Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis K&N: korte trip Texas
Reis K&N: korte trip Texas
Volgend jaar zijn onze zuster en zwager, in Texas, 50 jaar getrouwd. Daar gaan we natuurlijk even heen en willen ook een korte rondreis maken. In verband met persoonlijke omstandigheden wordt het maar een korte trip van 11 dagen. Het is niet anders. We vliegen op Houston want dan hebben we een rechtstreeks vlucht en terug vanaf Dallas. Huren een auto en overnachten in hotels.
Een eerst opzet gemaakt van onze korte rondreis. Hebben jullie suggesties wat we moeten zien of doen? We houden van natuur, wandelen en af een toe een oude stad, centrum of museum.
12 mei Amsterdam - Houston (14.00 uur USA tijd en huurauto ophalen en naar hotel) 'avonds?
13 mei Houston musea - Galvaston etc.
14 met Houston (Space Center) - Corpus Christi
15 mei Corpus Christie - San Antonia
16 mei San Antonio - Bandera - Fredericksburg (Hill Country)
17 mei Fredericksburg - Enchanted Rock - Hill Country - Pedernales Falls SP - Austin
18 mei Austin - Longview (vandaar pendelen we heen een weer naar familie iGilmer)
19 mei Longview
20 mei Longview
21 mei Longview - Southfork Ranch - Dallas (Down-Town?)
22 met Dallas - Amsterdam
Een eerst opzet gemaakt van onze korte rondreis. Hebben jullie suggesties wat we moeten zien of doen? We houden van natuur, wandelen en af een toe een oude stad, centrum of museum.
12 mei Amsterdam - Houston (14.00 uur USA tijd en huurauto ophalen en naar hotel) 'avonds?
13 mei Houston musea - Galvaston etc.
14 met Houston (Space Center) - Corpus Christi
15 mei Corpus Christie - San Antonia
16 mei San Antonio - Bandera - Fredericksburg (Hill Country)
17 mei Fredericksburg - Enchanted Rock - Hill Country - Pedernales Falls SP - Austin
18 mei Austin - Longview (vandaar pendelen we heen een weer naar familie iGilmer)
19 mei Longview
20 mei Longview
22 met Dallas - Amsterdam

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: korte trip Texas
Ben je al vaker in TX geweest? Je vliegt nu langs sommige dingen, hebt nauwelijks tijd om iets te zien, maar misschien ben je er al eerder geweest?
Vanuit Houston op en neer naar Galveston kost best veel tijd, je komt dan ongeveer langs het Space Center, ik zou dat dus anders indelen, en na Galveston je hotel handig plannen als je naar Corpus Christie wil.
Na het Space Center naar Corpus Christie en de dag erna naar San Antonio, ook weer voor 1 nacht, geeft je voor beide nauwelijks tijd. Ik zou Corpus Christie overslaan.
Stukje Hil Country lijkt me ok, maar voor Austin heb je ook weer nauwelijks tijd.
Vanuit Houston op en neer naar Galveston kost best veel tijd, je komt dan ongeveer langs het Space Center, ik zou dat dus anders indelen, en na Galveston je hotel handig plannen als je naar Corpus Christie wil.
Na het Space Center naar Corpus Christie en de dag erna naar San Antonio, ook weer voor 1 nacht, geeft je voor beide nauwelijks tijd. Ik zou Corpus Christie overslaan.
Stukje Hil Country lijkt me ok, maar voor Austin heb je ook weer nauwelijks tijd.
Terug in Texas!
Re: korte trip Texas
@ Hemmie. Alvast bedankt voor je tips. Ga er nog eens naar kijken. Ja helaas moeten we sommige dingen in Texas overslaan, zoals Amarillo, Big Bend NP etc. We komen vast nog wel een keer omdat onze familie daar woont. Het is een kort tripje en misschien moeten we iets schrappen om wat rust te krijgen en voor de plaatsen waar we komen iets meer tijd nemen. Wacht tips van ander forum leden nog even af en kom wel met een nieuwe route. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Reis K&N: korte trip Texas
Ik zou Longview skippen en die plaats een volgende keer bezoeken. Die dagen van Longview verdelen over de andere plaatsen zodat je wat tijd hebt om dingen te zien.
Wij gaan zelf in t voorjaar...route amarillo, graham, fort worth, austin, san antonio, corpus christie. Blijven overal 2 a 3 nachten.
Wij gaan zelf in t voorjaar...route amarillo, graham, fort worth, austin, san antonio, corpus christie. Blijven overal 2 a 3 nachten.
Oh haha zie t nu. Longview maar niet schrappen dan. Dan zou ik Corpus Christie schrappen.
De route, n.a.v. suggesties, nog wat verfijnt. Wat minder tijd in Houston en wat meer in San Antonio, Hill Country en Austin. Nog suggesties?
Alles is welkom. Wat moeten we perse zien, wat is de moeite waard en wat mogen we niet missen? We weten het, veel tijd hebben we niet. Het is niet anders. Misschien een mooie reden om nog een keer terug te komen. Klaas
12 mei Amsterdam - Houston (14.00 uur USA tijd) huurauto ophalen en naar hotel) 'avonds?
13 mei Houston (ochtend Down-Town divers) middag naar Space Center – Galvaston (1.15 uur)
14 met Galvaston div (boorplatform - Tree sculpture route etc.) – Port Arnsas – Corpus Christi (5.30 uur)
15 mei Corpus Christie - San Antonio (missie posten, River Walk etc) (2.30 uur)
16 mei San Antonio – eind ochtend naar (Hill Country) - Bandera – Medina etc. Kerrville – Camp Verder
Fredericksburg (laat) (3,30 uur)
17 mei Fredericksburg - (Hill Country) Enchanted Rock – Johnson City – L.B. Johnson State Park -
Luckenbach – Fredericksburg (2.00 uur)
18 mei Fredericksburg - Pedernales Falls SP – Austin divers (Johnson Wildflower Center - Texas State Capitol - Congress Bridge) (1.45 uur)
19 mei Austin divers – eind ochtend via Gilmer (familie) naar Longview (4.30 uur)
20 mei Longview – Kilgore – Gilmer familie bezoek - Longview
22 met Dallas – Amsterdam
Alles is welkom. Wat moeten we perse zien, wat is de moeite waard en wat mogen we niet missen? We weten het, veel tijd hebben we niet. Het is niet anders. Misschien een mooie reden om nog een keer terug te komen. Klaas
12 mei Amsterdam - Houston (14.00 uur USA tijd) huurauto ophalen en naar hotel) 'avonds?
13 mei Houston (ochtend Down-Town divers) middag naar Space Center – Galvaston (1.15 uur)
14 met Galvaston div (boorplatform - Tree sculpture route etc.) – Port Arnsas – Corpus Christi (5.30 uur)
15 mei Corpus Christie - San Antonio (missie posten, River Walk etc) (2.30 uur)
16 mei San Antonio – eind ochtend naar (Hill Country) - Bandera – Medina etc. Kerrville – Camp Verder
Fredericksburg (laat) (3,30 uur)
17 mei Fredericksburg - (Hill Country) Enchanted Rock – Johnson City – L.B. Johnson State Park -
Luckenbach – Fredericksburg (2.00 uur)
18 mei Fredericksburg - Pedernales Falls SP – Austin divers (Johnson Wildflower Center - Texas State Capitol - Congress Bridge) (1.45 uur)
19 mei Austin divers – eind ochtend via Gilmer (familie) naar Longview (4.30 uur)
20 mei Longview – Kilgore – Gilmer familie bezoek - Longview
22 met Dallas – Amsterdam

In Corpus Christie ligt de USS lexington. Wij willen die op onze reis naar Texas in mei zeker bezoeken.
En vergeet Hamilton pool en/of Varton springs niet niet in regio Austin. En Enchanted Rock.
Bij San Antonio heb je nog The National bridge cavern. En tuben op de rivier bij New Branfels.
Zelf nog niet geweest maar info gevonden in boekjes en op internet.
En vergeet Hamilton pool en/of Varton springs niet niet in regio Austin. En Enchanted Rock.
Bij San Antonio heb je nog The National bridge cavern. En tuben op de rivier bij New Branfels.
Zelf nog niet geweest maar info gevonden in boekjes en op internet.
DaisyT bedankt voor de tips. Enchanted Rock staat al op het lijstje. The National bridge Cavern staat er ook tussen maar alleen als we tijd over hebben. Lexington slaan we over. In 2016 hebben we in San Diego vliegdekschip de Midway gezien. Hamilton pool en/of Varton Springs ga ik even na kijken, ken ik niet eb was ik nog niet tegengekomen. Meert tips zijn welkom. Klaas

Ik vind het eerste stuk wel erg gehaast. Space Center kost best wel wat tijd met de tour erbij, en als je 's ochtends nog wat van Houston wil zien (zou je kunnen overslaan) blijft er die dag geen tijd voor Galveston over. Galveston - Corpus Christie via Port Aransas (met de ferry denk ik) langs de kust kost ook veel tijd als je nog wat van de kust wil zien. Ik zou zeker een boottochtje bij Port Aransas (kan ook vanaf het vasteland daar meen ik, Aranasas Pass) aanraden om dolfijnen te zien, maar dat kost uiteraard ook best wat tijd. Als je 's ochtends dan eerst nog even in Galveston blijft kom je al snel in tijdsnood denk ik. Corpus Christie is dan neem ik aan sowieso alleen een overnachtingsplek, want als je de dag erna San Antonio wil zien moet je daar ook weer vroeg vertrekken. Voor San Antonio is de tijd sowieso beperkt.
De rest van de route lijkt me wel ok, als heb je niet veel tijd voor Austin. Vleermuizen zijn er volgens mij in mei nog niet, dus aan de brug daar is dan weinig te zien.
De rest van de route lijkt me wel ok, als heb je niet veel tijd voor Austin. Vleermuizen zijn er volgens mij in mei nog niet, dus aan de brug daar is dan weinig te zien.
Terug in Texas!
Hemmie bedankt voor je reactie met tips en suggesties. Ja het blijft gehaast daar heb je gelijk in nog maar even verfijnen. Dan vertrekken we eerder uit Housten naar Space Center dan komt dat niet in het gedrang. De kust is geen must maar het lijkt ons heerlijk even langs de kust van Mexico Golf te staan. Ja het is de bedoeling met de ferry over te steken en (gezien de tijd) geen boottochtje te maken. Corpus Christi is inderdaad alleen om te overnachten. Naar San Antonio en Austin gaan we nog even kijken. Nou zijn we niet bang om vroeg op te staan en de dag mee te nemen. Misschien kunnen we nog iets schuiven maar het is allemaal krap. Klaas

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 7858 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties