Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Acteren in Los Angeles

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Max Kool
Amerikakenner

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Max Kool »

KH_1998 schreef:Wa ik mij vooral afvraag : er zijn een paar hollywoodsterren die gewoon ontdekt werden op straat
Op dat moment hadden ze toch ook niet aan hen gevraagd of ze al reeds acteerlessen hebben gehad of al iets in de acteerwereld hebben gedaan ??
Ik denk dat het gewoon voor een paar mensen is weggelegd, en als ik ga vliegen naar usa zal ik mijn kans ook wagen als er na 90 dagen niks speciaals is gebeurd
Heb je al enig idee hóe je jouw kans gaat wagen?
Neem ik mijn besluit en ga ik verder met mijn leven
Niks verloren of gewonnen toch :clap:
Wil je nou dolgraag actrice worden, of niet? Of laat je alles afhangen van de kans om op straat ontdekt te worden? Als dat je plan is kun je beter thuis blijven....

Volgens mij is de enige weg naar succes plezier hebben in acteren. Op toneel, in reclames, op tv. maakt niet uit, je moet acteren leuk vinden, en niet "actrice zijn"...
LA, LA, LA....
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Kan je trouwens aan castings meedoen als je geen agent hebt die je vertegenwoordigd/geen werkvergunning hebt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

KH_1998 schreef:Wa ik mij vooral afvraag : er zijn een paar hollywoodsterren die gewoon ontdekt werden op straat
Op dat moment hadden ze toch ook niet aan hen gevraagd of ze al reeds acteerlessen hebben gehad of al iets in de acteerwereld hebben gedaan ??
Ik denk dat het gewoon voor een paar mensen is weggelegd, en als ik ga vliegen naar usa zal ik mijn kans ook wagen als er na 90 dagen niks speciaals is gebeurd
Neem ik mijn besluit en ga ik verder met mijn leven
Niks verloren of gewonnen toch :clap:
Nu ga ik me toch afvragen of jij hier grapjes aan het maken bent, want als je serious bent, ben je toch wel héél erg naïef. Denk je dat echt? Je loopt een beetje op die boulevard op en neer tussen alle andere toeristen en Steven Spielberg ziet jou lopen, klapt in z'n handen en roept (in het Engels): ohhh kind toch, op iemand als jij zit ik nu m'n hele leven al te wachten! Ik MOET jou simpelweg een contract aanbieden voor de hoofdrol in Romeo en Juliet!

Denk je dat het zo zal gaan?

Daarbij als jij je hele toekomst laat afhangen van een één op de miljard kans, laat al zien dat je nou ook niet bepaald een doorzetter bent.
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Lana Turner is ooit ontdekt in een "malt shoppe" in Hollywood, CA.
Dat is een beroemd verhaal omdat het een ongewoon gebeuren was/is.

Mooie, unieke, meisjes en jongens worden weleens ontdekt op straat door een fotograaf of een vertegenwoordiger van een modeling-agency. Maar daar hoef je niet voor naar de US te vliegen, dat kan ook in de Kalverstraat.

Hollywood and Vine is een tourist trap geworden. Regisseurs en producenten lopen daar echt niet rond.
Acteurs en actrices worden vertegenwoordigd nu door agencies, waar agenten hard werken om hen audities te bezorgen.

Kastelke, ik kende de afloop niet, wat jammer voor haar.

Sophia, leuk je weer even te ontmoeten hier !
KH_1998
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door KH_1998 »

Ik kan het toch proberen ? You never know..
Mag je btw audities afleggen met een ESTA ?
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Die vraag is al tig keer beantwoord in dit topic. Waarom stel je vragen als je de antwoorden niet leest? Of enkel leest wat je bevalt?
KH, je krijgt hier veel realistische adviezen van mensen die weten waarover ze spreken maar je lijkt ze allemaal te negeren. Je geeft ook geen enkele blijk dat je zelf al enige moeite hebt gedaan om één en ander te googlen, uit te zoeken hoe dingen werken, contacten te leggen, afspraken te maken,... Je hebt hier al eindeloos adviezen gekregen over stappen die je kan ondernemen (ervaring opbouwen, acteerlessen, photoshoots,...) maar dat interesseert je blijkbaar allemaal niet?
Mja, moeten wij dan nog veel moeite voor jou doen als je zelf niks onderneemt?
Veel succes hoor :roll:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@KH_1998, ja, het antwoord op de vraag of je het kan proberen is ja. Doch zoals meerdere mensen al aangaven levert dit een extreme kleine kans op succes op. Als dit inderdaad je plan is, daarheen gaan voor 90 dagen, wat rondhangen en dan hopen ontdekt te worden en gevraagd te worden voor audities, dan ben je je geld aan het weggooien. En toegegeven, ook dat mag.
KH_1998
Amerika-ontdekker

Bericht door KH_1998 »

@ Hockey

Bedankt voor uw reactie
Ik ben al een paar keer gevraagd om audities af te leggen, vandaar mijn vraag
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Auditie doen op een ESTA is toegestaan. Maar het is een fijne lijn. Wanneer je bij aankomst in LA aangeeft dat je er bent om audities te gaan doen verwacht ik dat je meegenomen wordt voor extra vragen of dat ze je terugsturen. Geef je dat niet aan ben je aan het liegen over je intent en loop je risico. Dit heb ik al eens uitgelegd. Waarom je uberhaupt een auditie zou doen zonder de baan te kunnen krijgen is mij overigens niet helemaal duidelijk, maar je komt er vanzelf achter.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

KH_1998 schreef:Ik ben al een paar keer gevraagd om audities af te leggen, vandaar mijn vraag
In deze zou ik willen adviseren om voorzichtig te zijn. Vanwege een tweetal redenen. De eerste is dat Amerikanen (en ook mensen uit andere landen dan Nederland en België) vaak minder direct zijn. Er wordt vriendelijk geadviseerd om iets te doen en dat is dan een zachte afwijzing. Als jij bijvoorbeeld zegt graag te willen acteren zullen ze je adviseren/vragen om auditie te doen, waarmee ze eigenlijk zeggen: sluit achteraan in de rij, net als iedereen die we dit advies geven. Ik heb vaak genoeg gereageerd op vacatures in de VS en kreeg altijd te horen dat ze open stonden voor mijn sollicitatie, waarna de keuze op andere kandidaten viel, die bijvoorbeeld wel mochten werken in de VS.
De tweede reden is dat niet alle audities even netjes zijn. Bijvoorbeeld een Harvey Weinstein, die wel echte rollen had te vergeven of soms kom je mensen tegen die zelfs dat niet hebben.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Veelal kunnen ze audities ook via skype doen.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

en hopelijk heb je ook wat zakgeld opzij gezet om te betalen voor je audities,
https://www.hollywoodreporter.com/featu ... ain-878886
Many observe that more than half of new actors give the system a shot. A typical aspirant might spend $1,500 a year on two to three workshop classes a month in the hope of landing an entry "co-star" role that pays about $1,000 for a day's work.

"They're seen as this laughable commodity," says casting director Billy DaMota, an industry dissident on the issue since the 1990s. "So it's easy to exploit them." The actors who subsidize the system understand the game. "Everyone going there knows exactly what it is," says one actor who asked to remain nameless. "Everyone knows it's not educational."

But nothing has happened. "Half the people that are on network television today paid for their job interview — the one-liner roles," says casting director Dea Vise, a business partner of DaMota's and fellow heretical voice on the issue. "It's that prevalent."
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Zelfs Rotterdam is niet veilig: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1358928 ... 8-opgepakt

En daar ken je als aspirant acteur/actrice de taal en de gewoonten. Kun je nagaan hoe dat in het nog hardere Hollywood gaat. Als je daar als argeloze onervaren tourist rondloopt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Inderdaad oppassen. Er loopt veel tuig met slechte bedoelingen rond die van alles en nog wat beloven. Ik ben ook wel benieuwd hoe topicstarter de contacten heeft gelegd voor die audities.
KH_1998
Amerika-ontdekker

Bericht door KH_1998 »

@ ADE01
Ja ik weet het, maar er is wel een kans dat ze me terug naar Belgie terugsturen, dus zal ik wel moeten liegen anders kom ik niet binnen :sadcry:
Ik wil graag eerlijk zijn tegen hun over mijn intentie, maar njaah wil ook niet op het eerste vliegtuig naar Belgie teruggestuurd worden
Hoe kan u op voorhand weten dat ik de baan niet zal krijgen dat kan niemand toch weten?
Wie weet zien ze me geschikt voor de rol en willen ze een visum sponseren voor mij ? En idd de kans is heel klein maar ik mag het toch proberen ?
De kans dat ze me uitlachen en me naar huis sturen is er ook, but at least i tried :thumbup:

Btw op uw vorig bericht zegt u "De meeste bedrijven hebben daar een hekel aan en voordat je het weet forwarden ze je naam door naar immigration of andere instantie - want ze willen niet met ilegalen werken" ????
U zegt juist dat je wel audities mag afleggen met een ESTA, maar in uw vorig bericht schrijft u dat ze mij zullen zien als een "illegale" ? ..
KH_1998
Amerika-ontdekker

Bericht door KH_1998 »

@Bennogr

Wie is er nu zo slim om naaktfoto's door te sturen ? Lol
KH_1998
Amerika-ontdekker

Bericht door KH_1998 »

@mtl
Het is 2017... tegenwoordig kan je alles online doen
Er zijn verschillende platformen waarin je online kan reageren op casting calls , je geeft uw gegevens, foto's, ervaring enz, door en zij nemen indien interesse contact met u op .. 8)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Tsja, ik denk dat we hier wel mee op kunnen houden. Ik ga in ieder geval al vast bij de brievenbus zitten om mijn uitnodiging voor de ceremonie af te wachten als KH_1998 zijn/haar Oscar krijgt uitgereikt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gast

Bericht door Gast »

Man, TS heeft nog geen eens een creditcard is net meerderjarig. Kansloos. Ik ga ook niet naar de VS, al zal ik dat heel graag willen, om er te gaan wonen. Dat kan simpelweg niet zo makkelijk. Bovendien zoals mijn oom zegt: wonen in Amerika is leuk zolang je geld hebt!
KH_1998
Amerika-ontdekker

Bericht door KH_1998 »

@ Bennogr

Als je nog leeft tenminste :lol: :lol: :lol:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht