Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen: leuk of niet?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

jerbia schreef:
Sandy schreef: Dus om On Topic te blijven, wat ik ook leuk vindt aan het vliegen, en heb het eigenlijk alleen in mijn kindertijd meegemaakt, daarna niet meer .. Is het applaus voor de piloten, nadat het toestel is geland. Gebeurt dat overigens nog, of is dat alleen bij specifieke grote toestellen?
Dat wil soms nog wel eens gebeuren bij chartervluchten naar Spanje, Griekenland enz. Op lijndiensten zie je dit nooit.

Groetjes Bianca
Ah ... ik probeer al hard na te denken wanneer ik als kind dan precies heb gevlogen. Dat is naar Amerika geweest, maar ook naar Benidorm en Mallorca ... Wellicht was het daar gebeurd. Ik vond dat fantastisch dat applaudiseren, net geen staande ovatie ;)
Sandy
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sandy schreef:Ah ... ik probeer al hard na te denken wanneer ik als kind dan precies heb gevlogen. Dat is naar Amerika geweest, maar ook naar Benidorm en Mallorca ... Wellicht was het daar gebeurd. Ik vond dat fantastisch dat applaudiseren, net geen staande ovatie ;)
Mag niet, je moet je gordel omhouden :wink:

Wij hebben het ook 1 X meegemaakt was ook met een charter vanaf Gran Canaria.
We hadden eerst al een halve dag vertraging omdat het toestel waar wij mee moesten vliegen nog in Miami stond (martinair) toen kwam er een vervangend toestel van een of andere Potugese maatschappij met ook Portugees personeel en 1 Martinair dame.
Ze hadden schijnbaar nog nooit op schiphol gevlogen want het toestel werd met 3 bumpen op de grond gezet waarna de piloten een applaus.
Toen de Martinair dame ons namens de crew bedankte en daarbij vermelde dan de naam van de piloot Kangaroe was lag het hele toestel dubbel van het lachen.
Op de vluchten naar Amerika hebben we het nog niet meegemaakt, alhoewel er soms wel eens een paar oudere mensen beginnen met klappen maar zonder bijval is dat vlug over.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik kan me herinneren dat er wel luid applaus was toen we in San Francisco landden in 2002. Misschien omdat we toen toch nog niet zo heel lang na 11 september zaten of zo??
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik vond vliegen altijd wel leuk. Het was in eerste instantie altijd bedoeld als vervoermiddel om op vakantie te gaan, dus dan is het een deel van de reis en het avontuur.
Toen ik mijn vriend ontmoette (hij woonde in de US, ik nog in Nederland) was het ook altijd feest om weer te mogen vliegen. Vliegen betekende immers weer bij elkaar kunnen zijn. De terugreis was altijd minder natuurlijk.
Nu ik ook in de US woon moet ik nog een paar keer per jaar naar Nederland, omdat de kinderen omgang hebben met hun vader. Inmiddels vind ik er dus niks meer aan. Het ontwricht iedere keer weer mijn leven om naar Nederland te gaan. Ik blijf gewoon liever hier. Was ik voorheen altijd enthousiast met het online boeken, het online inchecken en koffers pakken, nu is het een noodzakelijk kwaad. Voorheen kon ik die 11 uur stilzitten best hebben, nu (met ook nog 2 kinderen) vind ik het een ware survivaltocht.

Bij mij hangt de beleving van het vliegen dus duidelijk samen met het doel.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

nieuwenoord schreef:Ik kan me herinneren dat er wel luid applaus was toen we in San Francisco landden in 2002. Misschien omdat we toen toch nog niet zo heel lang na 11 september zaten of zo??
Ik heb dat ook 2 x meegemaakt dat mensen gingen klappen na de landing. Vind dat zelf altijd walgelijk... heb dan echt zoiets van: Mensen doe aub even normaal zeg. Die piloot hebben ze vandaag niet uit een taxi geplukt, dus zo wonderbaarlijk is het allemaal niet :roll:
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Walgelijk is een groot woord maar vind het ook altijd genant als mensen beginnen te klappen.
Het is gewoon een baan hoor voor die piloten ze hebben geen wonder verricht ofzo.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, in sommige gevallen hebben ze wel een wonder verricht, wij zijn weleens in zeer barre omstandigheden geland en dan ben je dolblij weer levend op aarde te staan. Waarom mogen piloten geen applaus horen? Duidelijk ben ik te Amerikaans, want ik vind, dat iedereen, die zijn baan onder moeilijke omstandigheden goed verricht, recht heeft op applaus.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Ik vond het als kind (en eigenlijk zou ik het nog wel eens willen) zo mooi dat je nog in de cockpit mocht kijken.

Mijn kinderen vlogen in 2004 voor het eerst (naar de States) en ik heb het gevraagd aan de stewardess, maar helaas mocht het volgens de regels niet meer.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Mischien geen applaus maar wel een zucht van opluchting.
In september 2001 net na de aanslag vlogen we met eerste toestel van martinair dat na het vliegverbod weer naar nederland vertrok vanuit Miami en toen we op het scherm de eerste beelden zagen vanuit nederland van de journaals ,zoals het 2 minuten stilstaan bij de ramp, en de reacties hierop was het stil in vliegtuig.
Maar een een uur later vlogen we New York voorbij en was er een grote opluchting merkbaar en werd er weer meer gesproken.
Je kon goed merken dat er een grote angst leefde onder de passagiers en bij ons niks minder.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Des schreef:Walgelijk is een groot woord maar vind het ook altijd genant als mensen beginnen te klappen.
Het is gewoon een baan hoor voor die piloten ze hebben geen wonder verricht ofzo.
Inderdaad een groot woord, en ik bedoel dus hetzelfde als jij, het is genant :wink:
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Maurice
Amerika-ontdekker

Bericht door Maurice »

Ook al heb ik nooit langer dan 3,5 uur in het vliegtuig gezeten, ik vind het vreselijk. Helemaal omdat ik langer dan 2 meter ben en letterlijk opgevouwen zit tussen de stoelen.

Het opstijgen en landen is wel gaaf, het uitzicht heb je na een uur ook wel gezien.

Dat wordt nog wat als ik in oktober 11 dagen naar Los Angeles ga..... :cry:

Hoop dat de vakantie zelf veel goed zal maken. :D
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik moet zeggen dat ik vluchten van drie uur erger vind dan vluchten van 8 uur.. vreemd maar waar..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Clint schreef:Ik moet zeggen dat ik vluchten van drie uur erger vind dan vluchten van 8 uur.. vreemd maar waar..
Klopt, hier ook ... bij vluchten van 8 uur berust je erin dat het een lange vlucht is en lijkt de vlucht korter te duren. Bij korte vluchten doe je misschien net niet de moeite om in slaap te vallen. Verkijk je erop dat 3 uur best lang is. En als het een korte vlucht is na een overstap en heb je er al een vlucht van 8 uur opzitten, dan kan dat volgens mij ook vies tegenvallen ....
Sandy
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Ik kan dit helemaal beamen. Om hier te komen heb ik afgelopen vrijdag een vlucht van ongeverr 9.5 uur uit gezeten gevolgd door een vlucht van ruim 4 uur. De vlucht van 9 uur is alleen zo ontzettend snel voorbij gegaan, dat ik echt niet kon geloven dat het er echt 9 zijn geweest. hihihihi. De vlucht van 4 uur leek vervolgens geen einde aan te komen!!
onze blog - Bouwmanfamily
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik heb ook de indruk dat je meestal wel een stuk betere vliegtuigen krijgt bij de langere vluchten. Dus dan is het al iets aangenamer :).
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Ik kijk er wel al weer naar uit, naar die 6 uur naar New York! :)

Louise
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer