Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mark10: advies route Seattle naar zuidwest USA.
Reis Mark10: advies route Seattle naar zuidwest USA.
Hoi medereizigers,
We zijn weer bezig met het plannen van een volgende reis.
Nou is het plan om een reis te maken van Seattle naar het zuidwesten te maken (evt andersom kan ook, als dit beter zou zijn).
In principe kunnen we tussen 3&6 weken er voor uit trekken.
Dacht zelf aan Seattle - North Cascades - Mt Rainier - Olympic NP - Portland - Crater lake - Redwood np - Lassen vulcanic np - Lake Tahoe - Yosemite np - Kings Canyon np - Sequoia np - Death Valley np - Las Vegas - Joshua Tree np - Los Angeles.
Maar hoor graag van jullie of ik dingen vergeten ben, of dat jullie nog specifieke tips hebben.
Ben benieuwd.
We zijn weer bezig met het plannen van een volgende reis.
Nou is het plan om een reis te maken van Seattle naar het zuidwesten te maken (evt andersom kan ook, als dit beter zou zijn).
In principe kunnen we tussen 3&6 weken er voor uit trekken.
Dacht zelf aan Seattle - North Cascades - Mt Rainier - Olympic NP - Portland - Crater lake - Redwood np - Lassen vulcanic np - Lake Tahoe - Yosemite np - Kings Canyon np - Sequoia np - Death Valley np - Las Vegas - Joshua Tree np - Los Angeles.
Maar hoor graag van jullie of ik dingen vergeten ben, of dat jullie nog specifieke tips hebben.
Ben benieuwd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Advies route Seattle naar zuid west usa
Ik heb net in dit topic wat mogelijkheden gegeven, misschien heb je daar iets aan.
In welke tijd van het jaar wil je gaan? Ik mis nu de Tioga Pass, die zou ik wel proberen mee te nemen. Of wil je van Lake Tahoe via de Tioga Pass naar Yosemite? De 395 is ook een prachtige weg, dan zou je Lake Tahoe - Yosemite - Tioga Pass - Death Valley kunnen doen.
Marianne

In welke tijd van het jaar wil je gaan? Ik mis nu de Tioga Pass, die zou ik wel proberen mee te nemen. Of wil je van Lake Tahoe via de Tioga Pass naar Yosemite? De 395 is ook een prachtige weg, dan zou je Lake Tahoe - Yosemite - Tioga Pass - Death Valley kunnen doen.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Mark10: Advies route Seattle naar zuid west usa
En 3 of 6 weken is wel een groot verschil qua mogelijkheden.
Marianne

Marianne
Mooi vooruitzicht. Schrijf de route eens uit van dag tot dag met de afstanden en reistijd. Dat maakt het wat overzichtelijker voor je zelf maar ook voor ons. Ook is het mooi te weten wat jullie graag willen, natuur, steden, cultuur, wandelen of meer uit de auto, reis je met een auto of camper. Tip, lees verslagen van anderen en haal er uit wat jullie leuk zouden vinden om te doen of te zien.Misschien heb je ook iets aan ons verslag van 2013. Succes. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wil vertrekken op 16 juni en rond 20 juli terug
We gaan met name voor de natuur.
Als ik Tioga pass neem, kan ik van de oostkant ook naar Kings Canyon/Sequoia NP, of kan dat alleen vanaf de west kant
Daarnaast nog 2 andere route vragen
1) Wil starten vanuit Seattle wil eigenlijk north cascades, Olympic NP en Mt Rainier NP, bezoeken. Wat zou jullie route volgorde zijn?
2) Wat zou jullie route (komend van Lake Tahoe)zijn als je Yosemite NP, Kings Canyon NP, Sequoia NP en Death Valley, Las Vegas?
Zat zelf te denken aan
16-6 AMS-Seattle
17-6 Seattle
18-6 Seattle (camper halen) boodschappen en reiden naar naar North Cascades NP(172 km)
19-6 North Cascades NP
20-6 North Cascades NP- Olympic NP (350 km)
21-6 Olympic NP
22-6 Olympic NP- Mt Rainier NP (184 km)
23-6 Mt Rainier NP
24-6 Mt Rainier NP-Portland (221 km)
25-6 Portland
26-6 Portland - Crater Lake NP(376 km)
27-6 Crater lake NP
28-6 Crater lake - Redwood NP (249 km)
29-6 Redwood NP
30-6 Redwood NP - Lassen Vulcanic NP (285 km)
1-7 Lassen Vulcanic NP
2-7 Lassen Vulcanic NP- Lake Tahoe (298km)
3-7 Lake Tahoe
4-7 Lake Tahoe - Yosemite NP (341 km)
5-7 Yosemite NP
6-7 Yosemite NP - Kings Canyon NP (273 km)
7-7 Kings Canyon NP
8-7 Kings Canyon NP - Sequoia NP (17 km)
9-7 Sequoia NP
10-7 Sequioa NP - LA (330 KM)
11-7 LA
12-7 LA - Joshua Tree NP (211 km)
13-7 Joshua Tree NP
14-7 Joshua Tree NP - Death Valley NP (383 km)
15-7 Death Valley NP
16-7 Death Valley NP- Las Vegas (224 km)
17-7 Las Vegas
18-7 Las Vegas - Amsterdam
19-7 Amsterdam
Nadeel van deze route is dat je eindigt in Las Vegas. Dit vinden we persoonlijk niet erg maar kamperhuur en vliegtickets zijn duurder lastiger!
Dus ik sta helemaal open voor jullie ideeën
We gaan met name voor de natuur.
Als ik Tioga pass neem, kan ik van de oostkant ook naar Kings Canyon/Sequoia NP, of kan dat alleen vanaf de west kant
Daarnaast nog 2 andere route vragen
1) Wil starten vanuit Seattle wil eigenlijk north cascades, Olympic NP en Mt Rainier NP, bezoeken. Wat zou jullie route volgorde zijn?
2) Wat zou jullie route (komend van Lake Tahoe)zijn als je Yosemite NP, Kings Canyon NP, Sequoia NP en Death Valley, Las Vegas?
Zat zelf te denken aan
16-6 AMS-Seattle
17-6 Seattle
18-6 Seattle (camper halen) boodschappen en reiden naar naar North Cascades NP(172 km)
19-6 North Cascades NP
20-6 North Cascades NP- Olympic NP (350 km)
21-6 Olympic NP
22-6 Olympic NP- Mt Rainier NP (184 km)
23-6 Mt Rainier NP
24-6 Mt Rainier NP-Portland (221 km)
25-6 Portland
26-6 Portland - Crater Lake NP(376 km)
27-6 Crater lake NP
28-6 Crater lake - Redwood NP (249 km)
29-6 Redwood NP
30-6 Redwood NP - Lassen Vulcanic NP (285 km)
1-7 Lassen Vulcanic NP
2-7 Lassen Vulcanic NP- Lake Tahoe (298km)
3-7 Lake Tahoe
4-7 Lake Tahoe - Yosemite NP (341 km)
5-7 Yosemite NP
6-7 Yosemite NP - Kings Canyon NP (273 km)
7-7 Kings Canyon NP
8-7 Kings Canyon NP - Sequoia NP (17 km)
9-7 Sequoia NP
10-7 Sequioa NP - LA (330 KM)
11-7 LA
12-7 LA - Joshua Tree NP (211 km)
13-7 Joshua Tree NP
14-7 Joshua Tree NP - Death Valley NP (383 km)
15-7 Death Valley NP
16-7 Death Valley NP- Las Vegas (224 km)
17-7 Las Vegas
18-7 Las Vegas - Amsterdam
19-7 Amsterdam
Nadeel van deze route is dat je eindigt in Las Vegas. Dit vinden we persoonlijk niet erg maar kamperhuur en vliegtickets zijn duurder lastiger!
Dus ik sta helemaal open voor jullie ideeën
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Mark10: advies route Seattle naar zuidwest USA.
Ziet er mooi uit!
Mogen jullie door Death Valley met de camper in de zomer?
Ongeacht als het mag of niet maar in de zomer zou ik zeker geen 2 nachten in Death Valley blijven. Het is er echt bloedheet en overdag kan je er eigenlijk niet veel doen door de hitte.
Ook in Joshua Tree is het heet in de zomer.
Tussen Mt Rainier en Portland kan je Mt St Helens bezoeken.
Voor Crater Lake zijn eigenlijk geen 2 nachten nodig.
Ik zou hier een nacht minder doen en een nacht toevoegen bij Olympic (1 nacht rond Port Angeles en 2 regio Forks)
Als jullie wel door Death Valley mogen:
Sequoia-lake Isabella of Ridgecrest
Lake Isabella of Ridgecrest-Death Valley
Death Valley-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Twentynine Palms
Twentynine Palms - LA
Groetjes,
Ingrid
Mogen jullie door Death Valley met de camper in de zomer?
Ongeacht als het mag of niet maar in de zomer zou ik zeker geen 2 nachten in Death Valley blijven. Het is er echt bloedheet en overdag kan je er eigenlijk niet veel doen door de hitte.
Ook in Joshua Tree is het heet in de zomer.
Tussen Mt Rainier en Portland kan je Mt St Helens bezoeken.
Voor Crater Lake zijn eigenlijk geen 2 nachten nodig.
Ik zou hier een nacht minder doen en een nacht toevoegen bij Olympic (1 nacht rond Port Angeles en 2 regio Forks)
Als jullie wel door Death Valley mogen:
Sequoia-lake Isabella of Ridgecrest
Lake Isabella of Ridgecrest-Death Valley
Death Valley-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Twentynine Palms
Twentynine Palms - LA
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zou niet gek zijn om de route omgekeerd te doen. Juni kan nog vroeg zijn voor de parken in het noordwesten.
In plaats van Las Vegas kun je ook vanaf LA of SF terug vliegen. Dan doe je Lake Tahoe - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Sequoia - LA. Op die manier kun je tussen Lake tahoe en Yosemite de CA49 meenemen, en tussen Yosemite en DV de CA395. Beide leuke routes met vooral op de 395 veel bezienswaardigheden.
Je hebt inderdaad geen volle dag nodig voor Crater Lake, en ook voor DV en JT zou ik minder tijd uittrekken. Bij de kust is een extra dag wel mooi. Zie voor Redwoods ons 2015-verslag. Met een camper zul je veel meer tijd kwijt zijn dan met een auto. Hou daar rekening mee.
In Yosemite is een extra dag ook niet gek als je veel wilt wandelen. Kijk vooral wat je overal wilt doen in plaats van overal standaard twee nachten te nemen.
Wacht niet te lang met het vastleggen van de camper. Hoe later je boekt hoe duurder het is.
Marianne
In plaats van Las Vegas kun je ook vanaf LA of SF terug vliegen. Dan doe je Lake Tahoe - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Sequoia - LA. Op die manier kun je tussen Lake tahoe en Yosemite de CA49 meenemen, en tussen Yosemite en DV de CA395. Beide leuke routes met vooral op de 395 veel bezienswaardigheden.
Je hebt inderdaad geen volle dag nodig voor Crater Lake, en ook voor DV en JT zou ik minder tijd uittrekken. Bij de kust is een extra dag wel mooi. Zie voor Redwoods ons 2015-verslag. Met een camper zul je veel meer tijd kwijt zijn dan met een auto. Hou daar rekening mee.
In Yosemite is een extra dag ook niet gek als je veel wilt wandelen. Kijk vooral wat je overal wilt doen in plaats van overal standaard twee nachten te nemen.
Wacht niet te lang met het vastleggen van de camper. Hoe later je boekt hoe duurder het is.
Marianne
Hallo mede reizigers,
Inmiddels zijn weer stap verder, ik ben nu de route aan het samen stellen(incl. campings).
Dus graag jullie tips.
Ivm met onze dochter(dan 1 jaar oud), zullen we vaak op een camping van Koa overnachten.
Ik hoor graag welke bezienswaardigheden jullie adviseren in onze route? met name in de natuurparken, zodat ik rekening kan houden met de nachten.
Ervaringen met campings? graag doorgeven welke je evt adviseert!
Inmiddels zijn weer stap verder, ik ben nu de route aan het samen stellen(incl. campings).
Dus graag jullie tips.
Ivm met onze dochter(dan 1 jaar oud), zullen we vaak op een camping van Koa overnachten.
Ik hoor graag welke bezienswaardigheden jullie adviseren in onze route? met name in de natuurparken, zodat ik rekening kan houden met de nachten.
Ervaringen met campings? graag doorgeven welke je evt adviseert!
2010: Zuidwest t/m Midwesten
2016: Florida
2016: Alaska en Canada
2018: Noordwest
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp niet precies waarom je op KOA campings zou willen overnachten. Het is wel zo leuk - en goedkoop - om in de parken zelf te overnachten. Je kunt natuurlijk op http://www.koa.com kijken welke campings op de route liggen, maar meestal liggen ze niet gunstig ten opzichte van de parken.
Hoe ziet de route er nu uit? Is die nog hetzelfde? Lees voor tips eens wat reisverslagen en kijk op http://www.ontdek-amerika.nl en op de NPS-sites.
Ik kom North Cascades niet vaak tegen, en ik weet niet of juni niet heel vroeg is daarvoor. Zet je route hier nog eens neer (als die veranderd is), dan is het makkelijker om tips te geven.
Voor Yosemite moet je op 15 februari boeken (16.00 uur) als je daar tussen half juni en half juli bent. Je kunt nu helaas niet meer oefenen - op zich is dat wel aan te raden omdat je dan een idee hebt van hoe snel het gaat. Ik zou proberen daar iets in de vallei te vinden (een van de Pines campings). Kijk hier voor meer informatie en zie ook dit topic.
In het algemeen kun je de parken 6 maanden van te voren boeken (via http://www.recreation.gov).
Marianne
Hoe ziet de route er nu uit? Is die nog hetzelfde? Lees voor tips eens wat reisverslagen en kijk op http://www.ontdek-amerika.nl en op de NPS-sites.
Ik kom North Cascades niet vaak tegen, en ik weet niet of juni niet heel vroeg is daarvoor. Zet je route hier nog eens neer (als die veranderd is), dan is het makkelijker om tips te geven.
Voor Yosemite moet je op 15 februari boeken (16.00 uur) als je daar tussen half juni en half juli bent. Je kunt nu helaas niet meer oefenen - op zich is dat wel aan te raden omdat je dan een idee hebt van hoe snel het gaat. Ik zou proberen daar iets in de vallei te vinden (een van de Pines campings). Kijk hier voor meer informatie en zie ook dit topic.
In het algemeen kun je de parken 6 maanden van te voren boeken (via http://www.recreation.gov).
Marianne
Hallo Marianne,
Bedankt voor je reactie.
Wij willen niet perse op een KOA campground staan. Alleen ivm dochter is wel fijn dat ze af toe het water in kan. Maar met name zodat we stroom hebben in onze camper.
Tav camping in Yosemite , heb ik in verleden (eerder reis) al een account.
Nu wil ik kijken of mijn inlog het nog doet, is de site offline(http://www.recreation.gov). Weet niet of dit een technische fout is of dat hij offline blijft tot 15 feb 18
Want als ik dan eerst nog een account moet aanmaken weet ik zeker dat ik geen camping plaats heb!
Tav de route: deze is nu omgedraaid. We starten op 16 juni in San Francisco en eindigen in Seattle (op 14 juli), stuk death valley en Las Vegas zijn er uit.
We willen 2 of evt 3 nachten in Yosemite overnachten. Het liefst op de Pines Campground. (https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campgrounds.htm) begrijp ik het nu goed zijn die andere campings alleen bijv. augustus-september open en niet in gehele hoogseizoen, weet jij dat?
Zal rest van de route spoedig er op zetten, zodat jij en evt andere reizigers kunnen reageren. Zodat wanneer kan we de campings(enkele deze week al) kunnen boeken
Bedankt voor je reactie.
Wij willen niet perse op een KOA campground staan. Alleen ivm dochter is wel fijn dat ze af toe het water in kan. Maar met name zodat we stroom hebben in onze camper.
Tav camping in Yosemite , heb ik in verleden (eerder reis) al een account.
Nu wil ik kijken of mijn inlog het nog doet, is de site offline(http://www.recreation.gov). Weet niet of dit een technische fout is of dat hij offline blijft tot 15 feb 18
Want als ik dan eerst nog een account moet aanmaken weet ik zeker dat ik geen camping plaats heb!
Tav de route: deze is nu omgedraaid. We starten op 16 juni in San Francisco en eindigen in Seattle (op 14 juli), stuk death valley en Las Vegas zijn er uit.
We willen 2 of evt 3 nachten in Yosemite overnachten. Het liefst op de Pines Campground. (https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campgrounds.htm) begrijp ik het nu goed zijn die andere campings alleen bijv. augustus-september open en niet in gehele hoogseizoen, weet jij dat?
Zal rest van de route spoedig er op zetten, zodat jij en evt andere reizigers kunnen reageren. Zodat wanneer kan we de campings(enkele deze week al) kunnen boeken
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De site is nu off line vanwege de government shutdown.
Als je geen account meer hebt kun je toch een nieuwe aanmaken? Dat kan altijd wel (afgezien dan van die shutdown). Je hebt voor andere parken ook die inlog nodig.
Er zijn campings die pas later open gaan zoals Tuolumne Meadows, vanwege de hoge ligging. De openingsdata die op de NPS-site staan zijn een indicatie. De uiteindelijke openingsdatum hangt echter af van de hoeveelheid sneeuw die er dit jaar valt.
Marianne
Als je geen account meer hebt kun je toch een nieuwe aanmaken? Dat kan altijd wel (afgezien dan van die shutdown). Je hebt voor andere parken ook die inlog nodig.
Er zijn campings die pas later open gaan zoals Tuolumne Meadows, vanwege de hoge ligging. De openingsdata die op de NPS-site staan zijn een indicatie. De uiteindelijke openingsdatum hangt echter af van de hoeveelheid sneeuw die er dit jaar valt.
Marianne
Route is klaar:
1) Amsterdam- San Francisco
2) San Francisco
3) San Francisco -> camper ophalen-> camping richting Yosemite NP (Graag tip voor camping)
4) Yosemite NP (pines campground)
5) Yosemite NP (pines campground)
6) Yosemite - Lake Tahoe(Koa Lake Tahoe of Tahoe Valley rv resort &campground)
7) Lake Tahoe- Reno(Koa Reno)
8 ) Reno - Lassen Vulcanic NP(Summit Lake Campground)
9) Reno - Lassen Vulcanic NP (Koa Mt Lassen)
10)Lassen Vulcanic NP - Crater Lake(Koa Klamath falls of Mazama Village campground)
11)Crater Lake (Diamond Lake RV park)
12)Crater Lake - Redwood NP ( Koa Cresent City Redwood)
13)Redwood NP (Koa Cresent City Redwood )
14)Redwood NP - Waldport( Koa waldport)
15)Waldport - Astoria (Koa Astoria/ Warrenton Seaside)
16)Astoria-Portland (Columbia river rv of Fairview RV park)
17)Portland - Mt Hood ( Koa cascades locks)
18)Hood river - richting Mt Rainier(Koa st Helens)
19)Koa st Helens Mt Rainier NP(Alder Tacoma campground)
20)Alder - Olympic Np Oost( Kalaloch campground)
21)Olympic NP(Koa port angeles)
22)Port Angelels -> ferry port touwnsend - richting North Cascades NP(Koa Grandy Greek)
23)North Cascades NP ( Colonial Creek campground)
24)North Cascades NP - Seattle (Lake Pleasant RV)
25)Seattle (Lake Pleasant rv park)
26)Seattle - > camper inlevereren - Amsterdam
27)Amsterdam
Graag jullie tips:
1) evt andere camping als opties.
2) things to do ( eigen lijst klaar maar, nieuwe altijd fijn.
3) zijn we echt iets vergeten??
1) Amsterdam- San Francisco
2) San Francisco
3) San Francisco -> camper ophalen-> camping richting Yosemite NP (Graag tip voor camping)
4) Yosemite NP (pines campground)
5) Yosemite NP (pines campground)
6) Yosemite - Lake Tahoe(Koa Lake Tahoe of Tahoe Valley rv resort &campground)
7) Lake Tahoe- Reno(Koa Reno)
8 ) Reno - Lassen Vulcanic NP(Summit Lake Campground)
9) Reno - Lassen Vulcanic NP (Koa Mt Lassen)
10)Lassen Vulcanic NP - Crater Lake(Koa Klamath falls of Mazama Village campground)
11)Crater Lake (Diamond Lake RV park)
12)Crater Lake - Redwood NP ( Koa Cresent City Redwood)
13)Redwood NP (Koa Cresent City Redwood )
14)Redwood NP - Waldport( Koa waldport)
15)Waldport - Astoria (Koa Astoria/ Warrenton Seaside)
16)Astoria-Portland (Columbia river rv of Fairview RV park)
17)Portland - Mt Hood ( Koa cascades locks)
18)Hood river - richting Mt Rainier(Koa st Helens)
19)Koa st Helens Mt Rainier NP(Alder Tacoma campground)
20)Alder - Olympic Np Oost( Kalaloch campground)
21)Olympic NP(Koa port angeles)
22)Port Angelels -> ferry port touwnsend - richting North Cascades NP(Koa Grandy Greek)
23)North Cascades NP ( Colonial Creek campground)
24)North Cascades NP - Seattle (Lake Pleasant RV)
25)Seattle (Lake Pleasant rv park)
26)Seattle - > camper inlevereren - Amsterdam
27)Amsterdam
Graag jullie tips:
1) evt andere camping als opties.
2) things to do ( eigen lijst klaar maar, nieuwe altijd fijn.
3) zijn we echt iets vergeten??
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves