebrengt. Als je met een redelijke hoeveelheid geld een grote bank binnenloopt en je plannen uitlegt aan een hulppersoon daar, is er mogelijk wat mogelijk. Toen ik in het grijze verleden een bankerening in NY opende, hadden ze voor buitenlanders een speciaal formulier waarop eigenlijk stond: ik heb geen social security nummer want ik heb geen social security nummer. Dat was overigens wel een bank in de buurt van de Verenigde Naties waar ze dus wisten dat er buitenlanders bestaan.
Ik zou het dus niet via het web proberen, maar bij je volgende bezoek een bank (of banken) binnenlopen, gaat altijd wat makkelijker als je dat persoonlijk doet.
Succes.
Ik zou het dus niet via het web proberen, maar bij je volgende bezoek een bank (of banken) binnenlopen, gaat altijd wat makkelijker als je dat persoonlijk doet.
Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Wij hebben dat gedaan, maar wel al bijna 7 jaar geleden, dus geen idee of het nu nog lukt. Wij zijn gewoon de Bank of America binnengestapt en hebben gevraagd of we een rekening konden openen, was geen probleem. Wij zaten toen in de L1/L2 visumaanvraag. Maar, wij hadden wel een adres in de VS (we gebruikten (toekomstige) kantooradres van mijn man), dat heb je denk ik wel nodig.
Ik kan me nog herinneren dat ik destijds had gelezen dat BoA daar vrij makkelijk in was, en dat bleek dus ook zo te zijn. Ik heb begrepen dat niet elke bank hier zo makkelijk aan meewerkt.
Ik kan me nog herinneren dat ik destijds had gelezen dat BoA daar vrij makkelijk in was, en dat bleek dus ook zo te zijn. Ik heb begrepen dat niet elke bank hier zo makkelijk aan meewerkt.
Terug in Texas!
Wat is de toegevoegde waarde van zo’n bankrekening als je nog niet in Amerika woont?
Als tussen je immigratie-aanvraag en daadwerkelijke verhuizing naar Amerika een periode van 1 jaar tussen zit, wat ge je dan met de rekening doen? En waarom verwacht je issue met je Nederlandse credit card?
Als tussen je immigratie-aanvraag en daadwerkelijke verhuizing naar Amerika een periode van 1 jaar tussen zit, wat ge je dan met de rekening doen? En waarom verwacht je issue met je Nederlandse credit card?
Ik heb een betaalrekening gehad (met een debitcard en checks) bij UMB.
Is wel 10 jaar geleden dat ik die heb aangevraagd.
Destijds ben ik naar een kantoor toe gegaan. De medewerker aan de balie kon me niet helpen (wegens ontbreken van een social security nummer), maar de lokale manager kon wel akkoord geven om een rekening te openen.
Is wel 10 jaar geleden dat ik die heb aangevraagd.
Destijds ben ik naar een kantoor toe gegaan. De medewerker aan de balie kon me niet helpen (wegens ontbreken van een social security nummer), maar de lokale manager kon wel akkoord geven om een rekening te openen.
Bij verschillende banken (in ieder geval bij de BofA) kun je zonder SSN een rekening openen, dus ja, dat kan. Ik geloof wel dat die rekeningen dan meteen de status 'tax-exempt' (moeten) krijgen, en dat de banken dan dus geen Federal Withholding tax (belasting over de genoten rente - in deze tijden is dat peanuts) inhouden (want als je wel in de US getaxed zou moeten worden, zou je wel een SSN gehad hebben). En die tax-exempt status moet je met enige regelmaat herbevestigen (door een formuliertje naar de bank te sturen met je handtekening erop dat het nog steeds klopt).
Zelfde hier. Ik heb destijds m'n BoA account gekregen op basis van m'n arbeidscontract, terwijl m'n L1 nog in aanvraag was.hemmie schreef:Wij hebben dat gedaan, maar wel al bijna 7 jaar geleden, dus geen idee of het nu nog lukt. Wij zijn gewoon de Bank of America binnengestapt en hebben gevraagd of we een rekening konden openen, was geen probleem. Wij zaten toen in de L1/L2 visumaanvraag. Maar, wij hadden wel een adres in de VS (we gebruikten (toekomstige) kantooradres van mijn man), dat heb je denk ik wel nodig.
--
I route, therefore you are.
Veel banken rekenen alle maanden een fee als je een bankrek. hebt, met niet een bepaald minimum bedrag erop dan wel alle maanden geld op gestort (bv. je inkomen).
Je heb dus enig "gemak" maar je betaalt er wel voor als je niet oplet.
Ik vraag me af of je zomaar een rek. kunt openen nu, want banken zijn waar het buitenlanders zonder US adres, zonder S.S. of ITIN, etc. aan strengere regels gebonden dan in het verleden.
Je heb dus enig "gemak" maar je betaalt er wel voor als je niet oplet.
Ik vraag me af of je zomaar een rek. kunt openen nu, want banken zijn waar het buitenlanders zonder US adres, zonder S.S. of ITIN, etc. aan strengere regels gebonden dan in het verleden.
Laatst gewijzigd door USInsider op 28 nov 2017, 03:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Yep, is mogelijk. Kort geleden nog gedaan. Je moet wel een adres hebben waar je post kunt ontvangen. Zoals USInsider zegt wel goed opletten met het minimum balans om kosten te vermijden. Bank of America heeft er 1 met een minimum balans van 1500 dollar en ik heb een lokale bank waar het volgens mij 500 is. Heb je dat er ten alle tijden op staan kost het niks. De portals en apps zijn ook echt prima.
Nog een tip voordat je gaat emigreren is alvast een american express credit card aanvragen in NL/BE. Indien je dit nog niet hebt natuurlijk. Als je een beetje historie hebt opgebouwd is er een grote kans dat je, eenmaal in de VS, je account om kunt zetten naar een Amerikaanse kaart. Dit geeft je meer betaal opties en helpt je uiteindelijk enorm met het opbouwen van credit score.
Nog een tip voordat je gaat emigreren is alvast een american express credit card aanvragen in NL/BE. Indien je dit nog niet hebt natuurlijk. Als je een beetje historie hebt opgebouwd is er een grote kans dat je, eenmaal in de VS, je account om kunt zetten naar een Amerikaanse kaart. Dit geeft je meer betaal opties en helpt je uiteindelijk enorm met het opbouwen van credit score.
- Max Kool
- Amerikakenner
Toen wij naar de VS verhuisden bood BoA ons een "Bank at Work" deal aan.
Met een werkgevers verklaring in de hand kregen we een bankrekening inclusief een Rewards credit card met een 10k limiet, debit card en evt (niet nodig gehad) een financiering voor een auto. Nog voor ik een SSN had.
Verbazingwekkend trouwens hoe makkelijk wij een goede credit score opbouwden. Binnen twee jaar boven de 750, en tegenwoordig boven de 800...
Met een werkgevers verklaring in de hand kregen we een bankrekening inclusief een Rewards credit card met een 10k limiet, debit card en evt (niet nodig gehad) een financiering voor een auto. Nog voor ik een SSN had.
Verbazingwekkend trouwens hoe makkelijk wij een goede credit score opbouwden. Binnen twee jaar boven de 750, en tegenwoordig boven de 800...
LA, LA, LA....
Vraagsteller emigreert niet werk-gebonden, maar als Immediate Relatieve.
Hij vraagt ook naar mogelijkheden voor hij daadwerkelijk emigreert !
Als zijn a.s. vrouw een bank account heeft kan dat op twee namen worden gezet zodra ze getrouwd zijn.
Hij profiteert dan van haar kredietwaardigheid (even aannemend dat ze dat heeft opgebouwd).
Bovendien is een gezamenlijke bankrek. iets dat USCIS graag ziet in het kader van emigratie gebaseerd op "het delen van een leven".
Hij vraagt ook naar mogelijkheden voor hij daadwerkelijk emigreert !
Als zijn a.s. vrouw een bank account heeft kan dat op twee namen worden gezet zodra ze getrouwd zijn.
Hij profiteert dan van haar kredietwaardigheid (even aannemend dat ze dat heeft opgebouwd).
Bovendien is een gezamenlijke bankrek. iets dat USCIS graag ziet in het kader van emigratie gebaseerd op "het delen van een leven".
Laatst gewijzigd door USInsider op 28 nov 2017, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt, bedoel je hiermee dat bijvoorbeeld een doorstuuradres genoeg is, of moet het echt een woonadres zijn (waarbij je bijvoorbeeld ook een utility bill moet kunnen overleggen). Ik heb wel een ITIN, maar geen woonadres. Zou graag eens een rekening openen als ik er toch weer ben (ivm met gratis ACH transacties kunnen uitvoeren en checks kunnen schrijven).ADE01 schreef:Yep, is mogelijk. Kort geleden nog gedaan. Je moet wel een adres hebben waar je post kunt ontvangen. Zoals USInsider zegt wel goed opletten met het minimum balans om kosten te vermijden. Bank of America heeft er 1 met een minimum balans van 1500 dollar en ik heb een lokale bank waar het volgens mij 500 is. Heb je dat er ten alle tijden op staan kost het niks. De portals en apps zijn ook echt prima.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Nee, gewoon een adres waar ze communicatie heen kunnen sturen. Ik had destijds een adres van vrienden opgegeven, was geen probleem. Een doorstuur adres lijkt mij ook prima. Maar het ligt nog altijd aan de bank, je verhaal en de persoon waar je de rekening bij opent. Veel banken staan het toe maar ook weer niet altijd.
- hankthefreeze
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dank voor alle reacties en tips!
Ik wist al wel dat ik het beste op locatie alles kon regelen. Wat ik hoor is dat er een aantal banken zijn die het graag voor buitenlanders doen, mits er inderdaad 300-500 dollar op staat binnen een bepaalde tijd.
Als adres zou ik mijn vriendin's adres kunnen gebruiken en haar alle post door kunnen laten sturen.
Bij het eerste lag het aan een fout in mijn account, wat vervolgens pas opgelost kon worden als het ochtend was in Nederland. Dan sta je bij een verhuurder en dan kun je niks.
Ik wist al wel dat ik het beste op locatie alles kon regelen. Wat ik hoor is dat er een aantal banken zijn die het graag voor buitenlanders doen, mits er inderdaad 300-500 dollar op staat binnen een bepaalde tijd.
Als adres zou ik mijn vriendin's adres kunnen gebruiken en haar alle post door kunnen laten sturen.
Ik heb de afgelopen 2 keer wat problemen gehad toen ik een auto ging huren en toen ik in een winkel wat ging kopen.adam747 schreef:En waarom verwacht je issue met je Nederlandse credit card?
Bij het eerste lag het aan een fout in mijn account, wat vervolgens pas opgelost kon worden als het ochtend was in Nederland. Dan sta je bij een verhuurder en dan kun je niks.
Maart 2018: Verloofd
Ik reis 2 a 3x per jaar naar het buitenland en gebruik mijn Amerikaanse creditcard. Met slechts 1 card zou ik me in deze situatie ook kunnen verkeren. Een backup betalingsmethode; een tweede cc, cash, Nederlandse pinpas, lijkt me toch noodzakelijk.hankthefreeze schreef:Ik heb de afgelopen 2 keer wat problemen gehad toen ik een auto ging huren en toen ik in een winkel wat ging kopen.
Any which way, wees wel voorzichtig met debet card betalingen. Amerika is erg laks qua veiligheid van betalingsverkeer. Chips op betaalpassen zijn recent ingevoerd – tja, anno 2017. Bovendien heb je slechte bescherming/afwikkeling/compensatie voor debet card na fraude en een uitstekende bescherming voor creditcard.
Ik gebruik mijn debet card nooit om iets mee te betalen. Ik ontvang salaris op en de huur wordt er automatisch van afgeschreven, verder niets. Alle andere vaste lasten zoals gas/elektra/internet abonnement/cell phone etc worden met de creditcard betaald. Dat levert aardig wat cash back op en/of punten voor hotels/vliegreizen etc.
Laatst gewijzigd door Fellow2012 op 28 nov 2017, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Als de optie diet om te internet-bankieren wordt er niets meer opgestuurd.
Je kunt alles dan on-line in de gaten houden.
Nog een ding: kies voor checks de optie met doorslag-kopietjes. Je hebt dan een paper trail wat je hebt betaald en aan wie.
Je kunt alles dan on-line in de gaten houden.
Nog een ding: kies voor checks de optie met doorslag-kopietjes. Je hebt dan een paper trail wat je hebt betaald en aan wie.
Had jij ook zo’n Amex card in Nederland voordat je naar Amerika verhuisde? Want ik vraag me af of een Nederlandse Amex, zoals eerder voorgesteld, iets helpt bij het opbouwen van een credit history in Amerika. Ik denk namelijk dat een CC die niet gekoppeld is aan je SSN, inkomen, adres en zonder reportage naar de grote credit agencies (TransUnion/Equifax/etc) weinig zin heeft, maar misschien heb ik het fout. Bovendien, hoe lang ga jij een Nederlandse CC houden als je permanent in de VS gaat wonen? Ik heb in ieder geval mijn Nederlandse cc na een maand of 6 opgezegd.Max Kool schreef:Verbazingwekkend trouwens hoe makkelijk wij een goede credit score opbouwden. Binnen twee jaar boven de 750, en tegenwoordig boven de 800...
Ik wel - en daar was ik blij mee. De AmEx website heeft een speciale webpagina om een en ander in gang te zetten. Daarmee kon ik meteen een US AmEx kaart krijgen (ik meen met dezelfde credit limit als de Nederlandse kaart - maar misschien was ie hoger, dat weet ik niet meer), en ingangsdatum van die US creditcard zoals doorgegeven aan TransUnion/Experian/Equifax werd gelijkgesteld aan de datum dat ik destijds de Nederlandse kaart had gekregen. Aangezien ik die kaart al een aantal jaar had voor ik verhuisde, had ik dus "instantaan" een credit history van een paar jaar.adam747 schreef:Had jij ook zo’n Amex card in Nederland voordat je naar Amerika verhuisde? Want ik vraag me af of een Nederlandse Amex, zoals eerder voorgesteld, iets helpt bij het opbouwen van een credit history in Amerika. Ik denk namelijk dat een CC dat niet gekoppeld is aan je SSN, inkomen, adres en zonder reportage naar de grote credit agencies (TransUnion/ Equifax/etc) weinig zin heeft, maar misschien heb ik het fout. Bovendien, hoe lang ga jij een Nederlandse CC houden als je permanent in de VS gaat wonen? Ik heb in ieder geval mijn Nederlandse cc na een maand of 6 opgezegd.
OK – fair enough. Wat hier helpt is dus hoe lang je zo’n een kaart hebt en niet alle andere factoren zoals op tijd betalen etc want die worden toch niet vanuit de Nederlandse historie 1-op-1 overgezet, of wel?
Voor de geinteresseerden: https://www.americanexpress.com/global- ... tates.html
--
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 4415 Weergaves
-